Pagina 2 van 3

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 30 jul 2021 16:49
door Jablan
Heerlijk, NeoDutchio en Lady , heerlijk *glimlach*

Neo heeft helemaal gelijk. Als artikelen slecht worden verpakt, dan kan in het distributiecentrum de inhoud uit de doos vallen. Hetzelfde geldt voor open enveloppen, die worden in de sorteermachine opgegeten.

Je zou haast zeggen: tijd voor een open dag bij de vervoerders met speciale rondleidingen voor wie geklaagd heeft. En een reclamespot met enveloppen dichtplakken en dozen intapen erin.

Voordat mensen nu denken, dat ik bij zo'n bedrijf werk ... nee, we hebben een goed netwerk om dit soort dingen na te vragen.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 30 jul 2021 17:03
door --rob--
rdam2000 schreef:
28 jul 2021 20:11
In het algemeen gaat bij de rest goed .
Ik heb de indruk dat de bezorgers die bij dhl rondlopen, zijn gewoon van straat geplukt om dit werk te gaan doen. Dat zie je ook terug in de hoeveelheid verloren pakketen, pakketen die gescand worden als bezorgd terwijl niet bezorgd is noem maar op. Dus kortom het beste is om diensten van DHL te vermijden.
Dit is toch wel erg kort door de bocht. Bij mij heb ik niet dan erg positieve ervaring met bezorging door DHL. Oudere heer die me met m'n naam aanspreekt, altijd vrolijk is...

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 30 jul 2021 17:45
door NeoDutchio
fonsflons schreef:
30 jul 2021 17:12
Hier ook niets dan goede ervaringen met DHL (en PostNL en anderen.) Je kunt gewoon pech hebben met een bezorger.
Onze PostNL bezorger hoeft niet eens aan te bellen. Al 2 straten ver hoor je zijn Nederlandse volksmuziek uit zijn auto komen. En mocht dat aangevuld worden met zijn eigen gezang, dan weet je dat hij bijna voor de deur staat. Altijd een brede glimlach en enorm van de regeltjes. Een kind dat vanuit de poort komt lopen krijgt geen pakket, maar als datzelfde kind in de deuropening staat wel.
En idem met de andere bezorgers. Waarschijnlijk met dat verschil dat er bij ons altijd iemand thuis is en ze weten dat ze nooit hoeven te wachten.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 30 jul 2021 21:24
door Muskiet
Bij DHL ligt het niet aan het bedrijf, maar aan de bezorgers. In sommige wijken hoor je niets dan goeds over deze bezorgers. Er zijn echter ook veel mensen die bezorger worden omdat ze even niets anders hebben. Je hebt hier geen diploma`s voor nodig, iedereen kan zich aanmelden. Ze zijn niet gemotiveerd en willen zo snel mogelijk weer thuis op de bank gaan zitten. Ik ken wel een andere koeriers diensten waar het 4 van de 4 keer fout ging. De pakketjes kwamen niet op de dag van de track en trace. Standaard antwoord als je de volgende dag belt. De wagen was vol. Ze gaan hem opnieuw inplannen. O sorry er is iets fout gegaan met het opnieuw inscannen, nee ook vandaag komt hij niet. En dan staat hij `s avonds ineens aan de deur zonder dat het bekend was bij de telefoniste of track en trace. Op deze manier kan ik niet zorgen dat ik thuis ben. En dat is dan ook weer vervelend voor de chauffeur. De vaste bezorger van DHL weet precies waar zij aan moet bellen als er iemand niet thuis is. Zo kan zij altijd haar pakketjes kwijt, Dus hier nooit geen klachten over DHL. Zij komt met een lach de straat in. Hier kan ze alles lossen. Dat weet ze. Zij werkt al lang bij DHL en kent de mensen.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 31 jul 2021 09:17
door Riand
Bij DHL weet je nooit waar je aan toe bent. Of ze staan zonder bericht voor de deur, of ze staan ongeduldig op je raam te bonken of er staat een chagrijnig figuur voor je neus. En ze komen op rare tijden. Bv. s*avonds.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 31 jul 2021 14:22
door nammk
Ik heb ook slechte ervaringen met DHL. Een paar keer was de doos flink stuk en ik heb ook gehad dat het pakket gewoon bij de voordeur gezet was, terwijl ik niet thuis was. Ik heb klachten ingediend bij zowel de webshop als DHL zelf.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 06 aug 2021 14:46
door Philo12
Bij DHL zijn ze ook mijn pakket kwijt. Zou aangekomen zijn... en weer teruggenomen. Sindsdien foetsie.
DHL's reactie is dat je het zelf moet uitzoeken, bij de afzender navragen etc.

Zelf gaat het nota bene over het eigen trackingsysteem van pakketten. Dit is de DERDE keer dat het mij overkomt.

Ik denk dat het gewoon een kwestie is van ordinaire diefstal!!!

