Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Sebas83
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2022 09:33

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Sebas83 »

Update:

Vorige week eindelijk (naam weggehaald door moderators) aan de telefoon gekregen via het prive 06 nummer wat ergens op de forums rondhangt. Hij beloofde maandag te laten weten hoe en wat. Maandag beloven weer dat het komt, dinsdag niets. Donderdag niets. Na een Whatsapp bericht waarvan ik gezien heb dat het gelezen is (blauwe vinkjes) niets. Daarna probeerde ik weer te bellen maar sindsdien krijg ik "dit nummer is niet in gebruik".

Jenny Avezaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2022 18:53

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jenny Avezaat »

Ook wij hebben 3 plantenbakken, naar aanleiding van het gepresenteerde in De grote tuinverbouwing, (op maat) besteld. Kosten €1235,—. Eerst betalen en dan wordt de bestelling in behandeling genomen.
Besteld half januari 2022. Levering zou 8-10 weken duren, maar dat betekende niet dat het echt 8 weken zou duren!!! Zei Rijk van Waldoplantenbakken.
Telefonisch contact lukt niet. Begin april kwam er bericht dat Waldoplantenbakken was overgenomen door Waldoproducts en dat deze ging zorgdragen voor de levering. Of we nog even geduld hadden tot week 17, dan zou er nader bericht komen.
In week 17, hoera bericht, kwam er een mededeling dat men nog niet veel meer wist en dat we in week 19 ECHT iets zouden horen, hetzij over levering of over geld terug.
In week 20 nog steeds niets gehoord en nu heb ik ultimatum gesteld, of in week 21 bericht over levering, zo niet willen we het geld terug. Waldo zwijgt in alle talen. We willen ons geld terug.
Aangifte van fraude werd door politie afgeraden omdat dit een betrouwbaar bedrijf zou zijn.
Maar wat moet je nou met zo’n toko die helemaal niets van zich laat horen?
Moeten alle gedupeerden zich verzamelen en bij Waldo een bezoek brengen?

Aukje123
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2022 11:08

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Aukje123 »

In oktober 2021 3 plantenbakken besteld en nog geen levering ontvangen.
Contact opnemen is onmogelijk. in week 17 een mail gehad dat er in week 19 meer duidelijkheid gegeven zou worden maar radiostilte.
13 mei zelf een mail gestuurd wanneer er geleverd zou worden maar geen reactie. Net weer een mail gestuurd maar de mail komt terug.
Het mailadres bestaat niet meer..
Ik vrees dat we ons geld kwijt zijn.
Zijn er nog mensen die iets geleverd hebben gekregen?

Peter de gelukkige
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2022 18:20

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Peter de gelukkige »

Wij hebben gewoon aangifte kunnen doen hoor. (23-05-2022) nu afwachten

Anouk G
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2022 17:21

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Anouk G »

Wij zijn ook opgelicht! 5 bakken besteld in oktober 2021 voor een groot bedrag. Tot op heden niks ontvangen en sinds kort bestaat het e-mail adres van Waldo niet meer.
Door het eerdere bezoek van Radar was ik nog positief gesteld maar nu begint de paniek toe te slaan.
Kan radar ons helpen met een deel twee op dit item?
Laatst gewijzigd door Anouk G op 26 mei 2022 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Maartje BE
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2022 09:22

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Maartje BE »

Heb in februari een plantenbak van ruim €300,- besteld en betaald. Niet geleverd en geen contact te krijgen met Waldo Products. Heb zo’n spijt dat ik geen reviews heb gelezen én niet met creditcard heb betaald… Ga vandaag aangifte doen en rechtsbijstand inschakelen, maar heb er een hard hoofd in.

Bassie1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2022 10:58

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Bassie1975 »

Hier dezelfde ervaring als de overige reacties. Met als aanvulling dat mails nu niet meer aankomen. Ik heb 2 bakken besteld voor bijna 700,- in januari 2022 besteld. En net zoals de rest heb ik de standaard mail ontvangen dat er meer in week 17 en 19 bekend gaat worden.

K Kammenga
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 13:33

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door K Kammenga »

Wij hebben 26 september 2021 3 plantenbakken besteld en betaald voor 853 euro. Ondanks diverse beloftes is er nog steeds niets geleverd. Op 18 november 2021 reeds een mail gestuurd om wegens nalatenschap in levering mijn geld terug te laten storten. ondanks diverse keren beloftes dat dit al bij de boekhouder zou liggen. in week 17 en 19 2022 zou er weer actie worden genomen maar helaas! Mooie praatjes voor de camera bij het televisie Radar maar helaas geen opvolging. Hoor graag of Radar hier nog opvolging aangaat geven!

nicoletteP
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2022 15:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door nicoletteP »

Ik ben er vandaag langs geweest helaas niemand aanwezig, vanmorgen nog wel volgens aangrenzende bedrijven.
Geld is op en er worden soms wanneer er materialen zijn weer wat plantenbakken gemaakt.
Huidige eigenaar Richard heeft nog meerdere bedrijven waaronder in Gorinchem maar allemaal onder erg dubieuze omstandigheden en rare constructies om zo geld weg te sluizen.
Is gewoon een oplichter dus.

