Geld terugkrijgen wordt steeds uitgesteld door leverancier van matras
Geplaatst: 17 sep 2021 13:36
WAT ZOUDEN JULLIE DOEN? HELP!
In februari hebben wij online matrassen besteld bij een webwinkel. Toen kwam de corona crisis en kregen we van het bedrijf te horen dat er ietsje vertraging zou zijn met de matrassen. In mei zei hij dat hij problemen had met zijn leverancier en dat hij een nieuwe had gevonden in Duitsland. Daardoor zou er nog meer vertraging zijn omdat alles opnieuw opgestart moest worden, maar eind juli begin augustus zouden de matrassen geleverd worden. Aangezien we niets meer hoorden, laatste bericht van hem was 30 juni, heb ik hem zelf eind juli maar een mail gestuurd met de vraag of er al bekend was wanneer de matrassen geleverd zouden worden. Op 19 augustus, dus 3 weken later, reageerde hij daar pas op met de mededeling dat hij het geld terug zou gaan halen bij zijn leverancier en dat we het aanbetaalde bedrag binnen 2 weken op onze rekening zouden hebben. Het is ondertussen 17 september en we hebben nog geen cent teruggekregen. Nu had ik hem gezegd dat ik het wachten zat was en dat ik het geld uiterlijk 15 september op mijn rekening wilde hebben. Krijg ik een mailtje vandaag dat hij het van zijn Duitse privérekening zou overmaken, maar dat het niet op tijd gelukt is en of we hem tot maandag uitstel willen geven. Of we geven hem nog een maand extra tijd en dan betaald hij 150 euro extra. Nu weten we niet of het verstandig is om er een deurwaarder of advocaat op af te sturen of om hem nog tot maandag te geven. Wat is wijsheid???
In februari hebben wij online matrassen besteld bij een webwinkel. Toen kwam de corona crisis en kregen we van het bedrijf te horen dat er ietsje vertraging zou zijn met de matrassen. In mei zei hij dat hij problemen had met zijn leverancier en dat hij een nieuwe had gevonden in Duitsland. Daardoor zou er nog meer vertraging zijn omdat alles opnieuw opgestart moest worden, maar eind juli begin augustus zouden de matrassen geleverd worden. Aangezien we niets meer hoorden, laatste bericht van hem was 30 juni, heb ik hem zelf eind juli maar een mail gestuurd met de vraag of er al bekend was wanneer de matrassen geleverd zouden worden. Op 19 augustus, dus 3 weken later, reageerde hij daar pas op met de mededeling dat hij het geld terug zou gaan halen bij zijn leverancier en dat we het aanbetaalde bedrag binnen 2 weken op onze rekening zouden hebben. Het is ondertussen 17 september en we hebben nog geen cent teruggekregen. Nu had ik hem gezegd dat ik het wachten zat was en dat ik het geld uiterlijk 15 september op mijn rekening wilde hebben. Krijg ik een mailtje vandaag dat hij het van zijn Duitse privérekening zou overmaken, maar dat het niet op tijd gelukt is en of we hem tot maandag uitstel willen geven. Of we geven hem nog een maand extra tijd en dan betaald hij 150 euro extra. Nu weten we niet of het verstandig is om er een deurwaarder of advocaat op af te sturen of om hem nog tot maandag te geven. Wat is wijsheid???