Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 14:17
Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 14:05
Ik heb meteen een klacht ingediend en verzoek om verwijdering van uw "statement", want dit kunt u natuurlijk niet zo stellen.
Integendeel, gezien de reactie van de persoon in kwestie, heb ik juist ruimschoots gelijk gekregen. Reactie bevestigd wat ik zei.
Gelieve nogeens vanaf het begin alles rustig door te lezen, dan zult u het met mij eens zijn dat de klager meer valt te verwijten dan het autobedrijf en dat er sprake is van 0 % recht en 100% tekortkoming door gebrek aan onderzoek.

Overigens wijs ik de klager erop dat wijze les nr. 3 in aantocht is, want m.i. is het wachten op een aanklacht wegens laster / smaad door Automotive.
Natuurlijk kan ik dat wel stellen, want je stellingen zijn simpelweg onwaar. Je geeft expliciet aan dat TS geen rechten heeft, en zowel die conclusie als de gegeven argumentatie is op alle fronten onjuist.

Het niet doen van een aankoopkeuring is niet handig, daar zijn we het allemaal over eens - inclusief TS. Maar jouw conclusie dat dat zou leiden tot "0% recht" slaat nergens op. Er is sprake van een consumentenkoop, mét de daarbij behorende rechten.

En de reden dat ik dat aangeef, schreef ik er al bij: je stuurt de lezers de verkeerde kant op.

Je nu toegevoegde statement dat er een risico is wegens smaad of laster is eveneens onzin: zolang TS het bij de feiten houdt (en er is geen reden daaraan te twijfelen), is een dergelijke klacht kansloos.
De vraag is natuurlijk of u zelf de lezers wel juist informeert in dit geval.
U beweerd heel stellig, maar levert geen enkel overtuigend argument.
Maar ik ga stoppen met welles/nietes en ga over tot de orde van de dag!

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door kuklos »

Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 14:27
U beweerd heel stellig, maar levert geen enkel overtuigend argument.
*beweert, niet beweerd

Maar afgezien daarvan, kijk eens naar jezelf. Je plaatst hier behoorlijke stellige posts, maar onderbouwt die ook niet. geen verwijzing naar een wetsartikel of iets dergelijks.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mijn onderbouwing is zo simpel als het maar zijn kan (en al gegeven): het is basaal consumentenrecht. Er is daarom altijd sprake van wettelijke garantie.

slootenk
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mar 2022 14:28

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door slootenk »

Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 14:05

Ik heb meteen een klacht ingediend en verzoek om verwijdering van uw "statement", want dit kunt u natuurlijk niet zo stellen.
Integendeel, gezien de reactie van de persoon in kwestie, heb ik juist ruimschoots gelijk gekregen. Reactie bevestigd wat ik zei.
Gelieve nogeens vanaf het begin alles rustig door te lezen, dan zult u het met mij eens zijn dat de klager meer valt te verwijten dan het autobedrijf en dat er sprake is van 0 % recht en 100% tekortkoming door gebrek aan onderzoek.

Overigens wijs ik de klager erop dat wijze les nr. 3 in aantocht is, want m.i. is het wachten op een aanklacht wegens laster / smaad door Automotive.
Het topic is ervaringen met de benoemde autodealer in Wierden. Ik deel hier mijn negatieve ervaring met deze dealer. Je kunt het zien als subjectief, gezien ik degene ben die dit heeft meegemaakt. Het hoeft niet te betekenen dat andere mensen deze zelfde ervaringen hebben met deze autodealer. Maar het gedrag dat hier vertoont wordt (dreigen met een aanklacht voor smaad en laster) na een negatieve 'review' is de zoveelste red flag. Doe er als lezer je voordeel mee zou ik zeggen.

