Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
09 dec 2021 21:21
Straks in Nieuwsuur: boostertoerisme. NL'ers die naar Aken reizen voor hun boosterprik. Nu ben ik wel eens met de trein via het Miljoenenlijntje naar Aken afgereisd vanaf Maastricht. Schienenbus. Paspoortcontrole. Douane met pistool in holster. Das war einmal. Mooie herinnering.
Zal de zaak even wat opfokken :D
Mensen gaan van het ene naar het andere land om drugs te scoren,nu dus ook al voor de prik.
Schandalig dat drugs toerisme!

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bob Schurkjens schreef:
09 dec 2021 21:21
Straks in Nieuwsuur: boostertoerisme. NL'ers die naar Aken reizen voor hun boosterprik. Nu ben ik wel eens met de trein via het Miljoenenlijntje naar Aken afgereisd vanaf Maastricht. Schienenbus. Paspoortcontrole. Douane met pistool in holster. Das war einmal. Mooie herinnering.
Zijn dan in ieder geval geen “oudjes” want die kunnen voor het eind van het jaar terecht.

En voor drugs kwam/komt men naar Nederland.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 dec 2021 21:47
Bob Schurkjens schreef:
09 dec 2021 21:21
Straks in Nieuwsuur: boostertoerisme. NL'ers die naar Aken reizen voor hun boosterprik. Nu ben ik wel eens met de trein via het Miljoenenlijntje naar Aken afgereisd vanaf Maastricht. Schienenbus. Paspoortcontrole. Douane met pistool in holster. Das war einmal. Mooie herinnering.
Zijn dan in ieder geval geen “oudjes” want die kunnen voor het eind van het jaar terecht.

En voor drugs kwam/komt men naar Nederland.
Klopt,kreeg in de loop der jaren diverse keren de vraag of ik vanuit nederland wat mee kon brengen naar Frankrijk,nu gaat men dus van nederland naar duitsland blijkbaar om te scoren.
slechte zaak.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In elk geval waren de mensen in de reportage erg blij met hun boosterprik. Inderdaad geen ouderen maar iemand van 35 met taaislijmziekte die zich in Wenen laat boosteren. In Nederland kon ze niet snel aan de beurt komen. Leeftijd is in NL leidend ongeacht je medische status. En dat wringt behoorlijk. In Duitsland/Oostenrijk hoef je niet eens een afspraak te maken.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in ieder geval voor een nuttige zaak.sommigen gaan daarvoor zelfs naar Oostenrijk.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
09 dec 2021 22:31
In elk geval waren de mensen in de reportage erg blij met hun boosterprik. Inderdaad geen ouderen maar iemand van 35 met taaislijmziekte die zich in Wenen laat boosteren. In Nederland kon ze niet snel aan de beurt komen. Leeftijd is in NL leidend ongeacht je medische status. En dat wringt behoorlijk. In Duitsland/Oostenrijk hoef je niet eens een afspraak te maken.
Tja,een oplossing voor diegenen die de prik willen/nodig? hebben.Verder onthoudt ik me van commentaar,jullie weten hoe ik er over denk.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er is een nieuw landelijk telefoonnummer voor vaccintwijfelaars.
Mensen die twijfelen over het nemen van een coronavaccin kunnen vanaf 13 december dagelijks tussen 8.30 en 16.30 uur bellen met het nieuwe nummer: 088-755 57 77.

https://www.nu.nl/coronavirus/6172369/n ... natie.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 08:45
Er is een nieuw landelijk telefoonnummer voor vaccintwijfelaars.
Mensen die twijfelen over het nemen van een coronavaccin kunnen vanaf 13 december dagelijks tussen 8.30 en 16.30 uur bellen met het nieuwe nummer: 088-755 57 77.

https://www.nu.nl/coronavirus/6172369/n ... natie.html
Ik denk dat veel van die figuren zover de informatiefuik zijn ingezwommen dat je die er niet meer uitkrijgt, maar goed, elke bekeerde is een spuit in de goede richting.

