Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
velden01
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2021 11:15

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door velden01 »

ook een plantenbak besteld bij Waldo. Een aantal keren gebeld en steeds beloven ze te leveren. Zelfs de baas gesproken en hij gaf aan hoogstpersoonlijk zelf de bak langs te brengen omdat hij in de buurt woont, je raadt het al, geen levering. daarna heeft hij gebeld om de bak aan iemand mee te geven om hem af te leveren bij mij, weer niks geleverd. als ik het nummer terug bel waar vanaf gebeld is krijg ik natuurlijk niemand te pakken en zelf bellen heeft ook geen zin, wachttijden langer dan 1 uur. Ik wil NU mijn beloofde bak!!! je moet niks beloven als je het niet waar kunt maken!

HildeJssn
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2021 15:05

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door HildeJssn »

Beste allemaal,

Zeer herkenbaar allemaal en daarom ben ik van mening dat dit bedrijf gestopt moet worden en dat doen we door als klanten ervaringen te publiceren en anderen te waarschuwen. Wij zijn met z'n allen in de val getrapt maar door ons verhaal te delen kunnen we voorkomen dat anderen iets soortgelijks gaan meemaken.

De samenvatting van maandenlang ellende:
Bestellen, betalen en helemaal niks geleverd krijgen. Wat we wel kregen? Leugens, smoesjes, beloftes, eeuwen in de wacht staan, nog meer grote leugens, nog meer smoesjes, "Het is erg druk momenteel" (je vraagt je af waarmee aangezien niemand ook maar iets geleverd blijkt te krijgen; misschien met het tellen van al dat geinde geld), nóg meer beloftes tot levering ("ons bedrijf heeft heel veel problemen momenteel"), nóg vaker in de wacht staan door tientallen telefoontjes tot aan de directie aan toe die, smeekbeden om geen negatieve reviews te plaatsen omdat dit slecht zou zijn voor de verkoop, wéér beloftes tot levering ("als je maar geen negatieve review plaatst"), beloftes van schadevergoeding, geen reacties op e-mails, nog meer groteske leugens en smoesjes, nóg meer leverdatums met als uiteindelijke conclusie: GEEN LEVERING. Geen enkele belofte is nagekomen. Geen enkele! Het riekt op z'n minst naar oplichting.
Echt, je krijgt NIKS geleverd van ze! Ze hebben een gigantisch spoor van honderden gedupeerden inmiddels zoals uit de talloze reviews op internet blijkt (Radar, opgelicht, trustpilot Waldo & Combifit, Google, Facebook). We hebben allemaal eenzelfde verhaal en deze ellende is een plantenbak echt niet waard. Waldo is een zinkend schip. Eis je geld terug (schakel desnoods je rechtsbijstandverzekering in) en koop je plantenbak elders. Op elke hoek van de straat worden ze aangeboden. Wij hebben dat ook gedaan en het was een opluchting om zonder drama volgens afspraak een plantenbak geleverd te krijgen.

Waldo Plantenbakken doet erg z'n best om te voorkomen dat klanten negatieve reviews schrijven of willen dat deze verwijderd worden door beloftes van levering, korting codes, schadevergoeding of terugbetaling van je geld. Uiteraard komen ze ook deze beloftes niet na. Of ze doen net of mensen geen klant zijn (geweest). Juist dit soort gedrag toont aan hoe ze zijn.
Wat ik ook nog steeds erg vreemd vind is dat men "trotse partner is van SBS6 programma De Grote Tuinverbouwing". Je zou denken dat SBS6 na de inmiddels honderden desastreuze ervaringen van klanten op internet niet met zo'n "bedrijf" geassocieerd zou willen worden?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zijn blijkbaar heel bijzondere plantenbakken.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Jablan »

Zogenaamde Waldolala-plantenbakken?

HildeJssn
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2021 15:05

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door HildeJssn »

Het is geen goed idee dat mensen een bezoekje brengen aan Waldo en de mensen achter Waldo. Wat veel beter helpt is wat iedereen nu doet, hun ervaringen plaatsen op internet en alles en iedereen waarschuwen. Je bent een idioot als je alle reviews hebt gelezen en daar nog een bestelling plaatst. Ik heb eigenhandig al behoorlijk wat mensen weten te behoeden voor een bestelling bij hun sinds ons debacle. En ik zal mijn verhaal blijven vertellen en anderen blijven waarschuwen. Ik weet dat heel veel slachtoffers van Waldo datzelfde doen. Geen bestellingen is faillissement en dus automatisch geen slachtoffers meer.

