Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
08 dec 2021 20:49
Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:15
Ik heb zelf zware ME een dan heb je automatisch PEM.
Ik durf dat niet aan omdat er vele meldingen zijn van ME patiënten die zware crashes krijgen van maanden lang.
Bij zware ME , zeg je?
ME is zwaar , je bent compleet uitgeput na welke inspanning dan ook !
Er is n.m.m geen overtreffende trap in gradaties te duiden.
Én de patiënt zelf bepaalt mede het herstel hè?

Zelf weet ik niets van zware crashes na vaccinatie wanneer je ME hebt.
Dan zou dat ook wel ooit eens ter sprake zijn gekomen aan één vd tafels.
ME/CVS is er al tig jaar, Corona nu zo.n 20 maanden.
De ' link ' vwb de gevolgen bij vaccinatie zou dan al bekend moeten zijn.
Er zijn wel degelijk gradaties, moderate severe en very severe.
En herstel bepaal je namelijk niet altijd zelf. Het is niet iets tussen de oren.

Maar PEM komt wel voor bij long covid. Er zijn overal over de wereld meldingen van gemaakt, van de crashes, na vaccinatie. Het is bekend, maar misschien nog niet onderzocht. Zolang niet onderzocht, durf ik het niet aan. Ik ben al bijna 24/7 bedlegerig.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
08 dec 2021 20:52
scharrelschipper schreef:
08 dec 2021 20:46
Moneyman schreef:
08 dec 2021 19:27
Typisch wappiegedrag: iets stellen en een ander het tegendeel laten bewijzen.
En daar gaat ie weer,stop toch eens met dat wappie gedoe,wat heb je daar nu aan?
Die vraag kunnen we ook stellen aangaande de posts van Onrkuid71 die elke keer van alles roept en dat vervolgens niet hard kan maken.
Er wordt aangenomen dat dat meegenomen wordt, laatst in de kamer ook 1 vraag over long COVID, maar die werd niet beantwoord. Die kwam van bij1.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:46
Ik heb verschillende huisartsen gehad, die geen verstand van ME hebben, ook een aantal in de ziekenhuizen, dus om het daar aan te vragen, nee dat dit ik niet aan.
Dat lijkt mij onzin : natuurlijk hebben ze er verstand van .
Nu blijf je er ook in ' hangen ' en dat schiet niet op natuurlijk!

Maar goed, je moet het zelf maar weten.
Vaccineren heeft geen invloed op het verloop van je ME/CVS .
En PEM is niet meer of minder dan regelmatige terugval na inspanning.
Net als bij ME/CVS.

Wat Long -Covid betreft : daar wordt ruim voldoende aandacht aan besteed.
De vermoeidheid bij Long-Covid schijnt hetzelfde te zijn als die bij ME/CVS.
Langdurig dus in ieder geval plus nog véél méér andere klachten!
Dat vereist mentaal en fysiek inspanning en wilskracht en doorzettingsvermogen.
24/7 op bed liggen lijkt mij dus contraproductief.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
08 dec 2021 21:07
Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:46
Ik heb verschillende huisartsen gehad, die geen verstand van ME hebben, ook een aantal in de ziekenhuizen, dus om het daar aan te vragen, nee dat dit ik niet aan.
Dat lijkt mij onzin : natuurlijk hebben ze er verstand van .
Nu blijf je er ook in ' hangen ' en dat schiet niet op natuurlijk!

Maar goed, je moet het zelf maar weten.
Vaccineren heeft geen invloed op het verloop van je ME/CVS .
En PEM is niet meer of minder dan regelmatige terugval na inspanning.
Net als bij ME/CVS.


Wat Long -Covid betreft : daar wordt ruim voldoende aandacht aan besteed.
De vermoeidheid bij Long-Covid schijnt hetzelfde te zijn als die bij ME/CVS.
Langdurig dus.
Dat vereist mentaal en fysiek inspanning en wilskracht en doorzettingsvermogen.
24/7 op bed liggen lijkt mij dus contraproductief.
Dus u wil zeggen dat NICE UK voor niks nieuwe richtlijnen uit heeft gegeven omtrent ME/CVS, dat cognitieve gedragstherapie en graded exercise therapy niet meer aanbevolen worden voor deze patiënten?
https://www.nice.org.uk/news/article/ni ... management

Als je een dokter vind die er wat vanaf denkt te weten stuur deze je door richting SOLK.
PEM zorgt t juist voor dat je niet uit die vicieuze cirkel komt, ik lig na inspanning, lees kleine inspanning minimaal een week plat.
Daarom wordt er ook gewaarschuwd bij behandeling van long COVID als deze patiënten PEM hebben geen CGT te adviseren en ze voorzichtig te zijn met GET.

