Agressieve telemarketing Puzzelwijs, hoe kom ik er vanaf?
Geplaatst: 15 okt 2021 12:49
Hallo allemaal,
Mijn vrouw is op 21-09 j.l. telefonisch benaderd door Puzzelwijs.nl nadat ze op facebook geklikt had op een advertentie met daarin vermeld dat ze een gratis puzzelboekje of iets dergelijks kon krijgen door gegevens achter te laten.
Vervolgens is ze opgebeld geworden door het bedrijf of ze akkoord ging met van alles en nog wat.
Mijn vrouw was in de veronderstelling dat dit was om het gratis boekje te krijgen.
Echter ging het verhaal zo snel dat het lastig te volgen was.
Vervolgens heeft mijn vrouw een puzzelboekje ontvangen (eergisteren) dit is volgens mij een gratis boekje van een andere winkel. Nergens op dit boekje is puzzelwijs als naam te vinden..
Nu wordt ze vandaag opgebeld door een meneer van puzzelwijs, dat ze nog wachten op de betaling van €115,50..
Mijn vrouw was geheel verontwaardigd en vroeg waar hij het over had.
Hij zij dat wij niet op tijd gereageerd hadden om op te zeggen en dat we dit via de mail hadden kunnen doen.
Toen mijn vrouw vervolgens vroeg welke mail, want onvindbaar...!! Heeft meneer de mail ''nogmaals verstuurd'' zie bijlage 1.
Deze vage mail klopt volgens mij Juridisch van geen kant maar goed.
Ik heb het gesprek vervolgens overgenomen omdat mijn vrouw licht overstuur was en heb gevraagd om een overzicht van wat er afgesproken was, ik kreeg toen een onverstaanbaar audio fragment te horen van zijn medewerker en mijn vrouw waar niets van te verstaan was. Dit zou zijn bewijs zijn.
Toen ik vervolgens vroeg om een schriftelijk overzicht van wat afgesproken is kreeg ik een factuur doorgestuurd voor 3 maanden(!)
Ik heb het gesprek beëindigd en me beklaagd over de gang van zaken.
Puzzelwijs verwacht dat wij €115,50 betalen voor een abonnement voor een periode van 3 maanden voor een ..flut boekje en een account tot wat een puzzelsite moet zijn, het ziet er erg cheap en frommelig uit maar ik heb niet ingelogd...
Ik heb op de site van Puzzelwijs gekeken: https://www.puzzelwijs.com/
Wat ik vreemd vind is dat er op deze wederom ''vage'' site niets te vinden is over hoe je lid zou kunnen worden wat erg vreemd is voor een bedrijf wat een puzzelservice als verdienmodel zou hebben.
Ik vraag me nu af wat wij Juridisch verplicht zijn om te doen.
Wij hebben GEEN mail ontvangen voordat meneer ons heeft gebeld. Deze mails kregen wij doorgestuurd toen wij er om vroegen.
Mijn vrouw heeft alleen een telefoongesprek gehad waarin ze 2 of 3 x ja zij op een vraag.
We hebben een flut puzzelboekje gekregen wat duidelijk speciaal voor puzzelwijs gemaakt is (pas 2 dagen terug en daarna belt puzzelwijs ineens) en geen gebruik gemaakt van de site.
Moeten wij iets betalen/ hoe komen we van ze af!? HELP!
Zij bijlage voor mails.
Mvg Brian Vaessen
Mijn vrouw is op 21-09 j.l. telefonisch benaderd door Puzzelwijs.nl nadat ze op facebook geklikt had op een advertentie met daarin vermeld dat ze een gratis puzzelboekje of iets dergelijks kon krijgen door gegevens achter te laten.
Vervolgens is ze opgebeld geworden door het bedrijf of ze akkoord ging met van alles en nog wat.
Mijn vrouw was in de veronderstelling dat dit was om het gratis boekje te krijgen.
Echter ging het verhaal zo snel dat het lastig te volgen was.
Vervolgens heeft mijn vrouw een puzzelboekje ontvangen (eergisteren) dit is volgens mij een gratis boekje van een andere winkel. Nergens op dit boekje is puzzelwijs als naam te vinden..
Nu wordt ze vandaag opgebeld door een meneer van puzzelwijs, dat ze nog wachten op de betaling van €115,50..
Mijn vrouw was geheel verontwaardigd en vroeg waar hij het over had.
Hij zij dat wij niet op tijd gereageerd hadden om op te zeggen en dat we dit via de mail hadden kunnen doen.
Toen mijn vrouw vervolgens vroeg welke mail, want onvindbaar...!! Heeft meneer de mail ''nogmaals verstuurd'' zie bijlage 1.
Deze vage mail klopt volgens mij Juridisch van geen kant maar goed.
Ik heb het gesprek vervolgens overgenomen omdat mijn vrouw licht overstuur was en heb gevraagd om een overzicht van wat er afgesproken was, ik kreeg toen een onverstaanbaar audio fragment te horen van zijn medewerker en mijn vrouw waar niets van te verstaan was. Dit zou zijn bewijs zijn.
Toen ik vervolgens vroeg om een schriftelijk overzicht van wat afgesproken is kreeg ik een factuur doorgestuurd voor 3 maanden(!)
Ik heb het gesprek beëindigd en me beklaagd over de gang van zaken.
Puzzelwijs verwacht dat wij €115,50 betalen voor een abonnement voor een periode van 3 maanden voor een ..flut boekje en een account tot wat een puzzelsite moet zijn, het ziet er erg cheap en frommelig uit maar ik heb niet ingelogd...
Ik heb op de site van Puzzelwijs gekeken: https://www.puzzelwijs.com/
Wat ik vreemd vind is dat er op deze wederom ''vage'' site niets te vinden is over hoe je lid zou kunnen worden wat erg vreemd is voor een bedrijf wat een puzzelservice als verdienmodel zou hebben.
Ik vraag me nu af wat wij Juridisch verplicht zijn om te doen.
Wij hebben GEEN mail ontvangen voordat meneer ons heeft gebeld. Deze mails kregen wij doorgestuurd toen wij er om vroegen.
Mijn vrouw heeft alleen een telefoongesprek gehad waarin ze 2 of 3 x ja zij op een vraag.
We hebben een flut puzzelboekje gekregen wat duidelijk speciaal voor puzzelwijs gemaakt is (pas 2 dagen terug en daarna belt puzzelwijs ineens) en geen gebruik gemaakt van de site.
Moeten wij iets betalen/ hoe komen we van ze af!? HELP!
Zij bijlage voor mails.
Mvg Brian Vaessen