Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 dec 2021 08:44
En nu graag concreet, Onkruid. Heb je met je behandelend arts over de vaccins gesproken, ja of nee?
Ik heb geen behandelend arts omdat deze niet in het noorden zitten. Alleen in Lelystad zit een kliniek, maar dat moest ik dan 27 keer per jaar heb, en dat gaat dus niet. Vandaar dat ik de onderzoeken volg.
En tot dusver is er niks wat het oplost. Het is en blijft een circeltje waar je in blijft draaien en voorlopig niet uitkomt. Het is ff zoals het is.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:47
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:39
Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:30

De geest kan rare dingen doen met mensen, ik beoordeel helemaal niet hoe u zich nu voelt.
Misschien bent u meer gebaat bij hulp bij uw geestelijke toestand, het lijkt me dat u figuurlijk helemaal vast zit en daar zelf niet meer uit komt.
Nee hoor. Alleen omdat ik het risico niet durf te nemen? En waarom zou ik het risico nemen, kom bijna nooit buiten, bij ons wordt continue getest, een dan zou ik op aanraden van mensen die het niet snappen wat het is risico lopen? Op het moment dat je mijn situatie in kan schatten, dan bekijk je het misschien anders.
Maar stel je eens voor, en arts die zegt dat CGT en GET goed voor je is en dat ik met niet bewegen die zegt, of gewoon vaccineren, niks aan de hand, die neem je toch niet serieus. Althans ik niet.
Misschien zou u de mening/adviezen van artsen juist eens serieus moeten nemen. Wie weet knapt u er enorm van op.
Je hoeft me geen adviezen te geven daarin, onderzoeken wijzen uit dat dat niet goed is dat (CGT en GET). Misschien moet je de docu op Netflix maar eens kijken, die heet Unrest. Misschien snap je het dan beter.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:50
Ik heb geen behandelend arts omdat deze niet in het noorden zitten. Alleen in Lelystad zit een kliniek, maar dat moest ik dan 27 keer per jaar heb, en dat gaat dus niet. Vandaar dat ik de onderzoeken volg.
En tot dusver is er niks wat het oplost. Het is en blijft een circeltje waar je in blijft draaien en voorlopig niet uitkomt. Het is ff zoals het is.
In jouw plaats zou ik in elk geval bellen met die kliniek en om advies vragen. Dat is een eerste stap om je vicieuze cirkel te breken.
Lijkt mij ook goed voor je gezin, want als ook maar iemand in je gezin besmet raakt, heb jij een grote kans op een zwaar verloop. Of ben je zover, dat je liever afscheid van het leven neemt?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 dec 2021 09:06
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:50
Ik heb geen behandelend arts omdat deze niet in het noorden zitten. Alleen in Lelystad zit een kliniek, maar dat moest ik dan 27 keer per jaar heb, en dat gaat dus niet. Vandaar dat ik de onderzoeken volg.
En tot dusver is er niks wat het oplost. Het is en blijft een circeltje waar je in blijft draaien en voorlopig niet uitkomt. Het is ff zoals het is.
In jouw plaats zou ik in elk geval bellen met die kliniek en om advies vragen. Dat is een eerste stap om je vicieuze cirkel te breken.
Lijkt mij ook goed voor je gezin, want als ook maar iemand in je gezin besmet raakt, heb jij een grote kans op een zwaar verloop. Of ben je zover, dat je liever afscheid van het leven neemt?
Deze kliniek gelooft voor zover ik weet niet in PEM. Anders zouden ze niet willen dat ik 27 keer dat heb zou komen. Het is niet anders helaas. Ik heb dat geaccepteerd.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Bellen, Onkruid, bellen! Liefst met beeld.

De afgelopen weken ben je met elk mogelijk excuus gekomen om iets niet te doen, het is meer dan de hoogste tijd om juist iets te doen in plaats van een online bad in zelfmedelijden te nemen.

Bij mij thuis denken we na hoe we het tot eind april zullen aanpakken, want we hebben veel bezoek en in ons werk veel contact met vreemden, terwijl we absoluut niet nog een keer besmet willen raken. Te veel slechte herinneringen aan de eerste keer. Heel precies weten we het nog niet, behalve dan goed opletten en vasthouden aan de basisprincipes.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 dec 2021 09:23
Bellen, Onkruid, bellen! Liefst met beeld.

De afgelopen weken ben je met elk mogelijk excuus gekomen om iets niet te doen, het is meer dan de hoogste tijd om juist iets te doen in plaats van een online bad in zelfmedelijden te nemen.