HildeJssn
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2021 15:05

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door HildeJssn »

Eigenaar van Waldo, Jerry Kuijs, had eerder ook roof repair NL/ NLdakdekker. En wat denk je? Precies hetzelfde laken en pak.

Https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... dakdekkers

EV_KR
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2022 16:00

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door EV_KR »

Wij zitten met hetzelfde probleem.
In augustus een plantenbak besteld, deze zou ik september geleverd worden.
Inmiddels is het januari en nog steeds geen plantenbak gezien.
In november hebben we een email gehad dat ze leverproblemen hadden en het geld terug zouden storten, maar geen geld gezien.

Momenteel is communicatie niet mogelijk. Telefonisch zijn er altijd 4 wachtende voor je. En op email wordt niet gereageerd.

N. Wever
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2022 14:13

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door N. Wever »

24 september 2021 een plantenbak besteld.
Na een aantal mailtjes met de vraag wanneer levering zou plaats vinden is na drie maanden nog steeds niets geleverd.
Per mail aangegeven dat ik de koop wilde ontbinden en mijn geld terug wilde a 375,10 euro. Een aantal mailtjes later gebeld door waldo, ze vroegen mijn bankrekeningnummer zodat ze geld terug konden storten. Helaas is dit niet gebeurd. inmiddels is het half januari en heb ik nog steeds niet (na een aantal herinnerings mailtjes van mijn kant richting Waldo) mijn geld terug ontvangen. Ik heb ook geprobeerd te bellen maar na ruim een half uur in de wacht te hebben gestaan was ik het wel zat.

e.glaudemans
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2022 14:34

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door e.glaudemans »

Een bevestiging van alle voorgaande negatieve reviews. In juni 2021 twee bakken besteld. Na meerdere keren contact gezocht te hebben via de mail kreeg ik uiteindelijk een algemene mail dat er leverproblemen waren. Er zou binnen korte termijn door de leidinggevende gebeld worden. Uiteindelijk na een maand werd ik gebeld door een jongeman die totaal niet wist waarover hij het had. Volgens mij een ingehuurde student die even het verplichte telefoontje deed. Oh ja, ik kreeg wel een tegoedbon van 75 EUR. Terwijl er op de website allerlei kortingsacties worden aangeboden. Daarna werd ik boven verwachting snel gebeld dat de bakken over twee weken (ergens in november) geleverd zouden worden. Niets meer gehoord. Weer via de mail contact gezocht en na lang wachten werd ik in december gebeld dat de bakken nu echt onderweg zouden zijn en een datum snel zou volgen. Inmiddels is het 25 januari 2022 en heb ik wederom niets meer gehoord. Dit wordt een gevalletje rechtsbijstand vermoed ik. Ben gewaarschuwd. Bestel niet bij dit bedrijf. Betaal liever iets meer bij een betrouwbare partij.
Overigens waren de reviews in juni 2021 nog niet zo negatief, voor alle wijsneuzen die nu aankomen met hun bijdehandse reacties 'had je die reviews niet voor het bestellen kunnen lezen'. Dit bedrijf is door slimme marketing en reclame via deelname aan een televisie programma te snel gegroeid en daardoor in de problemen gekomen. Jammer voor ze, maar dat mag niet ons probleem zijn. Overigens, voor iedereen die net als mij meerdere keren meerdere uren in de wacht heeft gestaan op het algemene telefoonnummer. Op LinkedIn kun je met een beetje zoeken het 06 nummer vinden van een medewerker.

Cvdh22
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2022 20:17

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Cvdh22 »

AUB KOOP HIER NIETS!!
ENKEL LOZE BELOFTES!!

AUB KOOP HIER NIETS, ik kan het niet vaak genoeg herhalen.

Beste,
Jammer genoeg kan ik de onderstaande verhalen alleen maar bevestigen.

