Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
05 dec 2021 09:19
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:09
Nou die booster heeft goed geholpen https://www.telegraaf.nl/nieuws/1622199 ... oronavirus
Inderdaad, als je op die leeftijd alleen “ milde verkoudheidsklachten” hebt na een besmetting, dan mag je wel spreken over een goede bescherming.
Vreemde vorm van statistiek wordt hier bedreven. Een geval wordt uitvergroot.
We horen voortdurend hoeveel keer kleiner de kans op ernstig verloop is met vaccinatie.
Maar niet hoe groot die kans daadwerkelijk is met/zonder vaccinatie.
Oftewel: Ook zonder vaccinatie had het verloop mild kunnen zijn.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 10:04
@kuklos heb de link veranderd.
Ja, nu is het de link naar een soort Artsen Covid Collectief.
Jose2501 schreef:
05 dec 2021 10:04
En dat jij Prof dr. Geert van den Bossche niet kent is je niet kwalijk te nemen maar RIVM kent hem wel hoor.
Je zou ook gewoon antwoord kunnen geven op mijn vragen als ik die stel. Allebei de vragen die ik stelde.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
05 dec 2021 10:07
Vreemde vorm van statistiek wordt hier bedreven. Een geval wordt uitvergroot.
We horen voortdurend hoeveel keer kleiner de kans op ernstig verloop is met vaccinatie.
Maar niet hoe groot die kans daadwerkelijk is met/zonder vaccinatie.
Oftewel: Ook zonder vaccinatie had het verloop mild kunnen zijn.
We kunnen niet gaan testen met mensen. Voor zover we dit doen betreft het het al lopende "experiment" met de groep mensen die zich niet laten vaccineren. En daarvan weten we dat als het misgaat, het ook goed misgaat.
Doch, had jij liever gezien dat we een echte test hadden opgezet? Met 2 groepen mensen, 1 gevaccineerd, 1 niet. Beiden besmetten met corona en dan kijken hoe het in elke groep verloopt?

ZeerPrivé
Berichten: 5309
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 09:56
Het is al op CNN geweest: "Former Dutch queen infected Curaçao people because she needed a break"

Nee, dat valt niet te bewijzen of zij wel of niet mensen op Curaçao besmet heeft. Maar waarom zou je dat risico nemen voor een vakantie tripje? Oh, ja we noemen het een werkbezoek. Contact houden kan prima via Zoom. Ik vind het in ieder geval niet solidair en een slecht voorbeeld.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
Prof dr. Geert van den Bossche waarschuwt tegen massaal gebruik van de vaccins omdat daarmee natuurlijke immuniteit wordt verloren. Waarom horen we RIVM niet hierover?
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.

Edit: Ik heb de link maar weggehaald want verwijst naar watch. Hier zijn eigen website waar zijn waarschuwing bovenaan staat. home.https://www.voiceforscienceandsolidarity.org/
Mwah, of je daar nou vertrouwen in moet hebben?
Waarom laat u de tegengeluiden niet zien?
https://www.gezondheidenwetenschap.be/g ... il-wrapper

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Cro »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 09:53


Oh, je hebt je antwoord aangepast. Het gaat toch niet alleen om jezelf dat je niet ziek wordt? Het gaat er bij vaccineren toch ook om dat je anderen niet besmet?
Nogmaals, een vaccinatie zorgt er niet voor dat je niet ziek wordt, dat is echt een verkeerde verwachting. Of een vaccinatie er ook voor zorgt dat je minder besmettelijk bent weet ik zo niet, ik weet wel dat dit gedacht werd en dat daar verder onderzoek naar gedaan werd, maar ik weet zo niet of die uitkomt van dat onderzoek al beschikbaar is en gevalideerd is. Echter is dit voor zover ik weet geen hoofddoel van de vaccinatie, dus wat dat betreft verwacht ik niet dat je een vaccinatie neemt om anderen niet te besmetten, die neem je, voor zover ik begrepen heb in ieder geval, primair om de effecten voor jezelf zoveel mogelijk te beperken mocht je besmet raken en dus de druk op de zorg te verlagen mocht je geïnfecteerd worden.

