Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
06 dec 2021 17:56
Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:19
scharrelschipper schreef:
06 dec 2021 11:54
MM,je haalt stukjes uit twee verschillende discussies, dat mag maar is niet relevant.
Onzin. Ik heb één post van jou gequote en niets bij elkaar geplakt. Blijkbaar weet je zelf niet eens meer wat je schrijft.
Ik reageerde op twee verschikkende posts.
En jij zet daar stukjes van bij elkaar.
Leef je gerust uit hoor.
Maar vriendelijk is anders :wink:
Ik kan er niets meer van maken: je liegt. En dat doe je bewust, want ik heb je al verteld waarom je ernaast zit. Kwalijk en behoorlijk irritant.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
06 dec 2021 20:06
scharrelschipper schreef:
06 dec 2021 17:56
Moneyman schreef:
06 dec 2021 14:19

Onzin. Ik heb één post van jou gequote en niets bij elkaar geplakt. Blijkbaar weet je zelf niet eens meer wat je schrijft.
Ik reageerde op twee verschikkende posts.
En jij zet daar stukjes van bij elkaar.
Leef je gerust uit hoor.
Maar vriendelijk is anders :wink:
Ik kan er niets meer van maken: je liegt. En dat doe je bewust, want ik heb je al verteld waarom je ernaast zit. Kwalijk en behoorlijk irritant.
Ik zou kunnen reageren,maar dan moet ik net zo onbeschoft worden als jij en daar pas ik voor.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
06 dec 2021 21:03
Moneyman schreef:
06 dec 2021 20:06
scharrelschipper schreef:
06 dec 2021 17:56

Ik reageerde op twee verschikkende posts.
En jij zet daar stukjes van bij elkaar.
Leef je gerust uit hoor.
Maar vriendelijk is anders :wink:
Ik kan er niets meer van maken: je liegt. En dat doe je bewust, want ik heb je al verteld waarom je ernaast zit. Kwalijk en behoorlijk irritant.
Ik zou kunnen reageren,maar dan moet ik net zo onbeschoft worden als jij en daar pas ik voor.
Om aan te tonen dat u niet liegt hoeft u toch niet onbeschoft te worden? Om excuses te maken voor een vergissing toch ook niet?

Overigens zie ik niet waar Moneyman onbeschoft zou zijn, maar dit terzijde.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nu 22.21 uur. Zullen we afspreken dat we na middernacht hier allemaal met een schone lei beginnen, en niet meer terugkomen op wat er wel of niet gezegd/geschreven/gebruld/verzonnen/gelogen/etcetera is?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
06 dec 2021 16:30
Een nieuwe techniek geprobeerd in gesprek met een wappie-mama.
Verrassend snel resultaat. Ze hebben een vaxx-date bij de GGD.

Onze jongen ook tevreden, want nu kan de zoon van wappie-mama aansluiten bij de weekendgroep. Wel pas in het nieuwe jaar.
En nee, die van ons doet helemaal niet aan 2G, hoe komen we erbij? :lol:

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Slecht nieuws voor Sanquin & Co: WHO stapt af van het gebruik van bloedplasma met antistoffen bij de behandeling. Er zijn geen duidelijke voordelen. Conclusie is gebaseerd op 16 verschillende onderzoeken.

Het originele bericht: https://www.who.int/news/item/07-12-202 ... t-covid-19

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
07 dec 2021 07:49
Slecht nieuws voor Sanquin & Co: WHO stapt af van het gebruik van bloedplasma met antistoffen bij de behandeling. Er zijn geen duidelijke voordelen. Conclusie is gebaseerd op 16 verschillende onderzoeken.

Het originele bericht: https://www.who.int/news/item/07-12-202 ... t-covid-19
Volgens mij hebben zij dan nog steeds meer doelen dan middelen, want ook het aantal bloeddonoren loopt niet over. :wink: En dit is een schoolvoorbeeld van voortschrijdend medisch/wetenschappelijk inzicht, en volgens mij één van de tekenen dat dit niet zo'n verrotte door illuminati gerunde conspiracy is, maar een functionerend systeem.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
06 dec 2021 22:21
Het is nu 22.21 uur. Zullen we afspreken dat we na middernacht hier allemaal met een schone lei beginnen, en niet meer terugkomen op wat er wel of niet gezegd/geschreven/gebruld/verzonnen/gelogen/etcetera is?
Prima suggestie. En al helemaal als we er dan ook aan toevoegen dat het niet opnieuw gebeurt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Na de omikron-variant komt natuurlijk de pi-variant, ook wel bekend als Covid-3,14159265358979.
Het leuke is: als je van die variant de R-waarde in het kwadraat maal Pi doet, dan heb je de oppervlakte van de cirkel waarbinnen je in quarantaine moet.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Omikron.

Deze keer ben ik lui: NDR-Podcast, aflevering 105 als tekstsamenvatting, automatisch vertaald.

Er zit veel interessants in, maar alles onder voorbehoud van 'meer informatie nodig om zeker te zijn'.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
07 dec 2021 21:56
Omikron.

Deze keer ben ik lui: NDR-Podcast, aflevering 105 als tekstsamenvatting, automatisch vertaald.

