Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Hallo,
Ik weet even niet zo goed meer wat te doen, wie weet kan iemand mij hier op dit forum advies geven!

Afegelopen 1 mei kregen wij de afrekening van het gas en energie, ik schrok daar enorm van want we moesten 1184,00 euro bij betalen. Gelijk eneco gebeld, maar zij raadden mij aan stedin te bellen, gedaan, stedin raadden mij een installateur te bellen om te kijken of wij een lek hadden. De installateur zei eigenlijk direct dat het niet klopt en dat het aan de meter ligt, maar is wel gekomen. Maandag weer gebeld naar stedin om een ijking aan te vragen, dat zou ze doen! 17 mei werd ik gebeld door iemand van stedin, ik zou een brief krijgen deze moest ik ondertekenen en weer opsturen zodra ze het formulier hadden en dan zou ik binnen 10 dagen gebeld worden. Ik heb deze brief gelijk ingescant en doorgemaild, 28 mei nog niet gebeld, ik weer stedin op bellen om te vragen of het wel goed is gegaan en of de brief is doorgekomen, de brief was goed doorgekomen gelijk doorgestuurd. mevr u moet geduld hebben, binnen 10 dagen kunt u gebeld worden. 1 juni dacht ik weet je wat, ik ga het ijking bedrijf in borculo bellen, dit gedaan.

Even ter verduidelijking, in april hebben 1324m3 verbruikt met dagen van 185 m3, 172, 160, per dag, maar andere dagen 0, het begon op 31 maart met 122.

Terug op het telefoontje van borculo, ik vroeg aan deze meneer kunt u kijken of mijn briefje die stedin opgetuurt zou hebben ook daadwerkelijk is aangekomen, deze meneer heeft gezocht en nog aan een collega gevraagd maar ons briefje was er niet, oke , dan moet stedin maar weer bellen. Maar ik vroeg aan (ik als leek) wat is normaal voor een dag. Hij vroeg welke meter heeft u? Met deze meter kunt u 6 m3 p/u dat is p/d 144 maar dan moet wel alles open staan en 3 cvs bij elkaar. Toen heb ik een foto gestuurd, deze heeft hij aan een collega laten zien die daar was en vaker controles uitvoert, deze vertelde dat we een afgekeurde meter hadden en dat dit bij stedin bekend is en dat ze dit jaar nog worden vervangen. En dat w.s. De meter niet geijkt wordt. Ik vond dat vreemd want stedin had toch een ijking aangevraagd? En ik wil graag bewijs dat mijn meter niet deugt. Ik bedankte de meneer voor de informatie en heb gelijk stedin gebeld, ik vertelde haar dat ik het bedrijf gebeld dat zou ijken maar dat het briefje nooit is aangekomen, nou dat kan niet mevr want het briefje is gelijk dezelfde dag nog opgestuurt, ook vertelde ik haar dat de meter is afgekeurt en dat dat bekend is bij stedin, nou mevr dat moeten we dan onderzoeken!
Punt, nu weer in afwachting, al met al zijn we bijna 5 weken verder, en in mijn ogen is er nog weinig gebeurd!
Wie weet, heeft iemand tips?

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Kan verwijderd worden, het wordt opgelost!

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door angel1978 »

Wel handig om na zo'n paniek bericht ook even te melden hoe het is opgelost.

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Het is nog steeds niet opgelost, het wordt wel opgelost, maar na veel bel, brieven schrijven consumentenbond inschakelen etc, ben ik gisteren gebeld, dit even ter info, ik heb niet gereageerd op het bericht hierboven omdat ik het nogal een raar bericht vind, maar blijkbaar vinden jullie dat leuk!

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar hoe wordt het dan opgelost?

Op de omschrijving: “vind deze reactie leuk”, hebben we geen invloed. Je kunt niets anders kiezen. Het betekent niet per se dat het “leuk” gevonden wordt.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Moneyman »

G.Hoffland schreef:
28 sep 2021 11:50
ik heb niet gereageerd op het bericht hierboven omdat ik het nogal een raar bericht vind, maar blijkbaar vinden jullie dat leuk!
Wat is er raar aan?

Je komt hier in uitgebreide bewoordingen hulp van de community vragen, maar als het opgelost is neem je niet de moeite om ook maar één zin te schrijven om te vertellen hoe het opgelost is? De community mag wel geven, maar krijgt dus niets. Dan krijg je dit soort reacties.

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Lady1234 schreef:
28 sep 2021 12:01
Maar hoe wordt het dan opgelost?

Op de omschrijving: “vind deze reactie leuk”, hebben we geen invloed. Je kunt niets anders kiezen. Het betekent niet per se dat het “leuk” gevonden wordt.
7 juli een nieuwe meter gekregen omdat de meter inderdaad een afgekeurde meter was, echter we zaten, zitten nog met een hoge rekening, die meter had onrechtmatig hoog verbruik geregistreerd binnenkort wordt dat hopelijk gecorrigeerd!