Om anderen zoveel mogelijk niet te besmetten pas je juist zoveel mogelijk de basisregels toe, ik zie nergens berichten dat de prinses dit niet zoveel mogelijk gedaan heeft.
ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 10:26
Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 09:56
Het is al op CNN geweest: "Former Dutch queen infected Curaçao people because she needed a break"

Nee, dat valt niet te bewijzen of zij wel of niet mensen op Curaçao besmet heeft. Maar waarom zou je dat risico nemen voor een vakantie tripje? Oh, ja we noemen het een werkbezoek. Contact houden kan prima via Zoom. Ik vind het in ieder geval niet solidair en een slecht voorbeeld.
Lang niet alles kan via Zoom of Teams, het maken van een zakenreis is ook echt geen uitzondering. Ik vind het vooral raar dat we doen alsof de prinses iets heel vreemds doet, dit is gewoond dagelijkse kost, net als al die Nederlanders die naar het buitenland op vakantie gaan of zijn geweest de afgelopen periode. Dit had ook gewoon een manager van Albert Heijn kunnen zijn, of gewoon iemand van 3 hoog achter die wel op vakantie was.
Laatst gewijzigd door Cro op 05 dec 2021 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

kuklos schreef:
05 dec 2021 01:46
scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 23:10
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:37
Zoals gewoonlijk kom je niet verder dan algemeenheden.
Ik praat hier op een forum volgens mij en niet tegen of namens de regering.
Volgens mij houd niemand je tegen om met een onderbouwd en doordacht voorstel te komen?
Stop toch eens met dat gez**k over onderbouwing en doordachte voorstellen.
Denk je nu echt dat we hier de wereld gaan redden?
Waar we in elk geval niet de wereld mee gaan redden is vanuit de onderbuik roepen "zij motte het maar oplossuh".
Mee eens,dus dat roep ook niet.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
Prof dr. Geert van den Bossche waarschuwt tegen massaal gebruik van de vaccins omdat daarmee natuurlijke immuniteit wordt verloren. Waarom horen we RIVM niet hierover?
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
Check. 'Geert vanden Bossche' in de zoekmachine. Wat komt naar voren? Erg veel feitencontrole en dat betekent, dat de man aantoonbaar onzin de wereld inslingert.

Helaas niet in het Nederlands, maar hier een paar voorbeelden.
https://correctiv.org/faktencheck/2021/ ... n-bossche/ (Wetenschappers spreken GvdB tegen)
https://www.schildverlag.de/2021/03/24/ ... fuer-alle/ (Boekbesprekingen)
https://www.higgs.ch/der-weltuntergang- ... che/41988/ (Wereldondergang)
https://www.mimikama.at/aktuelles/geert ... impfungen/ (Fouten, die je niet mag maken)
https://childrenshealthdefense.org/defe ... t/?lang=de (Analyse, wat heeft de man goed en verkeerd begrepen)

Wat verwacht je nu zelf van de vaccins, José?

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
05 dec 2021 08:34
scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 23:10
angel1978 schreef:
04 dec 2021 22:37
Zoals gewoonlijk kom je niet verder dan algemeenheden.
Ik praat hier op een forum volgens mij en niet tegen of namens de regering.
Volgens mij houd niemand je tegen om met een onderbouwd en doordacht voorstel te komen?
Stop toch eens met dat gez**k over onderbouwing en doordachte voorstellen.
Denk je nu echt dat we hier de wereld gaan redden?
Dit forum is toch bedoeld om meningen/gedachten uit te wisselen?
En evt nieuws te delen?
En als dan iemand iets schrijft wat je niet leuk vindt of wat je niet snapt hoef je dat toch niet gelijk af te kraken?

