2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Bevabo62
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2021 19:49

2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door Bevabo62 »

Mijn partner heeft op 26 maart 2021 haar 1e vaccinatie mogen ontvangen en het bewijs hiervan is netjes op een A4 bewijs meegegeven. Voor zowel de 1e als de 2e vaccinatie heeft zij opgegeven dat de gegevens zowel met het RIVM als met de huisarts mocht/moest worden gedeeld. Op 11 juni 2021 heeft zij haar 2e vaccinatie mogen ontvangen en ook deze datum staat netjes samen met de 1e op het A4 vaccinatie bewijs wat is meegegeven inclusief een blauw stickertje.

Met de Coronachecker App kon je per 1 juli een QR code genereren op de vaccinatie bewijzen die je hebt gehad via de GGD/RIVM.
De App is correct geïnstalleerd en werkt WEL voor de EU maar NIET voor Nederland en na goed Google kom je erachter dat je hiervoor met het RIVM contact kan opnemen omdat het " foutje " wel eens voor komt maar dat zou snel opgelost worden.

Op 5 juli heb ik gebeld met de helpdesk van het RIVM en heb ik diverse malen getracht de helpdesk te bereiken via 080050900
Bij de 3e keer werd er eindelijk na een uur in de wachtrij toch opgenomen en kreeg ik iemand aan de telefoon. Het was volgens de helpdesk een bekend probleem en men was daar al mee bezig en als het over 2 weken nog niet opgelost was moest ik nog maar een keertje bellen. Met andere woorden wordt ik dus gewoon weggestuurd met de hoop dat ik voorlopig hen niet lastig val, maar dit is een eigen invulling door de reactie die ik mocht ontvangen.
Ondanks weer eens geprobeerd om via het RIVM toch de 2e vaccinatie op de juiste datum te krijgen lukt dit niet.

Ik wordt hier toch ongepast van om het zo maar netjes uit te drukken dat het nu 20 dagen later nog steeds niet goed is opgelost.

Henriette25
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 jul 2021 09:54

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door Henriette25 »

Over ditzelfde onderwerp heb ik een topic aangemaakt op 6 juli, genaamd: CoronaCheck app - 2e vaccinatie niet terug te vinden.
U bent niet de enige die dit probleem heeft ondervonden.
Hopelijk is het inmiddels ook bij u opgelost?

SunBoer
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2021 10:27

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door SunBoer »

Ik ben sinds begin juli bezig mijn vaccinaties in de CoronaCheck app te krijgen. Zodra ik op ïnloggen met DiGiD klik krijg ik de melding dat er een technisch probleem is.
Het geappt (jaja) met Rijksoverheid en na 1 week antwoord gekregen. Ik kan het best contact opnemen met de helpdesk van CoronaCheck via een telefoonnummer, zoals al gemeld, het is erg druk, de verbinding wordt nu verbroken. Het heeft m.i. dus niets te maken door wie, waar en wanneer je gevaccineerd bent en hoeveel keer. Ik ben 2 keer gevaccineerd door de GGD. Mijn gegevens staan gewoon vermeld in de DigiD van de Rijksoverheid.
Heeft iemand een oplossing?

Arma
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 okt 2020 18:33

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door Arma »

enkel het afschuif systeem werkt wel goed bij rivm de rest niet!!

Joke 1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 jul 2021 19:04

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door Joke 1 »

4 weken ben ik met Ggd/backoffice bezig probleem op te lossen. Helaas zonder succes .
30 Jan en 20 februari gevaccineerd bij Ggd. Volgens hen zou alles goed staan. Wat is dan t probleem waarom ik het niet in de coronacheck krijg. Antwoord?????


weerelts
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2021 14:00

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door weerelts »

Bij mij is de tweede keer op 27/5 geprikt. Daarna in mijn rivm gezien dat het de eerste datum heeft gekregen . Direct mail gestuurd, geen reactie. Daarna mail naar ggd maar ook geen reactie. Gisteren op mijn rivm nog niets veranderd. Wanneer kan ik de code goed krijgen. Overheid en software, waardeloos.

Essepes
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2021 08:31

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door Essepes »

Hier hetzelfde verhaal (2x getest in maart en juni, maar alleen juni stond er 2x in. Gegevens delen stond aan en in het ggd systeem was terug te vinden dat ik ze idd had gehad. Blijkbaar werden de gegevens niet met de app gesynchroniseerd)
We hebben de oplossing gevonden met een medewerker die hoopte dat hiermee ook anderen met dit probleem kon helpen.
De eerste vaccinatie die niet gezien werd is er handmatig uitgehaald en opnieuw toegevoegd. Na 12 uur kon ik vanochtend ineens een check krijgen opde coronacheck app.
Ik word om 11 uur wederom teruggebeld om te bespreken of het inmiddels gelukt is, ze zal vast blij zijn om te horen dat dat zo is.
Ik wel iig 😀

RuudMo
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jul 2021 12:25

Re: 2e vaccinatiedatum is bij de 1e vaccinatiedatum bijgeschreven

Ongelezen bericht door RuudMo »

Een vrijwel identiek verhaal maar daarnaast klachten over de medewerkers van de 0800-5090 telefoonlijn.

