Gasmeter Liander niet op afstand uitleesbaar
Geplaatst: 24 nov 2021 19:35
Ik heb een probleem met het op afstand uitlezen van mijn Landys en Gyr slimme gasmeter.
Ik kan de meterstanden niet uitlezen op mijn elektra meter, alleen het nummer van de gasmeter is zichtbaar. Op de gasmeter is wel de meterstand uitleesbaar.
De app van Essent (verbruiksmanager) geeft regelmatig aan dat er een storing is van de gasmeter, en dat ik mijn netbeheerder moet bellen. Ook een nieuw aangeschafte P1 meter geeft zeer regelmatig geen gasverbruik aan.
Volgens de site van de enegiebeheerder Stedin moet ik de gasmeter koppelen met de stroommeter, alleen dit lukt ten dele. De gasmeter geeft niet aan wat volgens de site zou moeten (pijltjes dat er gekoppeld is), maar de gasmeter koppelt wel, en blijft een paar uur gekoppeld. Dan ontkoppelt de gasmeter zich zelf, en kan ik weer niet mijn actuele verbruik aflezen via de Essent app of via de P1 meter.
Volgens Liander kan ik hun bellen als de gasmeter zich niet op aftand laat uitlezen, alleen het probleem is niet constant aanwezig, en de klantenservice stelde zich op het standpunt dat op het moment van mijn telefonisch contact hun wel de meterstand konden uitlezen, dus er is en was geen probleem. (?)
Men kon wel aangeven dat mijn gasmeter met enige regelmaat in storing stond, maar ook dat is voor Liander geen reden om over te gaan tot vervanging dan wel reparatie van de gasmeter.
Het probleem is er nog steeds en ik kan nog steeds niet mijn actuele gas verbruik monitoren, en dat is zeker vandaag de dag toch iets wat nodig is om mijn gasverbruik te kunnen sturen.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem, en hoe krijg ik Liander zo ver dat ze de gasmeter omruilen voor een deugdelijk exemplaar?
Ik kan de meterstanden niet uitlezen op mijn elektra meter, alleen het nummer van de gasmeter is zichtbaar. Op de gasmeter is wel de meterstand uitleesbaar.
De app van Essent (verbruiksmanager) geeft regelmatig aan dat er een storing is van de gasmeter, en dat ik mijn netbeheerder moet bellen. Ook een nieuw aangeschafte P1 meter geeft zeer regelmatig geen gasverbruik aan.
Volgens de site van de enegiebeheerder Stedin moet ik de gasmeter koppelen met de stroommeter, alleen dit lukt ten dele. De gasmeter geeft niet aan wat volgens de site zou moeten (pijltjes dat er gekoppeld is), maar de gasmeter koppelt wel, en blijft een paar uur gekoppeld. Dan ontkoppelt de gasmeter zich zelf, en kan ik weer niet mijn actuele verbruik aflezen via de Essent app of via de P1 meter.
Volgens Liander kan ik hun bellen als de gasmeter zich niet op aftand laat uitlezen, alleen het probleem is niet constant aanwezig, en de klantenservice stelde zich op het standpunt dat op het moment van mijn telefonisch contact hun wel de meterstand konden uitlezen, dus er is en was geen probleem. (?)
Men kon wel aangeven dat mijn gasmeter met enige regelmaat in storing stond, maar ook dat is voor Liander geen reden om over te gaan tot vervanging dan wel reparatie van de gasmeter.
Het probleem is er nog steeds en ik kan nog steeds niet mijn actuele gas verbruik monitoren, en dat is zeker vandaag de dag toch iets wat nodig is om mijn gasverbruik te kunnen sturen.
Wie heeft een oplossing voor dit probleem, en hoe krijg ik Liander zo ver dat ze de gasmeter omruilen voor een deugdelijk exemplaar?