Pagina 1 van 1

Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 11 mei 2021 12:56
door Daniela1982
Onlangs heb ik de klantenservice van Essent gebeld: 0900-1550.
Zonder dat ik het door had werd het omgeschakeld naar het nummer 0906-0206.
Na googlen bleek dit een doorschakelnummer te zijn waar je dus rond de 90 cent per min. voor betaald.
Geen bandje ter waarschuwing over de kosten.
Ik weet heel zeker dat ik niet via google het nummer heb opgezocht, en toen aangeklikt heb. Maar echt 0900-1550 ingetoetst heb. Ik kreeg te horen dat de belkosten zijn zoals beschreven op de site van Essent, gebruikelijke belkosten wat van mijn bundel bij Vodafone afgaat. Maar wel dat de medewerkers vanaf thuis werken en het iets langer kan duren. Omdat je de telefoon aan je oor hebt zie je niet dat er dus doorgeschakeld wordt. Als je googled op "klantenservice Essent" is de 1e hit kom je gewoon keurig op hun eigensite met 0900-1550 terecht. Als je daar op klikt bel je ook in je scherm daadwerkelijk 0900-1550. Dus dat kan het ook niet zijn.
Essent geeft aan dat ze geen gebruik maken van een doorschakelnummer voor hun thuiswerkende medewerkers en Vodafone geeft aan dat de nummer idd aan elkaar gekoppeld zijn maar dat ze daar niks aan kunnen doen en dat er al veel klachten binnen zijn gekomen.
Niemand neemt dus zijn verantwoordelijkheid hierin en je zit als consument wel met die kosten.
Het lijkt me voor Essent ook niet wenselijk dat hun nummer misbruikt wordt voor dit soort praktijken.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?
Dat je er zeker van bent dat je het goede nummer hebt ingetoetst maar toch een rekening krijgt van een doorschakelnummer.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 11 mei 2021 17:05
door NeoDutchio
Als u 0900-1550 belt, dan kan het niet zo zijn dat u ineens naar een ander nummer belt. Ook heb ik nog nooit eerder gehoord dat dit gebeurd. Wel dat mensen per ongeluk en onbewust naar een doorschakelnummer bellen.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 11 mei 2021 22:25
door PeterPeters1966
Ik denk dat Vodafone wat anders bedoelt. Die zullen gezegd hebben dat 0906-0206 gekoppeld zit (via een doorschakeling aan 0900-1550 (of het geografische nummer wat daarachter zit).

Zij kunnen nl. helemaal niet zien of 0900-1550 wordt doorgeschakeld naar iets anders. Dat 0900 nummer zit bij een andere provider.

En buiten het dat, ik vermoed dat er toch echt iets anders gebeurd is dan dat essent doorschakelt naar een duur nummer.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 11 mei 2021 23:06
door J. Deltoer
PeterPeters1966 schreef:
11 mei 2021 22:25
En buiten het dat, ik vermoed dat er toch echt iets anders gebeurd is dan dat essent doorschakelt naar een duur nummer.
Als Essent al zou doorschakelen (wat niet gebeurt) naar een duur nummer betalen zij die extra kosten en niet de beller.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 11 mei 2021 23:06
door sylvesterb
Daniela1982 schreef:
11 mei 2021 12:56
Essent geeft aan dat ze geen gebruik maken van een doorschakelnummer voor hun thuiswerkende medewerkers en Vodafone geeft aan dat de nummer idd aan elkaar gekoppeld zijn maar dat ze daar niks aan kunnen doen en dat er al veel klachten binnen zijn gekomen.
Het nummer is van een doorschakeldienst die compleet los staat van Essent. De eigenaar is Massxess B.V.

En hoewel je overtuigd bent dat je het 0900-1550 hebt gebeld is dit compleet onwaarschijnlijk, denk niet dat Essent hun nummer wat ze al sinds 2009 op het spel zetten om wat belkosten te verdienen.