NOOIT meer bij DHL. Ik raad het mensen ook af, zeker gezien de heeeeeele slechte nazorg.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 06 aug 2021 16:29
door Philo12
DHL pakket zou bij een servicepunt bezorgd worden. Niks geen huisadres sores e.d.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 06 aug 2021 20:26
door Corhanna hobbelen
Helaasdezelfde ervaring,
Eerst zouden ze op zaterdag tussen 8 en 10 uur komen, om 10 uur werd aangepast naar tussen 10 en 12... uhmm om 12 uur we komen tussen 14,30 en 16,30... toen werd het tussen 17, 00 en 18,00 om om 18,15 bericht te krijgen u was niet thuis??? Nou stond in de keuken die ligt langs de weg, en daar zit 3 meter tussen. Niemand geweest. Zou op maandag naar zon box gaan in de wijk 2 verschillende pakketjes..op maandag ging er 1 naar zon box en 1 baar ophaalpunt ook heeeeeel handig.. vervolgens bleek pakket wat inde box lag gewoon in de brievenbus te kunnen... dus er is gewoon gefraudeerd....door de bezorger...

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 06 aug 2021 20:42
door NeoDutchio
Corhanna hobbelen schreef:
06 aug 2021 20:26
dus er is gewoon gefraudeerd....door de bezorger...
De wens is de vader van de gedachte. Als u zich zou verdiepen in de processen zou u snappen dat uw opmerking een enorme dooddoener is. Er zijn zat redenen te verzinnen waarom gebeurd is wat er gebeurd is. En dat heeft echt niets met fraude te maken.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 07 aug 2021 10:06
door Philo12
Neodutchio, Niemand betaalt een bezorgdienst of de verkoper... om vervolgens z'n/haar pakket zoek te zien maken. De bezorgdienst is de enige die het hele proces overziet. Sic.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 07 aug 2021 10:42
door NeoDutchio
Philo12 schreef:
07 aug 2021 10:06
Neodutchio, niemand betaalt een bezorgdienst of de verkoper... om vervolgens z'n/haar pakket zoek te zien maken. De bezorgdienst is de enige die het hele proces overziet. Sic.
Er wordt zonder onderbouwing neergezet dat er gefraudeerd is. En niet alleen door de persoon waar ik op reageerde, dat komt vaker voor. Het is namelijk heel makkelijk om te zeggen dat iemand steelt, fraudeert, lui is, zijn werk niet doet, enz, terwijl dit maar een zeer klein percentage is. De daadwerkelijke reden dat pakjes later bezorgd worden of naar een afhaalpunt gaan heeft veelal hele andere redenen.
Een pakket die zoek is kan verschillende oorzaken hebben. Diefstal van de bezorger is het snelst gezegd. Maar ja, hoe weet de bezorger wat er in het pakket zit? Of is het puur gokken? Of willekeur? Dat een afzender geen goede sticker op de doos doet waardoor deze er af schuurt en zo het onmogelijk is om te weten voor wie het pakket is denken de meeste mensen niet bij na. Of de sticker die er op zit die beschadigd raakt en niet meer gescand kan worden. Een ondeugdelijke verpakking die uit elkaar scheurt of waar de inhoud van kapot gaat. Pakketten die per ongeluk op de verkeerde band terecht komen en daardoor in een verkeerde vrachtwagen en elders in het land ineens opduiken. Of simpelweg een verstrooide chauffeur die per ongeluk in een verkeerde straat bij het juiste huisnummer aanbelt.
Nee, blijven roepen dat er gefraudeerd wordt of zelfs gestolen. Lekker makkelijk en vooral niet verder willen kijken.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 07 aug 2021 12:27
door sake1987
Ik heb laatst op 1 dag 3 pakketen van DHL ontvangen die alle drie door een andere DHL bezorger werden afgeleverd. Dus het kan dat 1 pakket naar een box gaat en de ander naar een afhaal punt.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 24 aug 2021 18:50
door jomake
Op 16 augustus krijg ik per mail bericht van DHL, dat ze de volgende dag 17 augustus langs komen om een pakket te bezorgen. Aangezien ik op 17 augustus niet aanwezig ben omdat ik op het werk ben, maak ik gebruik van de optie om het pakket op te halen van een service punt. Dit wordt bevestigd op de website van DHL, Dat het pakket door gestuurd word naar de Hema, waar ik het opzal kunnen halen. Wanneer het zover is, wordt ik hiervan op de hoogte gebracht. Echter eind van de avond, verandert de status van het pakket van "onderweg" naar "bezorging verhinderd" met de toelichting klaar voor verzending naar het sorteercentrum Deze status houdt het pakket 2 dagen.
Op 19 augustus verandert de status van het pakket "klaar voor verzending naar het sorteercentrum" in "retour verzonden naar afzender"

DHL verwijst voor het probleem naar de verzender. De verzender wil het pakket nogmaals opsturen maar tegen betaling van nogmaals de verzendkosten . DHL Enorm bedankt voor jullie waardeloze service. Zeker omdat dit niet de eerste keer overkomt en vele anderen met mij:
divers ... 88201.html