Jansjepanje
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 nov 2010 12:25

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jansjepanje »

slootenk schreef:
24 mar 2022 14:47
Jansjepanje schreef:
24 mar 2022 14:05

Ik heb meteen een klacht ingediend en verzoek om verwijdering van uw "statement", want dit kunt u natuurlijk niet zo stellen.
Integendeel, gezien de reactie van de persoon in kwestie, heb ik juist ruimschoots gelijk gekregen. Reactie bevestigd wat ik zei.
Gelieve nogeens vanaf het begin alles rustig door te lezen, dan zult u het met mij eens zijn dat de klager meer valt te verwijten dan het autobedrijf en dat er sprake is van 0 % recht en 100% tekortkoming door gebrek aan onderzoek.

Overigens wijs ik de klager erop dat wijze les nr. 3 in aantocht is, want m.i. is het wachten op een aanklacht wegens laster / smaad door Automotive.
Het topic is ervaringen met de benoemde autodealer in Wierden. Ik deel hier mijn negatieve ervaring met deze dealer. Je kunt het zien als subjectief, gezien ik degene ben die dit heeft meegemaakt. Het hoeft niet te betekenen dat andere mensen deze zelfde ervaringen hebben met deze autodealer. Maar het gedrag dat hier vertoont wordt (dreigen met een aanklacht voor smaad en laster) na een negatieve 'review' is de zoveelste red flag. Doe er als lezer je voordeel mee zou ik zeggen.
Laat 1 ding duidelijk zijn:
Ik heb NIETS, maar dan ook NIETS met Automotive of uw kwestie te maken. 1000% N I E T S
Ik distantieer mij van dit onderwerp.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS heeft een proefrit gemaakt en vragen gesteld aan de verkoper. Daarmee heeft TS aan zijn onderzoeksplicht voldaan lijkt me. € 3500 voor een veertien jaar oude Polo met 135.000 km is misschien een voordelige prijs, maar een wrak mag het niet zijn -- al helemaal niet als de verkoper zegt dat TS er nog minimaal een paar jaar zonder problemen mee de weg op kan. Als de auto dan vrijwel direct de geest geeft, is hij mijns inziens duidelijk nonconform.