De verantwoordelijkheid ligt echt bij uzelf en waarschijnlijk ben u net als vele anderen er in getuind om het eerste resultaat op Google te gebruiken zonder te kijken.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 12 mei 2021 09:16
door taxikemperman
Welk nummer staat er op uw factuur?
Dat is namelijk leidend voor de kosten en dat heeft u ingetoetst.
Als u nummer 1 belt en wordt doorgeschakeld naar nummer 2, dan zal nooit nummer 2 op uw rekening staan.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 12 mei 2021 09:49
door marnix
Kijk eens in uw telefoon,
klopt het gebelde nummer echt?

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 12 mei 2021 12:59
door Methusalah
Zelfs als je doorgeschakeld wordt, je betaalt nog steeds de kosten voor het nummer dat je origineel draait. Doorschakeling gebeurt namelijk aan hun kant via hun nummer en zijn op hun kosten. In ieder geval zo werkte doorschakelen 10 a 20 jaar geleden tenminste.

Dus...heb jij ook daadwerkelijk die kosten in rekening gekregen of baseer je je conclusie op wat Google je vertelt?

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 17 mei 2021 08:55
door Hawk-Eye
vraag me af of deze specifieke medewerker die je doorschakelt hier misschien achter zit?

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 17 mei 2021 09:20
door Moneyman
Hawk-Eye schreef:
17 mei 2021 08:55
vraag me af of deze specifieke medewerker die je doorschakelt hier misschien achter zit?
Hoe dan?

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 17 mei 2021 09:23
door Cornelis7
Deze site http://klantenservice.center/brands/essent is een (dure?) telefoongids, die zou ik niet gebruiken.
Maar dit is de site van Essent zelf: https://www.essent.nl/content/particuli ... ndex.html# en daar staat 09001550.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 18 mei 2021 09:01
door taxikemperman
12-05 laatste keer dat TS gelezen heeft.
Helaas geen reactie op vragen

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 18 mei 2021 09:33
door Hawk-Eye
Moneyman schreef:
17 mei 2021 09:20
Hawk-Eye schreef:
17 mei 2021 08:55
vraag me af of deze specifieke medewerker die je doorschakelt hier misschien achter zit?
Hoe dan?
als ik dat wist!!!!

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 18 mei 2021 15:04
door Moneyman
Hawk-Eye schreef:
18 mei 2021 09:33
als ik dat wist!!!!
Een op niets gebaseerde, loze kreet dus. Zoals uit het topic al lang bleek, kan een interne doorschakeling geen hoge factuur aan de kant van TS opleveren, omdat deze kosten voor rekening van de "doorschakelaar" komen.

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 20 mei 2021 07:45
door Hawk-Eye
Moneyman schreef:
18 mei 2021 15:04
Hawk-Eye schreef:
18 mei 2021 09:33
als ik dat wist!!!!
Een op niets gebaseerde, loze kreet dus. Zoals uit het topic al lang bleek, kan een interne doorschakeling geen hoge factuur aan de kant van TS opleveren, omdat deze kosten voor rekening van de "doorschakelaar" komen.
als je goed leest zie je dat het initieel geen kreet is maar een vraag....

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 20 mei 2021 08:19
door Moneyman
Hawk-Eye schreef:
20 mei 2021 07:45
Moneyman schreef:
18 mei 2021 15:04
Hawk-Eye schreef:
18 mei 2021 09:33
als ik dat wist!!!!
Een op niets gebaseerde, loze kreet dus. Zoals uit het topic al lang bleek, kan een interne doorschakeling geen hoge factuur aan de kant van TS opleveren, omdat deze kosten voor rekening van de "doorschakelaar" komen.
als je goed leest zie je dat het initieel geen kreet is maar een vraag....
Sinds wanneer kan een kreet geen vraag zijn? Los daarvan is “ op niets gebaseerd, loos” meer de kern dan “ kreet”...

Re: Doorschakelnummer 0906-0206: goede nummer aangeklikt, maar toch doorgeschakeld?

Geplaatst: 07 jun 2021 10:33
door Noël Maesen
Bij deze firma kan ik geen antwoord opgeven. Het is bij andere ook het geval met de 0800nrs. Soms vragen ze om door te verbinden en geef je toestemming. De rekening, wachttijden ( eentje 1u20), afhaken is ook relevant. Begin opnieuw. Mijn hand deed pijn van de hoorn vast te houden. In enkele gevallen wordt gezegd :" wij bellen je terug