Maar nee ik blijf nergens in hangen. Het is zoals het is, kapotte batterij is niet met gedachtes te repareren.

Buiten dat lees ik natuurlijk veel over onderzoeken, ook naar long covid, want dat zou ook wel eens de oplossing voor mij in kunnen zitten. Maar helaas voor de long COVID patiënten is er helaas nog geen oplossing. Nu geloof ik wel dat er verschillende soorten met verschillende problemen zijn. Dat was een persoonlijke mening dus. Dus misschien komen er voor sommige patiënten eerder oplossingen als voor andere.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
08 dec 2021 20:46
Moneyman schreef:
08 dec 2021 19:27
Typisch wappiegedrag: iets stellen en een ander het tegendeel laten bewijzen.
En daar gaat ie weer,stop toch eens met dat wappie gedoe,wat heb je daar nu aan?
Begin eens bij de kip in plaats van bij het ei.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door witte angora »

Zullen we de topictitel veranderen in: Cornavirus - algemeen ruzietopic? :wink:

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door mahadma »

Wat mij opvalt is dat er gebleken mensen met besmetting uit situaties komen waar alleen gevaccineerden en genezen mensen komen, En dus geen niet-gavaccineerden. Dus deze laatste groep kan de eerstgenoemde groep niet besmet hebben. Dat impliceert m.i. dat het vaccin wel eens niet of niet goed werkt, een andere verklaring heb ik niet.

Verder is er NU niemand verantwoordelijk voor de bijverschijnselen van het expirementeel goedgekeurde vaccin omdat men het vrijwillig neemt. Als er dus sprake komt / zou komen van plicht is de staat als opdrachtgever dus wèl verantwoordelijk voor alle negatieve effecten die gewoon mogelijk zijn van een paar dagen ziek tot overlijden aan het vaccin. Dan wordt er vaak gezegd: dat valt wel mee, maar als die persoon nu net je geliefde of familie is, denk je dan nog zo?

Gelet op de voorgaande stelling kan ik mij voorstellen dat niet iedereen vrijwillig een prik neemt, hoezeer de media, den haag en tig talk shows met zogenaamde deskundigen en vooral niet deskundigen pro vaccinatie in de meerderheid zijn, zonder enig onderzoek. Als je dan weet dat er in Gibraltar 100% gevaccineerd is en er nog steeds besmettingen ontstaan en de corona er niet verdwenen is ........

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
08 dec 2021 21:07
Onkruid71 schreef:
08 dec 2021 20:46
Ik heb verschillende huisartsen gehad, die geen verstand van ME hebben, ook een aantal in de ziekenhuizen, dus om het daar aan te vragen, nee dat dit ik niet aan.
Dat lijkt mij onzin : natuurlijk hebben ze er verstand van .
Nu blijf je er ook in ' hangen ' en dat schiet niet op natuurlijk!

Maar goed, je moet het zelf maar weten.
Vaccineren heeft geen invloed op het verloop van je ME/CVS .
En PEM is niet meer of minder dan regelmatige terugval na inspanning.
Net als bij ME/CVS.

Wat Long -Covid betreft : daar wordt ruim voldoende aandacht aan besteed.
De vermoeidheid bij Long-Covid schijnt hetzelfde te zijn als die bij ME/CVS.
Langdurig dus in ieder geval plus nog véél méér andere klachten!
Dat vereist mentaal en fysiek inspanning en wilskracht en doorzettingsvermogen.
24/7 op bed liggen lijkt mij dus contraproductief.
Ik zal er nog ff een linkje bijgooien waarom ik geen vaccin genomen heb.

https://youandmeregistry.com/after-covi ... -controls/

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
08 dec 2021 19:04
Omikron lijkt op dit moment 2,5 keer besmettelijker dan Delta...
Dat houdt in dat de maatregelen 2.5 keer strenger dienen te zijn , om weer op R=1 uit te komen.
Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 03:10

Ik zal er nog ff een linkje bijgooien waarom ik geen vaccin genomen heb.

https://youandmeregistry.com/after-covi ... -controls/
Heeft u ook gelezen in uw link dan dat 73% van de respondenten met ME/CFS geen verslechtering van hun gezondheid hadden waargenomen na hun eerste vaccinatie?
En van 9% was hun gezondheid vooruit gegaan.