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Moneyman schreef:
28 sep 2021 13:11
G.Hoffland schreef:
28 sep 2021 11:50
ik heb niet gereageerd op het bericht hierboven omdat ik het nogal een raar bericht vind, maar blijkbaar vinden jullie dat leuk!
Wat is er raar aan?

Je komt hier in uitgebreide bewoordingen hulp van de community vragen, maar als het opgelost is neem je niet de moeite om ook maar één zin te schrijven om te vertellen hoe het opgelost is? De community mag wel geven, maar krijgt dus niets. Dan krijg je dit soort reacties.
Ik zie niet echt een antwoord van de community?

Het is de eerste keer dat ik hier aan meedeed, ook de laatste, eigenlijk had ik er gelijk al spijt van en wilde het gewist hebben, en dan krijg je zo’n antwoord, ja dat schrikt af!

Lady1234
Berichten: 26920
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u komt op 2 juni met een ramp verhaal en op 3 juni dat het is opgelost. Dat is toch wel bijzonder.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Als u de opmerkingen van de forumleden niet kunt waarderen dan misschien een idee om uw volgende vraag op het Vraag en beantwoord forum van VARA Kassa te plaatsen.

J. Deltoer
Berichten: 3051
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En meneer Hoffland, als ik uw bericht zo doorlees, wat heeft Essent met dit alles te maken?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Moneyman »

G.Hoffland schreef:
28 sep 2021 22:37
Ik zie niet echt een antwoord van de community?
Je doet een beroep op de community. Aan antwoorden komen we niet eens toe, omdat het volgens jou al opgelost is. Al blijkt dat achteraf niet eens waar te zijn.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Moneyman schreef:
29 sep 2021 08:48
G.Hoffland schreef:
28 sep 2021 22:37
Ik zie niet echt een antwoord van de community?
Je doet een beroep op de community. Aan antwoorden komen we niet eens toe, omdat het volgens jou al opgelost is. Al blijkt dat achteraf niet eens waar te zijn.
Waar ziet u staan dat het al opgelost is?
Zie alleen een bericht dat het opgelost wordt.

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

J. Deltoer schreef:
29 sep 2021 05:30
En meneer Hoffland, als ik uw bericht zo doorlees, wat heeft Essent met dit alles te maken?
Niets! Maar dat heb ik er niet van gemaakt!

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Morganlefay schreef:
29 sep 2021 11:07
Zou het toch wel op prijs stellen om te lezen hoe dit verhaal is opgelost.
Voor mensen die dit ook aan de hand krijgen is een database met vraag en gemelde oplossingen nooit verkeerd.
Maar blijkbaar weer teveel moeite.
Als andere mensen dit verhaal lezen en dit ook aan de hand krijgen raad ik ze aan om eerst te kijken of ze een afgekeurde meter hebben! Scheelt veel stres,
Vraag de energieleverancier het bedrag te bevriezen, dit is bij ons niet gebeurd! En dan te onderzoeken wat er aan de hand is!
Scheelt veel tijd en stres!
Netbeheerder corrigeert pas twee maanden nadat je een nieuwe meter hebt!

G.Hoffland
Berichten: 10
Lid geworden op: 02 jun 2021 21:47

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door G.Hoffland »

Morganlefay schreef:
29 sep 2021 12:48
Er is een verschil tussen oude goed werkende en oude op grond van niet meer hun werk doen afgekeurde meters.
Een oudje kan ook na administratief afkeuren nog steeds zijn werk goed doen.
https://www.rd.nl/artikel/838075-je-wil ... -afgekeurd.
De uwe is blijkbaar op grond van dat ie het niet meer goed doet afgekeurd en dat is iets heel anders.
Nee hoor dat is niet waar, netbeheerder heeft zelf toegegeven dat wij een afgekeurde meter hadden, alleen is de vraag wanneer funktioneerde de meter niet meer goed in dit verhaal begon het mijns inziens eind maart, maar kan ook al langer zijn dit valt echter niet meer terug te zien, maar wij hadden een afgekeurde meter, netbeheerder wist hier van, en mijns inziens had hij al veel errder vervangen moeten worden, hadden we deze problemen niet gehad en had ik jullie niet lastig gevallen met mijn (zielige) verhaal!


peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Of uw meter ook is afgekeurd dat kunt U zelf opzoeken, hieronder een link naar de bijgewerkte lijst.

sorry de link klopte niet, hieronder wel de goede
Laatst gewijzigd door peter17111962 op 18 mei 2022 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.

peter17111962
Berichten: 566
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door peter17111962 »

peter17111962 schreef:
18 mei 2022 10:31
Of uw meter ook is afgekeurd dat kunt U zelf opzoeken, hieronder een link naar de bijgewerkte lijst.

https://www.agentschaptelecom.nl/docume ... rde-meters


PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Extreem hoge gasrekening bij Essent/Stedin

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Zo'n defect heeft niets te maken met het feit dat het een slimme meter is. Maar zo'n kop doet het natuurlijk wel goed bij de vroegerwasallesbeter boomers waar Max zich op richt. Vroeger gingen dingen ook gewoon af en toe kapot.

Plaats reactie