Neosmart jaar afrekening klopt niet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Kokkie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021 21:31

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Kokkie1985 »

Ik ben ook van mening dat een rechtszaak de enige mogelijkheid is om kans te hebben om je geld terug te zien. Het is een beetje dubieuze bedrijfsvoering met verschillende postbussen en een virtueel kantoor gevestigd op een bedrijventerrein in Dordrecht. Ik ben niet handig met social media om veel mensen te bereiken, als iemand daarbij zou kunnen helpen?

Er is een wet van minister Dekker (voor Rechtsbescherming) die massaschade afwikkelt in een collectieve actie mogelijk maakt lees ik op de website van de Rijksoverheid. Dus ik heb goede hoop, zolang we met genoeg zijn om de eventuele kosten te delen .

Laat van je horen!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

“Eventuele” kosten?

U kunt toch simpel twee maanden storneren?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kokkie1985 schreef:
09 dec 2021 18:56
Er is een wet van minister Dekker (voor Rechtsbescherming) die massaschade afwikkelt in een collectieve actie mogelijk maakt lees ik op de website van de Rijksoverheid. Dus ik heb goede hoop, zolang we met genoeg zijn om de eventuele kosten te delen .

Laat van je horen!
Je doelt op de WAMCA. Dat kan je wel vergeten. Allereerst is die helemaal niet voor dit soort zaken bedoeld, en daarnaast kan je niet zomaar even met een paar gedupeerden zo’ n claim indienen. Dat moet gebeuren door een professionele belangenbehartigingsorganisatie.

Als je je geld wilt, zul je gewoon zelf moeten dagvaarden. Dat is veel simpeler, sneller en goedkoper.

Kokkie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021 21:31

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Kokkie1985 »

Voor storneren ben ik helaas te laat, maar daardoor heb ik nog wel voldaan aan de voorwaarde van de cashback.

Dagvaarden is een ding maar vervolgens moet ik ook een deurwaarder in de arm nemen om het geld op te eisen verwacht ik. Deze kosten gaan denk ik ver boven het gedupeerde bedrag.

sitanonchai2012
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 sep 2012 10:19

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door sitanonchai2012 »

Rechtshulp ingeschakeld die 2 aangetekende brieven heeft gestuurd echter Neosmart reageert niet.
Rechtshulp is naar de geschillencommissie gestapt, Neosmart is volgens hun AV aangesloten bij de geschillencommissie, echter bij navraag blijkt het lidmaatschap te zijn beeindigd. Ze nemen dus geen klachten van Neosmart meer aan, wel gaven ze te kennen dat het klachten regende over Neosmart.

Volgende stap zal de deurwaarder zijn.

Aangezien het klachten regent op internet zou het wenselijk zijn dat Radar hier aandacht aan schenkt in hun programma. Ik wil graag mijn zegje doen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kokkie1985 schreef:
09 dec 2021 21:02
Voor storneren ben ik helaas te laat, maar daardoor heb ik nog wel voldaan aan de voorwaarde van de cashback.
En als je een MOI melding doet en daarbij aangeeft dat ze geen machtiging hebben?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

sitanonchai2012 schreef:
25 jan 2022 14:09
Rechtshulp ingeschakeld die 2 aangetekende brieven heeft gestuurd echter Neosmart reageert niet.
Rechtshulp is naar de geschillencommissie gestapt, Neosmart is volgens hun AV aangesloten bij de geschillencommissie, echter bij navraag blijkt het lidmaatschap te zijn beeindigd. Ze nemen dus geen klachten van Neosmart meer aan, wel gaven ze te kennen dat het klachten regende over Neosmart.

Volgende stap zal de deurwaarder zijn.

Aangezien het klachten regent op internet zou het wenselijk zijn dat Radar hier aandacht aan schenkt in hun programma. Ik wil graag mijn zegje doen.

Vervelend, dat wordt een lange proces.

Succes en volhouden!