Ik ben in maart en begin mei jl, gevaccineerd.
Direct nadat de coronacheckapp beschikbaar kwam heb ik gecontroleerd of ik een QR-code kon maken. Dat was niet het geval: ik kon allen maar een internationale code maken omdat ik maar 1x gevaccineerd zou zijn (bij mij was de eerste vaccinatie niet vermeld).
Allereerst heb ik met de GGD contact gezocht omdat ik daar de vaccinaties kreeg. Na een ingevuld contactformulier werd ik snel teruggebeld en werd gecheckt of de beide vaccinaties goed in het systeem zaten; dat bleek gelukkig het geval en om dat goed in het landelijk systeem te krijgen zou ik dan via 0800-5090 moeten bellen met GGD GHOR.
Na 45 minuten wachten, ondertussen was de verbinding plotseling verbroken geweest, kreeg ik een medewerker aan de lijn die mijn gegevens door nam en mij mededeelde dat de app na 24 uur zou werken.
Helaas bleek dat na drie dagen nog niet het geval en daarom belde ik opnieuw. De medewerker die ik toen uiteindelijk aan de lijn kreeg, nadat ik tijdens het wachten dit keer na 20 minuten ineens de ingesprektoon kreeg en weer opnieuw moest beginnen te wachten, vertelde dat ik de tweede in Nederland was die dit probleem meldde. Hij hield ruggespraak met iemand anders om te vragen of hij een ticket mocht aanmaken voor mijn probleem. Een ticket zorgt er voor dat een gespecialiseerd team zich over de oplossing van het probleem gaat buigen. Dat aanmaken van een ticket mocht en hij verzekerde dat de app binnen 48 uur zou werken.
Helaas bleek dat na een week nog niet het geval en dus belde ik opnieuw met 0800-5090. Na opnieuw lang wachten kreeg ik een medewerkster die mij, zonder verder mijn gegevens te checken, vertelde dat de problemen op 22 juli zouden zijn opgelost wanneer er al een ticket aangemaakt was. Ik zou daarvan nog nader bericht krijgen.
Omdat de app ook na 22 juli nog steeds niet werkte en ik ook geen bericht kreeg, nam ik op 23 juli jl. opnieuw contact op met 0800-5090. Dit keer werd de mogelijkheid geboden om, na het intoetsen van mijn burgerservicenummer en postcode, een op papier geprinte QR-code thuis gestuurd te krijgen. Daarna zou ik die kunnen scannen en aan de app kunnen toevoegen.
Op 29 juli kreeg ik die geprinte QR-code thuis. Helaas bleek dat ook die QR-code slechts betrekking heeft op slechts één vaccinatie (de laatste) en dus in Nederland niet geldig is.
Op dezelfde dag heb ik dus maar opnieuw 0800-9050 gebeld en mijn probleem en mijn eerdere ervaringen uitgelegd. De behulpzame medewerkster heeft navraag gedaan hoe het met de afhandeling van het ticket zat. Daarbij bleek dat er, in tegenstelling tot de stellige mededelingen eerder van haar collega en dus tot mijn stomme verbazing, helemaal geen ticket was aangemaakt en dat er dus nog niemand naar mijn probleem had gekeken! Dus heeft ze nu wel een ticket aangemaakt en de inhoud ervan ook aan mij voorgelezen. Ik krijg er verder geen bericht over maar moet over een week (dan precies drie maanden na mijn tweede vaccinatie!) maar eens kijken of er met de app dan wel een QR-code voor Nederland kan worden aangemaakt. En anders moet ik dan maar opnieuw bellen.....
Per saldo heb ik ondertussen naar schatting zeker zo'n zes uur besteed aan wachten en bellen met de 0800-9050 lijn van GGD GHOR. Het meest kwalijke vind ik dat de verbinding na een tijd wachten een keer gewoon verbroken werd, dat ik een andere keer ook tijdens het wachten ineens de ingesprektoon kreeg en vooral dat er aanvankelijk helemaal geen ticket werd aangemaakt terwijl dat nadrukkelijk wel werd toegezegd.

Plaats reactie