Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lady1234 schreef:
10 dec 2021 19:51
En die lotgenoten weten het allemaal want die hebben er voor doorgeleerd.
Lotgenoten kunnen ervaringen delen en doen dat vaak ook. Vaak geeft dat meer informatie dan dat een arts in een korte consult kan vertellen. Bij mij zijn diverse aandoeningen gevonden omdat ik mijn behandelende arts gevraagd heb om verwijzingen naar andere artsen en aanvullende onderzoeken. Informatie waar de arts zelf niet mee kwam omdat dit niet past in het behandelplan.
Als ik puur en alleen had geluisterd naar de behandelende arts dan liep ik nu rond met een zuurstoftank.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lowieze schreef:
11 dec 2021 10:11
angel1978 schreef:
11 dec 2021 10:09
Niet alleen genomineerd.

Hier nog een stuk over het artsen collectief:

https://www.zorgvisie.nl/content/upload ... ng-ACC.pdf
Ik zag het ook net, ze hebben de prijs zelfs gewonnen :D
Dan moeten ze wel heel goed zijn. 😡

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
11 dec 2021 09:56
Wat betreft dat artsencovidcollectief, ik zag dat ze genomineerd waren voor de Meester Kackadorisprijs 2021, “de jaarlijkse prijs van de Vereniging tegen de Kwakzalverij. De winnaar van de prijs wordt ervan beticht kwakzalverij in ruime mate te hebben bevorderd. “
Die prijs hebben ze al gewonnen:
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/mees ... ollectief/
De adviezen en meningen van het collectief wijken sterk af van de in de beroepsgroep voorgestane succesvolle aanpak.
Als die aanpak werkelijk zo succesvol was, dan zouden we nu niet in de 3e winter met maatregelen zitten.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 dec 2021 10:19


Lotgenoten kunnen ervaringen delen en doen dat vaak ook. Vaak geeft dat meer informatie dan dat een arts in een korte consult kan vertellen. Bij mij zijn diverse aandoeningen gevonden omdat ik mijn behandelende arts gevraagd heb om verwijzingen naar andere artsen en aanvullende onderzoeken. Informatie waar de arts zelf niet mee kwam omdat dit niet past in het behandelplan.
Als ik puur en alleen had geluisterd naar de behandelende arts dan liep ik nu rond met een zuurstoftank.
Je kunt zeker veel hebben aan ervaringen van lotgenoten, maar ze kunnen geen diagnoses stellen. Zoals ik in uw reactie lees, heeft u ook andere artsen geraadpleegd en dat lijkt me het verstandigst.
Alles afwijzen wat artsen zeggen en teveel afgaan op wat lotgenoten/leken zeggen is dan weer niet verstandig.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jose2501 schreef:
11 dec 2021 09:02
Zo denken een aantal artsen over vaccineren en over de gevaren van de corona vaccins voor kinderen. Dr. Robert Malone is erkend wetenschapper en viroloog. Heeft zelfs aan de basisontwikkeling van mRNA vaccins meegewerkt en daarin belangrijke rol gespeeld.

Bron: https://artsencollectief.nl/dr-robert-m ... vaccineren
Hou toch eens op met het verspreiden van onzin. Trouwens ook onbegrijpelijk dat de moderator dit allemaal toestaat. Als je gaat zoeken op die kwakzalvers vind je de Avrotros site. En als je dan verder gaat kijken zie je dat de informatie is geplaatst door een wappie, maar veel mensen gaan niet zo genuanceerd te werk en zien alleen maar dat Avrotros linkt naar een kwakzalversite.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Hoeveel van die "kwakzalvers" hebben een big-registratie?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lowieze schreef:
11 dec 2021 10:35
Ik_weet_niet_alles schreef:
11 dec 2021 10:19


Lotgenoten kunnen ervaringen delen en doen dat vaak ook. Vaak geeft dat meer informatie dan dat een arts in een korte consult kan vertellen. Bij mij zijn diverse aandoeningen gevonden omdat ik mijn behandelende arts gevraagd heb om verwijzingen naar andere artsen en aanvullende onderzoeken. Informatie waar de arts zelf niet mee kwam omdat dit niet past in het behandelplan.
Als ik puur en alleen had geluisterd naar de behandelende arts dan liep ik nu rond met een zuurstoftank.
Je kunt zeker veel hebben aan ervaringen van lotgenoten, maar ze kunnen geen diagnoses stellen. Zoals ik in uw reactie lees, heeft u ook andere artsen geraadpleegd en dat lijkt me het verstandigst.
Alles afwijzen wat artsen zeggen en teveel afgaan op wat lotgenoten/leken zeggen is dan weer niet verstandig.
Lotgenoten kunnen wel aangeven welke traject(en) zij hebben doorlopen en welke ervaringen zij hebben opgedaan en welke problemen zij hebben ervaren. Daar kan iedereen zijn voordeel mee doen. Niet elke arts is daarvan op de hoogte of neemt dit niet mee. Ik heb het voordeel gehad dat mijn behandelende arts niet zelf is gaan aanmodderen maar contact heeft gehad met een expertisecentrum.
Nu wordt gedaan alsof het zelf dokteren of het luisteren naar lotgenoten resulteerd in het niet laten vaccineren. Ervaringen van lotgenoten kan ook leiden tot het juist wel laten vaccineren. Niet alles hoeft in deze tijd negatief uitgelegd te worden.

