Pagina 1 van 1

Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 06 mei 2021 14:31
door MMarjoleinn
In februari 2018 een nieuw matras gekocht bij Beddenreus, we kochten de M-concept X5000 omdat deze het beste lag en voldeed aan onze wensen. We hebben er rond de 750 euro voor betaald. Levering ging vlot, we waren er zeer tevreden mee tot augustus 2020. De gehele toplaag bleek los te laten, klantenservice gebeld en er kwam een monteur langs voor beoordeling. Klacht was gegrond verklaard, binnen garantie termijn van drie jaar en in november 2020 kregen we een geheel nieuw matras geleverd. Goed opgelost zou je denken.. Helaas in maart 2021 (vier maanden na levering van het nieuwe matras) ontstonden er overal kuilen in het matras. Direct contact opgenomen met de klantenservice, helaas was dit geen positief contact. Ik had het vier weken eerder moeten melden, want dan viel het nog onder de garantieperiode. Nu was ik vier weken te laat en dus heb ik pech gehad, geen garantie is geen reparatie of nieuw matras. Klacht ingestuurd naar Beddenreus, waarop ik geen gehoor kreeg. Klacht ingestuurd via trustpilot en plotseling bericht dat er een monteur langs zou komen voor beoordeling van het nieuwe matras. Monteur komt langs, geeft aan dat het verkeerd was gegaan bij de klantenservice, eigenlijk had hij niet eens langs mogen komen. Klacht werd weer gegrond verklaard, aanbod was 33% van de restwaarde aan korting bij aanschaf van nieuw product (= €204 euro). Indien we het er niet mee eens waren konden we naar de betreffende winkel in Groningen toe. Hier naar toe gegaan, zelfde verhaal van de 33%, nogmaals verhaal gedaan en winkelmanager heeft contact opgenomen met hoofdkantoor. Terugkoppeling was dat ze niet veel meer kon dan de korting van € 204 euro aanbieden.

Vandaag klantenservice gebeld, aangegeven dat ik dit geen oplossing vind. Paar keer in de wacht gezet, standaard klantenservice riedeltje kreeg ik voorgeschoteld maar nog geen oplossing. Gevraagd of de Beddenreus "korting" ingezet kan worden bij Beter Bed, dit kan niet. Als ik die korting wil gebruiken om nieuwe matrassen aan te schaffen, kan dit alleen bij Beddenreus. Echter is mijn vertrouwen weg in de matrassen van Beddenreus, na twee slechte ervaringen zou ik dan weer minimaal 750 moeten bijleggen voor nieuwe matrassen waarbij de kans groot is dat we straks weer hetzelfde gedoe hebben. Klantenservice medewerker gevraagd of hij zelf dat zou doen, twee ondeugdelijke producten gehad en dan nog een keer zoveel geld naar ze brengen..

En daarbij, hoe zit het dan met de wettelijke garantie? De nieuw geleverde matras is binnen vier maanden hartstikke aantoonbaar defect gebleken. Producten horen ten minste langer dan 5 maanden mee te gaan, echter wil Beddenreus hier niks in doen. Het komt er op neer dat ik mij heb vergist in de winkelketen, het kost mij nu veel geld. Beddenreus levert ondeugdelijke artikelen, de service is niet oké en van kwaliteit kan je niet spreken. Voor een ieder die nog twijfelt, besteed iets meer geld aan een beter matras, een betere winkel want hier ga je spijt van krijgen.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 07 mei 2021 10:03
door Smokey20
Met het vervangen van een product wordt de garantietermijn helaas niet verlengd. Dat u het niet netjes vindt wat er gebeurt is te begrijpen.

Wettelijke garantie bestaat niet. De fabrieksgarantie is verlopen, namelijk 3 jaar na eerste leverdatum. Mogelijk is hier nog iets mee mogelijk: Wat is de leverdatum? Dit zou mijns inziens de ingangsdatum van de garantie moeten zijn. Was de melding van de kuilen dan nog binnen de garantie geweest?

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 07 mei 2021 18:21
door Seinhuis
Wees blij dat er korting wordt aangeboden, hadden ze niet hoeven te doen. Garantie is afgelopen.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 07 mei 2021 19:20
door Lady1234
Dat is dus gewoon puinhoop kwaliteit. In die zaak besteed je toch geen dubbeltje meer

Na 2,5 jaar toplaag los, en in de nieuwe matras na vier maanden al kuilen.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 07 mei 2021 20:18
door juliomariner
Maar serieus, u wilt de korting van de ene zaak gebruiken bij een andere zaak.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 09 mei 2021 08:13
door sake1987
juliomariner schreef:
07 mei 2021 20:18
Maar serieus, u wilt de korting van de ene zaak gebruiken bij een andere zaak.
Zelfde eigenaar / organisatie

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 09 mei 2021 10:25
door juliomariner
Maar andere formule en eigen boekhouding.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 10 mei 2021 09:14
door Moneyman
sake1987 schreef:
09 mei 2021 08:13
juliomariner schreef:
07 mei 2021 20:18
Maar serieus, u wilt de korting van de ene zaak gebruiken bij een andere zaak.
Zelfde eigenaar / organisatie
Tsja. Een Skodarijder met issues krijgt ook echt geen korting bij de Lamborghini-dealer.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 10 mei 2021 09:25
door sake1987
Moneyman schreef:
10 mei 2021 09:14
sake1987 schreef:
09 mei 2021 08:13
juliomariner schreef:
07 mei 2021 20:18
Maar serieus, u wilt de korting van de ene zaak gebruiken bij een andere zaak.
Zelfde eigenaar / organisatie
Tsja. Een Skodarijder met issues krijgt ook echt geen korting bij de Lamborghini-dealer.
Dan zou de vergelijking VW dealer meer opgaan.

Re: Beddenreus, slechte service. Slecht matras M-concept X5000

Geplaatst: 10 mei 2021 10:16
door Moneyman
sake1987 schreef:
10 mei 2021 09:25
Dan zou de vergelijking VW dealer meer opgaan.
Eén pot nat.