Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Erthanax schreef:
06 dec 2021 21:56
Belt hij op uw mobiele nummer? Neem de telefoongesprekken dan op.
Dat u een gesprek opneemt, hoeft u niet vooraf of achteraf te melden; dat geldt trouwens ook voor een lijfelijk gesprek. U mag de opname niet zomaar openbaar maken ("op internet zetten"), maar u kunt opnames indien nodig wel inbrengen in een rechtszaak.
Goed advies! Zojuist een apje gedownload dat alles automatisch opneemt. Eventjes getest, schijnt goed te werken. Hopelijk blijft het werken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Jablan »

Erthanax schreef:
06 dec 2021 21:56
Belt hij op uw mobiele nummer? Neem de telefoongesprekken dan op.
Dat u een gesprek opneemt, hoeft u niet vooraf of achteraf te melden; dat geldt trouwens ook voor een lijfelijk gesprek. U mag de opname niet zomaar openbaar maken ("op internet zetten"), maar u kunt opnames indien nodig wel inbrengen in een rechtszaak.
Combineren met deze
Ik_weet_niet_alles schreef:
06 dec 2021 19:57
Bevestig elk gesprek middels een mail met uw opmerkingen. Op deze manier kunt u zijn mondelinge gesprekken altijd reproduceren. Mogelijk beseft de verhuurder dat alles wat hij zegt of doet wordt geregistreerd.
Als hij belt, dan niet zeggen dat je het opneemt, maar wel direct na het gesprek een mail sturen met inhoud
'Op [datum] heeft u mij gebeld inzake het volgende: [samenvatting gesprek].
Ik stel prijs op schriftelijke communicatie en daarom deze mail.'

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat is inderdaad nóg beter. Ook in die e-mail trouwens niet de opname melden.
Mocht hij nog terugmailen dat hij dat niet gezegd heeft enz., daar verder niet op ingaan. Zijn mail wel weer bewaren in "het dossier".

Treurig dat dit allemaal nodig is. Ik hoop dat de rust snel terugkeert en dat u weer ongestoord woongenot kunt ervaren.

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Erthanax schreef:
06 dec 2021 23:13
Treurig dat dit allemaal nodig is. Ik hoop dat de rust snel terugkeert en dat u weer ongestoord woongenot kunt ervaren.
idd heel naar dat het zover moet komen. Ik denk ook niet dat ik woonrust krijgt zolang ik hier woon. Maar op het huidige moment ben ik druk bezig met het oprichten van mijn bedrijf. Ik ben voor de zomer zeker weg (nét voordat hij het huur mag verhogen :twisted:)

Heb trouwens ook een beveiliging camera aangeschaft. Mij maakt het niks uit als die huurbaas probeert mijn woning leeg te halen, maar ik ben vooral bang voor mijn hondje :cry:

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hebt u dan geen goede sloten?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door reggie2 »

Cas_sie schreef:
07 dec 2021 16:18


Heb trouwens ook een beveiliging camera aangeschaft. Mij maakt het niks uit als die huurbaas probeert mijn woning leeg te halen, maar ik ben vooral bang voor mijn hondje :cry:
Kan je die niet meenemen dan?

Cas_sie
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 jun 2021 13:37

Re: Overlast verbouwing appartement direct onder mij

Ongelezen bericht door Cas_sie »

Lady1234 schreef:
07 dec 2021 16:20
Hebt u dan geen goede sloten?
Jawel, maar geen goede deur. Ons voordeur is gewoon een kamerdeur en het is ook nog eens lomp geplaatst (er zit een spleet tussen deur en de muur, dus de slot gaat in werkelijkheid maar een klein beetje in het gat)

reggie2 schreef:
07 dec 2021 16:45
Kan je die niet meenemen dan?
Niet elke keer, want ik werk met andere mensen. Waarschijnlijk komt het niet zover, maar dat ik met de camera even kan checken via mijn telefoon is wel geruststellend.

En trouwens ook een grappig verhaal: ik had het juridische loket gebeld, en toen ze via mijn adres het dossier op zochte, hoorde ik hele andere klachten. Het blijkt: ze had per ongeluk dossier van een vorige bewoner gepakt, en die had ook problemen met mijn huurbaas! Die man heeft gewoon een slechte reputatie.

Gesloten