Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Radar »

Bellen naar de GGD, langsgaan bij je priklocatie, wéér de helpdesk aan de lijn… Het lukt sommige Nederlanders maar niet om een QR-code in de CoronaCheck-app te verkrijgen. Op een enquête van Radar reageerden bijna 2000 mensen die problemen hebben met het aanmaken van een bewijs.

Heb jij hier problemen mee (gehad)?

Je kunt de uitzending van 8 november 2021 hier terugzien:
https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... r-de-muur/

Annous73
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2016 20:36

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Annous73 »

Ben herstellend van covid en mijn conditie aan het opbouwen dus sportschool is belangrijk. Maar ik heb geen qr code. Ik ben gevaccineerd maar de GGD zegt van niet. Dit terwijl ik bewijs heb, getuigen. Ik was samen met mijn dochter. Zij heeft wel alles binnen. Heb een klacht ingediend maar daar krijg ik een algemeen antwoord op. Ook word ik niet teruggebeld terwijl dit wel toegezegd is.

portaaperta
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 21:25

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door portaaperta »

Mogelijk is voor anderen ook de volgende oplossing handig. Je moet zorgen dat de telefoon OP DE GOEDE TIJD STAAT (b.v. automatische tijdinstelling aanvinken), anders krijg je geen groen vinkje. Succes bij de volgende uitstapjes!

lex50
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 21:25

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door lex50 »

Waarom wordt er niet gevraagd welke functionaris verantwoordelijk is voor het afhandelen van al deze fouten. Er zal toch inmiddels wel landelijk een aparte afdeling hiermee bezig te zijn met een eigen telefoonnummer/email adres. Als de mensen ergens in een systeem staan, zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de zaak handmatig in te voeren (en als het wel moeilijk is dient de automatiseerder hierop aangesproken moeten worden).

Agnetia
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 21:34

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Agnetia »

Met mijn Samsung telefoon lukt het ook niet om de QR code te genereren (foutmeldingen), echter het lukt wel met mijn iPad van Apple! En verder heb ik een Pdf document met de QR code op mijn telefoon gezet (dat kan ook na een scan van de papieren versie), en met de app van ReadEra op de telefoon kan het Pdf document getoond worden. Dat werkt uitstekend.

Aagje2021
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 21:33

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Aagje2021 »

Vorig jaar kreeg ik corona. Voor de zomervakantie kon ik me laten vaccineren. Dat hoefde maar één keer om 'volledig gevaccineerd' te zijn. Het heeft vier maanden en uren aan talloze telefoontjes geduurd voor ik een QR-code ontving en toen nóg ging het niet automatisch. Ik bespaar u het relaas van hoeveel moeite het heeft gekost, maar vertel graag wat de oplossing uiteindelijk was. Waarschijnlijk was er uiteindelijk alleen een technisch probleem over. (In het begin stonden er kennelijk nog vinkjes verkeerd. Misschien ook wel dat ik maar 1 van 2 doses had gehad, maar dat moest dus zijn 1van 1 dosis.) In het najaar zei de GGD dat alles goed geregistreerd stond.
De oplossing zat in het woord 'TICKET'. Toen ik opnieuw belde om te vertellen dat het nu wel vervelend werd, omdat ik voor bepaalde bijeenkomsten nu echt een QR-code nodig had, vroeg de GGD-medewerkster of er een 'ticket' aangemaakt was. Uiteindelijk kreeg ik -weliswaar niet de volgende dag- maar wel dezelfde week een e-mail met de 'papieren QR-code' in de vorm van een pdf. Deze papieren QR-code die ik wel eerst geprint heb, kon ik vervolgens uploaden in de Corona-checkapp. Ik heb daarvoor de app wel eerst van mijn telefoon verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Of dat nodig is weet ik niet, maar sindsdien heb ik wél groen scherm in Nederland en internationaal. Veel succes aan allen die dit eenzame proces nog dóór moeten.
Laatst gewijzigd door Aagje2021 op 08 nov 2021 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

lex50 schreef:
08 nov 2021 21:32
Waarom wordt er niet gevraagd welke functionaris verantwoordelijk is voor het afhandelen van al deze fouten. Er zal toch inmiddels wel landelijk een aparte afdeling hiermee bezig te zijn met een eigen telefoonnummer/email adres. Als de mensen ergens in een systeem staan, zou het niet zo moeilijk moeten zijn om de zaak handmatig in te voeren (en als het wel moeilijk is dient de automatiseerder hierop aangesproken moeten worden).
En zoals je bij de GGD zag wil je mensen niet teveel toegang geven en is juist het probleem dat de registratie niet goed is gegaan. Daarom krijg je ook bij je vaccinatie een bewijs mee, hiermee kun je dan iets bewijzen, je dochter als getuige is niet voldoende.

ajwvanlaarhoven
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 23:07

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door ajwvanlaarhoven »

let op ik heb ontdekt dat het in veel gevallen aan je brouwsel op je telefoon ligt. oplossing downlood firefox op je telefoon zorg dat dit het standaard brouwsel wordt. dan lukt het wel om de qr code binnen te halen op je telefoon. als je hem dan binnen hebt gehaald kan je firefox gewoon verwijderen en dan werkt de qr code gewoon.

