Pagina 1 van 2

Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 16 jun 2021 15:40
door JN80
Cool blue geeft geen gehoor aan wettelijke garantie en wil dat ik ervoor moet betalen voor reparatie.
Dit staat echter anders aangegeven op de ACM conzuwijzer recht halen en wat ik van een product wettelijk mag verwachten.

Geachte heer of mevrouw,
Op 13 maart 2019 Ordernummer: Klantnummer: kocht ik bij u een product koelkast voor 499,00 euro. Het gaat om een Samsung RB34K6032SS/EF koelkast Helaas voldoet het product niet aan de verwachtingen die ik ervan mag hebben. Met deze brief vraag ik u om een oplossing voor het probleem.

Het product is niet goed omdat het product na twee keer reparatie heb ik nog steeds problemen zowel met harde geluid die uit de koelkast onstaansgeschiedenis harde klappen te horen borrelende geluiden dat eruit komt en lcd scherm die van temperatuur wissel zonder enkele reden zoals gebeurd altijd staat het op 3 koelkast vriezer 19 en plotseling sprong het koel vriezer gedeelte naar 13 graden en het maakte vreselijke harde geluid.
Ook merk ik dat mij energie verbruik hoge in wattage gaat en de koelkast echt hard werk om te blijven functioneren . Ik heb Samsung RB34K6032SS/EF koelkast normaal gebruikt. En ik vind dat deze problemen nog niet hadden mogen ontstaan bij een product van deze leeftijd en voor deze aanschaf prijs.

Bij het product kreeg ik ook garantie. Dit is niet wettelijk verplicht. Daardoor had ik een hogere verwachting dat het een goed product was.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 16 jun 2021 16:22
door alfatrion
Wanneer is de koelkast geleverd?
Wanneer is de klacht voor het eerst gemeld?
Gaat het steeds om dezelfde problemen?

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 16 jun 2021 19:05
door DeZevendeHenk
Aangenomen dat u alle middelen benut heeft bestaat er een geschillencommissie voor electronica, ik denk dat u het daar of bij de kantonrechter aan moet aaanbrengen

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 16 jun 2021 19:43
door J. Deltoer
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden. Gelukkig heb ik goede ervaringen met bcc

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 16 jun 2021 20:25
door Arizonakid
Sorry, maar dit is natuurlijk een letterlijk en figuurlijk volkomen onduidelijk verhaal, en op geen enkele wijze kan je iets zinnigs zeggen over deze zaak.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 00:02
door J. Deltoer
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 09:35
door Seinhuis
DeZevendeHenk schreef:
16 jun 2021 19:05
Aangenomen dat u alle middelen benut heeft bestaat er een geschillencommissie voor electronica, ik denk dat u het daar of bij de kantonrechter aan moet aaanbrengen
https://www.thuiswinkel.org/leden/coolblue/certificaat

Link naar de aangesloten geschillencommissie (thuiswinkel)

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 09:42
door sjohie
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 00:02
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?
Ik kan er wel uit destilleren dat het om een Bosch koelkast gaat, maar het is nou niet echt een soepel leesbaar en begrijpbaar relaas. Misschien is TS de Nederlandse taal niet bijster goed machtig om reden X of Y, maar helder is niet een term die me na het lezen ervan, te binnen schoot.

Overigens is Coolblue toch wel de meest klantvriendelijke van de grote e-tailers, daar zijn plenty reviews van, en diverse awards aan ze voor uitgereikt. Dat betekent uiteraard niet dat ze nooit fouten maken, maar als ik mijn eigen ervaringen met ze in gedachten neem, bekruipt mij toch het gevoel dat hier nog wel wat meer speelt.

