Pagina 1 van 1

Geen vaste telefoon na verhuizing naar Youfone

Geplaatst: 06 okt 2021 12:40
door Nikko
Meer dan een maand geleden verhuist van KPN naar Youfone en het vaste telefoonnummer mee verhuist. Het nummer werkt niet alles is ingespeeld en als men mijn nummer belt krijgen ze de voicemail die ik niet kan afluisteren. Gister een nieuw modem gekregen dat niks heeft uitgemaakt.

Ik wil dus het contract beëindigen maar kreeg als antwoord nee dat kan niet, uw 14 dagen bedenktijd zijn voorbij. Kan dit wel, zij leveren niet de dienst waar ik voor betaal.

Re: Geen vaste telefoon na verhuizing naar Youfone

Geplaatst: 07 okt 2021 16:52
door Bob Schurkjens
Onder die omstandigheden is de commissie van oordeel dat de bedenktermijn van 14 dagen is aangevangen op het moment dat de consument de benodigde hardware ontving met als gevolg dat de consument binnen de bedenktijd de overeenkomst heeft ontbonden.
https://www.degeschillencommissie.nl/ui ... ontvangen/

Die 14 dagen gaan dus pas in na ontvangst van het tweede bruikleenmodem. Je kan daarom kosteloos en zonder opgaaf van reden ontbinden.

Re: Geen vaste telefoon na verhuizing naar Youfone

Geplaatst: 07 okt 2021 18:43
door Sira
Weet u wel zeker dat uw vaste nummer is meeverhuisd?

Ik zit bij KPN en moest 1 jaar geleden van KPN een ander zakelijk abonnement afnemen, omdat het oude niet meer werd ondersteund. Mijn zakelijke nummer stond doorgeschakeld naar mijn mobiele nummer.
Een week nadat alles was omgezet, wilde ik het doorschakelen met de handset uitschakelen. Dat lukte allemaal niet, wat ik ook probeerde. Privénummer werkte uitstekend. Vele malen per week gebeld met KPN. Uiteindelijk na 3 maanden kwam een slimme dame bij KPN er achter dat mijn zakelijke nummer helemaal niet was aangesloten. Ik heb het nummer direct opgezegd en website + briefpapier voorzien van mobiele nummer en ik moest 3 maanden gecrediteerd worden.
En dit gebeurt dan van KPN naar KPN.

Het zou mij dus niets verbazen als uw vaste lijn nog op de plank ligt bij KPN.