Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jansjepanje schreef:
23 mar 2022 16:49
Het bedrijf bestaat nog maar sinds november vorig jaar, dus dat verklaart het e.e.a.
Lees de openingspost uit oktober nog eens ;) Vóór oktober waren ze al vindbaar, toen weer niet, en ze bestaan vanaf een moment nádat dit topic is gestart. Roept de vraag op hoe TS dan al voor die tijd reviews zou hebben gelezen...

Het blijft overigens een vage site. Check de AV maar eens... alle relevante info is eruit gesloopt. Idem voor de retourinformatie, idem voor de privacyverklaring.

Voor een BV met een financierings-BV erboven is dit veel te schimmig en knullig. Alles wat je als consument nodig hebt om fatsoenlijk zaken te doen, is niet te vinden. Dan weet ik wel genoeg. Ik rijd ze voorbij.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 mar 2022 16:56
slootenk schreef:
23 mar 2022 14:35
Helaas zijn wij in zee gegaan met de autodealer Piek Automotive uit Wierden. Een op het eerste oog keurig lijkende Volkswagen Polo bleek na 1 week (dus bij aanschaf) al kapot te zijn.
Als de auto al bij aanschaf kapot was, dan was dat bij een aankoopkeuring er uit gekomen. Mocht er een olielekkage zijn zou dit voor een leek al zichtbaar moeten kunnen zijn.
Dat kan, maar hoeft niet. Er zijn genoeg truckjes om olielekkage niet (direct tijdens de proefrit) op te laten vallen.
NeoDutchio schreef:
23 mar 2022 16:56
Loopt de auto in de motor weg, dan was dat ook bij een aankoopkeuring naar voren gekomen. Iets zegt mij dat u die aankoopkeuring niet hebt laten verrichten. Dus ja, de enige weg om gelijk te halen is om juridische stappen te gaan nemen. Maar dan moet u wel kunnen aantonen dat u niet blind die auto gekocht heeft.
Dat laatste is onjuist: ook zonder aankoopkeuring kan een auto prima non-conform zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2022 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: NeoDutchio geeft inderdaad nergens aan dat het verplicht is, de bijdrage is daarom irrelevant

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Moneyman schreef:
23 mar 2022 16:59
Jansjepanje schreef:
23 mar 2022 16:49
Het bedrijf bestaat nog maar sinds november vorig jaar, dus dat verklaart het e.e.a.
Lees de openingspost uit oktober nog eens ;) Vóór oktober waren ze al vindbaar, toen weer niet, en ze bestaan vanaf een moment nádat dit topic is gestart. Roept de vraag op hoe TS dan al voor die tijd reviews zou hebben gelezen...
Piek Automotive BV
KVK-nummer: 84566000
Vestigingsnr: 000050678108
Vestigingstype: Hoofdvestiging
Inschrijf datum: 22 november 2021

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

I know... juist daarom roept de OP vragen op.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jablan »

Is de vorige Piek-BV failliet gegaan?

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

slootenk schreef:
23 mar 2022 14:35
Helaas zijn wij in zee gegaan met de autodealer Piek Automotive uit Wierden.
Een op het eerste oog keurig lijkende Volkswagen Polo bleek na 1 week (dus bij aanschaf) al kapot te zijn. Het verbruik van de motorolie is ongeveer 2.8l op 400 kilometer. Dit was met een proefrit niet te zien of horen. De heren van Piek Automotive zijn op geen enkele manier meewerkend geweest en bieden geen enkele vorm van compensatie. 'Geen garantie is geen garantie', geven ze aan. Na een tijdje hingen ze zelfs de telefoon op als wij belde om het probleem nogmaals aan te kaarten en aan te geven dat we op zoek zijn naar een passende overeenkomst. Omdat ze niet zijn aangesloten bij de BOVAG, is het opstappen naar De Geschillencommissie niet mogelijk. Mijn advies: doe jezelf een plezier en koop je auto ergens anders! Dit zijn boeven.
U beschuldiging aan het adres van Piek Automovite vind ik zeer ernstig en ook over een grens gaan.
U koopt bewust een auto zonder garantie en als er vervolgens problemen ontstaan wilt u garantie.
Laatst gewijzigd door Jansjepanje op 23 mar 2022 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
20 okt 2021 22:13
Ik doe alleen zaken met een BOVAG aangesloten garage. Dan weet ik (bijna) zeker dat alles goed is.
Daar zijn anders genoeg klachten over te vinden en de BOVAG doet vervolgens niets. Die laat de problemen oplossen door de geschillencommissie. Garages aanpakken doen ze niet.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jansjepanje schreef:
23 mar 2022 18:23
U beschuldiging aan het adres van Piek Automovite vind ik zeer ernstig en ook over een grens gaan.
U koopt bewust een auto zonder garantie en als er vervolgens problemen ontstaan wilt u garantie.
Zeer ernstig? Over een grens? Omdat iemand zijn wettelijke recht gebruikt?