Ik heb ook lange tijd getwijfeld omtrent het wel of niet laten vaccineren. Niemand kon of wilde toe aangeven of vaccineren de juiste beslissing was. Ik heb de keuze mede gemaakt op basis van de ervaringen en verhalen van lotgenoten.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
11 dec 2021 10:56
Hoeveel van die "kwakzalvers" hebben een big-registratie?
Allemaal. Die heb je nodig om daar te registreren.

Dat wil verder weinig zeggen, want de beroepen groep met zo'n registratie is heel variërend.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Lowieze schreef:
11 dec 2021 09:56
Jose2501 schreef:
11 dec 2021 09:02
Zo denken een aantal artsen over vaccineren en over de gevaren van de corona vaccins voor kinderen. Dr. Robert Malone is erkend wetenschapper en viroloog. Heeft zelfs aan de basisontwikkeling van mRNA vaccins meegewerkt en daarin belangrijke rol gespeeld.

Bron: https://artsencollectief.nl/dr-robert-m ... vaccineren
Wat betreft dat artsencovidcollectief, ik zag dat ze genomineerd waren voor de Meester Kackadorisprijs 2021, “de jaarlijkse prijs van de Vereniging tegen de Kwakzalverij. De winnaar van de prijs wordt ervan beticht kwakzalverij in ruime mate te hebben bevorderd. “
Wat maakt de vereniging tot kwakzalverij tot een deskundige?
Iedereen kan een vereniging oprichten en aan iemand een prijs toekennen. Dat maakt een vereniging nog niet tot een deskundige.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Er wordt niet gedaan alsof zelf doktoren slecht is, het is slecht als je daarbij compleet niet meer luistert naar de arts. Daar ging het voorbeeld en de discussie over.
Natuurlijk kunnen lotgenoten veel waarde toevoegen, maar let op, kunnen. Het hangt sterk af van de lotgenotengroep. En dan geldt nog steeds, ga naar die arts toe. Neem de info mee van de lotgenotengroep, maar ga niet zelf lopen doktoren én de arts links laten liggen.
Het verschil echter met de arts en de lotgenotengroep is dat erbij de arts een tuchtcollege bestaat, en een opleiding, en de lotgenotengroep nergens voor verantwoordelijk is.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
11 dec 2021 11:22
Wat maakt de vereniging tot kwakzalverij tot een deskundige?
Iedereen kan een vereniging oprichten en aan iemand een prijs toekennen. Dat maakt een vereniging nog niet tot een deskundige.
De mensen die eraan verbonden zijn maakt ze deskundig. Stuk voor stuk artsen en wetenschappers. Het Covid collectief heeft in tegenstelling tot de naam niet alleen maar artsen.
En als we toch de vraag aan het stellen zijn, wat maakt een lotgenotengroep dan deskundig? Geen medische opleiding, enkel de eigen klachten als referentie. Dan kan je hele goede lotgenoten aantreffen die echt alles napluizen en het kaf van het koren kunnen scheiden, maar ook veel, heel veel, die dat totaal niet kunnen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik ben ook niet echt voorstander van de vereniging tegen kwakzalverij. In ieder geval de info die ik op hun site bekeek, was niet correct, nu kan het nog zijn, post update datum 2019, zal ze nog het voordeel van de twijfel geven dan.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 dec 2021 10:19
De adviezen en meningen van het collectief wijken sterk af van de in de beroepsgroep voorgestane succesvolle aanpak.
Als die aanpak werkelijk zo succesvol was, dan zouden we nu niet in de 3e winter met maatregelen zitten.
Dat is natuurlijk een onjuiste argumentatie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
11 dec 2021 11:28
Er wordt niet gedaan alsof zelf doktoren slecht is, het is slecht als je daarbij compleet niet meer luistert naar de arts. Daar ging het voorbeeld en de discussie over.
Natuurlijk kunnen lotgenoten veel waarde toevoegen, maar let op, kunnen. Het hangt sterk af van de lotgenotengroep. En dan geldt nog steeds, ga naar die arts toe. Neem de info mee van de lotgenotengroep, maar ga niet zelf lopen doktoren én de arts links laten liggen.
Het verschil echter met de arts en de lotgenotengroep is dat erbij de arts een tuchtcollege bestaat, en een opleiding, en de lotgenotengroep nergens voor verantwoordelijk is.
Een lotgenoten groep kan elkaar wel steunen, daar hoef je niet ten alle tijden bij de arts voor te zijn, die heeft daar geen tijd voor.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
10 dec 2021 21:29
Dat noemen wij dan een kwestie van geluk.
Zo ervaar ik dat ook. Helpt sowieso goed tegen een te negatief wereldbeeld om jezelf af en toe eens gelukkig te prijzen met alles waqt wél goed gaat.