En dat er geconcludeerd wordt dat vaccinatie nog steeds een betere optie is voor die patiënten dan het risico lopen op een besmetting en verspreiding van het virus. Bovendien kon niet met zekerheid worden vastgesteld dat de verslechtering van de gezondheid van een klein deel van de patiënten na de vaccinatie juist hierdoor werd veroorzaakt. Verder onderzoek hiernaar is nodig.

Waarom haalt u juist het negatieve uit de nieuwsberichten en niet de adviezen u toch te laten vaccineren? Ik vraag me dat laatste echt af.
Is het een soort van “alles uit de kast halen” om maar geen vaccinatie te halen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
09 dec 2021 06:18
Dat houdt in dat de maatregelen 2.5 keer strenger dienen te zijn , om weer op R=1 uit te komen.
Hoe gaat dat er in de praktijk uitzien?
Afscheid nemen van 1-2-3-G, alle maatregelen gelden voor iedereen.
scharrelschipper schreef:
08 dec 2021 20:37
Je vorige post leek mij redelijk en verstandig.
met deze ga je weer de andere kant op:te weten vaccinatie dwang.
Is dat echt nodig?
Zoals je intussen wel weet ben ik tegen de vaccinatie (plicht) maar dat propageer ik toch ook niet?
Naar mijn idee is een ieder daar vrij in.
Ik hoef dat ook niet te propageren, als ik dat al zou willen,er zijn genoeg mensen die dat doen, en ook daar word ik wat moe van.
Maar het kan zijn dat dit forum bedoeld is om de vaccinatie te bevorderen,ik mag hopen van niet anders komen we echt in de complot zone terecht.
En daar wil ik echt verre van blijven.
Waarom is een complot?

Er is een nieuwe variant, de kaarten worden opnieuw geschud en de beste kansen zijn voor de mensen, die 3 keer een vaccin hebben gehaald of al ziek zijn geweest en 2 keer gevaccineerd.

Neem je dit als vertrekpunt voor de volgende ronde, dan voorkomt een plicht een drama met overvolle ziekenhuizen en overbelaste uitvaartondernemers.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 07:53
Waarom haalt u juist het negatieve uit de nieuwsberichten en niet de adviezen u toch te laten vaccineren? Ik vraag me dat laatste echt af.
Is het een soort van “alles uit de kast halen” om maar geen vaccinatie te halen?
Ja. Ik ben dit al vaker tegengekomen. Zodra je de ene 'maar' van tafel hebt, komt de volgende 'maar', want 'maar' voelt vertrouwder dan 'ja'. Ergens daaronder zit de angst voor het onbekende.

Vergelijking met een kattenluik. Kat gaat ervoor zitten en weet niet wat te doen. Wat eten aan de andere kant aanbieden, helpt niet. Het beest bij een pootje pakken en rustig tegen het luik drukken, is de eerste stap. Hé, ik kan erdoor ...
En een dag later rent het beest naar buiten en binnen, alsof het nooit anders heeft gedaan.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 07:53
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 03:10

Ik zal er nog ff een linkje bijgooien waarom ik geen vaccin genomen heb.

https://youandmeregistry.com/after-covi ... -controls/
Heeft u ook gelezen in uw link dan dat 73% van de respondenten met ME/CFS geen verslechtering van hun gezondheid hadden waargenomen na hun eerste vaccinatie?
En van 9% was hun gezondheid vooruit gegaan.

En dat er geconcludeerd wordt dat vaccinatie nog steeds een betere optie is voor die patiënten dan het risico lopen op een besmetting en verspreiding van het virus. Bovendien kon niet met zekerheid worden vastgesteld dat de verslechtering van de gezondheid van een klein deel van de patiënten na de vaccinatie juist hierdoor werd veroorzaakt. Verder onderzoek hiernaar is nodig.

Waarom haalt u juist het negatieve uit de nieuwsberichten en niet de adviezen u toch te laten vaccineren? Ik vraag me dat laatste echt af.
Is het een soort van “alles uit de kast halen” om maar geen vaccinatie te halen?
Wie gaat me helpen als het wel mis gaat? Mijn dokter zeker? Ik denk dat ik beter als u kan beoordelen hoe ik me nu voel, en wat het voor me zou worden als het nog minder wordt. Dus ik wacht mooi op verdere onderzoeken. Te veel risico.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 09 dec 2021 08:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 dec 2021 08:11
Lowieze schreef:
09 dec 2021 07:53
Waarom haalt u juist het negatieve uit de nieuwsberichten en niet de adviezen u toch te laten vaccineren? Ik vraag me dat laatste echt af.
Is het een soort van “alles uit de kast halen” om maar geen vaccinatie te halen?
Ja. Ik ben dit al vaker tegengekomen. Zodra je de ene 'maar' van tafel hebt, komt de volgende 'maar', want 'maar' voelt vertrouwder dan 'ja'. Ergens daaronder zit de angst voor het onbekende.

