Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De overheid moet gewoon communiceren dat alle papieren bewijzen voldoen als coronatoegangsbewijs. In de wet staat nergens dat coronatoegangsbewijzen een QR-code op een telefoon moeten zijn en gescand moeten worden, er staat alleen dat een coronatoegangsbewijs getoond en gecontroleerd moeten worden. Verder staat er dat je ook een papieren coronatoegangsbewijs kunt aanmaken (maar ook dat hoef je niet te laten scannen, het hoeft alleen maar gecontroleerd te worden, je initialen en geboortemaand staan erop).
zie art. 6.29 en 6.30
https://wetten.overheid.nl/BWBR0044416/ ... Hoofdstuk6

Delidalinn
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2021 18:11

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Delidalinn »

Goedenavond.

Mijn ouders attendeerde mij erop dat jullie een uitzending hebben gedaan over de corona check-ap. Dat bij een hoop mensen deze niet naar behoren functioneert.
Ik ben werkzaam als verpleegkundige in de ouderenzorg, heb ik januari corona gehad. Hierdoor hoefde ik maar 1 vaccinatie.
In mei heb ik via mijn werkgever een vaccinatie gehaald.
Nu komt het leuke. Mijn vaccinatie en positieve uitslag zijn niet gekoppeld aan elkaar. Met als gevolg dat ik volgend de app maar 1 van de 2 vaccins gehad heb en er nog 1 moet halen.

18 uur met de GGD aan de lijn van kastje naar de muur gestuurd worden. Hun kunnen er niks aan veranderen, ik moet bij mijn werkgever zijn. 8 uur en vele mails verder bij mijn werkgever, hun blijven aangeven alles juist doorgegeven te hebben. RIVM nagekeken daar staat mijn vaccin juist genoteerd.
Maar ondanks weken van alles geprobeerd te hebben wordt er gezegd vanuit de GGD, je hebt pech je moet gewoon een 2de vaccinatie halen. Dit gaat mij een beetje ver ik ben namelijk erg ziek geweest van de vaccinatie, maar daarnaast vind ik ook dat ik recht heb op de QR code net als iedereen die na corona gehad te hebben maar 1 vaccinatie nodig had.

Ik ben moeder van 6 kinderen en kan nu niks ondernemen omdat ik geen QR code heb. Indien de regering uiteindelijk besluit dat in de zorg alleen met QR code gewerkt mag worden heb ik een probleem. Dat terwijl ik wel gevaccineerd ben.

Ik ben niet de enige, voor mijn moeder geld precies hetzelfde en werkte voor dezelfde werkgever. Nu als dagopvang medewerker.

Wij hopen dat wij op de een of ander manier met jullie hulp toch eindelijk onze QR code zouden kunnen krijgen.

Met vriendelijke groeten,

-- Persoonsnaam werd weggehaald door de moderatie

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Jablan »

Dag DelidaLinn,

Als jij een herstelbewijs op papier hebt èn het gele vaccinatieboekje, dan moet het ook lukken om overal binnen te komen.
Onze ervaring: als er naar een QR-code gevraagd wordt, dan trekken we ons gele boekje plus paspoort tevoorschijn en na een snelle uitleg mogen we altijd doorlopen.

Het is wel goed, dat jij je situatie hier vertelt. Dan hebben de meelezende ambtenaren een volgend voorbeeld waar de automatisering faalt en komt het hopelijk sneller goed.

Groet

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het is kennelijk niet op te lossen en het is zonde van de tijd die beter aan andere dingen gestoken kan worden. De overheid moet dus gewoon het woordje QR-code schrappen uit art. 6.28 van de wet, dan kan iedereen met papieren bewijzen overal naar binnen, zonder discussie (en zonder dat boa's boetes gaan uitdelen als je met het gele boekje of het tonen van papieren bewijzen, wordt binnen gelaten).

Henry1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2021 09:59

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Henry1974 »

Mijn vriendin is buitenlandse, door visum strubbelingen had ze nog geen BSN, inmiddels wel gevaccineerd en begin november, kort nadat de vaccinaties waren gezet is een BSN verstrekt. Hiermee een DigiD aangemaakt om vervolgens de vaccinatiebewijzen in de check-app te plaatsen. Oeps, dat gaat niet.
Helplijn GGD nu meerdere malen gebeld, sinds drie weken beloven ze dat het in orde komt, in het begin had ik daar nog wel vertrouwen in, inmiddels niet meer, al zo vaak gebeld, en al zo vaak belooft dat het binnen “vijf werkdagen in orde komt”.
Het lukt niet om een leidinggevende, of iemand anders verder in charge bij de GGD te spreken.
Aan de telefoon wordt ik uitgelachen, en notabene het advies gegeven om de controles dan maar te omzeilen.
(Hier opnames van gemaakt).
Inmiddels aardig de wanhoop nabij, mijn vriendin kan geen werk zoeken zonder vaccinatiebewijs, hierdoor kinderopvang in het gedrang etc etc. Kortom, door falende overheid weer eens met de rug tegen de muur.

Heeft iemand advies hoe dit te escaleren?

squareware
Berichten: 63
Lid geworden op: 23 nov 2010 14:00
Locatie: ijmuiden

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door squareware »

Mn vriendin die was in contact geweest met een besmette collega, zij heeft zich via een snel tewt ggs laten testen vanwege haar medische beroep, de uutslag had ze na een aantal uren en was positief. Ik heb meteen ook een afspraak gemaakt on te testen voor de volgende dag en ook ik ben positief. Twee dagen lager nogneen ggd medewerker aan de lijn om alles uit te leggeb over quarantaine endergelijke, was al bekene want m'n vriendin had hetzelfde gesprekje gehad een dag ervoor.

Maar ondertussen heeft m'n vriendin een qr code voor genezen... en u raad het al ik nog niet. Na 10 dagen van de test gebeld met de ggd en de medewerker gaf aan om een email te sturen voor een papiere qr code, en dat ij het over twee dagen nog een keer moet proberen. Van de week nog maar een keer bellen want geen email, nog steeds geen herstelbewijs in de corona app. Ik wil graag met onze dochter naar de zwemlessen een keer mee kunnen, dus ja het is belangrijk.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gevaccineerd, maar waar blijft mijn QR-code?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/corona ... stelbewijs staat wat de mogelijke oorzaken kunnen zijn, inclusief een telefoon nummer.

Gesloten