Bij mij thuis denken we na hoe we het tot eind april zullen aanpakken, want we hebben veel bezoek en in ons werk veel contact met vreemden, terwijl we absoluut niet nog een keer besmet willen raken. Te veel slechte herinneringen aan de eerste keer. Heel precies weten we het nog niet, behalve dan goed opletten en vasthouden aan de basisprincipes.
Ik heb je in een pb wat uitgelegd, en er is geen behandeling voor zware ME patiënten met PEM. Geen biomarkers, niks. Mijn keuze staat voorlopig vast.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:52
Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:47
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:39

Nee hoor. Alleen omdat ik het risico niet durf te nemen? En waarom zou ik het risico nemen, kom bijna nooit buiten, bij ons wordt continue getest, een dan zou ik op aanraden van mensen die het niet snappen wat het is risico lopen? Op het moment dat je mijn situatie in kan schatten, dan bekijk je het misschien anders.
Maar stel je eens voor, en arts die zegt dat CGT en GET goed voor je is en dat ik met niet bewegen die zegt, of gewoon vaccineren, niks aan de hand, die neem je toch niet serieus. Althans ik niet.
Misschien zou u de mening/adviezen van artsen juist eens serieus moeten nemen. Wie weet knapt u er enorm van op.
Je hoeft me geen adviezen te geven daarin, onderzoeken wijzen uit dat dat niet goed is dat (CGT en GET). Misschien moet je de docu op Netflix maar eens kijken, die heet Unrest. Misschien snap je het dan beter.
Wat jammer dat u zo afgaat op dingen die u op internet, Netflix etc. leest. Beter zou toch zijn om in overleg met artsen/deskundigen eens wat te proberen. Maar ja, als de artsen niet zeggen wat u graag wilt horen, dan kunnen zij inderdaad niets voor u betekenen.
Slachtoffergedrag heeft nog nooit iemand vooruit geholpen. Ik wens u veel sterkte verder.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 09:53
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:52
Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:47


Misschien zou u de mening/adviezen van artsen juist eens serieus moeten nemen. Wie weet knapt u er enorm van op.
Je hoeft me geen adviezen te geven daarin, onderzoeken wijzen uit dat dat niet goed is dat (CGT en GET). Misschien moet je de docu op Netflix maar eens kijken, die heet Unrest. Misschien snap je het dan beter.
Wat jammer dat u zo afgaat op dingen die u op internet, Netflix etc. leest. Beter zou toch zijn om in overleg met artsen/deskundigen eens wat te proberen. Maar ja, als de artsen niet zeggen wat u graag wilt horen, dan kunnen zij inderdaad niets voor u betekenen.
Slachtoffergedrag heeft nog nooit iemand vooruit geholpen. Ik wens u veel sterkte verder.
Lees je eerst eens in over ME, voordat je oordeelt, kijk dan eens wat er bekent is daarover. Wat wel en wat niet werkt. En ik heb geen slachtoffer gedrag, ik maak me niet druk, ik vaccineer mee gewoon niet voorlopig. Voordat je oordeelt, lees je dus beter in.
En als artsen zeggen dat ik met niet bewegen en steeds meer moet bewegen, moeten ze maar eens goed lezen wat de feiten zijn, wat wel medisch bewezen is.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 09:57


Lees je eerst eens in over ME, voordat je oordeelt, kijk dan eens wat er bekent is daarover. Wat wel en wat niet werkt. En ik heb geen slachtoffer gedrag, ik maak me niet druk, ik vaccineer mee gewoon niet voorlopig. Voordat je oordeelt, lees je dus beter in.
Best jammer dat u dan weer oordeelt dat ik niet weet wat ME voor iemand betekent.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 10:00
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 09:57


Lees je eerst eens in over ME, voordat je oordeelt, kijk dan eens wat er bekent is daarover. Wat wel en wat niet werkt. En ik heb geen slachtoffer gedrag, ik maak me niet druk, ik vaccineer mee gewoon niet voorlopig. Voordat je oordeelt, lees je dus beter in.
Best jammer dat u dan weer oordeelt dat ik niet weet wat ME voor iemand betekent.
Toch blijkt dat wel, als u zegt dat de artsen weten wat ME. Ik heb er ook helemaal niet om gevraagd, dat ik overtuigd niet worden. Het begon allemaal over dat er aangenomen werd dat alles in de besluiten van de regering wordt meegenomen, en dat ik denk van niet. En het ging me voornamelijk op de lange termijn, ook in verband met long COVID, in het geval zelf grint het om de extra lange kerstvakantie. ME is trouwens niet alleen chronisch vermoeid, er zit nog veel meer bij.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:25
Lowieze schreef:
09 dec 2021 07:53
Waarom haalt u juist het negatieve uit de nieuwsberichten en niet de adviezen u toch te laten vaccineren? Ik vraag me dat laatste echt af.
Is het een soort van “alles uit de kast halen” om maar geen vaccinatie te halen?
Wie gaat me helpen als het wel mis gaat? Mijn dokter zeker?
Vertaling: je hoopt dat het virus minder schade aan zal richten dan het vaccin. maar mocht dat niet het geval zijn en het virus toch verwoestend zijn dan vertrouw je wel op artsen en volgen er zeer hoge kosten die de maatschappij mag dragen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 10:05
Het begon allemaal over dat er aangenomen werd dat alles in de besluiten van de regering wordt meegenomen, en dat ik denk van niet.
NEE. JIJ begon erover dat ze naar de lange termijn moesten kijken.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
09 dec 2021 10:19
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 10:05
Het begon allemaal over dat er aangenomen werd dat alles in de besluiten van de regering wordt meegenomen, en dat ik denk van niet.
NEE. JIJ begon erover dat ze naar de lange termijn moesten kijken.
Ja dat zei ik, niet dat ik overtuigd moest worden om te vaccineren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
08 dec 2021 20:46
Moneyman schreef:
08 dec 2021 19:27
Typisch wappiegedrag: iets stellen en een ander het tegendeel laten bewijzen.
En daar gaat ie weer,stop toch eens met dat wappie gedoe,wat heb je daar nu aan?
Het is wat het is, scharrelschipper.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 09:57
En ik heb geen slachtoffer gedrag...
Je begrijpt dat de meeste slachtoffers dat zullen zeggen? De indruk die je hier wekt, is in ieder geval een andere.