Eind augustus '21 een plantenbak besteld. Deze zou eind september geleverd worden. Echter eind oktober krijgen we een mail dat de levering pas voor begin november zou zijn.
Wederom horen we niets.
Ik bel begin december voor een terugbetaling.
Het bedrag zou teruggestort worden.
Niets dus...

Net zoals anderen, zal ik de nodige juridische stappen ondernemen!
Men mag weldra een aangetekend schrijven van mij verwachten.

Ordernummer: 31706
Factuurnummer 50391

Johanjjj
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2022 13:21

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Johanjjj »

Waldo plantenbakken is met de noorderzon vertrokken en zijn niet meer gevestigd in Waalwijk! De zakelijk partner heeft op 1-8-2021 zichzelf uit de Waldo plantenbakken BV geschreven. Hij heeft twee nieuwe bv’s opgezet namelijk: Waldo Holding BV (83721649) & Waldo Products BV (83763708). Hij is ook degene die verwijst op deze site naar de mededeling op de website van Waldo.
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2022 08:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam, adres en telefoonnummer verwijderd. Het is niet toegestaan om persoonsgegevens op het forum te plaatsen.

Erik_V79
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2022 09:34

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Erik_V79 »

Eindelijk ze zijn er, en WAUW wat een prachtige plantenbakken!!

Mijn op internet geplaatste 5-sterren reviews zijn absoluut niet gebaseerd op mijn totaalervaring, maar het is het resultaat dat telt! Ik leg het uit:

Waldo (b)lijkt het gat in de markt te hebben gevonden en hebben het enorm zwaar met hun eigen succes.

In juni 2021 heb ik mijn order geplaast mét de wetenschap dat het langer zou duren dan de aangegeven levertijd. Er waren toen al behoorlijk wat pittige reviews te lezen. De vertraging werd in ons geval een voordeel. Het tuinplan was iets gewijzigd en in september 2021 heb ik mijn maatwerkorder aangepast.
Na heel veel geduld, veel bellen, in de wacht hangen en mailen heb ik eindelijk mijn maatwerk plantenbakken ontvangen. Ze zien er geweldig uit, ik ben heel blij!

Hoewel de klantenservice en bereikbaarheid vele malen beter kon en kan heb ik, ondanks 'valse beloften' en halve waarheden, altijd vertrouwen gehad en gehouden in Waldo en ze met respect toegesproken.

Ze maken een supermooi product voor een geweldige prijs. Deze startende onderneming maakt in nog geen jaar tijd een groei door waar een succesvol bedrijf normaal jaren voor nodig heeft. Dit gaat niet vlekkenloos. De corona crisis komt daarbovenop. Ziekteverzuim en materiaaltekorten zijn in elke branche merkbaar, dat werkt zeer slecht door op de workflow en gaat ten koste van het algehele orderoverzicht. Zo ook bij Waldo.

Ik heb gemerkt dat ze hiervan leren en echt goede stappen zetten in een degelijke structuur.

Heb vertrouwen en houdt rekening met een (lange) levertijd. Blijf kalm maar laat je regelmatig horen. Bestel gerust deze prachtige plantenbakken, ze zijn het wachten meer dan waard!

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door juliomariner »

Totaal ongeloofwaardig verhaal. Heeft u hier speciaal een account voor aangemaakt?

Swiss1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2022 18:11

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Swiss1963 »

Op 21-2-2022 via mijnpolitie.nl aangifte tegen Waldo Products gedaan wegens internetfraude.
Ik raad iedereen aan dit ook te doen want hoe meer aangiften, des te groter de kans op een onderzoek en wellicht stoppen van hun activiteiten.
Tot en met vandaag is het namelijk nog steeds mogelijk om via hun site te bestellen.

wulcozas
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 feb 2022 11:53

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door wulcozas »

Keer op keer komen ze met valse beloftes. Nadat ik een slechte review had geplaatst via google werd ik gebeld om een ''deal'' te sluiten. Ze zouden binnen 1 week de plantenbakken leveren als ik mijn review zou verwijderen!!! Dit zijn oplichters praktijken. Telefonisch zijn ze niet te bereiken. Ik heb meermaals aangegeven dat ik me geld terug wil maar hier reageren ze niet eens op!! Bestel hier a.u.b. niks mensen!