Peter de gelukkige
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 mei 2022 18:20

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Peter de gelukkige »

Ik zie veel overeenkomsten bij florisplantenbakken.nl.
De manier van bestellen en ook het logo de W of F
Ze hanteren dezelfde maten en kleuren alleen de prijs is verhoogd.
Zouden we daar misschien onze bakken moeten halen ?

Romkes
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2022 09:09

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Romkes »

In oktober 2021 een aantal bakken besteld voor ruim 600 euro, na het zien van De Grote Tuinverbouwing.
Tot op heden geen levering binnen gekregen, en ook niet gelukt om op enige manier contact hierover te krijgen.
Het verbaast mij dat [beschuldiging verwijderd door moderatie] zó gemakkelijk hun gang kunnen gaan hier in Nederland, en hoop dat Radar hier nogmaals aandacht aan wil besteden

H&M Boonstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2022 11:59

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door H&M Boonstra »

In januari hebben wij bij Waldo drie plantenbakken t.w.v ruim 1100€ besteld en betaald. Wegens drukte zouden ze pas in maart/april geleverd worden. Dat vonden wij geen probleem want de hovenier kon toch pas in mei. Inmiddels is de hovenier klaar maar nog steeds geen bakken en hebben we nu een hele kale voortuin. Op mail werd niet meer gereageerd dus een aangetekende brief gestuurd maar ook daar geen enkele reactie op gehad. We waren zelfs bereid concessies te doen (bakken zonder bodem i.p.v. met of bijbetalen vanwege de gestegen materiaalprijzen) als er maar gecommuniceerd werd maar helaas.....In het begin hadden we nog wel begrip voor de situatie maar met zoveel gedupeerden zijn ook wij ons vertrouwen in Waldo kwijtgeraakt en voelen ons behoorlijk bedonderd!

CBekker
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2022 19:15

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door CBekker »

Ook hier geen bakken nog geld terug. Oktober 2021 twee bakken besteld, wegens geen levering de aankoop in februari 2022 ontbonden. Dit is door Waldo schriftelijk bevestigd. Meerdere malen per mail gevraagd waar de terugbetaling bleef. De gestelde terugbetalingstermijn door Waldo zelf van 30 dagen is ruim overschreden. Inmiddels geven ze geen reactie meer per mail. Lijkt mij duidelijk sprake van fraude te zijn, en oplichting voor de camera bij Radar. Tijd om weer langs te gaan Radar.

wilwernars
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2022 17:10

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door wilwernars »

in november vorig jaar 5 plantenbakken besteld voor een serieus bedrag (€1300).
Levering december..niets, meerdere keren contact gezocht, 1 of 2 keer reactie met sorry komt goed..daarna niets meer.

Begin april was ik in de buurt van Vlijmen en toch maar eens langsgereden en ja, er werden / worden daadwerkelijk plantenbakken gemaakt (tenminste, er stonden plantenbakken). Gesproken met een medewerker en idd, teveel orders, staaltekort, maar met de hand op zijn hart, half mei wordt het geleverd! en natuurlijk wederom niets..

2 x gebeld, geen reactie, mail gestuurd dat ik de opdracht cancel en mn geld terug wil, niets.. nog een herinnering en nog steeds geen taal nog teken..
wat te doen, mijn tuin is al een half jaar een zandvlakte, hovenier al meerdere keren moeten verplaatsen.

Diep in mij hart wil ik de plantenbakken nog steeds, maar dit is werkelijk het meest onbetrouwbare bedrijf dat ik ooit ben tegengekomen.

Zie net dat filmpje van Radar van april dat alles binnen 2 maanden geregeld zal zijn, heb er geen vertrouwen in.

Denk dat er niets anders opzit dan aangifte van oplichting te doen en een deurwaarder in te schakelen, zo jammer..of gaan ze nu opeens wel reageren na een review ;)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn wat van die bakken verkocht en betaald. Die heren zullen wel op de Malediven zitten of zo.

JoopOo
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2022 09:10

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door JoopOo »

Waldo Products lijkt nu helemaal van de aardbodem verdwenen te zijn.
1. website uit de lucht
2. emailadres uit de lucht
3. vaste telefoon wordt niet opgenomen.
4. 06 nummer ook uit de lucht.
5. uitschrijving KvK.