Ik volg trouwens een paar mensen op dat digitale riool, eeuh twitter, die ook in een aantal van die telegram wappie groepen meekijken, en af en toe een screenshotje delen. Je wilt echt niet weten wat voor figuren daar tussen zitten.

Ene Youri heeft zichzelf "staatsloos" verklaard, en en-passant uitgevonden dat de Nederlandse grondwet ongeldig is, en dus is hij gestopt met het betalen van zorgpremies etc. Deurwaarders lopen af en aan, die tracht hij af te serveren met pseudo-juridisch geraaskal.

En vanaf daar gaat het echt rap bergafwaarts, want hij heeft bijvoorbeeld een boek gevonden waaruit blijkt dat de Nederlandse staat niet bestaat, maar eigenlijk een bedrijf is, wat is ingeschreven in de Amerikaanse staat Columbia.

Verder kijken/lezen op zijn site trek ik niet, maar er is nog meer.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
Ene Youri heeft zichzelf "staatsloos" verklaard, en en-passant uitgevonden dat de Nederlandse grondwet ongeldig is, en dus is hij gestopt met het betalen van zorgpremies etc. Deurwaarders lopen af en aan, die tracht hij af te serveren met pseudo-juridisch geraaskal.
Ah, een soeverein. Die zijn echt knettergek.

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan zullen ze straks wel op hun achterste benen staan dat het nummer voor informatie niet gratis is en voor het maken van een afspraak wel. 😄

Erthanax
Berichten: 9612
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik volg een aantal websites van "andersdenkenden" om een beetje te volgen wat en hoe die dwaallichten denken. Het is werkelijk verbijsterend.

Toch zijn die websites tenminste nog enigszins gefilterd. Kanalen op Telegram zijn dat niet. Daar werd ik daadwerkelijk onpasselijk van.

Een selectie van wappiefilmpjes op sociale media (met commentaar) is te vinden op videre.fail. Dat is nog wel vermakelijk.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 08:45
Er is een nieuw landelijk telefoonnummer voor vaccintwijfelaars.
Mensen die twijfelen over het nemen van een coronavaccin kunnen vanaf 13 december dagelijks tussen 8.30 en 16.30 uur bellen met het nieuwe nummer: 088-755 57 77.

https://www.nu.nl/coronavirus/6172369/n ... natie.html
Ik denk dat mensen die tot nu toe zich niet hebben laten vaccineren , het ook niet gaan doen. Vind het zo'n onzin al die reclame voor vaccinatie.....iemand met ruggengraat houdt het vol.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 11:43
Vind het zo'n onzin al die reclame voor vaccinatie.....iemand met ruggengraat houdt het vol.
Precies. Gelukkig zijn er ook niet-gevaccineerden die dat standpunt niet innamen op basis van een weloverwogen keuze, maar op basis van alle onzinnige non-informatie die op Facebook en allerlei fora te vinden is. Die zijn met een goed gesprek soms nog wél te overtuigen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Erthanax schreef:
10 dec 2021 11:41
Ik volg een aantal websites van "andersdenkenden" om een beetje te volgen wat en hoe die dwaallichten denken. Het is werkelijk verbijsterend.

Toch zijn die websites tenminste nog enigszins gefilterd. Kanalen op Telegram zijn dat niet. Daar werd ik daadwerkelijk onpasselijk van.

Een selectie van wappiefilmpjes op sociale media (met commentaar) is te vinden op videre.fail. Dat is nog wel vermakelijk.
Die volg ik ook inderdaad, tenenkrommend hilarisch en verdrietig tegelijk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
10 dec 2021 11:46
reggie2 schreef:
10 dec 2021 11:43
Vind het zo'n onzin al die reclame voor vaccinatie.....iemand met ruggengraat houdt het vol.
Precies. Gelukkig zijn er ook niet-gevaccineerden die dat standpunt niet innamen op basis van een weloverwogen keuze, maar op basis van alle onzinnige non-informatie die op Facebook en allerlei fora te vinden is. Die zijn met een goed gesprek soms nog wél te overtuigen.
Mijn lieve zusje, naja inmiddels volwassen vrouw van >40, heeft ook de kat wat uit de boom gekeken. Die is zeker geen wappie, maar door al die "informatie" over bijwerkingen etc, was die zo aan het twijfelen gebracht, dat die pas een maand of 2 nadat ze mocht, de 1e prik heeft gehaald.

