Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 21:22
(...)
PEM zorgt t juist voor dat je niet uit die vicieuze cirkel komt, ik lig na inspanning, lees kleine inspanning minimaal een week plat.
Daarom wordt er ook gewaarschuwd bij behandeling van long COVID als deze patiënten PEM hebben geen CGT te adviseren en ze voorzichtig te zijn met GET.
Je hebt het steeds over PEM als zijnde een nog ergere ziekte na bv ME/CVS of Covid 19.
PEM is een symptoom !
Een heel erge terugval.
En ja dat komt dus ook voor bij Long-Covid uiteraard.
En ook na zware operaties.
Je beschrijft steeds PEM als een vaststaande ziekte, maar het is dus een symptoom.

En cognitieve therapie kan wel degelijk een steun zijn. Het wordt ook niet echt, zoals jij zegt , afgeraden. Dat haal ik ook niet uit dat artikel overigens.
Je leert " nee " te zeggen, je grenzen te kennen én te bewaken én de weinige energie die je hebt goed te doseren en heel kleine stapjes te maken en ja dan weer een terugval , eerst 4 stapjes vooruit 3 stapjes achteruit, dan maar 3 stapjes vooruit en 1 stapje terug etc etc . Een heftig proces.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
09 dec 2021 11:40
Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:56
Maar PEM komt wel voor bij long covid. Er zijn overal over de wereld meldingen van gemaakt, van de crashes, na vaccinatie. Het is bekend, maar misschien nog niet onderzocht. Zolang niet onderzocht, durf ik het niet aan. Ik ben al bijna 24/7 bedlegerig.
Waar kan ik deze meldingen vinden?
Waarom hoor en lees ik er tot nu toe niets over? Over crashes na vaccinatie bij ME/CVS?

PEM = geen ziekte!
PEM = een symptoom!
Een erge terugval.
En natuurlijk komt dat bij Long-Covid dan ook voor , maar ook na zware operaties uiteraard.

Ik vind het verhaal verwarrend op deze manier :
Je hebt ME/CVS , ondervindt PEM , praat over crashes na vaccinatie , dan heb je het weer over Long-Covid.

Welk punt wil je nu precies maken?

-Dat je een reden hebt om je niet te laten vaccineren?
-Dat je het zwaar hebt met ME/CVS
-Dat je dus ook PEM hebt?
-Dat je geen heil ziet in cognitieve therapie?
-Dat je opmerkt dat er zo weinig gedaan wordt of geschreven wordt over de Long-Covid ellende?

Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog moet schrijven.
Dat is allemaal te vinden bij een patiëntengroep die hun ervaringen delen met vaccineren, dus positief en negatief.
Sws CGT is voor ME patiënten zeker niet goed, dat is bewezen. Maar er is ook gezegd dat men daarmee voorzichtig moet zijn met long covid patiënten.
PEM komt bij zwaardere ME patiënten vaak voor, als ze iets te veel gedaan hebben. Bij long covid patiënten kan het ook met regelmaat voorkomen.
Niet bij alle patiënten.

Waar het mij om ging is dat er aangenomen wordt dat alle informatie meegenomen wordt bij de beslissingen van de demissionair regering, maar ik betwijfel dat omdat ik niks er over kan terug vinden. En ik heb het dan over op het lange termijn bekijken, dus ook dat er niet te veel long COVID patiënten komen, in dit geval ging het over langere kerstvakantie. Kinderen kunnen van besmetting, MIS-C oplopen maar ook long covid.
Dat is waar ik me druk om maak.
Mijn ziekte of dat ik me niet durf te vaccineren interesseert me niet zo.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk niet dat u bij de vergaderingen van de overheid met het medische team zit. Dus u weet niet wat er allemaal besproken wordt.

En NIET-vaccineren betekent niet dat patienten geen long-covid kunnen oplopen.

Of een andere afkorting.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

MIS-C is net vd week aan tafel besproken. Waarom haal je dat er nu weer bij? Weer zo.n losse kreet!

En heb je een link naar die ' patiënten groep ' ?

En hoezo is bewezen dat cognitieve therapie niet goed is? Waar vind ik dat?

Je roept veel, een samengeraapte brij aan teksten. Er wordt van alles bijgehaald.

En om terug te komen op Long-Covid klachten , daar wordt enorm veel aandacht aan besteed.
Men is zich hier zeer van bewust.
Zullen we het bij Covid 19 en Long- Covid houden in dit topic?
Ik wens je sterkte met je ziek-zijn! Beterschap!

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
09 dec 2021 12:10


En NIET-vaccineren betekent niet dat patienten geen long-covid kunnen oplopen.

Of een andere afkorting.
Die snap ik niet maar vooruit. Gevaccineerd en niet gevaccineerden kunnen long COVID krijgen, alleen gevaccineerd minder snel, dat is wat de onderzoeken nu zeggen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
09 dec 2021 12:16
MIS-C is net vd week aan tafel besproken. Waarom haal je dat er nu weer bij? Weer zo.n losse kreet!

En heb je een link naar die ' patiënten groep ' ?

En hoezo is bewezen dat cognitieve therapie niet goed is? Waar vind ik dat?