Ik ben gedupeerd voor bijna €1.000,- en ga politieaangifte doen.
Er zijn zeer vele gedupeerden, zie ook de Facebook site "Opgelicht door Waldo Plantenbakken & Richard Nederlof" en https://nl.trustpilot.com/review/www.wa ... nbakken.nl

Kan Radar hier op korte termijn weer opnieuw aandacht aan besteden? Bij voorbaat dank.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jablan »

De eerstevolgende uitzending is in september. Contact met de redactie kan via het contactformulier helemaal onderaan de pagina.

Jos-K
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jos-K »

Wij hebben eind november voor een kleine 1100 euro aan plantenbakken besteld. Vrienden van ons hadden bij Waldo medio 2020 een aantal mooie grote bakken in hun tuin laten leveren door Waldo en dat zag er prima uit! Dat is tevens de reden waarom wij "blind" hebben besteld, zonder te checken of het inmiddels een malafide bedrijf was geworden. In februari na meerdere keren 3 uur! aan de telefoon te hebben gewacht om vervolgens een verbroken verbinding te krijgen, belde ik met een nieuw 085 nummer en kreeg ik (nu later blijkt) Jerry K aan de lijn. Blabla staaltekort blaaa. Jullie bakken staan ingepland voor eind april. Uiteraard geen bakken. Weer een aantal keren getracht te bellen en te mailen: geen reactie. Toen ben ik begin mei langsgegaan in Vlijmen: kantoordeur was open, niemand binnen. Ik was even bang dat Jerry de druk niet meer aankon en dood in de werkplaats lag, dus heb ik aldaar gekeken: niemand. Maar ook geen enkele bak! een heftruck en twee rollen waar ooit staal op zat. Nagenoeg lege loods. Toen kwam een koerier die Jerry K aan de telefoon had. Ik kreeg de telefoon in mijn handen gedrukt en kreeg Jerry aan de lijn: Mooie beloftes want "morgen" zouden mijn bakken gemaakt worden. Ik dacht: van welk staal dan?? Morgen werd overmorgen, toen kwam er iets tussen en werd het over-overmorgen. En toen kreeg ik een appje van de vader van Jerry, dat de bakken donderdagochtend geleverd zouden worden. Wat denk je? Juist. Niets. Daarna was Jerry's telefoonnummer afgesloten en is er geen contact meer geweest. Toen hebben we aangifte gedaan van oplichting. De vader nog meerdere malen geprobeerd te bereiken, maar dat lukte niet. na een week kreeg ik een sms gericht aan een andere gedupeerde, maar daarna niets meer.

Vanmorgen na een bezoek aan een klant ben ik wederom naar Vlijmen gereden en de loodsdeur stond open! Ik dacht hoppa! Maar helaas. Het kantoor was ontruimd, een elektricien was bezig met de meterkast en Waldo was pleite! Vele gedupeerden en incassobureau's zijn al langsgeweest, ook mensen die niet heel erg vriendelijk waren zeg maar.

Jerry K heeft jullie / ons allemaal [bedonderd!] [beschuldiging aangepast door moderatie] Mijn vrouw heeft contact gehad met een voormalig werknemer, die zegt er niet meer bij betrokken wil worden, maar gaf wel aan dat Jerry in een dikke auto rijdt/reed.

Ik heb inmiddels spijt dat ik de twee laptops die in het kantoor lagen niet heb meegenomen, maar hee: dat is diefstal, dat mag niet! Maar honderden mensen honderden en duizenden euro's achterover drukken is zowaar toegestaan: BV'tje failliet verklaren en door...

Mocht er behoefte zijn dit groot aan te pakken en elkaar te verenigen: ik doe mee!

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

mvanderhoek schreef:
28 mar 2022 19:13
Ik overweeg momenteel om het initiatief te nemen om een (groot) aantal gedupeerden te verenigen om dan gezamenlijk naar de rechter te stappen. Samen kun je een vuist maken en is het schadebedrag ook veel groter. Ik vraag me alleen af of er een instantie of organisatie is die me daarin zou kunnen helpen. Iemand hier die daar een idee bij heeft?
Helaas, zo werkt het niet in het civiele recht. Iedere zaak staat op zich en moet separaat behandeld worden. Als je wilt dagvaarden, moet je dat zelf doen. Maar vraag je wel goed af of dat nut heeft en je niet alleen extra geld kost…

ilpenha
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2022 11:44

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door ilpenha »

32 weken later....

Wij hebben 4 plantenbakken besteld vorig jaar September.

Zelfde profiel als de rest hier op het forum:
Levering is sinds dien telkens uitgesteld.
Contact is ongenoeglijk via telefoon en mail.
In Januari bericht gehad dat Waldo Plantenbakken BV nu verder gaat als Waldo Products BV.

Plaats reactie