Erop vertrouwende dat TS geen onwaarheden schrijft, is er dus geen sprake van laster. Voor smaad ligt de lat ook behoorlijk hoog. Het publiek maken van een ongunstige ervaring is niet strafbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
24 mar 2022 15:05
TS heeft een proefrit gemaakt en vragen gesteld aan de verkoper. Daarmee heeft TS aan zijn onderzoeksplicht voldaan lijkt me. € 3500 voor een veertien jaar oude Polo met 135.000 km is misschien een voordelige prijs, maar een wrak mag het niet zijn -- al helemaal niet als de verkoper zegt dat TS er nog minimaal een paar jaar zonder problemen mee de weg op kan. Als de auto dan vrijwel direct de geest geeft, is hij mijns inziens duidelijk nonconform.
Het probleem zal de bewijslast zijn. Wat de koper gezegd heeft zal niet op papier staan en zal het het ene woord tegen het andere zijn. Het andere aspect dat in nadeel van de koper speelt is dat de meeste Polo’s uit 2008 met een km stand van onder de 150.000 niet onder de €4.500 aangeboden worden. Dat in combinatie met de reputatie van de motoren kan je uitleggen als dat je van deze auto minder kan verwachten. Maar het wil ook zeggen dat de investering om de motor op te knappen lonend kan zijn.
Nul rechten heeft de consument nooit, maar non-conformiteit is dan weer het andere uiterste. Met de juiste bewijslast zou je wellicht kunnen ontbinden vanwege dwaling.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 15:36
Het probleem zal de bewijslast zijn.
Da's inderdaad een probleem - voor de verkoper. We praten hier over een auto waarbij binnen een week na aankoop duidelijk wordt dat de motor dusdanig kapot is dat het een olieverbruik van 1 liter op iedere 140 km oplevert. Ik wens de verkoper veel succes om aan te tonen dat een dergelijk gebrek géén nonconformiteit oplevert.
NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 15:36
Nul rechten heeft de consument nooit, maar non-conformiteit is dan weer het andere uiterste. Met de juiste bewijslast zou je wellicht kunnen ontbinden vanwege dwaling.
Rare redenering. Het is in deze casus onmogelijk om wél te kunnen ontbinden wegens dwaling, zónder dat er tegelijk sprake is van non-conformiteit.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 15:49
NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 15:36
Het probleem zal de bewijslast zijn.
Da's inderdaad een probleem - voor de verkoper. We praten hier over een auto waarbij binnen een week na aankoop duidelijk wordt dat de motor dusdanig kapot is dat het een olieverbruik van 1 liter op iedere 140 km oplevert. Ik wens de verkoper veel succes om aan te tonen dat een dergelijk gebrek géén nonconformiteit oplevert.
Correctie, we praten hier over een auto met een reputatie. Het is bekend dat deze motoren problemen geven en gezien de aanschafprijs kan je niet verwachten dat je in die auto een ruilmotor of een gereviseerde motor hebt. Je hebt de keuze uit zeer weinig betalen met het risico dat het niet goed zit, of meer betalen en dan een ruilmotor op gereviseerde motor hebben. De laagste prijs betalen en een opgeknapte auto krijgen is een combinatie die niet kan.
Moneyman schreef:
24 mar 2022 15:49
NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 15:36
Nul rechten heeft de consument nooit, maar non-conformiteit is dan weer het andere uiterste. Met de juiste bewijslast zou je wellicht kunnen ontbinden vanwege dwaling.
Rare redenering. Het is in deze casus onmogelijk om wél te kunnen ontbinden wegens dwaling, zónder dat er tegelijk sprake is van non-conformiteit.
De woorden die de verkoper gebruikt zou hebben is dat je nog zorgeloos jaren met deze auto kan rijden. Als dat letterlijk zo gezegd is, dan is dat dus niet waar.
De auto kan rustig conform zijn (immers, dit type motoren geeft problemen en de prijs is er naar dat er niets met die motor gedaan is, je krijgt dus wat je kan verwachten), echter door de opmerking van de verkoper krijg je een ander beeld. Dus dwaling.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 16:34
Correctie, we praten hier over een auto met een reputatie. Het is bekend dat deze motoren problemen geven en gezien de aanschafprijs kan je niet verwachten dat je in die auto een ruilmotor of een gereviseerde motor hebt.
OK, jij weet duidelijk meer dan ik. In een Polo van 2008 kunnen 5 (totaal verschillende) benzinemotoren liggen. Vertel eens, welk specifieke blok ligt er in deze specifieke auto? En welke reputatie hebben deze blokken volgens jou, die dusdanig bekend zijn dat een gewone consument ze geacht wordt te kennen?

Los hiervan ga je ook verder qua argumentatie veel te kort door de bocht, maar dat laat ik nog maar even liggen.
Moneyman schreef:
24 mar 2022 15:49
NeoDutchio schreef:
24 mar 2022 15:36
Nul rechten heeft de consument nooit, maar non-conformiteit is dan weer het andere uiterste. Met de juiste bewijslast zou je wellicht kunnen ontbinden vanwege dwaling.
Rare redenering. Het is in deze casus onmogelijk om wél te kunnen ontbinden wegens dwaling, zónder dat er tegelijk sprake is van non-conformiteit.
De woorden die de verkoper gebruikt zou hebben is dat je nog zorgeloos jaren met deze auto kan rijden. Als dat letterlijk zo gezegd is, dan is dat dus niet waar. De auto kan rustig conform zijn (immers, dit type motoren geeft problemen en de prijs is er naar dat er niets met die motor gedaan is, je krijgt dus wat je kan verwachten), echter door de opmerking van de verkoper krijg je een ander beeld. Dus dwaling.[/quote]
Los van dat je argumentatie over het motorblok nog concrete onderbouwing behoeft, is je redenering onjuist. In deze casus kan er slechts sprake zijn van dwaling als de auto non-conform is.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Nevyn »