Maar goed, er is al geopperd om dit via de thuiswinkel geschillencommissie te laten gaan, want daar zijn ze bij aangesloten.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 09:50
door PeterPeters1966
J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 19:43
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden. Gelukkig heb ik goede ervaringen met bcc
BCC moet je ook op je blacklist zetten. Genoeg klachten te vinden op dit forum over dat bedrijf. Maar als je ziet dat eigenlijk alle bedrijven *** zijn, dan kan het niet anders betekenen dat wij op dit forum ook allemaal waardeloos zijn. We moeten immers bij zo'n waardeloos bedrijf werken.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 10:16
door Moneyman
J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 19:43
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden.
Ik dacht dat je dat al deed... :D

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 10:52
door J. Deltoer
sjohie schreef:
17 jun 2021 09:42
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 00:02
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?
....maar als ik mijn eigen ervaringen met ze in gedachten neem, bekruipt mij toch het gevoel dat hier nog wel wat meer speelt.
Jammer, op zich begon u goed, maar het simpele feit dat u goede ervaringen hebt met coolblue maakt niet dat de klant de zwarte piet toe te bedelen valt omdat hier een klantenservice medewerker het zich mogelijk erg makkelijk van af maakt.
Moneyman schreef:
17 jun 2021 10:16
J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 19:43
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden.
Ik dacht dat je dat al deed... :D
U hebt gelijk. Onvolkomenheid in mijn administratie (oftewel foutje). U ziet, als u echt gelijk hebt krijgt u van mij altijd gelijk.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 11:10
door sjohie
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 10:52
sjohie schreef:
17 jun 2021 09:42
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 00:02
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?
....maar als ik mijn eigen ervaringen met ze in gedachten neem, bekruipt mij toch het gevoel dat hier nog wel wat meer speelt.
Jammer, op zich begon u goed, maar het simpele feit dat u goede ervaringen hebt met coolblue maakt niet dat de klant de zwarte piet toe te bedelen valt omdat hier een klantenservice medewerker het zich mogelijk erg makkelijk van af maakt.
Moneyman schreef:
17 jun 2021 10:16
J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 19:43
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden.
Ik dacht dat je dat al deed... :D
U hebt gelijk. Onvolkomenheid in mijn administratie (oftewel foutje). U ziet, als u echt gelijk hebt krijgt u van mij altijd gelijk.
Icm het niet al te duidelijke relaas, en naast mijn eigen ervaringen (koop er al sinds 2010 zie ik in mijn historie), vooral de zeer hoge score bij bijvoorbeeld tweakers, doet mij dat (durven) zeggen.

Communicatie moet van twee kanten komen, en van de kant waar we wat van zien hierboven, is het allemaal niet bijster duidelijk. Of TS dit relaas na een frustrerende periode van zich af heeft willen schrijven, of welke andere reden dan ook, het resultaat hierboven is niet conclusief.

Los daarvan heeft TS net als elke klant recht op service, daarom sloot ook ik mijn post, waar je wat selectief uit quote, af met de suggestie om dit via de geschillencommissie te laten lopen. :wink:

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 12:02
door gosewijn
sjohie schreef:
17 jun 2021 09:42
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 00:02
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?
Ik kan er wel uit destilleren dat het om een Bosch koelkast gaat, maar het is nou niet echt een soepel leesbaar en begrijpbaar relaas. Misschien is TS de Nederlandse taal niet bijster goed machtig om reden X of Y, maar helder is niet een term die me na het lezen ervan, te binnen schoot.

Overigens is Coolblue toch wel de meest klantvriendelijke van de grote e-tailers, daar zijn plenty reviews van, en diverse awards aan ze voor uitgereikt. Dat betekent uiteraard niet dat ze nooit fouten maken, maar als ik mijn eigen ervaringen met ze in gedachten neem, bekruipt mij toch het gevoel dat hier nog wel wat meer speelt.

Maar goed, er is al geopperd om dit via de thuiswinkel geschillencommissie te laten gaan, want daar zijn ze bij aangesloten.
Volgens mij is het een erres koelkast :roll:

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 12:05
door Dirkie
J. Deltoer schreef:
16 jun 2021 19:43
Valt me tegen van coolblue. Dus die moeten we ook weer gaan mijden. Gelukkig heb ik goede ervaringen met bcc
Op deze manier kun je iedereen gaan mijden. Er is vast wel iemand te vinden die een slechte ervaring heeft met BCC :mrgreen:

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 14:13
door HandigeHarrie
Het is van belang dat je bewijs hebt (mails, afspraakbevestiging), dat de koelkast al eerder (vergelijkbare/verwante?) kuren vertoonde.
Dan kan je niet afgepoeierd worden met 2 jaar fabrieksgarantie.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 17 jun 2021 16:19
door JN80
Koelkast gekocht online 13 maart 2019 1 maand later problemen 2021 net paar maanden uit garantie.
Er is geen luchtje aan dit verhaal het is simpel Weg producten verkopen die verborgen gebreken hebben en laat maar de klant ermee dealen het is toch al verkocht met andere woorden.

