Bol.com: iPhone bleek al gebruikt, kan niet retour
Geplaatst: 20 apr 2021 18:09
Samen met mijn zoon op bol.com gekeken naar iPhone 11. Gereviseerd of nieuw.
Voor 50 euro meer gaan we voor nieuw. Zoek een bedrijf uit met 2 jaar garantie.
De iphone 11 kost 705 euro.
iPhone 11 komt door de brievenbus binnen. Mijn zoon haalt verpakking eraf op een vrijdag, wil zijn Sim kaart erin doen, maar er zit al een Sim kaart in. Dit zegt hij tegen mij, en ik denk: heb ik dan toch een gereviseerde iPhone gekocht. Ik was aan het thuiswerken, dus ik zeg. Ik zoek het dit weekend wel even uit. Hij doet zijn eigen Sim kaart erin, en ziet dan dat er ook een beschadiging aan de voorkant zit. Dat weekend foto’s gemaakt, en maandag bericht naar extern bedrijf gestuurd. Krijg reactie dat ik mij moet richten tot Apple service, omdat we de mobiel geactiveerd hebben.
Neem contact op met bol.com. Vraag of ik nou gereviseerd of nieuw heb gekocht. Bol.com geeft aan dat het een nieuw toestel moet zijn. En gaat het uitzoeken.
Ik krijg bericht van bol.com dat ze het eens zijn met de verkoper. We hadden het toestel niet mogen activeren. Dus mag niet retour.
Ik ben woedend, stuur bijna dagelijks mails naar extern bedrijf Ben Telecom Leiden bv en Bol.com.
Zoon heeft hier flink voor moeten sparen. Heeft voor het eerst een vaste baan, vind het ontzettend sneu voor hem.
Extern bedrijf vind dat ik ze bedreig en zwart maak door beoordeling van een 1 op bol.com, en negatieve review op hun Facebook pagina. Ze benaderen mij op mijn tijdlijn op Facebook.
Willen niet verder met me praten. Bol.com blijft achter verkoper staan, omdat een gebruikte mobiel niet retour mag.
Klacht ingediend bij klachtencommissie. Er wordt nogmaals naar de zaak gekeken. Krijg als antwoord, dat de mobiel niet retour mag als retourdeal, omdat deze is gebruikt.
De externe partij weiger om de retourdeal te accepteren. Heb mail gestuurd om de verkoopovereenkomst te ontbinden. Heb gebeld met juridisch loket. Gebeld met rechtsbijstand. Dit heb ik helaas niet. Heb me gemeld bij acm. Mail gestuurd naar tv programma kassa. Heb gevraagd aan bol.com wat nou precies de 2 jaar garantie inhoud. Dit op advies van juridisch loket. Krijg als antwoord dat je 2 jaar garantie hebt, als je de beschadiging niet zelf hebt gedaan. Nou )a.
Ik kom niet verder.
Mijn vraag is. Wat zijn mijn rechten.
Hebben wij door het plaatsen van de Sim door mij zoon helemaal geen rechten meer, en moeten wij de beschadigde iPhone dan maar accepteren.
Klacht tegen bol.com naar thuiswinkel.org. Reactie dat externe partij niet aangesloten is.
Maar ik heb de mobiel toch bij bol.com gekocht?
Ik heb nog contact met Apple opgenomen, en deze bevestigen dat een zaak zoals deze tegenwoordig vaak voorkomt, en dat de meeste consumenten zich er maar bij neer leggen. Het is waarschijnlijk eerder een retourdeal geweest, de verkoper heeft deze opnieuw geseald, en doorgezonden naar mij, zonder het toetsten verder te bekijken.
Staat ook in 1 van zijn mails dat het toestel “ als” nieuw is.
Ik heb dit gemeld bij Ben Telecom LEIDEN BV. Zij vinden deze werknemer van Apple zeer onbekwaam.