Dus ik denk ook dat er met goede informatievoorziening, en bestrijding van desinformatie, volgens mij nog steeds genoeg te winnen is. Die rabide wappies daargelaten uiteraard.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
En vanaf daar gaat het echt rap bergafwaarts, want hij heeft bijvoorbeeld een boek gevonden waaruit blijkt dat de Nederlandse staat niet bestaat, maar eigenlijk een bedrijf is, wat is ingeschreven in de Amerikaanse staat Columbia.
Volgens mij is het wel zo dat de Nederlandse staat een BV heeft die de Staat der Nederlanden heet. Die beheert de bezittingen, verleent opdrachten, maar is daardoor ook een rechtspersoon die in rechtszaken kan optreden.

Het lijkt me logisch dat er een rechtspersoon is die zulke zaken regelt.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 11:43
Lowieze schreef:
10 dec 2021 08:45
Er is een nieuw landelijk telefoonnummer voor vaccintwijfelaars.
Mensen die twijfelen over het nemen van een coronavaccin kunnen vanaf 13 december dagelijks tussen 8.30 en 16.30 uur bellen met het nieuwe nummer: 088-755 57 77.

https://www.nu.nl/coronavirus/6172369/n ... natie.html
Ik denk dat mensen die tot nu toe zich niet hebben laten vaccineren , het ook niet gaan doen. Vind het zo'n onzin al die reclame voor vaccinatie.....iemand met ruggengraat houdt het vol.
Dat denk ik niet. Ik sprak laatst een vrouw die, vanaf dat de vaccinaties er waren, riep: “ik heb astma dus ik mag niet gevaccineerd worden”. Dat zijn dus mensen die zelf de diagnose stellen, zonder zich goed te laten voorlichten.
Zij heeft pas een gesprek met een verpleegkundige of arts gehad, die heeft de tijd voor haar genomen om vooral haar angst weg te nemen en haar goed in te lichten.
En zie, ze heeft haar 1e vaccinatie gehad!

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
10 dec 2021 10:51
sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
Ene Youri heeft zichzelf "staatsloos" verklaard, en en-passant uitgevonden dat de Nederlandse grondwet ongeldig is, en dus is hij gestopt met het betalen van zorgpremies etc. Deurwaarders lopen af en aan, die tracht hij af te serveren met pseudo-juridisch geraaskal.
Ah, een soeverein. Die zijn echt knettergek.
Ik denk dat er een van dezelfde soort is als die figuren die van alles bazelen over illuminatie,Bilderberg,Bill Gates en "the great reset"
Die sporen dus duidelijk niet.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 dec 2021 12:23
sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
En vanaf daar gaat het echt rap bergafwaarts, want hij heeft bijvoorbeeld een boek gevonden waaruit blijkt dat de Nederlandse staat niet bestaat, maar eigenlijk een bedrijf is, wat is ingeschreven in de Amerikaanse staat Columbia.
Volgens mij is het wel zo dat de Nederlandse staat een BV heeft die de Staat der Nederlanden heet. Die beheert de bezittingen, verleent opdrachten, maar is daardoor ook een rechtspersoon die in rechtszaken kan optreden.

Het lijkt me logisch dat er een rechtspersoon is die zulke zaken regelt.
Onjuist. De Staat der Nederlanden is een (publiekrechtelijke) rechtspersoon en doet alles wat jij aangeeft dus gewoon "zelf".

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als het gaat om ruggengraat hebben, voelt het dan als gezichtsverlies als je uiteindelijk besloten hebt dat je toch wel graag gevaccineerd wilt worden?
Laatst gewijzigd door Lowieze op 10 dec 2021 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten