Pagina 1 van 1

Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 14:27
door BMS11
Twee maanden geleden heb ik een product aangeschaft via een online webshop. Na een paar dagen heb ik het product netjes ontvangen, maar het voldeed toch niet naar mijn wens en heb het ongeveer 3 dagen erna geretourneerd en de webshop hierover geïnformeerd. Op de website staat vermeld dat ik het aankoopbedrag binnen 14 dagen teruggestort krijg maar helaas ben ik nu bijna 1,5 maand verder en heb nog niets ontvangen. De webshop is onbereikbaar en neemt geen telefoontjes op en beantwoord ook niet mijn e-mails.

Heeft iemand tips welke stappen ik kan ondernemen om het aankoopbedrag alsnog terug te krijgen , of is hier sprake van oplichting?

Alvast bedankt

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 16:17
door sake1987
Heeft u gekeken waar de online Webshop is gevestigd, kamer van koophandel inschrijving?
Hoe en naar welk adres heeft u het product terug gestuurd?
Heeft u niet te maken met een Dropshipper ?

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 17:05
door NeoDutchio
Zonder te weten om welke webshop het gaat valt er niet te zeggen of het om oplichting gaat.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 17:51
door BMS11
sake1987 schreef:
08 jun 2021 16:17
Heeft u gekeken waar de online Webshop is gevestigd, kamer van koophandel inschrijving?
Hoe en naar welk adres heeft u het product terug gestuurd?
Heeft u niet te maken met een Dropshipper ?
Online webshop is gevestigd op een huisadres(retouradres). KVK inschrijving heb ik ook gecontroleerd en die is correct.
Product is via PostNL teruggestuurd met T&T code naar het retouradres wat door de webshop naar mij via mail is gecommuniceerd. Hoe kan je weten of het een dropshipper is?

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 17:53
door BMS11
NeoDutchio schreef:
08 jun 2021 17:05
Zonder te weten om welke webshop het gaat valt er niet te zeggen of het om oplichting gaat.
Snap ik, maar krijg nu wel het gevoel dat het oplichting is, omdat het al ruim een maand stil is (geen reactie gekregen) en ook geen geld heb teruggekregen...

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 17:58
door sake1987
BMS11 schreef:
08 jun 2021 17:51
sake1987 schreef:
08 jun 2021 16:17
Heeft u gekeken waar de online Webshop is gevestigd, kamer van koophandel inschrijving?
Hoe en naar welk adres heeft u het product terug gestuurd?
Heeft u niet te maken met een Dropshipper ?
Online webshop is gevestigd op een huisadres(retouradres). KVK inschrijving heb ik ook gecontroleerd en die is correct.
Product is via PostNL teruggestuurd met T&T code naar het retouradres wat door de webshop naar mij via mail is gecommuniceerd. Hoe kan je weten of het een dropshipper is?
De dropshippers die ik bedoel gaan via Aliexpress, maar zo te lezen is deze dat niet.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 18:36
door NeoDutchio
BMS11 schreef:
08 jun 2021 17:53
NeoDutchio schreef:
08 jun 2021 17:05
Zonder te weten om welke webshop het gaat valt er niet te zeggen of het om oplichting gaat.
Snap ik, maar krijg nu wel het gevoel dat het oplichting is, omdat het al ruim een maand stil is (geen reactie gekregen) en ook geen geld heb teruggekregen...
Om welke webshop gaat het?

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 08 jun 2021 19:10
door Seinhuis
breien schreef:
08 jun 2021 18:48
Als de webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.nl kunt u naar de geschillencomissie stappen.
Klopt. En anders is een deurwaarder inschakelen de enige mogelijkheid. Maar de deurwaarder wilt ook graag betaald worden.

Heel soms is een mail sturen met dreigen met een deurwaarder ook een optie.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 09 jun 2021 11:40
door BMS11
Seinhuis schreef:
08 jun 2021 19:10
breien schreef:
08 jun 2021 18:48
Als de webwinkel is aangesloten bij thuiswinkel.nl kunt u naar de geschillencomissie stappen.
Klopt. En anders is een deurwaarder inschakelen de enige mogelijkheid. Maar de deurwaarder wilt ook graag betaald worden.

Heel soms is een mail sturen met dreigen met een deurwaarder ook een optie.
Ik wil misschien ook een invorderingsbedrijf inschakelen maar dat gaat mij dan ook weer geld kosten. Ze werken wel zogenaamd met een No Cure No Pay

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 09 jun 2021 12:14
door Erthanax
BMS11 schreef:
09 jun 2021 11:40
Ik wil misschien ook een invorderingsbedrijf inschakelen maar dat gaat mij dan ook weer geld kosten. Ze werken wel zogenaamd met een No Cure No Pay
Voordat u "een" invorderingsbedrijf inschakelt, moet u eerst even zoeken op dat woord. Over "het" Invorderingsbedrijf zijn op dit forum wel wat interessante topics te vinden.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 09:16
door HADES2001
De informatie tot nu toe lijkt wel erg beknopt
Wat voor product is er gekocht? (dit kan namelijk uitmaken)
Waar heb je het gekocht?

Zonder deze informatie is het lastig hulp bieden

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 15:33
door BMS11
NeoDutchio schreef:
08 jun 2021 18:36
BMS11 schreef:
08 jun 2021 17:53
NeoDutchio schreef:
08 jun 2021 17:05
Zonder te weten om welke webshop het gaat valt er niet te zeggen of het om oplichting gaat.
Snap ik, maar krijg nu wel het gevoel dat het oplichting is, omdat het al ruim een maand stil is (geen reactie gekregen) en ook geen geld heb teruggekregen...
Om welke webshop gaat het?
PurePillo, ze verkopen kussens

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 15:37
door BMS11
HADES2001 schreef:
10 jun 2021 09:16
De informatie tot nu toe lijkt wel erg beknopt
Wat voor product is er gekocht? (dit kan namelijk uitmaken)
Waar heb je het gekocht?

Zonder deze informatie is het lastig hulp bieden
Online, via de webshop. Ze hebben geen winkel

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 16:57
door J. Deltoer
U blijft redelijk vaag in het benoemen van het produkt en de naam van de webshop. Kan het zijn dat dat komt vanwege de aard van de artikelen die u bestelt heeft?

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 17:38
door NeoDutchio
De webshop komt mij erg vaag over. Het KVK nummer geeft een woonhuis in Lelystad terwijl zij een adres opgeven van een kantoorpand in Almere. Op dat kantoorpand zijn de KVK inschrijvingen niet te tellen.
Verder bestaat de hele webwinkel uit maar liefst 1 artikelen. Daar kan een normaal bedrijf niet mee overleven.

Het lijkt om een hobbiest te gaan die dit er eventjes bij doet. Het is maar de vraag of u iets kan bereiken bij deze web/nepshop. Verder is het ook een wijze les om niet zomaar ergens te gaan bestellen. Een hoofdkussen is redelijk persoonsgebonden en kan je beter eerst uit proberen.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 18:27
door BMS11
J. Deltoer schreef:
10 jun 2021 16:57
U blijft redelijk vaag in het benoemen van het produkt en de naam van de webshop. Kan het zijn dat dat komt vanwege de aard van de artikelen die u bestelt heeft?
Het product stelt niets voor. Het is gewoon een normale hoofdkussen. Verder niets bijzonders.

De naam van de webshop wilde ik nog niet delen om de imago/naam van de webshop te besparen , maar omdat ik nog niets heb vernomen heb ik vandaag besloten de naam gewoon te delen.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 19:57
door PGros
Er wordt gereageerd of het misschien een dropshipper is maar dat maakt niet uit. Die moeten ook gewoon het pakket terugnemen en niet naar waar het vandaan komt, maar naar de ingeschreven webshop waar je het product kocht.

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 20:10
door BMS11
PGros schreef:
10 jun 2021 19:57
Er wordt gereageerd of het misschien een dropshipper is maar dat maakt niet uit. Die moeten ook gewoon het pakket terugnemen en niet naar waar het vandaan komt, maar naar de ingeschreven webshop waar je het product kocht.

Waarschijnlijk is het geen dropshipper maar iemand die net is begonnen met een kleine eigen webshop met KVK en BTW nummer.
Het is iniedergeval niet goed om klanten hun retour op deze manier te verwerken waarbij ze het aankoopbedrag niet terugkrijgen

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 10 jun 2021 20:12
door BMS11
NeoDutchio schreef:
10 jun 2021 17:38
De webshop komt mij erg vaag over. Het KVK nummer geeft een woonhuis in Lelystad terwijl zij een adres opgeven van een kantoorpand in Almere. Op dat kantoorpand zijn de KVK inschrijvingen niet te tellen.
Verder bestaat de hele webwinkel uit maar liefst 1 artikelen. Daar kan een normaal bedrijf niet mee overleven.

Het lijkt om een hobbiest te gaan die dit er eventjes bij doet. Het is maar de vraag of u iets kan bereiken bij deze web/nepshop. Verder is het ook een wijze les om niet zomaar ergens te gaan bestellen. Een hoofdkussen is redelijk persoonsgebonden en kan je beter eerst uit proberen.

Ik had via een collega gekocht dat het een goede hoofdkussen was en dus via mondreclame bij de webshop terecht gekomen. Hierdoor had ik wel het vertrouwen dat het betrouwbaar was omdat hij erg tevreden was over de webshop, helaas voor mij ben ik nu de dupe...

Re: Aankoopbedrag bestelling wordt niet teruggestort

Geplaatst: 11 jun 2021 19:35
door BMS11
Correctie: Ik had via een collega gehoord* dat het een goede hoofdkussen was...

Update: Ik heb nog steeds niets vernomen.