Vergelijking met een kattenluik. Kat gaat ervoor zitten en weet niet wat te doen. Wat eten aan de andere kant aanbieden, helpt niet. Het beest bij een pootje pakken en rustig tegen het luik drukken, is de eerste stap. Hé, ik kan erdoor ...
En een dag later rent het beest naar buiten en binnen, alsof het nooit anders heeft gedaan.
Het zijn feiten wat de patiënten ervaren, en het zijn maar theorieën van de artsen. Dat zit het verschil in.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is de volgende 'maar'.

Je bent niet de enige met een chronische ziekte. Waarom durven anderen het wel aan?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:25


Wie gaat me helpen als het wel mis gaat? Mijn dokter zeker? Ik denk dat ik beter als u kan beoordelen hoe ik me nu voel, en wat het voor me zou worden als het nog minder wordt.
De geest kan rare dingen doen met mensen, ik beoordeel helemaal niet hoe u zich nu voelt.
Misschien bent u meer gebaat bij hulp bij uw geestelijke toestand, het lijkt me dat u figuurlijk helemaal vast zit en daar zelf niet meer uit komt.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Jablan schreef:
09 dec 2021 08:30
Dat is de volgende 'maar'.

Je bent niet de enige met een chronische ziekte. Waarom durven anderen het wel aan?
Omdat er verschillende gradaties in zitten, en durven die mensen het risico te nemen. En als een zombie leven en in bed liggen als een zombie wil je niet dat het erger wordt. Ook mijn gezin wil dat niet.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:30
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:25


Wie gaat me helpen als het wel mis gaat? Mijn dokter zeker? Ik denk dat ik beter als u kan beoordelen hoe ik me nu voel, en wat het voor me zou worden als het nog minder wordt.
De geest kan rare dingen doen met mensen, ik beoordeel helemaal niet hoe u zich nu voelt.
Misschien bent u meer gebaat bij hulp bij uw geestelijke toestand, het lijkt me dat u figuurlijk helemaal vast zit en daar zelf niet meer uit komt.
Nee hoor. Alleen omdat ik het risico niet durf te nemen? En waarom zou ik het risico nemen, kom bijna nooit buiten, bij ons wordt continue getest, een dan zou ik op aanraden van mensen die het niet snappen wat het is risico lopen? Op het moment dat je mijn situatie in kan schatten, dan bekijk je het misschien anders.
Maar stel je eens voor, en arts die zegt dat CGT en GET goed voor je is en dat ik met niet bewegen die zegt, of gewoon vaccineren, niks aan de hand, die neem je toch niet serieus. Althans ik niet.

Dus mijn besluit staat vast totdat er onderzoeken komen en klaar zijn.
Laatst gewijzigd door Onkruid71 op 09 dec 2021 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

En nu graag concreet, Onkruid. Heb je met je behandelend arts over de vaccins gesproken, ja of nee?

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:39
Lowieze schreef:
09 dec 2021 08:30
Onkruid71 schreef:
09 dec 2021 08:25


Wie gaat me helpen als het wel mis gaat? Mijn dokter zeker? Ik denk dat ik beter als u kan beoordelen hoe ik me nu voel, en wat het voor me zou worden als het nog minder wordt.
De geest kan rare dingen doen met mensen, ik beoordeel helemaal niet hoe u zich nu voelt.
Misschien bent u meer gebaat bij hulp bij uw geestelijke toestand, het lijkt me dat u figuurlijk helemaal vast zit en daar zelf niet meer uit komt.
Nee hoor. Alleen omdat ik het risico niet durf te nemen? En waarom zou ik het risico nemen, kom bijna nooit buiten, bij ons wordt continue getest, een dan zou ik op aanraden van mensen die het niet snappen wat het is risico lopen? Op het moment dat je mijn situatie in kan schatten, dan bekijk je het misschien anders.
Maar stel je eens voor, en arts die zegt dat CGT en GET goed voor je is en dat ik met niet bewegen die zegt, of gewoon vaccineren, niks aan de hand, die neem je toch niet serieus. Althans ik niet.
Misschien zou u de mening/adviezen van artsen juist eens serieus moeten nemen. Wie weet knapt u er enorm van op.

Gesloten