De vraag is echter of ik geluk heb, in die zin dat de kans erop klein is, of dat jouw beeld gewoon te negatief is. Ik gok toch op het laatste.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Daar wordt door kinderartsen ook heel verschillend over gedacht.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
11 dec 2021 12:10
Ik vermoed dat er bij het artsencollectief meer artsen zijn aangesloten dan bij de VtdK. Maar dat terzijde.
Ze geven nooit gegevens vrij, bij dat Collectief, dus dat is niet te verifiëren. Helaas.
Jose2501 schreef:
11 dec 2021 12:10
Ik heb nog niemand echt inhoudelijk commentaar zien geven op wat het artsencollectief en ook dr. Malone schrijven.
Je bedoelt zoals jij zelf continu alle kanten belicht als je weer eens een angstverhaal plaatst? :roll:
Jose2501 schreef:
11 dec 2021 12:10
Kinderen vaccineren is gewoon heel slecht idee zeggen ook kinderartsen. Omdat het immuunsysteem nog volop in ontwikkeling is op die leeftijd.
Frappant dan dat er toch zoveel kinderen voor allerlei zaken vroeg in de jeugd ingeënt worden. Dat kan wel, maar bij Corona is het argument dat het immuunsysteem zich nog ontwikkelt. Maar bij die andere inentingen niet?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
11 dec 2021 12:12
kuklos schreef:
11 dec 2021 11:28
Er wordt niet gedaan alsof zelf doktoren slecht is, het is slecht als je daarbij compleet niet meer luistert naar de arts. Daar ging het voorbeeld en de discussie over.
Natuurlijk kunnen lotgenoten veel waarde toevoegen, maar let op, kunnen. Het hangt sterk af van de lotgenotengroep. En dan geldt nog steeds, ga naar die arts toe. Neem de info mee van de lotgenotengroep, maar ga niet zelf lopen doktoren én de arts links laten liggen.
Het verschil echter met de arts en de lotgenotengroep is dat erbij de arts een tuchtcollege bestaat, en een opleiding, en de lotgenotengroep nergens voor verantwoordelijk is.
Een lotgenoten groep kan elkaar wel steunen, daar hoef je niet ten alle tijden bij de arts voor te zijn, die heeft daar geen tijd voor.
Niemand zegt ook dat je voor elke scheet naar de arts moet rennen. Maar zodra je niet meer gaat luisteren naar artsen voor medische zaken, wat een inenting voor corona is. Dáár ging en gaat het om.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
10 dec 2021 21:11
scharrelschipper schreef:
10 dec 2021 20:50
Erthanax schreef:
10 dec 2021 20:18
Kuklos is Grieks voor cirkel. Ik zie niet hoe kuklos met zijn/haar reacties op dit forum eer betoont aan welke meetkundige figuur dan ook.
Iets verder lezen.
Verder lezen? Uw reactie is niet langer. Voor de volledigheid citeer ik ook nog maar uw bericht met alle ingebedde citaten:
scharrelschipper schreef:
10 dec 2021 18:35
reggie2 schreef:
10 dec 2021 15:08


Geen fijne reactie , iemand iets ergs toewensen.....
Tja,Kuklos doet zijn of haar naam eer aan.
Ik zie in de reactie van kuklos geen enkel verband met een cirkel. Ziet u dat wel?
Nou ,om dat jullie zo aandringen.
Ring of cirkel klopt wel,Kuklos blijft in de eigen kring of liever nog cirkel.
Verder een verwijzing naar mystiek,dat is grappig daar Kuklos gezien de opmerkingen nu niet bepaald verdacht kan worden van mystieke zaken.
Verder nog een vermoedelijke connectie met de KKK,dat waren en zijn bepaald geen lieverdjes zoals iedereen weet.
Ik stoorde me lichtelijk aan een opmerking van Kuklos,dus ik vond dat een klein plagerijtje wel geoorloofd was.
Was er niet op bedacht dat jullie hier zo serieus op in zouden gaan,maar het geeft me weer wat te doen op een saai stuk vaarwater :)

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

scharrelschipper schreef:
11 dec 2021 13:57
Verder nog een vermoedelijke connectie met de KKK,
Die mag je uitleggen.

Gesloten