Pagina 1 van 1

Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 21 jun 2021 09:10
door mjrvanham
Ben nu al 4 maanden aan het wachten op antwoord of nieuwe accu van de lidl.
Ze reageren via Whatsapp met doorverwijzing doe je dat wordt je weer doorverwezen.
Het gaat totaal verkeerd, ondertussen mn bestelling van de account afgehaald

Dit is de slechtste garantie-afhandeling ooit meegemaakt.

Knap waardeloos Lidl

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 21 jun 2021 17:30
door Jablan
Apart. Wij hebben 1 keer iets retour gedaan en de afhandeling was correct. Gaat het hier om een onderdeel of een compleet non-food artikel?

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 23 jun 2021 16:32
door Noël Maesen
Ik heb een vacuümplastieken apparaat gekocht en kreeg wel een antwoord van: indien dit niet stuk is, alle kosten voor mij waren.
Ze hebben me een nieuw opgestuurd zonder problemen. Natuurlijk de verzendingskosten en herstellen was meer dan 20€. Dus geen probleem.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 23 jun 2021 19:39
door rnjardel
Hallo, ik heb ook een slechte accu gehad (type 20volt Parkside) maar dat was uitstekend opgelost.
Er belde iemand op om te vragen wat er mis was en de slechte accu hoefde ik niet op te sturen.

Overigens is de garantieafhandeling telkens goed afgehandeld.
Enig minpunt zijn de standaard verzendkosten.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 24 jun 2021 21:59
door Seinhuis
Stuur een mail via het contactformulier dat je binnen 14 dagen een passende oplossing wil. Doen ze dat niet, dan kan je het koop ontbinden. Dus de accu (plus fiets of het andere complete onderdeel??) terug naar Lidl en jij je geld terug.

https://www.juridischloket.nl/aankopen- ... aan-maken/ https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... lde%20tijd.

Doen ze dat niet, kan je daarna een klacht indienen of naar de geschillencommissie gaan. https://www.thuiswinkel.org/leden/lidl/certificaat

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 27 jun 2021 08:04
door mjrvanham
Jablan,

Gaat over een accu van een grasmaaier, via app wordt je continu door gestuurd.
1 x de vraag gehad wil je het artikel compleet retourneren, nee ik wil een nieuwe accu.
Dan wordt de app weer afgesloten zonder antwoord en kun je opnieuw beginnen.
Ook via contact formulier nog steeds geen reactie ??????

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 14:10
door tham
Wat de Klantenservice van Lidl betreft > deze is echt waardeloos dus zet je maar schrap. Ik heb 6 maanden + 1 week moeten wachten voor ik mijn geld terug kreeg en dat ging om een bedrag van minder dan € 10,00. 35 mailtjes over en weer waarbij keer op keer de belofte werd gedaan dat het geld binnenkort teruggestort zou worden. Ook meerdere malen mijn klacht op de site Klacht.nl gezet en op die site lijkt het alsof de Lidl de beste supermarkt is met klachtenafhandeling...wel 99%...maar dat is beslist niet waar...ga maar eens scrollen. Heel veel mensen wachten al maanden op hun geld terug en bij elke klacht staat ""opgelost"" maar dat is niet zo. Zodra je op Klacht.nl je klacht over Lidl hebt gedropt, staat er al meteen dezelfde dag ""opgelost"" bij omdat de Lidl dan reageert op je klacht met de mededeling dat ze het gaan uitzoeken maar daarna gebeurt er helemaal niets. Bellen met de Lidl heeft ook geen zin want ook dan beloven ze iets maar komen het niet na. Pas toen ik dreigde om er een TV programma bij te halen, werd het geld ineens gestort en kwamen pas de excuses. Sinds mijn slechte ervaring met de Lidl koop ik nooit meer iets duurs bij hen want het geeft véél te véél ergernis als je het gekochte moet terugsturen en je je geld wilt terughebben.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 14:14
door Lady1234
Toch handig dat u beschikt over een tv programma. Een paar keer met de klantenservice van Lidl van doen gehad. Zaken werden per omgaande keurig afgehandeld. Dus ik heb geen klagen.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 17:50
door J. Deltoer
Lady1234 schreef:
25 jul 2021 14:14
Toch handig dat u beschikt over een tv programma. Een paar keer met de klantenservice van Lidl van doen gehad. Zaken werden per omgaande keurig afgehandeld. Dus ik heb geen klagen.
Mooi. En voor iedereen die dat wel heeft: bel Antoinette of Amber.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 18:38
door Lady1234
Die zijn dus, gelukkig voor hen, niet te bellen.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 20:58
door Ik_weet_niet_alles
Lady1234 schreef:
25 jul 2021 14:14
Toch handig dat u beschikt over een tv programma. Een paar keer met de klantenservice van Lidl van doen gehad. Zaken werden per omgaande keurig afgehandeld. Dus ik heb geen klagen.
Omdat u geen klachten hebt leeft u blijkbaar in de veronderstelling dat anderen ook geen klachten kunnen hebben.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 25 jul 2021 21:12
door Lady1234
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 jul 2021 20:58
Lady1234 schreef:
25 jul 2021 14:14
Toch handig dat u beschikt over een tv programma. Een paar keer met de klantenservice van Lidl van doen gehad. Zaken werden per omgaande keurig afgehandeld. Dus ik heb geen klagen.
Omdat u geen klachten hebt leeft u blijkbaar in de veronderstelling dat anderen ook geen klachten kunnen hebben.
Nee hoor, maar er wordt geadviseerd zich schrap te zetten en dat hoef ik dus helemaal niet.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 26 jul 2021 08:35
door J. Deltoer
Mogelijk komt uw beurt ook nog....

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 26 jul 2021 14:05
door HandigeHarrie
Klacht.nl is een commerciële organisatie, daar kan de aangeklaagde partij zelf inzetten dat de klacht opgelost is; waardeloos dus.
Je kan beter je verhaal op Klachtenkompas.nl van de consumentenbond zetten, dan kan je zelf aangeven of je klacht opgelost is of niet. Als je regelmatig aangeeft "niet opgelost" dan blijft je klacht actueel, als je niks meer aangeeft dan verdwijnt je klacht uit beeld volgens mij.

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 11 sep 2021 10:50
door mjrvanham
uiteindelijk opgelost door de externe firma die wel begrip had voor alle ergernis

Re: Slechte garantie-afhandeling: vier maanden aan het wachten op accu van Lidl

Geplaatst: 11 sep 2021 12:37
door Seinhuis
Fijn dat het alsnog opgelost is rn bedankt voor de terug koppeling