Pagina 1 van 1

Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 18 okt 2021 13:59
door Krabbendam
Ik heb sinds eind november 2020 twee Parkside 20 Volt boormachines met twee accu's gekocht. De eerste boormachine is geleverd met een oplader. Deze oplader is er na uiterst wienig gebruik mee gestopt. Na melding van de storing even een paar dagen gewacht op een reactie, die kwam per email van Grizzly Service Team. In lijn met hun informatie de kapotte oplader op 6 september j.l. gezonden naar International Trade Service (ITS) in Winschoten, door ITS in behandeling genomen op 8 september. Hier heeft de kapotte oplader tot 8 oktober op de plank gelegen tot een service medewerker de stekker van de oplader in het stopkontakt heeft gestoken om vast te kunnen stellen dat de oplader inderdaad kapot is (het groene netspanningslampje bleef uit). Vervolgens is mij een nieuwe oplader (nieuw model) gezonden. Dus ruwweg 5 weken geen gebruik kunnen maken van mijn Parkside boormachine en slagschroefmachine, gerekend vanaf ontvangst van de oplader door ITS. Alle datum informatie is opgenomen in het aan mij gestuurde ITS monteursrapport.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 18 okt 2021 16:55
door Seinhuis
5 weken wachten is lang. Indien je het apparaat terug hebt is er nu niks meer aan te doen.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 18 okt 2021 16:59
door cherokee
Mja....en wat moeten we hier nu mee? U koopt een boormachine bij de Lidl. Op zich is met die Parkside machines niks mis, maar Lidl is geen gereedschapshandel. Dan gaat er een oplader stuk en u krijgt een nieuwe. Ook niks mis mee, behalve dan dat het 5 weken heeft geduurd.
Nu denk ik niet dat iemand die beroepsmatig boormachine gebruikt die gaat kopen bij de Lidl, dus gaat het hier vrijwel zeker over een hobbymatig gebruikt product. En dan kan ik het allemaal niet zo'n verschrikkelijke ramp vinden eigenlijk. Misschien vervelend als u net in die weken een nieuw schilderijtje hebt gekocht. maar dan heeft de buurman ook wel even een boormachine toch?
Kortom, ik zou me er maar niet te druk over maken, het is tenslotte opgelost.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 18 okt 2021 17:05
door Moneyman
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zo voelt dit. En ondankbaar bovendien.

Je hebt zonder enige discussie en kostenloos een nieuwe oplader van een nieuwe model toegezonden gekregen, terwijl de bewijslast dat het ding uberhaupt non-conform was bij jou ligt.

Je hebt meer reden om een dank je wel-topic te openen dan te klagen, als je het mij vraagt.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 18 okt 2021 18:55
door Lady1234
Fijn dat dat bedrijf u zo coulant geholpen heeft door gratis een nieuwe oplader te sturen. Mooi, zouden meer zaken moeten doen.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 19 okt 2021 13:27
door Krabbendam
Heerlijk al die meningen. Het gaat mij er primair om dat LIDL in deze periode goudgeld uitgeeft aan een animatie op TV van de 20 Volt Parkside boormachine en voor een afbeelding op de complete achterziijde van De Telegraaf .... maar als dan na een paar keer gebruik van de oplader deze stukgaat dan mag je tussen melding bij LIDL en een vervangende oplader 7 tot 8 weken in de wacht. Voor een oplader van €12 excl. verzendkosten dus inkoop € bijna niks. Ik heb direct een tweede oplader besteld nadat ik binnen een week voor de tweede maal met de vriendelijke callcenter medewerker gesproken heb, die mij informeerde over de doorlooptijd van de LIDL service. Een oplader die binnen de garantieperiode visueel aangeeft dat hij stuk is (het netlampje ging niet meer aan ... en het opladen werkte ook niet, de accu's hebben een lading-indicator), daar mag een leverancier toch echt coulanter mee omgaan.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 19 okt 2021 14:31
door riddert
@krabbendam, maak het eens concreet; wanneer was u wel tevreden geweest?

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 19 okt 2021 14:41
door Bob Schurkjens
Ai, da's een lastige.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 19 okt 2021 15:28
door Moneyman
Krabbendam schreef:
19 okt 2021 13:27
...daar mag een leverancier toch echt coulanter mee omgaan.
Nóg coulanter dan je gratis en zonder gezeur een nieuwe geven...?

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 20 okt 2021 12:47
door Krabbendam
Mijn 20 volt schroefboormachine en slagschroefboormachine liggen in een kast totdat ik ze moet gebruiken (in dit geval het plaatsen van een hek) en dan houdt het op als je de accu's niet kunt opladen.

Ik tevreden? In ieder geval niet met de telefonische mededeling dat de reactietijd van het eerste service punt (blijkt Griszzly te heten) 8 dagen is (wachten op een email) en vervolgens de mededeling per email van deze eerste, dat pas na 30 dagen eventueel contact mag worden opgenomen indien de service uitvoerder (ITS) niets van zich heeft laten horen na ontvangst van het kapotte apparaat (op de dag van ontvangst van de email is de oplader verzonden en 2 dagen daarna ingeboekt bij ITS).
En die 8 dagen plus 30 dagen zijn zo ongeveer volledig benut, want op de, ongeveer, 39ste dag ontving ik een rapport dat op ongeveer 38ste dag een servicemonteur de moeite heeft genomen om de oplader te verbinden met de netspanning om te kunnen constateren dat het ding kapot is en aan mij dus een vervangende heeft verstuurd. Zo, dat is eruit.

Ik verwacht geen nieuwe oplader na een eerste telefoontje met de een vriendelijke service medewerker van de LIDL, maar meer dan een maand doorlooptijd ... sorry hoor. Al die dure reclame in de krant, op tv, en op de radio voor hun 20 volt machines .... en dan deze service.

Maar goed, een persoonlijk idee: over en sluiten.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 20 okt 2021 12:58
door Irene van Houte
cherokee schreef:
18 okt 2021 16:59
Mja....en wat moeten we hier nu mee? U koopt een boormachine bij de Lidl. Op zich is met die Parkside machines niks mis, maar Lidl is geen gereedschapshandel. Dan gaat er een oplader stuk en u krijgt een nieuwe. Ook niks mis mee, behalve dan dat het 5 weken heeft geduurd.
Nu denk ik niet dat iemand die beroepsmatig boormachine gebruikt die gaat kopen bij de Lidl, dus gaat het hier vrijwel zeker over een hobbymatig gebruikt product. En dan kan ik het allemaal niet zo'n verschrikkelijke ramp vinden eigenlijk. Misschien vervelend als u net in die weken een nieuw schilderijtje hebt gekocht. maar dan heeft de buurman ook wel even een boormachine toch?
Kortom, ik zou me er maar niet te druk over maken, het is tenslotte opgelost.
Iedereen koopt goedkope zooi of ook nog in de aanbieding en dan komen ze bij jou je dure boormachine lenen, ik dacht het niet....
Hoe kom je er bij om een boormachine bij de Lidl te kopen....

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 20 okt 2021 13:00
door Aygulf
Krabbendam schreef:
19 okt 2021 13:27
Heerlijk al die meningen. Het gaat mij er primair om dat LIDL in deze periode goudgeld uitgeeft aan een animatie op TV van de 20 Volt Parkside boormachine en voor een afbeelding op de complete achterziijde van De Telegraaf .... maar als dan na een paar keer gebruik van de oplader deze stukgaat dan mag je tussen melding bij LIDL en een vervangende oplader 7 tot 8 weken in de wacht. Voor een oplader van €12 excl. verzendkosten dus inkoop € bijna niks. Ik heb direct een tweede oplader besteld nadat ik binnen een week voor de tweede maal met de vriendelijke callcenter medewerker gesproken heb, die mij informeerde over de doorlooptijd van de LIDL service. Een oplader die binnen de garantieperiode visueel aangeeft dat hij stuk is (het netlampje ging niet meer aan ... en het opladen werkte ook niet, de accu's hebben een lading-indicator), daar mag een leverancier toch echt coulanter mee omgaan.
"daar mag een leverancier toch echt coulanter mee omgaan".. Het is toch netjes opgelost? Wat een drama en geklaag zeg.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 20 okt 2021 13:08
door Moneyman
Krabbendam schreef:
20 okt 2021 12:47
Ik verwacht geen nieuwe oplader na een eerste telefoontje met de een vriendelijke service medewerker van de LIDL, maar meer dan een maand doorlooptijd ... sorry hoor. Al die dure reclame in de krant, op tv, en op de radio voor hun 20 volt machines .... en dan deze service.
Dan blijf ik bij mijn eerste conclusie:
Moneyman schreef:
18 okt 2021 17:05
Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, zo voelt dit. En ondankbaar bovendien.
Je koopt goedkoop spul bij een discounter, maar verwacht desondanks wel een bovengemiddelde service. Met het eerste is niets mis, met het tweede wel. En dan heb ik het er nog niet eens over dat je gewoon ook goede service hebt gehad.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 20 okt 2021 13:18
door Duc
Irene van Houte schreef:
20 okt 2021 12:58

Iedereen koopt goedkope zooi of ook nog in de aanbieding en dan komen ze bij jou je dure boormachine lenen, ik dacht het niet....
Hoe kom je er bij om een boormachine bij de Lidl te kopen....
Wat een voor-oordeel zeg.

Goedkoop ja maar echt zooi is het niet, wij hebben met deze machines ons huis goed kunnen verbouwen en van de sloophamer is een leuke lamp gemaakt nadat deze het opgaf. :mrgreen: na zeer intensief gebruik (vloeren, schoorsteen, delen fundament verwijderen) binnen 1 jaar, maar het is nog altijd fiks goedkoper dan enkele weekenden een sloophamer huren….

En ja voor normaal huis en tuin gebruik is het prima materiaal.

Jammer voor TS dat hij zolang op een nieuwe accu moest wachten, zeker balen, maar het is opgelost.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 21 okt 2021 13:01
door bupaul
Ik ben een professional een vraag me af of je de boormachine alleen gekocht hebt voor het hek. Ging de lader na het plaatsen van het hek kapot of er voor.
Veel mensen gebruiken deze machines verkeerd en denken een professionele machine gekocht te hebben. Echter is het een machine voor een hobbyist, dat geeft de Lidl zelf ook aan. Dus voor kleine klussen. Daarom zijn ze ook niet duur. Dat u langer dan gewenst moest wachten is jammervoor u maar u heeft wel een nieuwe lader.

Re: Slechte service Lidl: kapotte oplader boormachine

Geplaatst: 21 okt 2021 16:17
door witte angora
Krabbendam schreef:
20 okt 2021 12:47
Ik verwacht geen nieuwe oplader na een eerste telefoontje
En die kreeg je toch? Ja dan snap ik wel dat je kwaad bent als je alsnog een nieuwe krijgt.