RobbieHa
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2006 21:07

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door RobbieHa »

QR code aanvragen kan handig via MijnOverheid en login met DigiD. Als je gevaccineerd bent krijg je direct een optie om het bewijs voor Nederland en internationaal te activeren maar doe dit NIET voor de corona CHECK APP, maar vraag om een afschrift. Binnen enkele dagen worden de twee toegangsbewijzen met QR codes opgestuurd. De QR kan je met je mobieltje fotograferen en lokaal opslaan. Uiteraard kan je een snelkoppeling maken en op je startpagina opslaan zodat je QRcode snel kan tonen.
Je kan jouw QR code vooraf controleren vanaf een ander mobieltje met de QR scanner app, te downloaden via bv Googleplay. De QR code zelf heeft bij controle verder geen verbinding nodig met internet. Wel kan worden verlangt, dat je een ID kan tonen als bewijs dat jij het bent, initialen en geboorte datum, jaartal is niet nodig.

Peppijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2021 23:33

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Peppijn »

Goede avond. Ik ben in het bezit van een Apple Watch en wilde hierop mijn Covid QR code hebben. Dit is feitelijk niet mogelijk echter kun je dit toch voor elkaar krijgen met de App pas4 wallet die je op je iPhone installeert. Vervolgens download je de qr code op de site https://coronacheck.nl/nl/print/ Deze QR In de App Pass4wallet selecteer je de optie Covid Paspoort vervolgens scan je de uitgeprinte QR code, en vervolgens tik je op voeg toe aan wallet. De QR code wordt netjes toegevoegd aan je wallet en verschijnt zowel op je iPhone als op je Apple watch. Op deze manier heb je toch een goed werkende digitale QR code. Dus voor alle mensen die niet via de officiële corona check kunnen genereren is dit de ideale oplossing.

Peppijn
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 nov 2021 23:33

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Peppijn »

Je kunt de Uitgeprinte QR code ook scannen met een QR code scanner en dan opslaan op je telefoon. Deze optie werkt ook perfect.

Michiel54
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2021 16:41

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Michiel54 »

Er is een fout gemaakt bij de registratie, de twee vaccinaties hebben dezelfde datum (de prikken zijn keurig op twee verschillende momenten gezet). De huisarts wijzigt dit niet.

JoGo58
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2021 09:34

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door JoGo58 »

Ik ben 2x (en dus volledig) gevaccineerd met Astra Zenica tegen Covid19 door mijn huisarts.
Helaas zie ik zelf alleen de laatste vaccinatie als ik op coronacheck.nl of in de app kijk.
Mijn huisarts ziet beide vaccinaties en geeft gelukkig een papieren NL QR code uitgedraaid voor mij.
Ik heb al meerdere keren contact gehad met coronacheck.nl, maar word daar idd van het kastje naar de muur gestuurd.
Tot op heden niet voor zorgen dat ik een NL QR code in mijn corona app krijg, zodat ik gewoon met mijn telefoon op zak kan aanschuiven bij spontane activiteiten en iet achter hoef te blijven omdat ik toevallig mijn papieren QR code niet bij me heb.
Het blijft onduidelijk waar het mis gaat. Ik vermoed zelf dat er iets in koppeling aan mijn account fout gaat.

dmuts
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2010 19:08

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door dmuts »

Had hetzelfde probleem.
Eerst vacc. maart, 2e april.
Via assistente huisarts Baak in Haarlem geregeld!!!!

Klaas54
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2021 10:02

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Klaas54 »

Heb afgelopen 9 juli mijn eerste Pfizer-prik gehad en werd dezelfde dag nog ziek. Na opname in het ziekenhuis op 18 juli bleek dat ik op het moment van die prik al het virus moet hebben gehad. Heb vele malen contact gehad met GGD en heb inmiddels een brief van de GGD met daarin de melding dat ik (in het ziekenhuis) positief ben getest op Covid-19 en na de nodige dagen in isolatie ook weer hersteld ben. Kan echter geen QR-code krijgen, omdat het ministerie van VWS deze niet vrijgeeft voor de GGD en de GGD dus de QR-code niet kan vrijschakelen voor de Corona-app. Het is één grote puinzooi bij VWS. En dat "kleine aantal": er moeten toch honderden, zo niet duizenden mensen in Nederland zijn, bij wie Covid-19 in het ziekenhuis is geconstateerd en niet door de GGD? Dit is echt schandalig. Na contact met VWS krijg ik een bedankje voor de "suggestie" om een QR-code te laten vrijschakelen!!! Nogmaals: puinzooi. En maar maatregelen afkondigen... Wie helpt mij en die anderen in Nederland?