Verrassend.
Jij mag alles en iedereen afkraken, maar o wee als een ander eens iets zegt wat niet in je straatje past..
Hee! een jij bak :lol:

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
05 dec 2021 08:55
scharrelschipper schreef:
04 dec 2021 21:59
[...] "deugmensen"die er vanuit gaan dat een mondkapje en wat plakkerige troep op je handen gieten de oplossing is. [...] Als je geen mondkapje dragen wil deug je niet,als je geen test doet deug je niet en als je geen prik wil zeker niet.
Feit: gewone mondkapjes houden al de helft van de besmettingen tegen. Bij de FFP2 maskers is dat tegen de honderd procent, volgens vers Duits onderzoek.*

Deugen is hier verkeerd taalgebruik. Het overgrote deel, de stille meerderheid, volgt de basisregels. Het is arrogant om deze groep indirect als 'dom' weg te zetten, als je zelf degene bent, die 'dom' bezig is.

Mondkapjes helpen, desinfectie is basishygiëne - wel zo fijn op plekken, waar iedereen met de handen overal aan zit - en de vaccins zorgen in elk geval voor een veel milder verloop.

Als je dat allemaal onzin vindt, dan heb je een zelfdestructieve houding.


* Bron, Duits: https://www.mpg.de/17915640/corona-risiko-maske-schutz en https://www.tagesschau.de/inland/corona ... n-101.html
Met alle respect Jablan,maar we verschillen nu eenmaal van mening.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

ZeerPrivé schreef:
05 dec 2021 10:26
Bob Schurkjens schreef:
05 dec 2021 09:56
Het is al op CNN geweest: "Former Dutch queen infected Curaçao people because she needed a break"

Nee, dat valt niet te bewijzen of zij wel of niet mensen op Curaçao besmet heeft. Maar waarom zou je dat risico nemen voor een vakantie tripje? Oh, ja we noemen het een werkbezoek. Contact houden kan prima via Zoom. Ik vind het in ieder geval niet solidair en een slecht voorbeeld.
Tsja, met zo'n redenering diskwalificeer je jezelf. Daar is verder niets aan toe te voegen.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat me steeds meer opvalt is dat veel mensen roepen dat het Nederlandse kabinet het niet goed doet. Er moeten andere/strengere maatregelen genomen worden. Maar ook steeds meer mensen hebben al maling aan de huidige maatregelen, want ja, er zijn wel maatregelen, maar daar hoef “ik” me toch niet aan te houden!
Want…. mondkapje dragen is onzin, dus ik hang hem onder mijn kin/neus. Handen wassen? Nog nooit gedaan, dus ik doe het nu ook niet. Afstand houden? Ik zou niet weten waarom. Sinterklaas niet vieren? Nou ja zeg, vorig jaar mocht het ook al niet, dus dit jaar wel hoor. En met Kerst? Nou, lekker met z’n tienen afgesproken hoor.

Tja, zo komen we er wel.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of mensen die hun neus snuiten in hun mondkapje. Bah.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:13
16again schreef:
05 dec 2021 10:07
Vreemde vorm van statistiek wordt hier bedreven. Een geval wordt uitvergroot.
We horen voortdurend hoeveel keer kleiner de kans op ernstig verloop is met vaccinatie.
Maar niet hoe groot die kans daadwerkelijk is met/zonder vaccinatie.
Oftewel: Ook zonder vaccinatie had het verloop mild kunnen zijn.
We kunnen niet gaan testen met mensen. Voor zover we dit doen betreft het het al lopende "experiment" met de groep mensen die zich niet laten vaccineren. En daarvan weten we dat als het misgaat, het ook goed misgaat.
Doch, had jij liever gezien dat we een echte test hadden opgezet? Met 2 groepen mensen, 1 gevaccineerd, 1 niet. Beiden besmetten met corona en dan kijken hoe het in elke groep verloopt?
Zeg ik dan dat me op mensen moedwillig moeten gaan testen? Een hoop cijfers lijken me al te destilleren uit reeds beschikbare gegevens.
Al pak je dan niet eens de gevallen mee, waar men corona had zonder dit zelf gehad te hebben, of met zulke milde klachten dat niet is getest.
Waar ik tegen ageer is het juichverhaal over slechts 1 persoon die alleen maar milde klachten kreeg, en dat dan toeschrijven aan 3 vaccinaties. Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
Behalve dan dat jij het plaatst en jij nooit eens een kritisch tegengeluid zal plaatsen als je iemand aanhaalt die iets negatiefs zegt over het huidige beleid en ook nooit zal ingaan op vragen daarover die kritisch zijn. En gerust links meerdere malen plaatst. Waardoor ik je wel degelijk onder de wappies schaar.
Was je dat niet, dan zou je niet alleen het kritische geluid van die man hier posten, maar de ook de kritiek op de kritische geluid.

