Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
Niels_H
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2022 16:45

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Niels_H »

Op 19 november 2021 tevens een bestelling geplaatst van € 423,92
wel 100 x keer geprobeerd te bellen, meerdere mails gestuurd, maar er wordt nergens op gereageerd.
zeer frustrerend. De heren in kwestie geven in dit item aan dat alles opgelost wordt... maar ik heb er een hard hoofd in.
je kunt nog steeds online bestellen, ik zou leggen neem geen nieuwe bestellingen aan en werk eerst de achterstand weg en communiceer met de
gedupeerden. Ik ben zeer benieuwd...

ischolten
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2022 13:39

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door ischolten »

Ik zit ook al vanaf december 2021 te wachten en krijg op geen enkele manier contact met ze. Is radar er al verder mee?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

ischolten schreef:
15 jun 2022 13:55
Is radar er al verder mee?
Waarom denk je dat Radar er iets mee doet?

In beginsel is dit natuurlijk gewoon een civiele (en eventueel strafrechtelijke) casus, waarin jij als gedupeerde zelf moet handelen.

Waldo2021
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2022 10:43

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Waldo2021 »

In augustus 2021 hebben wij een plantenbak bij Waldo plantenbakken besteld.
Onze bestelling zou in behandeling worden genomen op het moment dat de betaling binnen zou zijn. Dus hebben we het verschuldigde bedrag overgemaakt binnen drie dagen zoals op de factuur vermeld stond.
Er werd ons steeds beloofd dat de plantenbak zou worden geleverd maar helaas is hier niets van terecht gekomen. Ook kunnen we Waldo plantenbakken niet bellen en op emails wordt niet gereageerd.
Fam. de Boer

Helga Boeren
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2022 10:39

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Helga Boeren »

Wij hebben nu recent pas de uitzending van Radar gezien. Ik heb Waldo toen ook laten weten dat de eigenaar (?) recht in de camera heeft gezegd dat hij 90% van alle bestellingen zou leveren binnen 2-2,5 maand. Onze bakken die wij in november 2021 besteld hebben en betaald (standaard maatvoering) zijn nog steeds niet geleverd. Ook wordt er weer niet op mijn emails gereageerd. Wat kan ik er nu nog aan doen???

C.Hemerik
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jun 2022 11:25

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door C.Hemerik »

Helaas hier hetzelfde: in oktober 3 plantenbakken besteld en betaald voor €950,-. Na de uitzending van Radar hebben wij een mail gestuurd en op 13 mei een bericht terug gekregen dat wij ons geld zouden terug krijgen. Maar helaas verder niets meer van ze gehoord.

robro
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2022 18:44

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door robro »

Helaas hebben wij net ook pas de uitzending gezien. We wachten al sinds 19 Sept 2021 op onze plantenbak van 373,88 euro.
Veel gebeld en gemaild en gehoopt dat het toch nog goed zou komen. We werden continue aan het lijntje gehouden door diverse beloftes. Ook een mail gehad van de nieuwe eigenaar dat de bak spoedig door hem zou worden gemaakt en geleverd, maar helaas is dit ook al weer maanden geleden. En geld zien we ook niet terug.

M.Rentinck
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2022 12:24

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door M.Rentinck »

Als zovelen wachten ool wij al maanden ( sinds 05 oktober 2021 ) op twee bakken, met een totaalbedrag van €640,45 gekocht n.a.v. de backfriday actie.

webordernummer 10544 d.d. 05-10-2021

2 weken na bestelling een telefoontje, dat ivm drukte en leveringproblemen van materiaal de bestelling verlaat is. Nieuwe afspraak gemaakt voor levering in november. Toen bleef het stil en geen reactie op emails en bellen is ook zinloos gebleken, geen gehoor.

N.a.v. de uitzending nog een beetje hoop gekregen maar ben toch bang dat de bakken nooit geleverd gaan worden en ik m'n geld kwijt ben.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Radar »

Hallo lezers,

Naar aanleiding van de vele berichten en mailtjes zijn wij deze zaak gaan uitzoeken.

Het artikel is hier te vinden: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... r-klanten/

Groeten,
Radar

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jammer dat die advocaat niet even beter z'n best doet en wijst op de mogelijkheid om de de bestuurder in privé aansprakelijk te stellen. In deze langdurige casus zijn daar zeker aanknopingspunten voor.

Jos-K
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2022 16:31

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jos-K »

Radar schreef:
05 jul 2022 15:33
Hallo lezers,

Naar aanleiding van de vele berichten en mailtjes zijn wij deze zaak gaan uitzoeken.

Het artikel is hier te vinden: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... r-klanten/

Groeten,
Radar
Dank voor het uitzoeken Radar.

Onbegrijpelijk dat mensen/bedrijven dergelijke praktijken kunnen uitvoeren en dat dan uiteindelijk de consument aan het kortste eind trekt. Lullig voor de huurbaas en/of de belastingdienst, maar de consumenten zouden een streepje voor moeten hebben. Jerry K gaat na zijn praktijken bij Roof Repair en nu Waldo lekker wederom failliet. Kost hem geen knoop en hij gaat straks vrolijk weer een ander soortgelijk kunstje uithalen. Ik hoop dat door de (vele) aangiftes er toch iemand bij justitie wakker wordt en hier werk van maakt. Om te beginnen zijn dikke waggie en Stone Island kleding maar verpatsen om gedupeerden terug te betalen.