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Michiel54 schreef:
09 nov 2021 16:46
Er is een fout gemaakt bij de registratie, de twee vaccinaties hebben dezelfde datum (de prikken zijn keurig op twee verschillende momenten gezet). De huisarts wijzigt dit niet.
Precies. Je wordt als gevaccineerde van het kastje naar de muur gestuurd. Maar je hebt toch geen recht op een QR-code of toegang tot een niet essentiële winkel. Dat biedt weinig hoop dat het met de boosterprikken wel goed gaat met de registratie.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Cornelis7 schreef:
15 nov 2021 17:22
Michiel54 schreef:
09 nov 2021 16:46
Er is een fout gemaakt bij de registratie, de twee vaccinaties hebben dezelfde datum (de prikken zijn keurig op twee verschillende momenten gezet). De huisarts wijzigt dit niet.
Precies. Je wordt als gevaccineerde van het kastje naar de muur gestuurd. Maar je hebt toch geen recht op een QR-code of toegang tot een niet essentiële winkel. Dat biedt weinig hoop dat het met de boosterprikken wel goed gaat met de registratie.
Beetje overtrokken reactie en je trekt het wel erg generiek, dit topic is er al sinds 9 november en er staan +/- 4 mensen die zeggen geen QR code te kunnen krijgen, met enkele bijzondere situaties ertussen.

Dus zo grootschalig is het probleem niet, maar neemt niet weg dat het vervelend is. Maar om nu te doen of bij de booster het allemaal weer fout gaat. Het gaat veelal fout omdat iets afwijkt van de standaard.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

sylvesterb schreef:
15 nov 2021 19:30
Cornelis7 schreef:
15 nov 2021 17:22
Precies. Je wordt als gevaccineerde van het kastje naar de muur gestuurd. Maar je hebt toch geen recht op een QR-code of toegang tot een niet essentiële winkel. Dat biedt weinig hoop dat het met de boosterprikken wel goed gaat met de registratie.
Beetje overtrokken reactie en je trekt het wel erg generiek, dit topic is er al sinds 9 november en er staan +/- 4 mensen die zeggen geen QR code te kunnen krijgen, met enkele bijzondere situaties ertussen.

Dus zo grootschalig is het probleem niet, maar neemt niet weg dat het vervelend is. Maar om nu te doen of bij de booster het allemaal weer fout gaat. Het gaat veelal fout omdat iets afwijkt van de standaard.
Het probleem is niet dat het grootschalig is. Elke gevaccineerde, die straks als paria wordt behandeld door een beroepsverbod of winkelverbod, is er 1 teveel.
Daarbij zijn er nog een heleboel gevaccineerden wiens 2e prik wel goed staat bij het RIVM en de GGD inmiddels, maar nog steeds niet bij de huisarts. Dat oplossen heeft geen prioriteit, evenals het oplossen dat diverse mensen, die corona hebben gehad, nog geen QR-code kunnen aanmaken.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cornelis7 schreef:
16 nov 2021 14:07
Daarbij zijn er nog een heleboel gevaccineerden wiens 2e prik wel goed staat bij het RIVM en de GGD inmiddels, maar nog steeds niet bij de huisarts. Dat oplossen heeft geen prioriteit, evenals het oplossen dat diverse mensen, die corona hebben gehad, nog geen QR-code kunnen aanmaken.
Volgens kunt U zelf even met het briefje waarop staat welke vaccins U op welke dag gekregen hebt bij de (assistente van de) huisarts langs gaan dan is het zo geregeld denk ik. Of wilt U dit niet zelf doen maar moet de GGD dat voor u doen.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Dirkie schreef:
16 nov 2021 14:26
Cornelis7 schreef:
16 nov 2021 14:07
Daarbij zijn er nog een heleboel gevaccineerden wiens 2e prik wel goed staat bij het RIVM en de GGD inmiddels, maar nog steeds niet bij de huisarts. Dat oplossen heeft geen prioriteit, evenals het oplossen dat diverse mensen, die corona hebben gehad, nog geen QR-code kunnen aanmaken.
Volgens kunt U zelf even met het briefje waarop staat welke vaccins U op welke dag gekregen hebt bij de (assistente van de) huisarts langs gaan dan is het zo geregeld denk ik. Of wilt U dit niet zelf doen maar moet de GGD dat voor u doen.
Niet zo geregeld dus. Ik ben bij de huisarts langs geweest, maar die doet niets. De GGD moet het doen, maar die doet in de praktijk vrijwel niets, behalve loze beloften na een half uur wachten in de telefoonrij.

Gesloten