Los daarvan doe je niets met alles wat er je aangereikt wordt en blijf je in je eigen conclusies hangen. Dat is prima en je goed recht, maar misschien moet je dan gewoon stoppen met dit topic ermee te blijven vervuilen. Het verandert toch niets aan je standpunten.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
09 dec 2021 10:50
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 09:57
En ik heb geen slachtoffer gedrag...
Je begrijpt dat de meeste slachtoffers dat zullen zeggen? De indruk die je hier wekt, is in ieder geval een andere.

Los daarvan doe je niets met alles wat er je aangereikt wordt en blijf je in je eigen conclusies hangen. Dat is prima en je goed recht, maar misschien moet je dan gewoon stoppen met dit topic ermee te blijven vervuilen. Het verandert toch niets aan je standpunten.

Dan maar de topictitel wijzigen in 'Coronatopic, niet toegankelijk voor anders denkenden, wappies genoemd.'

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
09 dec 2021 10:50
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 09:57
En ik heb geen slachtoffer gedrag...
Je begrijpt dat de meeste slachtoffers dat zullen zeggen? De indruk die je hier wekt, is in ieder geval een andere.

Los daarvan doe je niets met alles wat er je aangereikt wordt en blijf je in je eigen conclusies hangen. Dat is prima en je goed recht, maar misschien moet je dan gewoon stoppen met dit topic ermee te blijven vervuilen. Het verandert toch niets aan je standpunten.
Ik heb geïnformeerd waar ik moest informeren en inderdaad, het verandert niks.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 10:24
kuklos schreef:
09 dec 2021 10:19
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 10:05
Het begon allemaal over dat er aangenomen werd dat alles in de besluiten van de regering wordt meegenomen, en dat ik denk van niet.
NEE. JIJ begon erover dat ze naar de lange termijn moesten kijken.
Ja dat zei ik, niet dat ik overtuigd moest worden om te vaccineren.
Nee, dat zei je niet. Jij verwees naar anderen. Jij schreef nergens "het begon ermee dat IK Onkruid71 erover begon ....".

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:56
Maar PEM komt wel voor bij long covid. Er zijn overal over de wereld meldingen van gemaakt, van de crashes, na vaccinatie. Het is bekend, maar misschien nog niet onderzocht. Zolang niet onderzocht, durf ik het niet aan. Ik ben al bijna 24/7 bedlegerig.
Waar kan ik deze meldingen vinden?
Waarom hoor en lees ik er tot nu toe niets over? Over crashes na vaccinatie bij ME/CVS?

PEM = geen ziekte!
PEM = een symptoom!
Een erge terugval.
En natuurlijk komt dat bij Long-Covid dan ook voor , maar ook na zware operaties uiteraard.

Ik vind het verhaal verwarrend op deze manier :
Je hebt ME/CVS , ondervindt PEM , praat over crashes na vaccinatie , dan heb je het weer over Long-Covid.

Welk punt wil je nu precies maken?

-Dat je een reden hebt om je niet te laten vaccineren?
-Dat je het zwaar hebt met ME/CVS
-Dat je dus ook PEM hebt?
-Dat je geen heil ziet in cognitieve therapie?
-Dat je opmerkt dat er zo weinig gedaan wordt of geschreven wordt over de Long-Covid ellende?

Ik weet niet zo goed meer wat ik verder nog moet schrijven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
09 dec 2021 11:04
Dan maar de topictitel wijzigen in 'Coronatopic, niet toegankelijk voor anders denkenden, wappies genoemd.'
Ik geloof niet dat dat een juiste samenvatting van mijn reactie is.

Gesloten