Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
LoMiRo
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2022 14:09

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door LoMiRo »

Het is om te janken de service....
Heb nu al 2x voor niks zitten wachten op mijn vrije dag. Telefoonnummers die niet in gebruik zijn.
Cameraverbindingen die steeds wegvallen of het al weken niet doen, alarm wat steeds af gaat op de kat terwijl het op huisdieren staat ingesteld, die sleutelbos tags die niet meer werken, rookmelder die van het plafond af kwam zetten omdat deze met montagetape is vastgezet (dat plakt ook niet op een structuurplaffond, dat kon toch van te voren bedacht worden).

Ik weet een betere naam voor dit bedrijf:
Veri Not Sure

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

HandokoF schreef:
03 mei 2022 23:17
DeZevendeHenk schreef:
30 nov 2021 21:20
Ik ben toch mateloos benieuwd hoe de "gouden berg" van een alarmsysteem verkoper en koper eruit ziet? Er zal nooit meer ingebroken worden?
Wat hebben ze u beloofd dat ze niet waargemaakt hebben?
Het doel van inbraakdetectie is nooit om ervoor te zorgen dat er niet ingebroken kan worden. Echte beveiligingsbedrijven (BORG of VEB Erkend) hanteren om die reden de VRKI. De VRKI is opgesteld door het verbond van verzekeraars.

Het eerste wat wij moeten doen is een intake gesprek houden. Hierin inventariseren wij de voorraden, waardes en attractiviteit en geven op basis van deze gegevens een pakket aan beveiligingsmaatregelen als advies. Dit bestaat uit zowel organisatorisch, bouwkundig, compartimentering, meeneembeperkendemaatregelen en elektronisch. In de laagste risico klasse voor woningen word bijvoorbeeld geen elektronische maatregelen geadviseerd tenzij het bouwkundige onder de maat is en niet op een voldoende niveau te krijgen is.

Voor woningen is ons doel altijd het zo moeilijk mogelijk te maken om binnen te komen. De bezittingen in de woning hebben vaak een hoge emotionele waarde. Bij bedrijven is het doel zo snel mogelijk elektronisch detecteren en reactie. Want een inbreker bij een bedrijf wil hoe dan ook binnen komen. Is de deur te stevig dan gaan ze de pui eruit rijden met de auto. En het vervangen van een geforceerde deur is goedkoper, sneller en gemakkelijker dan een hele pui vervangen. Wanneer de pui eruit ligt dan de winkel ook niet open, terwijl als alleen de deur is geforceerd dan kan hij nog wel open en de goederen verkopen die niet ontvreemd zijn.
De vraag was wat er is nu beloofd dat niet waargemaakt is, wat was de "gouden berg"?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Reclame code commissie kijkt alleen naar de wettelijke termen. Deze kan je vinden op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/besche ... de-reclame. Indien de reclame aan alle regels voordoen is het toegestaan.

Je kunt de reclame binnenkort opgeven voor loden Leeuw https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... eeuw-2021/.
Al heb ik de indruk dat sommige bedrijven de best doen om daarvoor genomineerd te worden (mijn eigen mening).

@LoMiRo, Stuur hun een brief met het verzoek om de dienstverlening te verbeteren binnen 14 dagen. Neem daarna contact op met je rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl/. Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... r-opzeggen staan voorbeeldbrieven en wat je daarna kunt doen.

DeZevendeHenk
Berichten: 774
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Seinhuis schreef:
01 jun 2022 03:37
Reclame code commissie kijkt alleen naar de wettelijke termen. Deze kan je vinden op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/besche ... de-reclame. Indien de reclame aan alle regels voordoen is het toegestaan.
Dat klinkt bijna alsof je vindt dat de reclame code commissie ook naar andere (ethische?) criteria zou moeten kijken. Het zou mij niet verbazen als precies dát nu juist weer verboden zou zijn.

Verisure
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2022 13:31

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Verisure »

LoMiRo schreef:
31 mei 2022 14:20
Het is om te janken de service....
Heb nu al 2x voor niks zitten wachten op mijn vrije dag. Telefoonnummers die niet in gebruik zijn.
Cameraverbindingen die steeds wegvallen of het al weken niet doen, alarm wat steeds af gaat op de kat terwijl het op huisdieren staat ingesteld, die sleutelbos tags die niet meer werken, rookmelder die van het plafond af kwam zetten omdat deze met montagetape is vastgezet (dat plakt ook niet op een structuurplaffond, dat kon toch van te voren bedacht worden).

Ik weet een betere naam voor dit bedrijf:
Veri Not Sure
Beste LoMiRo,

Erg vervelend dat dit uw ervaring is geweest. Wat u beschrijft komt dan ook totaal niet overeen met waar wij bij Verisure voor staan en hoe wij te werk gaan. Wij vinden het juist belangrijk dat gemaakte afspraken nagekomen worden, en daarbij natuurlijk dat u het gevoel van veiligheid ervaart door middel van het systeem. De problemen die u opnoemt kunnen wij zeker voor u verhelpen. Ik help u dan ook graag spoedig verder.

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn zou ik u willen vragen ons te contacteren op 088 – 088 88 89 (Ons vaste servicenummer) en te vragen naar Chaïra. Ik pak uw zaak graag op, en weet zeker dat wij er samen uit kunnen komen.

