Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Mijn klacht is verwijderd om de 1 of andere reden. Wat mij betreft ook al een red flag.
Ik heb in oktober 2021 een peugeot 207 cc met 116.000 op de teller gekocht voor 3.5k
Niks opgemerkt tijdens de proefrit. Dit was mijn eerste auto had net mn rijbewijs gehaald dus ik was trots. Ik kon alleen geen garantie bijkopen.

Er was 1 punt en dat wad het onderhoudsboekje. Volgens de advertentie zat deze erbij. Maar .. dit bleek achteraf niet zo te zijn...

Apk.. deze zat er nieuw op vlak voor ik hem kocht was deze apk gekeurd. Vreemd wel dat 1 licht het niet deed.

Ik ben toch even naar een garage gegaan. De banden waren versleten en moesten worden vervangen... hij was slecht onderhouden.. maar het kwalijkste.. de wieldoppen waren verkeerd met het risico dat ik tijdens een stukkie snelweg mn wielen had kunnen verliezen met alle gevolgen van dien. Er word gezegd; wij hebben geen garage, wij kopen de auto in maar hebben verder geen mogelijkheid hem verder na te kijken" Terugkomend bij de apk keuring lijkt mij dat dit ook word gecheckt? ( apk keuring bij vrienden laten doen ofzo? ) dan.. ik heb geen verstand van auto's maar..... wanneer ik de auto bekijk en onder de auto kijk kan ik zo niet zien dat de homokineet vastgelast is en er speling zit op de aandrijfas. Dit is ook niet vermeld hij wss namelijk in top staat! De auto van 3.5k kost inmiddeld het dubbele met de ellende die ik erbij kreeg. Wat die wieldoppen betreft heb ij contact oogenomen en ze zouden de oude eigenaar contacteren. ( lijkt me dat ze dsn ook direct naar het onderhoudsboekje kunnen vragen) ik heb nooit meer wat gehoord.. ik heb diverse rapporten gekocht waar staat dat sinds import er elke 6 maand sowiezo een nieuwe eigenaar is... alleen de eerste eigenaar (duitsland) is anoniem. De km stand is niet terug te halen en vermoedelijk teruggedraaid. NIET IN ZEE GAAN MET PIEK

Nevyn
Berichten: 1268
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Nevyn »

J.h95 schreef:
21 apr 2022 22:31
Mijn klacht is verwijderd om de 1 of andere reden. Wat mij betreft ook al een red flag.
Ik heb in oktober 2021 een peugeot 207 cc met 116.000 op de teller gekocht voor 3.5k
Niks opgemerkt tijdens de proefrit. Dit was mijn eerste auto had net mn rijbewijs gehaald dus ik was trots. Ik kon alleen geen garantie bijkopen.

Er was 1 punt en dat wad het onderhoudsboekje. Volgens de advertentie zat deze erbij. Maar .. dit bleek achteraf niet zo te zijn...

Apk.. deze zat er nieuw op vlak voor ik hem kocht was deze apk gekeurd. Vreemd wel dat 1 licht het niet deed.

Ik ben toch even naar een garage gegaan. De banden waren versleten en moesten worden vervangen... hij was slecht onderhouden.. maar het kwalijkste.. de wieldoppen waren verkeerd met het risico dat ik tijdens een stukkie snelweg mn wielen had kunnen verliezen met alle gevolgen van dien. Er word gezegd; wij hebben geen garage, wij kopen de auto in maar hebben verder geen mogelijkheid hem verder na te kijken" Terugkomend bij de apk keuring lijkt mij dat dit ook word gecheckt? ( apk keuring bij vrienden laten doen ofzo? ) dan.. ik heb geen verstand van auto's maar..... wanneer ik de auto bekijk en onder de auto kijk kan ik zo niet zien dat de homokineet vastgelast is en er speling zit op de aandrijfas. Dit is ook niet vermeld hij wss namelijk in top staat! De auto van 3.5k kost inmiddeld het dubbele met de ellende die ik erbij kreeg. Wat die wieldoppen betreft heb ij contact oogenomen en ze zouden de oude eigenaar contacteren. ( lijkt me dat ze dsn ook direct naar het onderhoudsboekje kunnen vragen) ik heb nooit meer wat gehoord.. ik heb diverse rapporten gekocht waar staat dat sinds import er elke 6 maand sowiezo een nieuwe eigenaar is... alleen de eerste eigenaar (duitsland) is anoniem. De km stand is niet terug te halen en vermoedelijk teruggedraaid. NIET IN ZEE GAAN MET PIEK
En daarvoor bestaan aankoopkeuringen.
Ik heb zelf best een beetje verstand van auto's, maar toen mijn zoon recentelijk een auto uit 2008 wilde kopen, hebben we toch maar even ons vertrouwde garage bedrijf ingeschakeld, deze heeft er toch nog 2 door mij goedgekeurde auto's uit gefilterd.