De 4 cilinders MPI zijn betrouwbare motoren.
Met de eerste generatie TSI motoren, vooral de 1.4 TSI waren tot 2013 problemen

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
24 mar 2022 20:26
De 4 cilinders MPI zijn betrouwbare motoren.
Met de eerste generatie TSI motoren, vooral de 1.4 TSI waren tot 2013 problemen
Klopt. Maar die TSI’s liggen niet in een 2008 Polo, dat zijn MPI of FSI-motoren. Daarom ben ik zo benieuwd naar de onderbouwing van de claim van NeoDutchio, die blijkbaar meer weet over de motor van TS en de voor iedereen kenbare problemen.

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Nevyn »

Moneyman schreef:
24 mar 2022 22:14
Nevyn schreef:
24 mar 2022 20:26
De 4 cilinders MPI zijn betrouwbare motoren.
Met de eerste generatie TSI motoren, vooral de 1.4 TSI waren tot 2013 problemen
Klopt. Maar die TSI’s liggen niet in een 2008 Polo, dat zijn MPI of FSI-motoren. Daarom ben ik zo benieuwd naar de onderbouwing van de claim van NeoDutchio, die blijkbaar meer weet over de motor van TS en de voor iedereen kenbare problemen.
In 2006 zijn ze begonnen met de TSI motoren, naast de MpI motoren.
Maar ik vind ook nergens waar TS schrijft wat voor motor hij heeft.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Lang leve google: een zwarte VW Polo 9N uit 2008, tenaamstelling 20-11-2021 en stond te koop bij Piek Automotive. 3 cilinder 1.2 6Vmotor met 60PK, motorcode BBM. Een import auto met een onlogische kilometerstand. Voor het eerst dat ik een import zie met een onlogische stand, maar dat ter zijde. Ook vreemd dat deze auto sinds eind november 2018 (eerste inschrijving Nederland) al 5 particuliere eigenaren gehad heeft. Elke 8 maanden een nieuwe eigenaar. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat vreemd te vinden.

Maar goed, dit type motor is vanaf 2007 gebruikt en staat bekend om zijn problemen met de zuigveren. En, wellicht vanwege de weinige PK's, heeft dit type motor de meeste veel voorkomende problemen ten opzichte van de 1.2 12V, 1.4 16V en 1.6 16V. Oprekkende ketting, verbrande kleppen, versnellingsbak en de drukgroepen slijten sneller dan normaal.
De Polo an sich is niet veel verkeerd aan, maar je moet wel zorgen dat je het juiste type motor hebt om de problemen te verkleinen. Zo heeft de 1.2 12V normaal gesproken geen last van overmatig olieverbruik, maar de 1.4 16V dan weer wel.

Mocht @Slootenk inderdaad de zwarte Polo hebben gekocht met eerste toelating 04-01-2008 en eerste inschrijving Nederland 08-12-2018 en kenteken X*-***-T, dan zou ik ook even achter de kilometerstand aangaan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
25 mar 2022 00:17
Lang leve google: een zwarte VW Polo 9N uit 2008, tenaamstelling 20-11-2021 en stond te koop bij Piek Automotive. 3 cilinder 1.2 6Vmotor met 60PK, motorcode BBM. Een import auto met een onlogische kilometerstand. Voor het eerst dat ik een import zie met een onlogische stand, maar dat ter zijde. Ook vreemd dat deze auto sinds eind november 2018 (eerste inschrijving Nederland) al 5 particuliere eigenaren gehad heeft. Elke 8 maanden een nieuwe eigenaar. Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben om dat vreemd te vinden.