Het bedrijf komt ermee weg, of ik moet een rechtzaak beginnen. Hebben wij door het plaatsen van ons Sim kaart geen rechten meer. Ik hoor het graag
Voor 50 euro meer gaan we voor nieuw. Zoek een bedrijf uit met 2 jaar garantie.
De iphone 11 kost 705 euro.
iPhone 11 komt door de brievenbus binnen. Mijn zoon haalt verpakking eraf op een vrijdag, wil zijn Sim kaart erin doen, maar er zit al een Sim kaart in. Dit zegt hij tegen mij, en ik denk: heb ik dan toch een gereviseerde iPhone gekocht. Ik was aan het thuiswerken, dus ik zeg. Ik zoek het dit weekend wel even uit. Hij doet zijn eigen Sim kaart erin, en ziet dan dat er ook een beschadiging aan de voorkant zit. Dat weekend foto’s gemaakt, en maandag bericht naar extern bedrijf gestuurd. Krijg reactie dat ik mij moet richten tot Apple service, omdat we de mobiel geactiveerd hebben.
Neem contact op met bol.com. Vraag of ik nou gereviseerd of nieuw heb gekocht. Bol.com geeft aan dat het een nieuw toestel moet zijn. En gaat het uitzoeken.
Ik krijg bericht van bol.com dat ze het eens zijn met de verkoper. We hadden het toestel niet mogen activeren. Dus mag niet retour.
Ik ben woedend, stuur bijna dagelijks mails naar extern bedrijf Ben Telecom Leiden bv en Bol.com.
Zoon heeft hier flink voor moeten sparen. Heeft voor het eerst een vaste baan, vind het ontzettend sneu voor hem.
Extern bedrijf vind dat ik ze bedreig en zwart maak door beoordeling van een 1 op bol.com, en negatieve review op hun Facebook pagina. Ze benaderen mij op mijn tijdlijn op Facebook.
Willen niet verder met me praten. Bol.com blijft achter verkoper staan, omdat een gebruikte mobiel niet retour mag.
Klacht ingediend bij klachtencommissie. Er wordt nogmaals naar de zaak gekeken. Krijg als antwoord, dat de mobiel niet retour mag als retourdeal, omdat deze is gebruikt.
De externe partij weiger om de retourdeal te accepteren. Heb mail gestuurd om de verkoopovereenkomst te ontbinden. Heb gebeld met juridisch loket. Gebeld met rechtsbijstand. Dit heb ik helaas niet. Heb me gemeld bij acm. Mail gestuurd naar tv programma kassa. Heb gevraagd aan bol.com wat nou precies de 2 jaar garantie inhoud. Dit op advies van juridisch loket. Krijg als antwoord dat je 2 jaar garantie hebt, als je de beschadiging niet zelf hebt gedaan. Nou )a.
Ik kom niet verder.
Mijn vraag is. Wat zijn mijn rechten.
Hebben wij door het plaatsen van de Sim door mij zoon helemaal geen rechten meer, en moeten wij de beschadigde iPhone dan maar accepteren.
Klacht tegen bol.com naar thuiswinkel.org. Reactie dat externe partij niet aangesloten is.
Maar ik heb de mobiel toch bij bol.com gekocht?
Ik heb nog contact met Apple opgenomen, en deze bevestigen dat een zaak zoals deze tegenwoordig vaak voorkomt, en dat de meeste consumenten zich er maar bij neer leggen. Het is waarschijnlijk eerder een retourdeal geweest, de verkoper heeft deze opnieuw geseald, en doorgezonden naar mij, zonder het toetsten verder te bekijken.
Staat ook in 1 van zijn mails dat het toestel “ als” nieuw is.
Ik heb dit gemeld bij Ben Telecom LEIDEN BV. Zij vinden deze werknemer van Apple zeer onbekwaam.
Het bedrijf komt ermee weg, of ik moet een rechtzaak beginnen. Hebben wij door het plaatsen van ons Sim kaart geen rechten meer. Ik hoor het graag