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Moneyman schreef:
23 mar 2022 21:34
Jansjepanje schreef:
23 mar 2022 18:23
U beschuldiging aan het adres van Piek Automovite vind ik zeer ernstig en ook over een grens gaan.
U koopt bewust een auto zonder garantie en als er vervolgens problemen ontstaan wilt u garantie.
Zeer ernstig? Over een grens? Omdat iemand zijn wettelijke recht gebruikt?

Er is hier sprake van eigen schuld, dikke bult.
Medewerkers van een autobedrijf beschuldigen dat ze boeven zijn, gaat veel te ver.
Er is geen recht, omdat er geen garantie is, daar was de prijs ook naar, dus van het non-conformiteit beginsel is hier geen sprake.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 07:37
Moneyman schreef:
23 mar 2022 21:34
Jansjepanje schreef:
23 mar 2022 18:23
U beschuldiging aan het adres van Piek Automovite vind ik zeer ernstig en ook over een grens gaan.
U koopt bewust een auto zonder garantie en als er vervolgens problemen ontstaan wilt u garantie.
Zeer ernstig? Over een grens? Omdat iemand zijn wettelijke recht gebruikt?

Er is hier sprake van eigen schuld, dikke bult.
Medewerkers van een autobedrijf beschuldigen dat ze boeven zijn, gaat veel te ver.
Er is geen recht, omdat er geen garantie is, daar was de prijs ook naar, dus van het non-conformiteit beginsel is hier geen sprake.
Geen garantie bijkopen wil helemaal niet zeggen dat consumenten geen rechten zouden hebben.
Waar zit dat eigen schuld, dikke bult volgens u dan in? Maar dan wel gebaseerd op feiten en wettelijke grondslagen.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 mar 2022 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonlijke aanval

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Ik_weet_niet_alles schreef:
24 mar 2022 08:12
Waar zit dat eigen schuld, dikke bult volgens u dan in? Maar dan wel gebaseerd op feiten en wettelijke grondslagen.

Meneer in kwestie gaat niet naar de rechter, omdat er geen recht is.
Meneer belasterd hier op internet een onschuldig garagebedrijf.
Koop je wrak, tegen de prijs van een wrak, dan krijg je een wrak.
Als meneer geen wrak had gekregen, dan had hij wél rechten.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo werkt de wet anders niet.
Dat is namelijk ook precies de reden dat sommige auto's alleen aan de handel verkocht worden (lees Afrika)
De consument is behoorlijk goed beschermd in Nederland. De wet gaat boven eventuele algemene verkoopvoorwaarden van een bedrijf.
Laatst gewijzigd door juliomariner op 24 mar 2022 08:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

juliomariner schreef:
24 mar 2022 08:52
Zo werkt de wet anders niet.
Precies, zo werkt de wet en anders niet.

juliomariner
Berichten: 4760
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door juliomariner »

U geeft een draai aan mijn woorden die ik niet bedoelt heb. De consument heeft gewoon een bepaalde bescherming. Deze gaan boven algemene verkoopvoorwaarden. U hebt dus gewoon ongelijk.

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

juliomariner schreef:
24 mar 2022 08:55
U geeft een draai aan mijn woorden die ik niet bedoelt heb. De consument heeft gewoon een bepaalde bescherming. Deze gaan boven algemene verkoopvoorwaarden. U hebt dus gewoon ongelijk.
Waarom niet naar de rechter toe? Omdat er geen recht gehaald kan worden misschien? Juist daarom!

slootenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:28

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door slootenk »

Zo, dat zijn een hoop berichten! Fijn om te lezen dat er meerdere mensen inzien dat een consument recht heeft op een deugdelijk product, ondanks de eigen opgemaakte voorwaarden van een verkoper.

@ Jansjepansje, ik heb nergens iets over een prijs van de auto geschreven. Hoe weet u voor welke prijs ik dit voertuig heb aangeschaft? Hoe weet u tevens om welke auto het gaat? Hoe weet u dat ik nog niet naar de rechter zou zijn gestapt?
Het ziet er naar uit dat u voor de betreffende partij werkt of in bekende kringen zit, gezien de snelheid waarmee u op dit forum reacties plaatst na mijn bericht en het standpunt dat u hier inneemt. Dat laat men op het internet ook direct zien met wat voor mensen ze te maken kunnen krijgen, en zo houden we het gelukkig ook wat dichter bij het topic 'Ervaringen met Piek Automotive Wierden'.

