Fiat 500e problemen

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Vroeger trokken we de draden voor stroom en boxen onder de vloermatten door van voor naar achteren.
Met kroon steentjes maakte ik allerlei verbindingen onder het dashboard.
Er brande wel eens een zekering door, maar dan zette je er een zwaardere in.
Maar met de huidige elektrische auto's, waar alles gesloten en getest is, moet je wel heel erg uit kijken voor je wat door knipt.
Hier alleen gebruik maken van plug and play

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ook Plug en Play wil niets zeggen. Elektromagnetische straling kan veel doen, auto's worden daarop getest bij speciale laboratoria (waar ik bijvoorbeeld werk, al zijn er in Nederland niet veel auto's in ontwikkeling, maar bussen en andere voertuigen zie ik vaak genoeg voordat ze een kenteken kunnen krijgen). Een simpele aanpassing in de electronica, zoals hier een dashcam, kan veel elektronische problemen geven.

"4: Spontane foutmeldingen die na 2 dagen weer verdwijnen.
5: Tijdens het activeren van de stand kachel via de APP gaat de radio aan.
6: Cruise control reageert heftig bij stappen van 10km/h hoger of lager, heeft de 500e leenauto van Fiat geen last van."

Al die problemen zouden daardoor kunnen komen. Het kan ook heel goed dat het niet zo is, maar dat kun je alleen weten door de auto weer in de oude staat te brengen, zonder dashcam.

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Limlander40 »

[/quote]


Ik kom anders nog uit de tijd dat als je wat kocht dat het dan ook behoorde te doen ipv met een bijdehandje over je heen laten lopen.
[/quote]

Dank je, dat is mijn mening ook !

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Limlander40 »

[/quote]

Zou het dan kunnen zijn dat het producteigenschappen zijn? Leer ermee leven, het zijn kleinigheden wat zeker te maken kan hebben met de dashcam.
[/quote]

Ik heb geen fiets gekocht van 50,- ! maar een auto van € 34.000,-

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 14:44
De elektronisch problemen die TS met zijn/haar auto heeft heeft de leenauto niet. Wel andere problemen zoals het knipperlicht (wat dus een eigenschap kan zijn) en de software update waardoor de bordherkenning niet meer werkt. Haal je die 2 problemen uit elkaar dan zie je dat de spontane foutmeldingen, het aangaan van de radio en de cruisecontrol (uitgaande van een elektronische) niet in de leenauto tevoorschijn komen en dit wel degelijk veroorzaakt kan worden door de achteraf ingebouwde dashcam.
Ik lees dat niet in de OP. Juist bij een paar van de zaken die je noemt, is niet expliciet aangegeven of het wel of niet in de leenauto voorkomt.

Limlander40
Berichten: 51
Lid geworden op: 28 sep 2010 09:55

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Limlander40 »

Nijogeth schreef:
09 nov 2021 23:22
Die dashcam zal wel emc problemen geven. Zit er een e-keur op?
Het merk is Blackvue, niet goedkoop.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Limlander40 schreef:
10 nov 2021 16:06
Nijogeth schreef:
09 nov 2021 23:22
Die dashcam zal wel emc problemen geven. Zit er een e-keur op?
Het merk is Blackvue, niet goedkoop.
Prijs heeft er niks mee vandoen, wat mogelijk is dat het systeem van slag is omdat er wat vreemds niet af fabriek is tussen gebouwd.
De auto is 1 geheel systeem, anders dan met brandstof motoren.
Dus .kijk eens wat hij doet als de dashcam is verwijderd.
Blijven de problemen, dan is het aan de dealer.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 nov 2021 15:46
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 14:44
De elektronisch problemen die TS met zijn/haar auto heeft heeft de leenauto niet. Wel andere problemen zoals het knipperlicht (wat dus een eigenschap kan zijn) en de software update waardoor de bordherkenning niet meer werkt. Haal je die 2 problemen uit elkaar dan zie je dat de spontane foutmeldingen, het aangaan van de radio en de cruisecontrol (uitgaande van een elektronische) niet in de leenauto tevoorschijn komen en dit wel degelijk veroorzaakt kan worden door de achteraf ingebouwde dashcam.
Ik lees dat niet in de OP. Juist bij een paar van de zaken die je noemt, is niet expliciet aangegeven of het wel of niet in de leenauto voorkomt.
Ik hou mij bij de feiten van de OP. Er staat aangegeven waar de leenauto ook, of juist geen last van heeft. Bij de elektronische problemen staat er niets bij, dan ga ik er van uit dat daar dus geen problemen mee zijn in de leenauto.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Stel u vraag eens op www.problemcar.nl

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Limlander40 schreef:
10 nov 2021 16:06
Nijogeth schreef:
09 nov 2021 23:22
Die dashcam zal wel emc problemen geven. Zit er een e-keur op?
Het merk is Blackvue, niet goedkoop.
Daar zit een ce-certificering op, zeggen ze. Of het zo is, dat weet ik niet, want het is zelfcertificering, maar daar ga ik wel vanuit.

Is deze geïnstalleerd in de auto of is dit gewoon inpluggen in de 12 volt aansluiting?

