Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
10 dec 2021 12:31
Moneyman schreef:
10 dec 2021 10:51
sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
Ene Youri heeft zichzelf "staatsloos" verklaard, en en-passant uitgevonden dat de Nederlandse grondwet ongeldig is, en dus is hij gestopt met het betalen van zorgpremies etc. Deurwaarders lopen af en aan, die tracht hij af te serveren met pseudo-juridisch geraaskal.
Ah, een soeverein. Die zijn echt knettergek.
Ik denk dat er een van dezelfde soort is als die figuren die van alles bazelen over illuminatie,Bilderberg,Bill Gates en "the great reset"
Die sporen dus duidelijk niet.
Dat klopt. En dankzij het feit dat ze zich zo stevig mengen in de Corona- en vaccinatiediscussies, worden mensen die om heel andere redenen "tegen" zijn, al gauw als even gek beschouwd. Ten onrechte. Dit soort mensen doet dus niemands zaak goed.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:32
Als het gaat om ruggengraat hebben, voelt het dan als gezichtsverlies als je eigenlijk besloten hebt dat je toch wel graag gevaccineerd wilt worden?
Wat mij betreft getuigt het juist van ruggengraat als je je eigen keuzes durft te bekritiseren en aan te passen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
10 dec 2021 12:23
sjohie schreef:
10 dec 2021 10:43
En vanaf daar gaat het echt rap bergafwaarts, want hij heeft bijvoorbeeld een boek gevonden waaruit blijkt dat de Nederlandse staat niet bestaat, maar eigenlijk een bedrijf is, wat is ingeschreven in de Amerikaanse staat Columbia.
Volgens mij is het wel zo dat de Nederlandse staat een BV heeft die de Staat der Nederlanden heet. Die beheert de bezittingen, verleent opdrachten, maar is daardoor ook een rechtspersoon die in rechtszaken kan optreden.

Het lijkt me logisch dat er een rechtspersoon is die zulke zaken regelt.
Achossie, wat een liev vertrouwen in de overheid. Je raadt het nooit, maar ze hebben dus geen idee van wat ze allemaal bezitten, en wat de waarde ervan is.

Het bedrijf waar ik werkte, deed veel werk voor de inmiddels opgeheven Stichting Bodemsanering NS (SBNS), een vehikel wat alle verontreinigingen op spooremplacementen in kaart moest brengen. Het kwam regelmatig voor dat ze kadastrale percelen opgaven om te onderzoeken, die al lang niet meer in eigendom waren. Andersom hebben we ook voor Prorail uitgevonden dat ze van best leuke stukken watergang in het noorden van het land nog eigenaar waren, waar de sporen/spoorbruggen tientallen jaren geleden al verwijderd waren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:32
Als het gaat om ruggengraat hebben, voelt het dan als gezichtsverlies als je uiteindelijk besloten hebt dat je toch wel graag gevaccineerd wilt worden?
Nee hoor, bij mij niet. Maar ik ken wel een paar mensen die hebben gezegd, geen spuit en die nemen hem ook nu niet.

Blijf zeggen heb er wel respect voor als mensen niet zwichten.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 12:49


Nee hoor, bij mij niet. Maar ik ken wel een paar mensen die hebben gezegd, geen spuit en die nemen hem ook nu niet.

Blijf zeggen heb er wel respect voor als mensen niet zwichten.
Persoonlijk heb ik dan weer respect voor mensen die uiteindelijk toch die vaccinatie nemen na lang aarzelen. Ik zal er nooit op aandringen, maar ben wel blij als ze zich bedacht hebben. Ik heb dan veel minder angst dat ze erg ziek op de ic terecht kunnen komen. Per slot van rekening zijn het toch mensen waar je om geeft.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

tja , dat is jouw mening, ik heb een andere ( gelukkig)

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 13:18
tja , dat is jouw mening, ik heb een andere ( gelukkig)
Haha, dat (gelukkig) moest er toch nog even achter.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 13:18
tja , dat is jouw mening, ik heb een andere ( gelukkig)
Reggie, ik begreep dat je in ieder geval al wel 2 vaccinaties hebt gehad?
Wat is de reden dat je de booster niet wilt nemen?
Het is hetzelfde vaccin.
De oude vaccinaties werken niet meer goed op termijn nl.
Dus moet er een extra prik gezet worden om je weer zo goed mogelijk te beschermen.
Ik weet je leeftijd niet, maar misschien kun je er nog eens extra over nadenken?

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:28
Ik sprak laatst een vrouw die, vanaf dat de vaccinaties er waren, riep: “ik heb astma dus ik mag niet gevaccineerd worden”. Dat zijn dus mensen die zelf de diagnose stellen, zonder zich goed te laten voorlichten.
Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.