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Ja, volgens kenteken check is deze auto bij hun gekomen dezelfde maand als dat ik hem kocht en ook diezelfde maand is deze apk gekeurd. Ik kocht hem dus met geheel nieuwe apk. Ze haddrn zelf geen garage om hem na te kijken ofzi...
Ik wilde garantie bijkopen maar vanwege het bouwjaar (2008) was dit onmogelijk beweerden ze...

Ik ben er helaas okk achter gekomen dat mijn auto is overgespoten met een goedkope lak op verschillende plekken want de lak laat her en der helemaal los.
Dus verkeerde wieldoppen ( gevaarlijk) , loslatende lak, defecte homokineet..

Je stapt in de auto en kijkt ernaar... en er is niks merkbaar of te zien. Maar.. al snel nadat je de boel daar verlaat... duurt het maar even voot de problemen naar voren komen. En volgens mij zijn daar genoeg foefjes voor om te laten lijken dat t allemaal perfecr werkt.

Ze hebben mij ook beloofd contacr op te nemen met dr vorige eigenaar vanwege de wieldoppen.. en mij vervolgens weer contacten. Oik dit is nooit gebeurd. Ik heb ze zelf nog bericht maar ook hier krijg ik geen reactie op.

Voor hunzelf, maar ook voor de gedupeerde zou het fijn zijn als er iets van een tegemoetkoming is vanuit hun.
Je betaald voor een auto die naar hun zeggen perfect is.. en tijdens dr proefrit ook zo overkomt.. niks raars te zien... maar komt al snel met de gekste en duurste problemen te zitten waardoor je uiteindelijk beter een nieuwe had kunnen kopen.
En aangezien er aardig wat mensen met aardigr problemen met de auto's van hun zitten... ligt het toch echt bij hun.

Willen ze klanten behouden en nieuwe klanten ontvangen? Of willen ze de boel verliezen door de klachten.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een APK is een momentopname en een lamp kan elk moment stuk gaan. Dat is geen reden om te reclameren. Wat verstaat u onder verkeerde wieldoppen? En wat is daar gevaarlijk aan? Een homokineet vervangen kan al voor een paar honderd euro, waar komt het bedrag van rond de 3,5k vandaan dan?

rvjapio
Berichten: 994
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door rvjapio »

..en wat heeft Joanna32 aan al dit geneuzel? Daar toevallig een auto gekocht?

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Ik ben naar de garage gegaam voor nieuwe banden waar mij verteld werd dat door de verkeerde wieldoppen de kans bestond dat mijn wielen konden afbreken. Het bedrag van 3.5k is wat ik betaald heb voor deze bak. Wat zij eraan heeft? Nja mijn klachten samen met de resr van de klachten die hier vermeld staan zijn alleen een waarschuwing. Dit bedrijf verkoopt troep. En je betaald een aardige prijs, maar uiteindelijk ben je met alle reparaties teveel geld kwijt. Ze verkopen het onder valse advertenties want wat ze beweren is precies niet wat je krijgt 😉

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Bij het kopen van een auto hoort de homokineet naar mijn inziens niet dirwcr kapot te zijn of het moet vermeld zijn

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

J.h95 schreef:
03 mei 2022 06:00
Ik ben naar de garage gegaam voor nieuwe banden waar mij verteld werd dat door de verkeerde wieldoppen de kans bestond dat mijn wielen konden afbreken. Het bedrag van 3.5k is wat ik betaald heb voor deze bak. Wat zij eraan heeft? Nja mijn klachten samen met de resr van de klachten die hier vermeld staan zijn alleen een waarschuwing. Dit bedrijf verkoopt troep. En je betaald een aardige prijs, maar uiteindelijk ben je met alle reparaties teveel geld kwijt. Ze verkopen het onder valse advertenties want wat ze beweren is precies niet wat je krijgt 😉
Een wieldop klik je aan de buitenkant van de velg. Geen idee hoe je daarmee een wiel zou kunnen laten afbreken.

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Tsja de garage vertelde dat he.. ik heb verder geen verstand ervan. Maar het lijkt mij dat een defecte homokineet niet echt normaal is voor een auto met maar 116.000 km op de teller en vlak na aankoop en het loslaten van de lak?
En nogmaals ik ben niet de enige met klachten. Het klopt gewoon niet😉

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Met een defecte homokineer word het niet goedgekeurd dir is namelijk gevaarlijk op langere termijn. Deze auto was nogmaals " in top staat" dus met een leugen verkocht

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

En volgens mij bevestig je de wielen toch met deze doppen? Ald ze die loshalen bij het banden wisselen, zit de band los? Maargoed ik ben hier niet voor een discussie of een welles nietes spelletje... ik ben hier om mijn ervaring te delen. Ik ben al bij verschillende monteuren geweest en ik kan alleen maar zeggen; geen enkele had een positief woord over dit bedrijf. Volgens mij is dit forum ook bedoeld om je ervaring te delen?

