Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

scharrelschipper schreef:
22 dec 2021 20:37
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 19:55
@scharrelschipper

Wie verzint nou dat ik angst heb en wie praat dat na? Lijkt hier wel een papegaaien kolonie.
Ho even,ik zei juist dat het goed is dat U geen angst heeft.
Man, man, lees uw eigen reactie nog eens na. Slaat echt helemaal nergens op.

Wat een gezwets allemaal.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees net een column van Rob Hoogland die het Woord van het Jaar “prikspijt” wil vervangen door “omgangsvormenverval”

Als ik hier even meelees, kan ik daar alleen maar van harte mee instemmen.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
22 dec 2021 20:50
scharrelschipper schreef:
22 dec 2021 20:37
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 19:55
@scharrelschipper

Wie verzint nou dat ik angst heb en wie praat dat na? Lijkt hier wel een papegaaien kolonie.
Ho even,ik zei juist dat het goed is dat U geen angst heeft.
Lady zegt ook niet dat jij dat zegt.

Lezen blijft lastig.
Ja inderdaad,voor jou ook blijkbaar.
geeft niet, iedereen is wel eens mis.
Maar dit kleine tussendoor discussietje is natuurlijk zinloos.
ik laat het hierbij.

ZeerPrivé
Berichten: 5318
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

De meest voorkomende bijwerkingen na de vaccinatie zijn:

reacties op de plek van de prik (pijn, roodheid) 
hoofdpijn
korte lontjes
vermoeidheid niet lekker voelen
spierpijn 
pijn in de gewrichtenkoorts 
misselijkheid
koude rillingen 
braken
opgezette lymfeklieren (oksel, hals en sleutelbeen) 
huiduitslag, al dan niet op de prikplek

Bron Lareb. nl

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
22 dec 2021 20:36
Vandaag nog te lezen:
https://www.ftm.nl/artikelen/geef-wetenschap-brondata
RIVM publiceert wel wat summiere cijfers, maar de bron van die cijfers is niet beschikbaar, waardoor andere wetenschappers niet kunnen (en mogen, denk ik dan) mee-rekenen
En weer eens een betaalmuur

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

FDA begint al pillen goed te keuren van Pfizer, dan kunnen we langzaam als westen prikken richten op de arme landen.

Helaas worden niet alle bijwerkingen onderzocht. Maar dat zal blijkbaar een kwestie van noodzaak en geld ofzo. Of het aantal meldingen.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik moet zeggen dat ik deze keer wel meer last had van de derde prik. De vorige keren in het geheel niet.

Vandaag deed alles me zeer. Alsof ik uren met zware boodschappentassen trappen op en neer gesjouwd heb.

Ik hoop dat dat morgen over is.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Onkruid71 schreef:
22 dec 2021 22:35
FDA begint al pillen goed te keuren van Pfizer, dan kunnen we langzaam als westen prikken richten op de arme landen.
Helaas worden niet alle bijwerkingen onderzocht. Maar dat zal blijkbaar een kwestie van noodzaak en geld ofzo. Of het aantal meldingen.
Het gaat om noodzaak en ook verband. Als voorbeeld, al jaren overlijden er gemiddeld 14 mensen per dag aan een hartaanval, ga je dus miljoenen mensen vaccineren dan zullen er enkele overlijden na vaccinatie. Dit soort meldingen zitten bij Lareb ook in de cijfers.

Ze gaan het echter pas onderzoeken als er na vaccinatie opeens meer mensen overlijden aan een hartaanval, zolang het gewoon binnen de normale cijfers valt is het geen bijwerking, maar gewoon het leven.

En zo is het met veel meldingen, deze vallen gewoon binnen de statistieken van de afgelopen jaren en staan dus los van het vaccin zelf. Inmiddels zijn alle bijwerkingen wel bekend, immers is het vaccin na 2 a 3 weken uit je systeem en blijven enkel de antistoffen over.

Opvallen is wel dat de MRNA vaccins veel minder bijwerkingen geven dan de vector vaccins, dit is erg positief omdat MRNA vaccins simpeler zijn te fabriceren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Eeuh, de FDA keurt geen medicijnen goed voor "het westen". Die doen dat voor de VS, niks meer of minder. Voor ons in Nederland is het eerst het EMA op EU niveau, en dan gaat het naar individuele landen, wat in Nederland betekent dat het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) gebruik van een medicijn goedkeurt.