Ter informatie, de auto was €3500. Geen hoge prijs, maar voor een Volkswagen Polo uit 2008 met 135K op de teller een mooie prijs waar je quote: "nog jaren plezier van kan hebben zonder problemen". Achteraf gezien blijkt de auto praktisch €0 waard te zijn: de motorolie lekt niet, maar het verbruik is zo hoog doordat de inwendige systemen (zuigveren, olieschraapveren) niet meer juist functioneren. Dit kan verholpen worden door een revisie of nieuwe motor. Of je vult op elke tank benzine gewoon 6 liter olie bij, want blijkbaar is dat wat je mag verwachten bij een dergelijke aankoop.

Als het kopen van een dergelijke auto voor €3500,- wordt gezien als de verkoop van een "wrak", bewijst dat nog maar eens op welke manier er zaken wordt gedaan bij de desbetreffende autodealer. Mooie marges, dat wel!

Het is vooral ontzettend jammer dat de aanschaf van je eerste auto op zo'n manier moet verlopen. Maar een aantal hele wijze lessen rijker. Dank daarvoor!

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

slootenk schreef:
24 mar 2022 10:32
Ter informatie, de auto was €3500. Geen hoge prijs, maar voor een Volkswagen Polo uit 2008 met 135K op de teller een mooie prijs waar je quote: "nog jaren plezier van kan hebben zonder problemen". Achteraf gezien blijkt de auto praktisch €0 waard te zijn: de motorolie lekt niet, maar het verbruik is zo hoog doordat de inwendige systemen (zuigveren, olieschraapveren) niet meer juist functioneren. Dit kan verholpen worden door een revisie of nieuwe motor. Of je vult op elke tank benzine gewoon 6 liter olie bij, want blijkbaar is dat wat je mag verwachten bij een dergelijke aankoop.
€3500,- is zo’n beetje de laagste prijs die je nu betaald voor een dergelijke auto. Op marktplaats staat 1 goedkopere, maar dat is een import en dus ook lastig te controleren. De prijs die u zo mooi vind is dus eigenlijk goedkoop. En goedkoop heeft vaak een reden. Daarbij is het geen nieuwtje dat vele type motoren uit het Volkswagengamma (VW, Skoda, Seat) een hoog olieverbruik heeft.
U geeft niet aan of u een aankoopkeuring hebt laten doen of dat u op enig andere manier verdiept hebt in de auto of het type wat gekocht heeft. Dat is wel medebepalend voor de uitkomst van de rechten die u kan hebben.
Als immers algemeen bekend is dat een bepaald type motor problemen geeft en u doet zelf daar geen onderzoek naar, dan heeft u andere rechten dan wanneer er een probleem aan de auto zit die u niet had kunnen verwachten.

slootenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:28

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door slootenk »

NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 11:16
slootenk schreef:
24 mar 2022 10:32
Ter informatie, de auto was €3500. Geen hoge prijs, maar voor een Volkswagen Polo uit 2008 met 135K op de teller een mooie prijs waar je quote: "nog jaren plezier van kan hebben zonder problemen". Achteraf gezien blijkt de auto praktisch €0 waard te zijn: de motorolie lekt niet, maar het verbruik is zo hoog doordat de inwendige systemen (zuigveren, olieschraapveren) niet meer juist functioneren. Dit kan verholpen worden door een revisie of nieuwe motor. Of je vult op elke tank benzine gewoon 6 liter olie bij, want blijkbaar is dat wat je mag verwachten bij een dergelijke aankoop.
€3500,- is zo’n beetje de laagste prijs die je nu betaald voor een dergelijke auto. Op marktplaats staat 1 goedkopere, maar dat is een import en dus ook lastig te controleren. De prijs die u zo mooi vind is dus eigenlijk goedkoop. En goedkoop heeft vaak een reden. Daarbij is het geen nieuwtje dat vele type motoren uit het Volkswagengamma (VW, Skoda, Seat) een hoog olieverbruik heeft.
U geeft niet aan of u een aankoopkeuring hebt laten doen of dat u op enig andere manier verdiept hebt in de auto of het type wat gekocht heeft. Dat is wel medebepalend voor de uitkomst van de rechten die u kan hebben.
Als immers algemeen bekend is dat een bepaald type motor problemen geeft en u doet zelf daar geen onderzoek naar, dan heeft u andere rechten dan wanneer er een probleem aan de auto zit die u niet had kunnen verwachten.
Ik begrijp je punt helemaal. Achteraf gezien had een aankoopkeuring dit hoogstwaarschijnlijk uitgewezen en had het ons veel gedoe gescheeld (wijze les nummer 1). Het is echter niet verplicht. Uiteraard hebben we een proefrit gemaakt, genoeg vragen gesteld over de auto en gevraagd naar verdere bekende gebreken, maar hier is verder niks geks uit gekomen.