Mie_ke
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2022 09:27

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Mie_ke »

Hier precies hetzelfde. Ik wacht al bijna 5 maanden op de plantenbakken. Het bedrijf is telefonisch niet bereikbaar en de mail wordt niet beantwoord. En inderdaad vooraf alles betalen……

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Door het grote aantal klachten op dit forum lijkt het een groot probleem.

Het beste kunnen jullie (iedereen individueel) contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering voor hulp of www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor advies.

Neem contact op met je creditcard maatschappij indien je met je creditcard betaald hebt. Doe een beroep op aflevering garantie.

Eventueel kan je ook een melding maken bij www.acm.nl/nl/contact/tips-en-meldingen ... en-aan-acm. Hun helpen jou niet maar kunnen wel een onderzoek naar het bedrijf starten.

mvanderhoek
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2022 18:57

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door mvanderhoek »

Ook wij zijn gedupeerd door waldo. Nadat familie van ons 4 prachtige plantenbakken had gekocht via Waldo besloten wij dit ook te doen. Via de site hebben we een bak besteld op maat. We betaalden daarvoor in augustus 2021 477,95. Ergens in oktober zochten we contact en in november kregen we voor het eerst bericht dat er leveringsproblemen waren.

In januari volgde een nieuwe mail met excuses en weer de belofte: geef ons tijd, de bak komt.

Na een aangetekende brief met ingebrekestelling werd er vrij vlot contact opgenomen (ik werd gebeld). In het mailcontact daarna bleek al snel dat Waldo de bak niet binnen een redelijke termijn kon leveren. Via mail werd toegezegd dat mijn order geannuleerd werd en dat de boekhouder het geld terug zou storten. Nu, drie weken later, heb ik nog geen geld terug en wordt ook niet meer op mijn mails gereageerd.

Via de Kamer van Koophandel ben ik erachter gekomen dat de BV van Waldo geregistreerd staat in Groot Brittanie, wat verdacht is voor een Nederlands bedrijf. Een gang naar de kantonrechter lijkt zinloos gezien het relatief lage bedrag, en een incassobureau inschakelen werd me afgeraden. Zo'n incassobureau kan niets meer dan brieven sturen en eventueellangsgaan.

Op dit moment lijkt het erop dat Waldo opzettelijk het proces van klantcontact en terugbetaling van geannuleerde orders traineert en saboteert, in de wetenschap dat een enkele consument vrij machteloos staat, zoals hierboven omschreven. Ik overweeg momenteel om het initiatief te nemen om een (groot) aantal gedupeerden te verenigen om dan gezamenlijk naar de rechter te stappen. Samen kun je een vuist maken en is het schadebedrag ook veel groter. Ik vraag me alleen af of er een instantie of organisatie is die me daarin zou kunnen helpen. Iemand hier die daar een idee bij heeft?

M. van der Hoek, Dokkum

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Moneyman »

mvanderhoek schreef:
28 mar 2022 19:13
Ik overweeg momenteel om het initiatief te nemen om een (groot) aantal gedupeerden te verenigen om dan gezamenlijk naar de rechter te stappen. Samen kun je een vuist maken en is het schadebedrag ook veel groter. Ik vraag me alleen af of er een instantie of organisatie is die me daarin zou kunnen helpen. Iemand hier die daar een idee bij heeft?
Helaas, zo werkt het niet in het civiele recht. Iedere zaak staat op zichzelf, en er moet voor iedere zaak een eigen procedure gevoerd worden. je hebt dus de keuze: doorgaan of slikken.

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?

Sebas83
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 apr 2022 09:33

Re: Waldo-plantenbakken: 14 weken later nog steeds niets geleverd

Ongelezen bericht door Sebas83 »

19 november voor 1200 euro aan plantenbakken besteld. Maandenlang uitstel, keer op keer nieuwe beloftes. Helaas, uren aan de lijn bij de klanten'service' maar niemand neemt op. Nog steeds geen bakken ontvangen.
Ik wil de bakken het liefst alsnog krijgen, ik wil contact met Waldo, ik wil dat er snel geleverd gaat worden.

Plaats reactie