Veel van die instanties delen gegevens met elkaar, maar ze komen vaak op hetzelfde oordeel uit, omdat mensen overal ter wereld hetzelfde zijn, en de testresultaten, en vooral de empirische gegevens daarbinnen, dat ook zijn. Kortom. telkenmale het wiel opnieuw uitvinden is in een pandemie ook niet echt handig.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sjohie schreef:
23 dec 2021 08:02
Eeuh, de FDA keurt geen medicijnen goed voor "het westen". Die doen dat voor de VS, niks meer of minder. Voor ons in Nederland is het eerst het EMA op EU niveau, en dan gaat het naar individuele landen, wat in Nederland betekent dat het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) gebruik van een medicijn goedkeurt.

Veel van die instanties delen gegevens met elkaar, maar ze komen vaak op hetzelfde oordeel uit, omdat mensen overal ter wereld hetzelfde zijn, en de testresultaten, en vooral de empirische gegevens daarbinnen, dat ook zijn. Kortom. telkenmale het wiel opnieuw uitvinden is in een pandemie ook niet echt handig.
Daarom hoop ik ook dat het EMA snel handelt. Natuurlijk weer ik dat het FDA voor Amerika is. Omdat ik op zoek ben naar een oplossing voor mijn ziekte houd ik het overal een beetje in de gaten, werkt er iets in Amerika voor mij, dan zal ik daar geen gaan en niet wachten op Europa natuurlijk.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
22 dec 2021 22:35
FDA begint al pillen goed te keuren van Pfizer, dan kunnen we langzaam als westen prikken richten op de arme landen.

Helaas worden niet alle bijwerkingen onderzocht. Maar dat zal blijkbaar een kwestie van noodzaak en geld ofzo. Of het aantal meldingen.
Voor de FDA zijn wij het oosten....

Als alle bijwerkingen zouden worden onderzocht en tot maatregelen zouden leiden, dan zijn er geen medicijnen meer. Alleen al aan pijnstillers overlijden jaarlijks 540 mensen in Nederland. En dat zijn voor een groot deel producten die gewoon in de supermarkt liggen.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
22 dec 2021 22:35
FDA begint al pillen goed te keuren van Pfizer, dan kunnen we langzaam als westen prikken richten op de arme landen.

Helaas worden niet alle bijwerkingen onderzocht. Maar dat zal blijkbaar een kwestie van noodzaak en geld ofzo. Of het aantal meldingen.
Er zijn al veel bijwerkingen bekend, zie onder punt 6 van deze link https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... ion_en.pdf

Het is in het Engels, ik ga geen 29 pagina’s vertalen, dus alleen geschikt voor de echte liefhebbers.
Ik schrik nogal van alle bijwerkingen die geconstateerd zijn. De medicijnen, ze moeten per 2 soorten toegediend worden, zijn alleen getest op ongevaccineerde patiënten.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

PeterPeters1966 schreef:
23 dec 2021 08:26
Onkruid71 schreef:
22 dec 2021 22:35
FDA begint al pillen goed te keuren van Pfizer, dan kunnen we langzaam als westen prikken richten op de arme landen.

Helaas worden niet alle bijwerkingen onderzocht. Maar dat zal blijkbaar een kwestie van noodzaak en geld ofzo. Of het aantal meldingen.
Voor de FDA zijn wij het oosten....

Als alle bijwerkingen zouden worden onderzocht en tot maatregelen zouden leiden, dan zijn er geen medicijnen meer. Alleen al aan pijnstillers overlijden jaarlijks 540 mensen in Nederland. En dat zijn voor een groot deel producten die gewoon in de supermarkt liggen.
Dus als er 100 patiënten van duizend van bijvoorbeeld een bepaalde ziekte bijwerkingen krijgen van een bepaald vaccin zou dat niet genoeg zijn om te onderzoeken? Ook al is deze ernstig?
Omdat het maar een zeer klein percentage is van alle mensen die dat bepaalde vaccin hebben gehad. Zou best kunnen dat het zo werkt. Dan zou het ook voor mij wat verklaren als het zo werkt.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 23 dec 2021 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
23 dec 2021 08:32

Dus als er 50 patiënten van duizend van bijvoorbeeld een bepaalde ziekte bijwerkingen krijgen van een bepaald vaccin zou dat niet genoeg zijn om te onderzoeken? Ook al is deze ernstig?
Omdat het maar een zeer klein percentage is van alle mensen die dat bepaalde vaccin hebben gehad. Zou best kunnen dat het zo werkt. Dan zou het ook voor mij wat verklaren als het zo werkt.
Niet zelf diagnoses gaan stellen, daar hebben we goed opgeleide artsen voor. En waarom betrekt u dit op een vaccin en niet op de medicijnen waar u het steeds over heeft?