Ik zie voorlopig af van de zogenaamde "diensten"van DHL.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 21 dec 2022 14:43
Al voor de derde keer krijg ik van DHL door dat ik niet thuis was en ze het pakketje maar naar een servicepunt hebben gebracht. Het probleem is dat ik in een appartement woon en de bezorger daardoor 50 meter moet lopen en daar wordt hij waarschijnlijk moe van. Diep triest dat je om 15:30 uur een berichtje krijg dat de bezorging iets later wordt door de drukte en je na een kwartier bericht krijg dat je zogenaamd niet thuis was. Ik heb de hele middag op dit pakket zitten wachten maar ja, liever lui dan moe lijkt het motto van veel bezorgers. Er zijn ook hele goede bezorgers die wel capabel zijn voor dit werk en die ik graag zie, maar tegenwoordig gaat het steeds slechter met de bezorgers van DHL. :oops:

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 21 dec 2022 16:09
door NeoDutchio
[email protected] schreef:
21 dec 2022 14:43
Al voor de derde keer krijg ik van DHL door dat ik niet thuis was en ze het pakketje maar naar een servicepunt hebben gebracht. Het probleem is dat ik in een appartement woon en de bezorger daardoor 50 meter moet lopen en daar wordt hij waarschijnlijk moe van. Diep triest dat je om 15:30 uur een berichtje krijg dat de bezorging iets later wordt door de drukte en je na een kwartier bericht krijg dat je zogenaamd niet thuis was. Ik heb de hele middag op dit pakket zitten wachten maar ja, liever lui dan moe lijkt het motto van veel bezorgers. Er zijn ook hele goede bezorgers die wel capabel zijn voor dit werk en die ik graag zie, maar tegenwoordig gaat het steeds slechter met de bezorgers van DHL. :oops:
Het heeft niet zozeer met capabelheid of vermoeidheid te maken. Het is topdrukte en appartementen en flats blijft een hekel punt. Bezorgingen gaan tot de eerste deur en daar zit de crux. Is er tijd zat kan je wachten tot de ontvanger beneden is of loopt de bezorger naar boven toe. Echter is dat service en geen vaste afspraak. Is er geen tijd voor, dan dus niet.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 21 dec 2022 16:13
door moederslink
Hoe je het ook wendt of keert: het is en blijft bloedirritant.
Je bent thuis, zit te wachten en dan dit.😡
Ik heb het 1x meegemaakt en ook ik woon in een appartementencomplex en toen was het géén Kerst/dec drukte.

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 13 jan 2023 17:23
door DutchSheep
Sinds een maand ook pech met de DHL bezorger. En dan krijg je dit soort fratsen.

Afbeelding

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 16 jan 2023 10:33
door Moneyman
DutchSheep schreef:
13 jan 2023 17:23
Sinds een maand ook pech met de DHL bezorger. En dan krijg je dit soort fratsen.
Wat is daar bijzonder aan?

Re: Slechte bezorging door DHL

Geplaatst: 16 jan 2023 13:55
door HandigeHarrie
Ik_weet_niet_alles schreef:
28 jul 2021 21:33
NeoDutchio schreef:
28 jul 2021 21:04
rdam2000 schreef:
28 jul 2021 20:11
Dus kortom het beste is om diensten van DHL te vermijden.
Dat is uw mening vanwege uw situatie. Genoeg andere topics hier te vinden over alle andere bezorgbedrijven.
Ja, het kan aan de bezorger liggen die zijn werk niet goed uitvoert, maar het kunnen ook gewoon domme fouten zijn. In onze (kleine) straat staat maar liefst 3 keer huisnummer 11. De 2 aangrenzende straten hebben namelijk hun voordeur aan de zijkant van het huis, dus aan onze straat. Hierdoor komt het regelmatig voor dat een bezorger, of bezoek dat voor het eerst komt, bij het verkeerde huis staat. Ook de navigatie geeft namelijk erg snel aan "bestemming bereikt". Aan beide kanten zitten er ook maar 4 huizen tussen.
Dus ja, is het dan de luiheid of motivatie van de bezorger?
Soms werkt het om de bezorger aan te spreken en te vragen naar wat er fout kan gaan. Soms is het echt geen onwil.
Soms werkt het aanspreken van een bezorger averechts. Zeker als de klant een vrouw is en de bezorger een migratieachtergrond heeft. Ook hiervan is al een topic bekent op dit forum.
De term "aanspreken" klinkt als "tot de orde roepen" maar volgens mij kan je aangeven dat er drie nrs 11 zijn zonder verwijt te maken. Mss kunt u vragen of de bewoners op de hoek een bordje willen ophangen met de straatnaam erbij, dus niet alleen het huisnummer op de gevel ?

En, los van dit voorbeeld: als (binnenlandse of buitenlandse) bezorgers gevoeligheden hebben als ze ergens op worden aangesproken, is dat dan een reden om niks te zeggen? Dan wennen ze er nooit aan.