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Wielbouten bedoel ik idd. Mijn fout

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door cherokee »

Het zal je misschien raar in de oren klinken, maar wielbouten worden bij een APK alleen gecontroleerd op aanwezigheid. Meer niet. Banden moeten een minimale profieldiepte hebben van 1,6 mm. Dat is helemaal niks natuurlijk, maar als ze daar boven zitten mag je ze niet afkeuren. Een goede keurmeester geeft dan wel een vervangingsadvies.
Een homokineet wordt alleen gecontroleerd op vetdichtheid. Zijn de de hoezen heel, dan is het goedkeur. Ondanks dat kan de homokineet wel versleten zijn, maar daar wordt niet op gecontroleerd. Een proefrit om dat aan het licht te brengen is geen deel van de APK.
Al met al kan het dus zo zijn dat deze auto ondanks deze problemen gewoon APK goedgekeurd is.
Fraai is dat allemaal niet, maar wel volgens de regels. Gelukkig hoeft herstel niet heel veel te kosten.

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Ah oke! Ja zoals ik al zei heb ik er niet veel verstand van. Ik heb idd de garage gesproken en de kosten vallen mee, vervelend is het allemaal wel in zo'n korte tijd ennvoor een eerste auto.. ik baal wel echt heel erg van het loslatende lak.. als je een auto koopt met al snel wat problemen.. zul je niet snel weer teruggaan naar waar je hem gekocht hebt. In dit geval heb ik gewoon pech.. misschien niet helemaal fair dat ik alles op het bedrijf gooi...

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Helaas nu ook moeten constateren dat de koppakking lek is. De auto heb ik nu een halfjaar met op de teller 126.000 km. Het vermoeden is er dat deze al lek was maar met een foefje is verdoezeld. De koper heeft plichten omtrent het melden van mankementen. Als ik dit wist had ik de auto natuurlijk nooit gekocht.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult verkoper bedoelen?

J.h95
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 apr 2022 16:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door J.h95 »

Verkoper ja mijn excuus

Jessivissi
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mei 2022 14:01

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Jessivissi »

Mijn zoon heeft een auto bij hun gekocht op 9 april. Zelfde avond gaat het motorstoringslampje branden. Nu vele weken verder is de auto eindelijk via hun bij een garage geweest. Vacuümpomp kapot. Kosten 800,- euro. Ze wouden de kosten delen door twee maar dit heeft mijn zoon niet meer. Hij had gespaard voor deze auto van 5000,-. Aangegeven dat mijn zoon niet meer heeft dat 250,- euro. Hier gaan ze niet mee akkoord. Aangegeven dat ik dan de koop wil ontbinden. Hij gaf aan dat zien we wel. Gelijk juridisch loket gebeld en gelukkig staan wij in ons recht om de auto terug te brengen en geld retour te krijgen. Nu van de week maar die kant op en zien waar het op uit draait.
Ik weet wel dat we daar nooit meer een auto kopen.

Willemkloos
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2022 22:16

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Willemkloos »

Jessivissi schreef:
11 mei 2022 14:09
Mijn zoon heeft een auto bij hun gekocht op 9 april. Zelfde avond gaat het motorstoringslampje branden. Nu vele weken verder is de auto eindelijk via hun bij een garage geweest. Vacuümpomp kapot. Kosten 800,- euro. Ze wouden de kosten delen door twee maar dit heeft mijn zoon niet meer. Hij had gespaard voor deze auto van 5000,-. Aangegeven dat mijn zoon niet meer heeft dat 250,- euro. Hier gaan ze niet mee akkoord. Aangegeven dat ik dan de koop wil ontbinden. Hij gaf aan dat zien we wel. Gelijk juridisch loket gebeld en gelukkig staan wij in ons recht om de auto terug te brengen en geld retour te krijgen. Nu van de week maar die kant op en zien waar het op uit draait.
Ik weet wel dat we daar nooit meer een auto kopen.
Beste jessivessi,

Mag ik vragen of deze auto toevallig een seat ibiza is?
Laatst gewijzigd door Willemkloos op 17 mei 2022 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Mat69
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2022 22:21

Re: Piek Automotive Wierden: geen ervaringen op Google

Ongelezen bericht door Mat69 »

Hele slechte ervaring met Piek Automotive. Hebben een auto gekocht van 10000 euro die na 5 maanden grote problemen geeft. Bij controle in een vakgarage bleek er grote motorische schade te zijn door olielekkage. Piek zegt dat we een Schadeauto hebben gekocht!!! En omdat we geen garantie pakket hebben zouden we nergens recht op hebben. Volgens het burgerlijk wetboek is dit anders maar ze hebben er gewoon lak aan.......
Laatst gewijzigd door Mat69 op 25 mei 2022 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie