Audi A4 stuk na terugroepactie
Geplaatst: 22 okt 2021 13:50
Eind 2019 hebben wij een Audi A4 gekocht bij Broekhuis in Alkmaar. Na een paar maanden kregen wij een brief voor een terugroepactie van de starterdynamo voor een aantal type Audi's. Deze kon spontaan in brand vliegen. Door Corona heeft het even geduurd voordat we uiteindelijk een afspraak konden maken omdat de onderdelen niet leverbaar waren.
In februari 2021 hebben wij de Audi bij Broekhuis in Alkmaar gebracht en is het onderdeel vervangen. De kilometerteller stond toen op iets meer dan 49.000 km (gekocht met 35.000 km). In juli/augustus gingen we op vakantie naar Italië. Na 2 uur rijden zijn we gestrand bij Leverkusen omdat de auto niets meer deed. Als snel bleek dat het spanmechaniek van de dynamo er was afgelopen en het hele mechanisme was afgebroken. We zijn weggesleept en uiteindelijk hebben we bijna de hele dag moeten wachten tot dat we weer verder konden.
De monteur in Duitsland heeft ook aangegeven dat het onderdeel niet goed gemonteerd geweest is. De kilometerstand was op dat moment 54.000 km. Nog geen 4.000 km gereden en het onderdeel wat ons inziens door de terugroepactie niet goed is gemonteerd breekt af.
We zijn de discussie met Broekhuis Alkmaar aangegaan maar ze blijven volhouden dat het niet hun fout is en dat dit altijd kan gebeuren. Onze argumenten worden niet aangenomen heel bijzonder. Wij vinden dat ze deze kosten moeten vergoeden. Dit is geen service!
Zonder de terugroepactie was het ook gebeurt is het antwoord. Ze bieden aan om op een servicebeurt korting geven maar wij hebben geen vertrouwen meer in het bedrijf en wij willen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen! Is er iemand die hier nog een oplossing voor heeft? Alvast bedankt!
In februari 2021 hebben wij de Audi bij Broekhuis in Alkmaar gebracht en is het onderdeel vervangen. De kilometerteller stond toen op iets meer dan 49.000 km (gekocht met 35.000 km). In juli/augustus gingen we op vakantie naar Italië. Na 2 uur rijden zijn we gestrand bij Leverkusen omdat de auto niets meer deed. Als snel bleek dat het spanmechaniek van de dynamo er was afgelopen en het hele mechanisme was afgebroken. We zijn weggesleept en uiteindelijk hebben we bijna de hele dag moeten wachten tot dat we weer verder konden.
De monteur in Duitsland heeft ook aangegeven dat het onderdeel niet goed gemonteerd geweest is. De kilometerstand was op dat moment 54.000 km. Nog geen 4.000 km gereden en het onderdeel wat ons inziens door de terugroepactie niet goed is gemonteerd breekt af.
We zijn de discussie met Broekhuis Alkmaar aangegaan maar ze blijven volhouden dat het niet hun fout is en dat dit altijd kan gebeuren. Onze argumenten worden niet aangenomen heel bijzonder. Wij vinden dat ze deze kosten moeten vergoeden. Dit is geen service!
Zonder de terugroepactie was het ook gebeurt is het antwoord. Ze bieden aan om op een servicebeurt korting geven maar wij hebben geen vertrouwen meer in het bedrijf en wij willen dat ze hun verantwoordelijkheid nemen! Is er iemand die hier nog een oplossing voor heeft? Alvast bedankt!