Maar goed, dit type motor is vanaf 2007 gebruikt en staat bekend om zijn problemen met de zuigveren. En, wellicht vanwege de weinige PK's, heeft dit type motor de meeste veel voorkomende problemen ten opzichte van de 1.2 12V, 1.4 16V en 1.6 16V. Oprekkende ketting, verbrande kleppen, versnellingsbak en de drukgroepen slijten sneller dan normaal.
De Polo an sich is niet veel verkeerd aan, maar je moet wel zorgen dat je het juiste type motor hebt om de problemen te verkleinen. Zo heeft de 1.2 12V normaal gesproken geen last van overmatig olieverbruik, maar de 1.4 16V dan weer wel.

Mocht @Slootenk inderdaad de zwarte Polo hebben gekocht met eerste toelating 04-01-2008 en eerste inschrijving Nederland 08-12-2018 en kenteken X*-***-T, dan zou ik ook even achter de kilometerstand aangaan.
Met andere woorden, uw conclusie is gebaseerd op een auto die u via Google gevonden hebt op het internet. Nogal een wankele basis voor een dergelijke stevige conclusie.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mar 2022 01:33
Met andere woorden, uw conclusie is gebaseerd op een auto die u via Google gevonden hebt op het internet. Nogal een wankele basis voor een dergelijke stevige conclusie.
Zoveel Polo’s uit 2008 zal Piek niet verkocht hebben eind vorig jaar. Dus ja, dit is het meest logische. En mocht dit niet zo zijn, dan blijkt dus ook dat 3 van de 4 type motoren van de 9N olieproblemen hebben.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nevyn schreef:
24 mar 2022 22:55
In 2006 zijn ze begonnen met de TSI motoren, naast de MpI motoren.
Maar ik vind ook nergens waar TS schrijft wat voor motor hij heeft.
Klopt, maar die lagen niet in de Polo ;)
Ik_weet_niet_alles schreef:
25 mar 2022 01:33
Met andere woorden, uw conclusie is gebaseerd op een auto die u via Google gevonden hebt op het internet. Nogal een wankele basis voor een dergelijke stevige conclusie.
Dat dus. Er wordt niet eerst getoetst of de aanname juist is, er wordt uberhaupt niet aangegeven wat de aanname is, maar desondanks worden er wel stellige conclusies getrokken. Dat helpt de discussie niet bepaald vooruit, en dat staat los van de vraag of de aanname achteraf juist of onjuist blijkt te zijn.

Arizonakid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Maar bij dat verbruik trek je toch een rookgordijn als de motor warm is? Of de uitlaat is zwart/vet?

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Ik heb hier in oktober 2021 een peugeot 207 cc gekocht. Geimporteerd. Bij de advertentie stond dat er een onderhoudsboekje bij zat. Dit was niet het geval. Ik heb een proefrit gemaakt en merkte niets geks op. Na enkele dagen merkte ik op dat de achteruitversnelling er weleens uit schiet. Toch maar even naar de garage gegaan.
Alles even nagekeken.. bleken er de verkeerde wieldoppen op te zitten wat ernstige gevolgen kon hebben. Ook was deze auto apk gekeurd maar 1 licht werkte niet. ( ik ben geheel onervaren met auto's dit is mijn eerste auto..)
Voor de wieldoppen heb ik contact opgenomen. Hier werd gezegd dat ze contact zouden opnemen met de vorige eigenaar. Ik heb er niets meer op gehoord. Ik ben inmiddels een halfjaar in het bezit en de kosten bij de garage lopen op. Het aankoop bedrag van 3500 euro.. is inmiddels ook in die 6 maandrn de kosten voor reparatie. Toen ik d3 auto kocht, kon ik niet zien dat de homokineet was gelast en dat er speling zat op de aandrijfas dit is ook niet vermeld. Ik kan maar 1 ding zeggen; niet doen

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Even een toevoeging ook mijn peugeot 207 cc van 2008 had meermaals een nieuwe eigenaar. Hier zat elke keer enkele maanden tussen. De km stand was 116.000. Mocht deze niet blijken te kloppen kreeg ik gegarandeerd mijn geld terug. Echter, dit valt nergens te achterhalen.

Plaats reactie