Je roept veel, een samengeraapte brij aan teksten. Er wordt van alles bijgehaald.

En om terug te komen op Long-Covid klachten , daar wordt enorm veel aandacht aan besteed.
Men is zich hier zeer van bewust.
Zullen we het bij Covid 19 en Long- Covid houden in dit topic?
Ik wens je sterkte met je ziek-zijn! Beterschap!
MiS-C is geen loze kreet, ik somde op wat ze van besmetting kunnen krijgen, ik noemde geen percentages of wat dan ook.
Die groep is een besloten wereldwijde patiënten groep op Facebook.
CGT bedoelde ik GET (excuses daarvoor) dat dat bewezen slecht is, en CGT alleen als de patiënt denkt daar baat bij te hebben.

We zullen wel zien hoe het gaat lopen allemaal.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht 🚩🚩.

Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee! 😄

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 12:31
Die groep is een besloten wereldwijde patiënten groep op Facebook
WOW 🤪

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook de booster maar ingepland. Gelukkig wordt er 15 december een plek geopend die aanzienlijk dichterbij is en makkelijker te bereiken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
09 dec 2021 12:56
Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht 🚩🚩.

Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee! 😄
Mijn vader belde, ~15m nadat zijn jaargang was "vrijgegeven", en kon diezelfde middag nog langskomen voor een prik. :shock: Dat zegt niet zoveel, anders dat heel veel mensen weer hun stinkende best doen, om het zo vlot mogelijk te laten verlopen.

Mijn moeder, nieuwer bouwjaar, belde gisteren ook meteen toen het kon, en die kan as vrijdag al langskomen voor een booster.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Vier goede berichten op rij, mooi. Is er ook keuze in wat je krijgt?

Deze week heeft de EMA een advies uitgebracht: liever verschillende merken dan alles met hetzelfde merk. In eerste instantie BionTech/Pfizer of Moderna na AstraZeneca of Janssen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, er is geen keuze. Pfizer of Moderna, meer smaken zijn er niet voor de boosterprik.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
09 dec 2021 12:56
Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht 🚩🚩.

Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee! 😄
Je moet het maar willen. :lol:

By the way........laat je niet aansteken, zie ineens een andere kant van jou.... :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
09 dec 2021 17:55
moederslink schreef:
09 dec 2021 12:56
Vandaag kon ik een afspraak plannen voor de booster.
Via DIGI-D ingelogd, eerst was het 22 dec, toen 5 januari en op een onhandige plaats om naartoe te reizen.
5 minuten later het wéér geprobeerd en jawel, nu kreeg ik meerdere keuzes te zien en wél op een handige plaats en ook nog eerder om naartoe te gaan. Ik word nu as zondag 12 december al verwacht 🚩🚩.

Het loont dus de moeite om het een aantal keren achter elkaar te proberen zodat er een handige plaats/tijd tevoorschijn kan komen.
Doe er je voordeel mee! 😄
Je moet het maar willen. :lol:

By the way........laat je niet aansteken, zie ineens een andere kant van jou.... :wink:
Las dat er vooralsnog geen meerderheid voor de vaccinatieplicht is,we gaan de goede kant op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wist niet dat het mij zou gebeuren, maar ik merk nu ook zelfs bij mij , irritaties , over van alles.
4 overlijdens sinds eind oktober, bestellingen die verkeerd lopen of niet bezorgd worden, algehele moeheid , stress, dure energie , teveel rekeningen, betalingen die niet goed lopen , mensen die voor mn voeten lopen, geen afstand houden, geen mondkapjes enz enz .
Het is koud ook en dan nu dan toch maar een booster nemen....
K ****Corona :evil:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

😄mensen die voor je voeten lopen, heel herkenbaar. Gisteren op de snelweg voor werk, ,( moest wel). Lijkt wel of er geen corona is zo druk.

Mensen met irritatie zie je veel.
Vond jouw reactie anders dan we van jou gewend zijn :-)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja, zou best kunnen, Reggie :oops: . Sorry.
Ben heeeel erg moe ook en het zat !
Normaal ga je iets leuks doen, weekendjes plannen , maar dat is nu ook even weggevallen.
En de besmettingen lopen op en we zijn nog niet klaar met Omicron . Gaat de booster helpen? Dus maar weer een 3e prik?
En dan?
Gelukkig werk ik niet meer , dus geen verlies van inkomen e.d, maar toch , boodschappen zijn ook best duur geworden.
Maar ik herpak mij wel weer hoor...

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als die boodschappen TE duur worden, kijk dan eens naar de app Too good to go, en doe daar uw voordeel mee.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik twijfel er niet aan dat jij je herpakt.@ moederslink

Leuke tijd zal hopelijk ook weer komen, dus geen sorry nodig. Het duurt gewoon te lang voor iedereen.

Probeer iets met mensen buiten af te spreken, al is het niet warm.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Straks in Nieuwsuur: boostertoerisme. NL'ers die naar Aken reizen voor hun boosterprik. Nu ben ik wel eens met de trein via het Miljoenenlijntje naar Aken afgereisd vanaf Maastricht. Schienenbus. Paspoortcontrole. Douane met pistool in holster. Das war einmal. Mooie herinnering.

Gesloten