Want bij installeren kan er weleens gerommeld worden aan kabels en zo de shielding verbroken worden. Zeker geluidsmensen (iets wat de meeste installateurs op autogebied toch zijn) hebben de neiging om de shielding aan 1 kant los te gooien, omdat dat zogenaamd storing geeft bij geluid en ze dat kunnen horen. Maar de shielding aan 1 kant losgooien betekent ook dat deze totaal nutteloos is.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Erthanax »

Wat dat doorknippen van de richtingaanwijzer betreft, dat klinkt mij toch in de oren als een elektronicaprobleem: als de schakelaar mechnisch naar de middenstand gaat ("uit") denkt de elektronica dat de "baanwisselstand" is ingeschakeld (een paar keer knipperen na het aantikken van de hendel).

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou eerst terug gaan naar degene die de dashcam heeft ingebouwd. Deze moet kunnen uitsluiten of bevestigen als de storingen worden veroorzaakt door de dashcam.
Wat wel voor TS pleit is het feit dat de garage diverse keren de auto in de garage heeft gehad en TS steeds een leenauto heeft meegekregen. Als de dashcam is aangesloten op de sigarettenaansteker zou deze neem ik aan kunnen worden uitgeschakeld door de betreffende zekering eruit te halen.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 16:16
Ik hou mij bij de feiten van de OP. Er staat aangegeven waar de leenauto ook, of juist geen last van heeft. Bij de elektronische problemen staat er niets bij, dan ga ik er van uit dat daar dus geen problemen mee zijn in de leenauto.
Nou… :D

Het is een feit dat er niets bij staat, en het is jouw aanname dat er dus geen problemen zijn. En dát is een feit :wink:

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die aanname van Neodutchio lijkt me echt wel de meest logische.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 nov 2021 20:11
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 16:16
Ik hou mij bij de feiten van de OP. Er staat aangegeven waar de leenauto ook, of juist geen last van heeft. Bij de elektronische problemen staat er niets bij, dan ga ik er van uit dat daar dus geen problemen mee zijn in de leenauto.
Nou… :D

Het is een feit dat er niets bij staat, en het is jouw aanname dat er dus geen problemen zijn. En dát is een feit :wink:
Als er wel problemen zouden zijn, dan zou dat wel genoemd zijn. Iets dat niet genoemd is hoef je ook niet over te gaan gokken. TS geeft duidelijk aan op welke punten de leenauto dezelfde gebreken heeft of welke juist niet. Het is zeer onlogisch te noemen als je de helft van de punten wel benoemd en de rest daarna ineens niet meer.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 21:33
TS geeft duidelijk aan op welke punten de leenauto dezelfde gebreken heeft of welke juist niet.
… en daarbij laat je toevallig precies buiten beschouwing dat er bij de bewuste punten gewoon niets staat…

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 21:33
Iets dat niet genoemd is hoef je ook niet over te gaan gokken.
Je gokt er alleen op dat er geen onbenoemde problemen zijn en verbind conclusies aan die gok.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 nov 2021 22:56
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 21:33
TS geeft duidelijk aan op welke punten de leenauto dezelfde gebreken heeft of welke juist niet.
… en daarbij laat je toevallig precies buiten beschouwing dat er bij de bewuste punten gewoon niets staat…
En waarom zou er niets staan? TS vraagt hulp voor de genoemde problemen, dan heeft het geen nut om er problemen bij te gaan verzinnen. Mocht de leenauto toch last hebben van die elektronische punten, dan zal TS dat zelf moeten aangeven. Als er niets aangegeven word kan je er dus van uit gaan dat die problemen er niet zijn bij de leenauto.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
10 nov 2021 23:09
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 21:33
Iets dat niet genoemd is hoef je ook niet over te gaan gokken.
Je gokt er alleen op dat er geen onbenoemde problemen zijn en verbind conclusies aan die gok.
Volgens mij is het de bedoeling om uit te gaan van wat een TS zegt en aangeeft. Met uw denkwijze kan je elk verhaal gaan veranderen. Dan veranderd het topic van niet ongevaccineerd kunnen sporten in niet naar een restaurant kunnen gaan (dat probleem kan TS immers ook hebben dan) of dat de fiets naar de fietsenmaker moet voordat je naar de sportschool kan fietsen omdat de ketting wel eens te slap zou zijn.

Het is weer zoeken naar uitvluchten voor bepaalde personen. In de OP staan de problemen benoemd en ook wat de leenauto wel of niet heeft. En ja, TS kan een lekke uitlaat hebben, 3 verschillende banden onder de auto, een bumper in een andere kleur en vlekken in de bekleding, maar dat is allemaal niet relevant. Wat niet benoemd is hoeft er ook niet bijverzonnen te worden. Is dat wel het geval, dan is het aan TS om dat aan te geven.

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Fiat 500e problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

NeoDutchio,
Je reactie geeft blijk van een onjuiste kijk of mening doordat deze is gebasseerd op gebrekkig denken of begrip. Er is geen sprake van het veranderen van het verhaal van TS op het moment dat je geen aannames maskt over de dingen die niet genoemd zijn.

Plaats reactie