Kokkie1985
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 nov 2021 21:31

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Kokkie1985 »

alfatrion schreef:
25 jan 2022 14:35
Kokkie1985 schreef:
09 dec 2021 21:02
Voor storneren ben ik helaas te laat, maar daardoor heb ik nog wel voldaan aan de voorwaarde van de cashback.
En als je een MOI melding doet en daarbij aangeeft dat ze geen machtiging hebben?
Kan dat zomaar dan, en hoe werkt dat precies? Mocht Neosmart wel een machtiging hebben, zijn er waarschijnlijk kosten aan verbonden denk ik.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door alfatrion »

Kokkie1985 schreef:
26 jan 2022 09:22
Kan dat zomaar dan, en hoe werkt dat precies? Mocht Neosmart wel een machtiging hebben, zijn er waarschijnlijk kosten aan verbonden denk ik.
Dat hangt af van je bank. De meeste banken brengen niets in rekening bij een particulier. Je googled naar "<bank> moi melding" en dan vind je het formulier. Dit formulier kun je invullen binnen 13 maanden na de afschrijving.

De machting moet een natte handtekening of een e-handtekening van de bank hebben. De kans is groot dat dit niet zo is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat is een bedrijfsverzamelgebouw waarvan een deel te huur staat. Dreigen met fysiek geweld is sowieso ongepast.

Waaromtoch
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2022 12:14

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Waaromtoch »

Nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier krijg van NeoSmart eindnota om te betalen.
Ik heb deze terug gestuurd met de reactie, ik betaal niet alvorens ik de jaarafrekening heb ontvangen en gezien. Hiervoor al 2 maal een reminder gestuurd daar ik geld moet terugkrijgen en niet betalen. Echter NeoSmart lijkt van de aardbodem verdwenen nog taal nog teken krijg je op de E-mails. Kan Radar dit niet oppakken, zodat de gedupeerde worden vergoed en NeoSmart niet meer slachtoffers kan maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waaromtoch schreef:
22 feb 2022 12:28
Nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier krijg van NeoSmart eindnota om te betalen. Ik heb deze terug gestuurd met de reactie, ik betaal niet alvorens ik de jaarafrekening heb ontvangen en gezien.
Help me ff... wat is het verschil tussen een eindnota en een jaarafrekening?

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Moneyman schreef:
22 feb 2022 16:10
Waaromtoch schreef:
22 feb 2022 12:28
Nadat ik ben overgestapt naar een andere energieleverancier krijg van NeoSmart eindnota om te betalen. Ik heb deze terug gestuurd met de reactie, ik betaal niet alvorens ik de jaarafrekening heb ontvangen en gezien.
Help me ff... wat is het verschil tussen een eindnota en een jaarafrekening?
Ik schat in dat de eindnota een factuur is zonder jaarafrekening, d.w.z. zonder vermelding/gegevens van het verbruik, vastrecht, cashback? Aangezien veel reacties vermelden dat de eindafrekening niet klopt, lijkt het me reeel om eerst de berekening te willen zien.
Lijkt me lastig worden als er een aanmaning komt met de aankondiging dat de incasso uit handen gegeven wordt.
Wat zou Waaromtoch dan het beste kunnen doen? Aangetekende brieven sturen is ook zo wat .... (dat kost ook geld).

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik heb persoonlijk nog nooit een eindnota zonder onderliggende berekening gezien. Vandaar mijn vraag. Als er inderdaad een kale factuur zonder onderbouwing wordt gestuurd, zou ik ook eerst inzicht vragen.

Basscherpenzeel
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jul 2022 16:18

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Basscherpenzeel »

Het is een beetje stilletjes rondom NeoSmart. Iemand al iets wijzer geworden? Ik begrijp dat de Geschillencommissie in ieder geval niets kan doen. Ook ik heb begin dit jaar een aangetekende brief gestuurd op aanraden van Dmytro Yefimov (de oprichter), geen reactie. Bij ons ontstonden de problemen omdat ik erachter kwam dat we dubbel gas betaalden! Was praktisch onmogelijk zeiden ze bij zowel Eneco als NeoSmart. Uiteindelijk gaf NeoSmart na 10x toe dat zij een fout hadden gemaakt en daardoor Eneco gewoon door bleef leveren. En ja, ook wij kregen een spookfactuur bij de eindafrekening. Een kleine €1000,- heeft dit grapje al met al gekost. Niemand wil of kan iets doen, dus wij gaan wij zelf maar eens op zoek naar die oplichter.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Neosmart jaar afrekening klopt niet

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is voor mij onmogelijk om te controleren of u gelijk in heeft. Lees www.consuwijzer.nl/elektriciteit-en-gas ... -opgebouwd even door.

U kunt het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.fraudehelpdesk.nl (indien u denkt dat u opgelicht bent) voor hulp of advies.

Plaats reactie