Verder hoop je natuurlijk altijd van het goede in de mens uit te kunnen gaan. Als een geregistreerde autodealer jou aangeeft dat je hiermee nog minimaal een paar jaar zonder problemen de weg mee op kan, dan - hoe naïef het ook is achteraf gezien - ga je er vanuit dat ze niet in je gezicht staan te liegen. Dit niet doen had ons achteraf ook veel gedoe gescheeld (wijze les nummer 2).

Dan rest alsnog de vraag; mag je verwachten dat je voor deze prijs een auto koopt die een motor heeft die in principe gewoon weggegooid kan worden? Ik vind van niet. Als na 1 rit al blijkt dat de auto kapot is, je dit meldt, er een maand of 2/3 tijd wordt gerekt door het moeten bijhouden van een logboek en daarna wordt gezegd 'hier zullen wij niks mee doen', vind ik dat je niet op een fatsoenlijke manier zaken doet.

Hoe dan ook hoop ik dat mensen die research doen naar dit bedrijf (omdat er geen reviews staan op Google) die op dit forum terecht komen, hier van leren en goed nadenken voor ze een auto kopen bij Piek Automotive.

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 13:41
Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 07:37
Er is hier sprake van eigen schuld, dikke bult. Medewerkers van een autobedrijf beschuldigen dat ze boeven zijn, gaat veel te ver. Er is geen recht, omdat er geen garantie is, daar was de prijs ook naar, dus van het non-conformiteit beginsel is hier geen sprake.
Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 08:50
Meneer in kwestie gaat niet naar de rechter, omdat er geen recht is. Meneer belasterd hier op internet een onschuldig garagebedrijf. Koop je wrak, tegen de prijs van een wrak, dan krijg je een wrak. Als meneer geen wrak had gekregen, dan had hij w??l rechten.
Dit heeft werkelijk niets meer met de werkelijkheid te maken. De statements zijn onwaar en sturen de TS en meelezers het bos in.
Ik heb meteen een klacht ingediend en verzoek om verwijdering van uw "statement", want dit kunt u natuurlijk niet zo stellen.
Integendeel, gezien de reactie van de persoon in kwestie, heb ik juist ruimschoots gelijk gekregen. Reactie bevestigd wat ik zei.
Gelieve nogeens vanaf het begin alles rustig door te lezen, dan zult u het met mij eens zijn dat de klager meer valt te verwijten dan het autobedrijf en dat er sprake is van 0 % recht en 100% tekortkoming door gebrek aan onderzoek.

Overigens wijs ik de klager erop dat wijze les nr. 3 in aantocht is, want m.i. is het wachten op een aanklacht wegens laster / smaad door Automotive.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 14:05
Ik heb meteen een klacht ingediend en verzoek om verwijdering van uw "statement", want dit kunt u natuurlijk niet zo stellen.
Integendeel, gezien de reactie van de persoon in kwestie, heb ik juist ruimschoots gelijk gekregen. Reactie bevestigd wat ik zei.
Gelieve nogeens vanaf het begin alles rustig door te lezen, dan zult u het met mij eens zijn dat de klager meer valt te verwijten dan het autobedrijf en dat er sprake is van 0 % recht en 100% tekortkoming door gebrek aan onderzoek.

Overigens wijs ik de klager erop dat wijze les nr. 3 in aantocht is, want m.i. is het wachten op een aanklacht wegens laster / smaad door Automotive.
Natuurlijk kan ik dat wel stellen, want je stellingen zijn simpelweg onwaar. Je geeft expliciet aan dat TS geen rechten heeft, en zowel die conclusie als de gegeven argumentatie is op alle fronten onjuist.

Het niet doen van een aankoopkeuring is niet handig, daar zijn we het allemaal over eens - inclusief TS. Maar jouw conclusie dat dat zou leiden tot "0% recht" slaat nergens op. Er is sprake van een consumentenkoop, mét de daarbij behorende rechten.

En de reden dat ik dat aangeef, schreef ik er al bij: je stuurt de lezers de verkeerde kant op.

Je nu toegevoegde statement dat er een risico is wegens smaad of laster is eveneens onzin: zolang TS het bij de feiten houdt (en er is geen reden daaraan te twijfelen), is een dergelijke klacht kansloos.

Plaats reactie