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik speel zelf niet voor arts hierin. Ik vraag me af wanneer iets onderzocht wordt een wanneer niet. En wanneer er gevonden wordt dat er noodzaak is om iets te onderzoeken. En eigenlijk ook wat er ernstig genoeg is maar dat vind ik nog niet zo belangrijk.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
23 dec 2021 08:36
Onkruid71 schreef:
23 dec 2021 08:32

Dus als er 50 patiënten van duizend van bijvoorbeeld een bepaalde ziekte bijwerkingen krijgen van een bepaald vaccin zou dat niet genoeg zijn om te onderzoeken? Ook al is deze ernstig?
Omdat het maar een zeer klein percentage is van alle mensen die dat bepaalde vaccin hebben gehad. Zou best kunnen dat het zo werkt. Dan zou het ook voor mij wat verklaren als het zo werkt.
Niet zelf diagnoses gaan stellen...
Welke diagnose wordt gesteld??

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
23 dec 2021 08:36
Onkruid71 schreef:
23 dec 2021 08:32

Dus als er 50 patiënten van duizend van bijvoorbeeld een bepaalde ziekte bijwerkingen krijgen van een bepaald vaccin zou dat niet genoeg zijn om te onderzoeken? Ook al is deze ernstig?
Omdat het maar een zeer klein percentage is van alle mensen die dat bepaalde vaccin hebben gehad. Zou best kunnen dat het zo werkt. Dan zou het ook voor mij wat verklaren als het zo werkt.
Niet zelf diagnoses gaan stellen, daar hebben we goed opgeleide artsen voor. En waarom betrekt u dit op een vaccin en niet op de medicijnen waar u het steeds over heeft?
Kon de andere reactie niet meer veranderen, maar ik zag dat u zich afvroeg waarom ik het hier over een vaccin, omdat dat nog steeds een probleem is voor mij zoals ik al eerder aangaf, wat bij mij weten of nog niet onderzocht is, of ze weten het gewoon nog niet. Er is nergens feedback geweest, naar patiënten die het ervaren, of vragen. Vandaar dat ik iets wil weten hoe dat werkt. Ik zit liever ook wat veiliger.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Radar »

Hoi iedereen!

De discussie hier is weer eens totaal uit de hand gelopen. Dat gebeurt keer op keer in dit topic. Het mag nu wel eens afgelopen zijn, dus dit is wat er nu gebeurt:

reggie2 heeft een ban van een maand gekregen voor het constant herhalen dat Lady1234 bang is. Dat geldt als persoonlijke aanval en hij had daar al waarschuwingen voor staan.

reggie2 is echter niet als enige schuldig aan de ruzie. Iedereen hier moet helpen om de discussie hoffelijk te houden. Hoe?

Blijf bij het onderwerp.
Deel je persoonlijke verhalen en gevoelens over corona alleen als dat bijdraagt aan de inhoudelijke discussie. Dit is namelijk niet het huiskamertopic, en zo verklein je de kans dat er op de man wordt gespeeld.
Als je een post ziet die over de schreef gaat, meld hem dan bij de moderatie in plaats van ertegenin te gaan.
En ten slotte: wees gewoon beschaafd. Als je een reactie wil plaatsen, stel je dan altijd voor dat je je woorden recht in iemands gezicht zegt. Hoe zou die interactie gaan in het echte leven? Zou je zo praten tegen je collega, je familielid, je buur?

Dit topic wordt nu gesloten en er komt een deel 4, om alwéér met een schone lei te beginnen. Dat wordt de laatste poging. Als ook deel 4 steeds ontaardt in ruzie, dan wordt coronadiscussie definitief geweerd van dit forum.
LINK NAAR DEEL 4

Groet,
Radar Moderatie

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Een informatief artikel van de Correspondent, waar een voormalig topambtenaar van VWS zo goed als alles mbt Corona vanuit dat ministerie, en de gehele overheid, van wat mooie duiding voorziet. En ja, hij zal ooit als topambtenaar voor een parlementaire enquêtecommissie moeten verschijnen, dus het is iets gekleurd, maar als je daar wat doorheen leest, zeker nog de moeite waard.

Wel redelijk lang, dus neem er even tijd voor. :wink:

Gesloten