Jerry K. (rijmt op huis) doet alsof het buiten zijn macht ligt, maar dit is gewoon voorop gezet spel. Als je door hogere staalprijzen sinds medio 2020 al kampt met leveringsproblemen, dan blijf je niet verkopen tot eind 2021. 1100 euro weg :-(

M. Kuipers
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2022 11:19

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door M. Kuipers »

Op 13 augustus is het 1 jaar geleden dat wij onze plantenbak bestelden.
We blijven gewoon hopen :mrgreen:

H&M Boonstra
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2022 11:59

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door H&M Boonstra »

Wij willen toch nog even benadrukken dat het steeds meer gaat lijken op een vooropgezet plan. Als je (zoals wij) in januari met korting bakken kan bestellen terwijl er al leveringsmoeilijkheden waren vanaf augustus dan is dit alleen maar gedaan om zoveel mogelijk geld binnen te halen.
En waar is al dat geld gebleven ?? Niet aan huur, salarissen of materialen . Vermoedelijk in de zakken van de eigenaren.
Onbegrijpelijk dat ze hier mee weg komen.

Oldsmobile442
Berichten: 102
Lid geworden op: 17 jul 2022 11:28

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Oldsmobile442 »

Het is zoals het werkt, maar Radar is er mee bezig! dus ik hoop voor u en vele andere gedupeerden en afwachtende, op een goede afloop. Zoals @moneyman al schreef, de bestuurder van de BV. in privé aansprakelijk te stellen.

Ik wil ook wel zeggen dat kopers een beetje meer hun best moeten of kunnen doen naar onderzoek van verkopende partij, de sirenes loeiden overal!

Op naar de volgende, kunststof kozijnen?

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Oldsmobile442 schreef:
27 jul 2022 17:09
Het is zoals het werkt, maar Radar is er mee bezig! dus ik hoop voor u en vele andere gedupeerden en afwachtende, op een goede afloop. Zoals @moneyman al schreef, de bestuurder van de BV. in privé aansprakelijk te stellen.
Met alle respect, maar de bestuurder van de BV aansprakelijk stellen is een traject wat helaas slechts zeer zelden wordt gedaan. Logisch ook, de curator krijgt als eerste betaald uit de boedel en die wil niet teveel uren in de afwikkeling stoppen. Zo'n aansprakelijkheidsstelling is een tijdrovend traject en zoals gezegd financieel niet in het voordeel van de curator.

Uw hoop dat Radar ermee bezig is wil ik ook nog even torpederen. Zij hebben geconstateerd dat er weinig hoop is voor de gedupeerden. Ik wil het woord weinig graag vervangen door het woord geen.

Sterkte allemaal.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

J. Deltoer schreef:
27 jul 2022 17:21
Met alle respect, maar de bestuurder van de BV aansprakelijk stellen is een traject wat helaas slechts zeer zelden wordt gedaan. Logisch ook, de curator krijgt als eerste betaald uit de boedel en die wil niet teveel uren in de afwikkeling stoppen. Zo'n aansprakelijkheidsstelling is een tijdrovend traject en zoals gezegd financieel niet in het voordeel van de curator.
Dat is onjuist. De werkelijkheid is dat curatoren juist degenen zijn die de meeste procedures mbt bestuursaansprakelijkheid voeren.

FrankieR
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2022 15:56

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door FrankieR »

Helaas zijn ook wij de dupe van deze Firma en wordt ook onze Waldo plantenbak waarschijnlijk nooit geleverd, jammer en zonde van het geld en inderdaad onvoorstelbaar dat deze mensen hiermee wegkomen in Nederland!!!, gewoon vooropgezet spel.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
02 aug 2022 12:27
J. Deltoer schreef:
27 jul 2022 17:21
Met alle respect, maar de bestuurder van de BV aansprakelijk stellen is een traject wat helaas slechts zeer zelden wordt gedaan. Logisch ook, de curator krijgt als eerste betaald uit de boedel en die wil niet teveel uren in de afwikkeling stoppen. Zo'n aansprakelijkheidsstelling is een tijdrovend traject en zoals gezegd financieel niet in het voordeel van de curator.
Dat is onjuist. De werkelijkheid is dat curatoren juist degenen zijn die de meeste procedures mbt bestuursaansprakelijkheid voeren.
Dat curatoren juist degenen zijn die de meeste van dat soort procedures voeren is mij bekend. Dat maakt echter mijn stelling niet onjuist.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

je stelling is wel degelijk onjuist. Anders dan jij doet voorkomen wordt er in de praktijk volop geprocedeerd over bestuursaansprakelijkheid. En al helemaal in cases waarin de zaken zo helder liggen als bij Waldo: vandaar mijn opmerking dat die advocaat verzuimt de belangrijkste optie te noemen.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Helaas is mijn stelling toch juist. De pakkans op faillissementsfraude is 2,5 procent . Dat heeft er onder meer mee te maken zoals ik al stelde dat veel curatoren de weg van de minste weerstand nemen en ervoor kiezen een failliete boel snel af te handelen om te voorkomen dat ze tijd (=geld) insteken die ze zelf niet uitbetaald krijgen Ook hoe kansrijk een zaak zou worden is een afweging om wel of niet te gaan starten. Een zaak verliezen doen de heren niet graag en bij ook maar de minst geringe twijfel wordt dat niet opgepakt. Ego in deze is erg belangrijk naast geld en tijd.
U spreekt over volop. 2,5 procent mag u "volop" noemen. Ik vind dat bijna verwaarloosbaar.
Ach, het zijn net mensen die juristen...

Plaats reactie