Lowieze
Berichten: 6534
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29
Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:28
Ik sprak laatst een vrouw die, vanaf dat de vaccinaties er waren, riep: “ik heb astma dus ik mag niet gevaccineerd worden”. Dat zijn dus mensen die zelf de diagnose stellen, zonder zich goed te laten voorlichten.
Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Nou, dat zal ik niet zeggen hoor dat iemand dat verdient.
Maar ja, karma is a bitch 😉

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Al zoveel baby’s overleden voor de geboorte van moeders die niet gevaccineerd waren en corona hadden. Die zullen de haren uit het hoofd trekken van spijt dat ze geen vaccinatie genomen hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
10 dec 2021 13:23


Haha, dat (gelukkig) moest er toch nog even achter.


Niks mis mee, :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29

Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Geen fijne reactie , iemand iets ergs toewensen.....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 dec 2021 13:28
reggie2 schreef:
10 dec 2021 13:18
tja , dat is jouw mening, ik heb een andere ( gelukkig)
Reggie, ik begreep dat je in ieder geval al wel 2 vaccinaties hebt gehad?
Wat is de reden dat je de booster niet wilt nemen?
Het is hetzelfde vaccin.
De oude vaccinaties werken niet meer goed op termijn nl.
Dus moet er een extra prik gezet worden om je weer zo goed mogelijk te beschermen.
Ik weet je leeftijd niet, maar misschien kun je er nog eens extra over nadenken?

Sorry zie nu jouw opmerking pas. :lol:


Ik vind 2 genoeg ben er wel een beetje klaar mee.
Bij mij komt er dus geen 3 de in. Dat is zo zeker als maar kan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ok, jammer . :(
Ik ben bang dat het een jaarlijks terugkerend iets wordt.
Het is een smerig virus én dan met alle varianten ook nog .
De griepprik jaarlijks geven is ook een ' normaal ' iets geworden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29
Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:28
Ik sprak laatst een vrouw die, vanaf dat de vaccinaties er waren, riep: “ik heb astma dus ik mag niet gevaccineerd worden”. Dat zijn dus mensen die zelf de diagnose stellen, zonder zich goed te laten voorlichten.
Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Dus wat u betreft mogen deze mensen rustig sterven, begrijp ik dat goed?
Ik neem dat u dan dezelfde mening bent toegedaan als een ongvaccineerde familielid of kennis in het ziekenhuis terecht komt en u zegt dat deze voor straf geen zorg mag hebben en maar moet overlijden.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 15:08
kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29

Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Geen fijne reactie , iemand iets ergs toewensen.....
Ik wens ze dan ook niks toe. Maar merk wel op dat ze de ellende die ze over zichzelf afroepen verdienen, dat is iets anders dan het ze toewensen.
Als je een chronische ziekte hebt, en vervolgens zelf gaat lopen aanklooien in plaats van luisteren naar artsen, terwijl je toch al veel meer met artsen te maken hebt dan de gemiddelde mens, dan roep je ellende over jezelf af. En ja, dan verdien je het ook nog. Je kan immers ook gewoon luisteren naar de artsen in laats van zelf te gaan lopen klooien.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 dec 2021 15:42
kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29
Lowieze schreef:
10 dec 2021 12:28
Ik sprak laatst een vrouw die, vanaf dat de vaccinaties er waren, riep: “ik heb astma dus ik mag niet gevaccineerd worden”. Dat zijn dus mensen die zelf de diagnose stellen, zonder zich goed te laten voorlichten.
Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Dus wat u betreft mogen deze mensen rustig sterven, begrijp ik dat goed?
Nee, dat staat er niet. Wat er wel staat is dat het jammer is dat wij eraan mee moeten betalen, aan de zorg die ze dan nodig hebben.
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 dec 2021 15:42
Ik neem dat u dan dezelfde mening bent toegedaan als een ongvaccineerde familielid of kennis in het ziekenhuis terecht komt en u zegt dat deze voor straf geen zorg mag hebben en maar moet overlijden.
Ik heb geen ongevaccineerde familieleden en kennissen en ook dan zeg ik niet dat ze mogen overlijden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
10 dec 2021 15:36
Ok, jammer . :(
Ik ben bang dat het een jaarlijks terugkerend iets wordt.
Het is een smerig virus én dan met alle varianten ook nog .
De griepprik jaarlijks geven is ook een ' normaal ' iets geworden.

Ik denk dat het wel eerder weer nodig is dan jaarlijks......griepspuit haal ik ook nooit.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
10 dec 2021 15:08
kuklos schreef:
10 dec 2021 13:29

Dit soort mensen verdient alle ellende die ze over zich afroepen. Alleen jammer dat wij eraan mee mogen betalen middels on zorgsysteem.
Geen fijne reactie , iemand iets ergs toewensen.....
Tja,Kuklos doet zijn of haar naam eer aan.

Gesloten