Reparatie1 aangemeld op: donderdag 25 april 2019
Factuurdatum product: woensdag 13 maart 2019
Fabrikantcode: RB34K6032SS/EF
Omschrijving van defect of schade:
Koelkast maakt een harde tikkende geluid.
En kraakt af en toe heel hard. Soms maar een keer, soms vaker achter elkaar.

De leverancier kan om het serienummer van het toestel vragen, houd deze vast bij de hand. Je kan bijvoorbeeld een foto maken of het

Reparatie 2 aangemeld op: woensdag 12 juni 2019
Factuurdatum product: woensdag 13 maart 2019
Fabrikantcode: RB34K6032SS/EF
Omschrijving van defect of schade:
De koelkast maakt harde tikkende geluiden.

De leverancier kan om het serienummer van het toestel vragen, houd deze vast bij de hand. Je kan bijvoorbeeld een foto maken of het serienummer overschrijven.
Mocht je na twee werkdagen nog niets hebben gehoord van Samsung, neem dan contact op met Coolblue via onze klantenservice.
Met vriendelijke groet,
Coolblue

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 18 jun 2021 14:05
door lubeckdave
sjohie schreef:
17 jun 2021 09:42
J. Deltoer schreef:
17 jun 2021 00:02
Mij lijkt het redelijk helder. Hoe dik moet het aan u uit te reiken dossier zijn aleer het u wel duidelijk is?
Ik kan er wel uit destilleren dat het om een Bosch koelkast gaat, maar het is nou niet echt een soepel leesbaar en begrijpbaar relaas. Misschien is TS de Nederlandse taal niet bijster goed machtig om reden X of Y, maar helder is niet een term die me na het lezen ervan, te binnen schoot.

Overigens is Coolblue toch wel de meest klantvriendelijke van de grote e-tailers, daar zijn plenty reviews van, en diverse awards aan ze voor uitgereikt. Dat betekent uiteraard niet dat ze nooit fouten maken, maar als ik mijn eigen ervaringen met ze in gedachten neem, bekruipt mij toch het gevoel dat hier nog wel wat meer speelt.

Maar goed, er is al geopperd om dit via de thuiswinkel geschillencommissie te laten gaan, want daar zijn ze bij aangesloten.
Ik ben het volkomen met je eens . Ik ga altijd naar CoolBleu en ik heb wel eens wat laten repareren door hun wat kan gebeuren maar ik heb nooit problemen gehad met hun . Dit verhaal komt mij niet echt duidelijk over en ja , inderdaad , ik vermoed dat er meer achter zit dan door die meneer hier vertelt word . Misschien onbeschoft gedrag ?? Zeg er eens wat van ! Maar laten we ook wel wezen , ik lees wel vaker hier dit soort verhalen en dan schrijven ze hun relaas zodanig dat ze niet alles vertellen en dan de '' onschuldige '' uithangen . Maar mensen zijn over het algemeen wel zo dat het altijd een ander is die het gedaan heeft en zelf van niets bewust zijn .

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 18 jun 2021 14:13
door JN80
Wettelijk garantie is je recht vooral als je met een product ben omgaan zoals het behoord.

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 18 jun 2021 14:37
door riddert
Is het opgelost?

Re: Ondeugelijk Samsung-koelkast van Coolblue (update: opgelost)

Geplaatst: 18 jun 2021 16:10
door Hawk-Eye
ga naar de thuiswinkel org waar CB bij aangesloten is en wijs hen op de geschiedenis maar maak ook melding van het feit dat het een non-conform product is nu die al voor de derde maal stuk is....