Pagina 1 van 3

Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 10:02
door Geoffrey123
Hier een auto gekocht, en na drie dagen en nog geen 100 km was de dynamo kapot, en kon er niet mee gereden worden. Na verscheidene pogingen om hierover in contact te komen met De vaart, geen reactie. Toen maar vanaf een ander nummer gebeld, werd er wel op genomen, maar ik moest terugbellen, de juiste persoon was er niet. Bij terug bellen wederom geen contact. Ook op Email geen contact.
Ook een factuur bleek bijzonder moeilijk om te krijgen. Nu, een paar weken weken verder, nog steeds geen juiste factuur, en zou ik opeens 4500 eur korting hebben gehad?! ivm geconsteerde gebreken, na een aankoop keuring ( die uiteraard nooit heeft plaats gevonden..)
Garage heeft het BOVAG logo op hun site, en op kantoor, echter daar zijn zij geen lid (meer) van, bleek bij navraag bij de BOVAG.

Omdat ik de auto dagelijks nodig heb, heb zelf laten maken. deze kosten gaan verhaald worden. Ik ga hier iig geen tweede auto meer halen, en overweeg juridische stappen ivm wettelijke garantie.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 11:49
door alfatrion
Om de kosten te kunnen verhalen moet je een ingebrekestelling hebben verstuurd met daarin een redelijke termijn om dit op te lossen.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 12:04
door Smokey20
Ik zie geen BOVAG logo op de website staan. Heeft TS een garantiepakket afgesloten? Verder is het niet verstandig om een auto te kopen zonder aankoopkeuring. Bij de advertenties zie ik geen bovag garantie, alleen de mogelijkheid voor huisgarantie of verlengde garantie van cargarantie. Ik weet in ieder geval dat bij de pakketten van cargarantie de dynamo gedekt is.

Zonder factuur heeft u toch niets om te betalen? Lijkt me logisch dat de factuur in ieder geval voor levering beschikbaar is.

Laat het een (dure) les zijn om zowel een aankoopkeuring te doen, en ook de papieren afwikkeling compleet te hebben.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 12:29
door Moneyman
Geoffrey123 schreef:
07 jul 2021 10:02
Omdat ik de auto dagelijks nodig heb, heb zelf laten maken. deze kosten gaan verhaald worden. Ik ga hier iig geen tweede auto meer halen, en overweeg juridische stappen ivm wettelijke garantie.
Ik zou daar nog eens goed over nadenken, want procederen is niet zonder risico. Er is genoeg fout gegaan aan de kant van de verkoper (het is waarschijnlijk een nonconforme auto, je krijgt geen fatsoenlijke factuur en de afhandeling is onder de maat), maar ook aan jouw kant. Je hebt je laten wegsturen en je hebt zelf gerepareerd. Ik lees niet dat je hen de kans geboden hebt het zelf op telossen. Ben je er nog eens langs gegaan, toen er op de mails en telefoontjes geen reactie kwam? En heb je hen al in gebreke gesteld?

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 12:52
door alfatrion
Artikel 7:21 lid 6 BW
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 12:53
door Moneyman
Precies, en zover is TS nog niet zo te zien.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 12:56
door J. Deltoer
TS spreekt over een paar weken. Termijn genoeg dus.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:02
door Moneyman
J. Deltoer schreef:
07 jul 2021 12:56
TS spreekt over een paar weken. Termijn genoeg dus.
Helaas is dat slechts één van de vereisten, zoals je kunt lezen.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:09
door NeoDutchio
Wat een apart bedrijf. Ze zijn een van de grootste autohandels van Almere. Wellicht is het mijn dyslexie, maar een autohandels? Ze zeggen zich toe te leggen op b2b verkoop, maar de ervaringen komen van particulieren af. Bij opiness hebben ze een klantscore van 2,4 op 33 reviews.
Heel veel import, overal het logo RDW erkent (zegt niets over de auto) en het NAP logo terwijl import nooit een logische stand hebben. Overigens apart dat import auto’s in Nederland altijd zo weinig gereden hebben. Zelfs in ons kleine kikkerlandje rijden we al veel en worden originele Nederlandse auto’s veelal met hoge standen aangeboden
U praat over een aankoopkeuring, maar hebt u de verkoper deze keuring laten doen? Natuurlijk zullen ze dan bepaalde zaken verbloemen. Een aankoopkeuring laat je altijd bij een onafhankelijke partij zijn.
Een factuur hebt u niet, dus ook geen afspraken op papier. Al met al een hoop rode vlaggen.

Zoals al gezegd, een wijze, maar dure les.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:13
door J. Deltoer
Gewoon lesgeld terughalen. Geen slimme actie, maar dat wil niet zeggen dat je rechteloos bent, zie ook de reactie van alfa.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:15
door NeoDutchio
J. Deltoer schreef:
07 jul 2021 13:13
Gewoon lesgeld terughalen. Geen slimme actie, maar dat wil niet zeggen dat je rechteloos bent, zie ook de reactie van alfa.
Rechteloos zal je niet zijn, maar recht halen zal ook lastig zijn. Afspraken staan schijnbaar niet op papier en of de verkoper ook daadwerkelijk in gebreke gesteld is zegt het verhaal ook niet.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:21
door J. Deltoer
Ik ben dit allemaal wel met u eens. Het zal lastig worden, maar het proberen waard om te redden wat er te redden valt.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:36
door Moneyman
Of dat het proberen waard is, weet je pas als TS met antwoorden komt.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 13:50
door J. Deltoer
Wat u doet, bij voorbaat ontmoedigen van TS om actie te ondernemen staat daar tegenover.
Verder is het enige wat ik weet is dat ik ooit het tijdelijke met het eeuwige zal moeten verruilen.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 14:08
door Har45
Smokey20 schreef:
07 jul 2021 12:04
Ik zie geen BOVAG logo op de website staan. Heeft TS een garantiepakket afgesloten? Verder is het niet verstandig om een auto te kopen zonder aankoopkeuring. Bij de advertenties zie ik geen bovag garantie, alleen de mogelijkheid voor huisgarantie of verlengde garantie van cargarantie. Ik weet in ieder geval dat bij de pakketten van cargarantie de dynamo gedekt is.