Er zit veel interessants in, maar alles onder voorbehoud van 'meer informatie nodig om zeker te zijn'.
Tikkeltje vaag en onsamenhangend,kan aan de vertaling liggen.
Maar zeker iets om goed in de gaten te houden.
Dank voor de info Jablan.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het ligt aan de vertaling en de vaktermen. Ik zag op het einde Senden/Sturen staan. 'Senden' betekent zowel versturen als uitzenden. Hier moet het 'publiceren/uitzenden' zijn.

Belangrijkste onderdelen:

- Kinderen
In Zuid-Afrika zijn kinderen tot 12 jaar onbeschermd en ook de kleintjes belanden in het ziekenhuis. Dat is alarmerend, omdat dit voor Zuid-Afrika de derde golf is en in principe iedereen al antistoffen in zich heeft. Aantal herbesmettingen ligt hoog (en deze keer geloof ik daarin, omdat het virus te veel is gemuteerd)

- Bescherming
Beste bescherming tegen een zwaar verloop is de combinatie van eerder Covid-19 gehad en compleet gevaccineerd; daarna niet ziek geweest, maar wel een extra dosis vaccin gekregen.

- Verspreiding
Idioot snel. (Van mij: daar kan Maurice niet tegenop rekenen.) Er kwamen een paar voorbeelden langs uit Noorwegen en Denemarken, waar na een bijeenkomst binnen praktisch iedereen positief testte.

Inschatting van Drosten: Deze variant is voor niet-gevaccineerden gevaarlijk en voor wel-gevaccineerden 'mild'.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Hier heeft de gemeente een verzoek tot incidentele opheffing van de winkelsluitingstijden, gevraagd door de winkels in een winkelcentrum voor kerstavond, geweigerd. Ze wilden die avond tot 22.00 open zijn, er zitten oa twee grote supers, en dat mag dus niet. Als de coronamaatregelen niet verlengd zouden worden, had dat wel gewoon gekund. Zou dit indicatief zijn voor de besluiten in Den Haag volgende week?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Interessant artikel! Bevat zowel goed als slecht nieuws. Al lezend kreeg ik het gevoel "zo blijven we prikken", maar dat (b)lijkt mee te vallen.
Geen levenslang vaccinatie-abonnement - "Virusevolutie heeft biologische grenzen"
De vrees dat de ontwikkeling van Sars-CoV-2 synoniem staat voor een "levenslang vaccinatieabonnement", verdrijft de viroloog. "We zijn op weg naar een endemische toestand, ook hier zal het transitieproces plaatsvinden." Hij wil niet uitsluiten dat de hele populatie nog een paar jaar moet worden opgevoerd richting de winter. Maar: "Virusevolutie heeft biologische grenzen. Coronavirussen zijn in zekere zin stabieler dan griepvirussen, op een gegeven moment kunnen we uit deze verplichting komen en in staat zijn om het virus op een vergelijkbare manier als de griep aan te pakken."

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
08 dec 2021 08:28
Interessant artikel! Bevat zowel goed als slecht nieuws. Al lezend kreeg ik het gevoel "zo blijven we prikken", maar dat (b)lijkt mee te vallen.
Geen levenslang vaccinatie-abonnement - "Virusevolutie heeft biologische grenzen"
De vrees dat de ontwikkeling van Sars-CoV-2 synoniem staat voor een "levenslang vaccinatieabonnement", verdrijft de viroloog. "We zijn op weg naar een endemische toestand, ook hier zal het transitieproces plaatsvinden." Hij wil niet uitsluiten dat de hele populatie nog een paar jaar moet worden opgevoerd richting de winter. Maar: "Virusevolutie heeft biologische grenzen. Coronavirussen zijn in zekere zin stabieler dan griepvirussen, op een gegeven moment kunnen we uit deze verplichting komen en in staat zijn om het virus op een vergelijkbare manier als de griep aan te pakken."
Wie is “de viroloog” en wat is de bron van dit citaat?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
08 dec 2021 08:31
Wie is “de viroloog” en wat is de bron van dit citaat?
Ik reageerde op de discussie over het artikel van Jablan. Tijdens het schrijven is er een post van Sjohie tussendoor gekomen waardoor dat verband wat minder duidelijk werd, denk ik :wink:

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

https://www.nu.nl/coronavirus/6171843/o ... tegen.html

Waarom gaat het kabinet hier niet in mee, rekenen ze ook mee met de risico's voor kinderen en long COVID?

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2157

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Kabinet zijn net zachte heelmeesters. Beter nu doorpakken zoals ze in Oostenrijk doen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 16:17
https://www.nu.nl/coronavirus/6171843/o ... tegen.html

Waarom gaat het kabinet hier niet in mee, rekenen ze ook mee met de risico's voor kinderen en long COVID?

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2157
De studie gaat over 11-17 terwijl het grootste bezwaar van het kabinet zit bij de basisschool. Die 2 groepen hebben niet zoveel met elkaar te maken.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

angel1978 schreef:
08 dec 2021 16:27
Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 16:17
https://www.nu.nl/coronavirus/6171843/o ... tegen.html

Waarom gaat het kabinet hier niet in mee, rekenen ze ook mee met de risico's voor kinderen en long COVID?

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2157
De studie gaat over 11-17 terwijl het grootste bezwaar van het kabinet zit bij de basisschool. Die 2 groepen hebben niet zoveel met elkaar te maken.
Volgens mij worden de gevaren daarvan onderschat. Kind is kind maakt niet uit welke leeftijd. Als ze long COVID vangen en het is die met Post Extortional Malaise zijn ze wel de pineut.

Gesloten