Lowieze
Berichten: 6540
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
05 dec 2021 10:38


Zou met de omicron mutatie Geert van den Bossche wel eens gelijk kunnen hebben?
En gezien @lowieze dat op dit moment er een hoge oversterfte is? Laatste week van november 2021 in Nederland 1100 meer doden dan statistisch verwacht op basis van laatste 5 jaar.
Vooral ouderen met zwakke gezondheid.

Misschien wel beschermd tegen ernstig ziek worden door corona maar gaan ze nu dood aan een onschuldig griepvirus misschien?
Ik heb afgelopen week een begrafenis bijgewoond. Door de drukte van de begrafenisondernemer kon je zelf niet echt een datum kiezen, maar moesten we het doen met de datum en tijd die nog open stond.
De begrafenisondernemer zei dat er veel mensen overleden waren aan griep, of dat nou juist ouderen waren weet ik niet. Pas de laatste dagen kwamen daar ouderen bij die overleden waren met corona, niet per se aan corona vanwege onderliggende medische problemen.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
05 dec 2021 10:48
Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.
Nou, dan weet je nu wat de rest van de wereld al lang en breed weet. Vaccinaties voorkomen niet dat je ziek wordt. Niet in 100% van de gevallen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:57
16again schreef:
05 dec 2021 10:48
Terwijl het enige wat ik daar statistisch uit kan afleiden is, dat je ondanks 3 vaccinaties nog steeds ziek kan worden.
Nou, dan weet je nu wat de rest van de wereld al lang en breed weet. Vaccinaties voorkomen niet dat je ziek wordt. Niet in 100% van de gevallen.
je suggereert dat ik dat nog niet wist, waar baseer je dat op?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lisa29 »

kuklos schreef:
05 dec 2021 10:00
Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
Prof dr. Geert van den Bossche ......
Deze man is professor waarin? Leuk hoor dat de man professor is, maar dat zegt niet zoveel. Wat is zijn vakgebied en expertisegebied?
Jose2501 schreef:
05 dec 2021 09:55
En zeg nou niet dat dit Facebook fakenieuws is of wappies die dit zeggen want hier is te zien en lezen dat het een ernstige waarschuwing is.
..............
Ik heb de link maar weggehaald want verwijst naar watch home.
En toch heb je blijkbaar geen link naar een serieus medium?
En is er blijkbaar ook geen massale steun vanuit de medische wereld voor die uitspraak.
Ik heb het even opgezocht, de man heeft een PhD in virologie. Hij heeft bij verschillende vaccin bedrijven gewerkt.
Echter zie ik ook dat hij zegt dat meer vaccinatie leidt tot minder doden. Dat lijkt in tegenspraak met wat Jose zegt. Ik ben niet vakkundig/helder genoeg om het precies te snappen. Wel interessant dat de 3e persoon van de website bachelors heeft in complementaire, alternatieve geneeskunde...

Erthanax
Berichten: 9615
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Voor wie het interesseert hier nog een factcheck (in het Nederlands) van uitspraken van Vanden Bossche en hier nog een (in het Engels).
Beide voorzien van duidelijke argumenten en controleerbare bronnen; dat is wat anders dan "een mening" ventileren.

Gesloten