Zonder factuur heeft u toch niets om te betalen? Lijkt me logisch dat de factuur in ieder geval voor levering beschikbaar is.

Laat het een (dure) les zijn om zowel een aankoopkeuring te doen, en ook de papieren afwikkeling compleet te hebben.
Beste Smokey,

Op hun website staat navolgende:

GAAT U VOOR DE SCHERPSTE PRIJS, DAN KIEST U VOOR HET MEENEEMPAKKET. HOUDT U ECHTER VAN MEER ZEKERHEID, KIES DAN VOOR HET EXTRA ZEKERHEID PAKKET MET DAARIN ONDER ANDERE EXTRA BOVAG GARANTIE, MOBILITEITSGARANTIE, LEVENSLANG GRATIS APK EN NOG VÉÉL MEER!

Link: https://autodevaart.nl/afleverpakketten/

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 14:19
door Smokey20
Har45 schreef:
07 jul 2021 14:08
Smokey20 schreef:
07 jul 2021 12:04
Ik zie geen BOVAG logo op de website staan. Heeft TS een garantiepakket afgesloten? Verder is het niet verstandig om een auto te kopen zonder aankoopkeuring. Bij de advertenties zie ik geen bovag garantie, alleen de mogelijkheid voor huisgarantie of verlengde garantie van cargarantie. Ik weet in ieder geval dat bij de pakketten van cargarantie de dynamo gedekt is.

Zonder factuur heeft u toch niets om te betalen? Lijkt me logisch dat de factuur in ieder geval voor levering beschikbaar is.

Laat het een (dure) les zijn om zowel een aankoopkeuring te doen, en ook de papieren afwikkeling compleet te hebben.
Beste Smokey,

Op hun website staat navolgende:

GAAT U VOOR DE SCHERPSTE PRIJS, DAN KIEST U VOOR HET MEENEEMPAKKET. HOUDT U ECHTER VAN MEER ZEKERHEID, KIES DAN VOOR HET EXTRA ZEKERHEID PAKKET MET DAARIN ONDER ANDERE EXTRA BOVAG GARANTIE, MOBILITEITSGARANTIE, LEVENSLANG GRATIS APK EN NOG VÉÉL MEER!

Link: https://autodevaart.nl/afleverpakketten/
Precies zoals ik het beschrijf dus: GEEN LOGO op de website. BIj de ADVERTENTIES staat geen bovag garantie maar HUIS garantie. Ik zie inderdaad op de pagina met de afleverpakketten dat er in de tekst 1x bovag genoemd wordt, wat niet is toegestaan.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 14:29
door Seinhuis
Volgens https://www.bovag.nl/zoek-bovag-bedrijf ... nce#search zijn hun niet aangesloten bij BOVAG (of ik moet overheen gekeken hebben).

Zonder BOVAG nemen de meeste rechtsbijstandverzekeringen de zaak niet aan.

Je kunt proberen om naar de rechtbank te gaan. Dit is zeer kostbaar en ik twijfel of je een kans maak.

Tip voor de volgende keer, koop en repareer alleen bij een BOVAG aangesloten garage.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 15:07
door NeoDutchio
J. Deltoer schreef:
07 jul 2021 13:50
Wat u doet, bij voorbaat ontmoedigen van TS om actie te ondernemen staat daar tegenover.
Verder is het enige wat ik weet is dat ik ooit het tijdelijke met het eeuwige zal moeten verruilen.
U mag het ontmoedigen noemen, TS kan er ook de wijsheid uit halen wat er is mis gegaan en dit hopelijk nog corrigeren.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 16:12
door alfatrion
J. Deltoer schreef:
07 jul 2021 13:13
Gewoon lesgeld terughalen. Geen slimme actie, maar dat wil niet zeggen dat je rechteloos bent, zie ook de reactie van alfa.
Met mijn bericht maak ik duidelijk waar het pijnpunt voor TS zit. TS heeft vermoedelijk geen schriftelijk aanmaning verstuurd (ingebrekestelling is formeel gezien niet nodig) en dan moet je gewoon geen rechtszaak willen starten, want dat ga je verliezen.
J. Deltoer schreef:
07 jul 2021 13:50
Wat u doet, bij voorbaat ontmoedigen van TS om actie te ondernemen staat daar tegenover.
Jij moedigt TS aan, terwijl op basis van wat nu bekent is TS de zaak waarschijnlijk gaat verliezen.

Re: Auto de Vaart Almere: geen contact, onjuiste factuur

Geplaatst: 07 jul 2021 16:20
door J. Deltoer
Ik moedig TS aan om (mijn woorden) te redden wat er te redden valt. Daarvoor zal hij inderdaad zijn zaken beter op orde moeten krijgen. Maar om bij voorbaat helemaal niets te doen zoals hier door de meesten gesuggereert wordt en de wijze dure les te pakken is iets te gemakkelijk.
En het zou ook zo maar kunnen zijn als TS alles compleet heeft en bij een deskundige te rade is geweest (rechtswinkel, advocaat oid) dat hij geen zaak heeft.