Ik hoor u graag.

Met vriendelijke groet,

Chaïra
Verisure NL

Flower1968
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2022 15:09

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Flower1968 »

Niet aan beginnen zou ik adviseren.
10 jaar geleden hebben wij een alarmsysteem op het huis gekregen met doorschakeling naar de meldkamer voor €29,95 per maand. Jaarlijks kwam er een monteur die het systeem controleerde en de batterijen verving. Op een gegeven moment kreeg ik een bericht dat het hele systeem vervangen werd en de naam werd gewijzigd en daar moest ik de montagekosten van betalen. Er zou geen jaarlijkse controle meer nodig zijn. Die gang van zaken vond ik wat vreemd maar we waren tot dan toe tevreden over het systeem. We hebben af en toe contact gehad met de klantenservice. Ik vond ze niet al te vriendelijk aan de telefoon deze Vlaams pratende klantenservice en ik twijfelde aan hun deskundigheid van het systeem maar verder hadden we geen klachten.

Jaarlijks werd het abonnement steeds een paar euro duurder en in november 2021 kreeg ik een brief dat miv januari 2022 het weer een paar euro duurder werd en kwam het maandbedrag op €50,50
Dit vonden we echt teveel en besloten om het abonnement op te zeggen. Ik werd toen telefonisch benaderd met de vraag waarom we het abonnement opzegden. Aangegeven dat we de maandelijkse kosten echt te hoog vonden. Omdat we al zolang een trouwe klant waren konden ze mij een korting van 25% geven voor 12 maanden. Aangegeven dat ik liever had gehad dat ze eerder iets aangeboden hadden voor trouwe klanten en dat ik toch wilde opzeggen. Ik kreeg nog een bedenktijd van 3 maanden gratis het alarmsysteem gebruiken (de maanden februari, maart en april). Januari zou ik dan wel moeten betalen. Hier niet mee akkoord gegaan en toen kreeg ik januari er ook nog gratis bij. Ik moest ze wel een paar keer mailen want het bedrag werd toch nog afgeschreven voor januari. Begin april laten weten toch geen voortzetting van het abonnement te willen en omdat ik volgens hun daarmee te laat was werd de maand mei in rekening gebracht. Ik kon wel gratis een videodeurbel krijgen met een abonnement van ik dacht €3,- per maand bovenop het maandbedrag of weer 3 maanden gratis krijgen vanaf juni maar de maand mei moest ik nog wel betalen! Hier niet mee akkoord gegaan en uiteindelijk zouden ze de maand mei crediteren. Voor de zekerheid de automatische incasso geblokkeerd en dat was maar goed ook.
Inmiddels is het juni en uit gewoonte bij het naar bed gaan het alarm erop gezet. Vanmorgen konden we het niet meer uitschakelen en ging de sirene af! De code werkte niet en tot onze verbazing werden we toch nog gebeld door de meldkamer. Dmv onze "key" konden we het alarm uitschakelen.
Inmiddels werkt het hele systeem niet meer, dus ook geen alarm zonder doorschakeling naar de centrale. Daar betaal je dus 10 jaar lang veel geld voor!
Als we het vooraf geweten hadden dan denk ik dat we voor een andere soort beveiliging hadden gekozen.

Rene51
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2022 13:05

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Rene51 »

Via social media me opgeven als tester.
In de bevestiging bleek al dat het een loterij was.
Ik werd binnen een kwartier gebeld dat ik gewonnen had. Althans ik zou vandaag of morgen bezoek krijgen voor een risico analyse voor mijn huis.
Ik gaf aan dat ik dit niet wilde en me had opgegeven als tester, niet voor een risico analyse, dat kan ik per toeval zelf.
Gelijk werd me een prettige dag gewenst en werd er opgehangen.
Aldus een valse voorlichting en agressieve manier om een systeem en abonnement te verkopen.
Slecht bedrijf !!!!!

Verisure
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2022 13:31

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Verisure »

Rene51 schreef:
03 jun 2022 13:12
Via social media me opgeven als tester.
In de bevestiging bleek al dat het een loterij was.
Ik werd binnen een kwartier gebeld dat ik gewonnen had. Althans ik zou vandaag of morgen bezoek krijgen voor een risico analyse voor mijn huis.
Ik gaf aan dat ik dit niet wilde en me had opgegeven als tester, niet voor een risico analyse, dat kan ik per toeval zelf.
Gelijk werd me een prettige dag gewenst en werd er opgehangen.
Aldus een valse voorlichting en agressieve manier om een systeem en abonnement te verkopen.
Slecht bedrijf !!!!!
Beste Rene,

Naar aanleiding van uw bericht zou ik u graag wat uitleg geven over onze winactie. Zoals in de voorwaarden van de actie vermeld, worden er van alle aanmeldingen een aantal winnaars gekozen die het systeem een heel jaar volledig gratis kunnen uittesten.
Daarnaast hebben wij ook aanbiedingen voor mensen die wel hebben meegedaan, maar niet hebben gewonnen. Dit wordt dan toegepast op het systeem dat onze security experts op maat aanbieden.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Chaïra
Verisure NL

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Verisure schreef:
09 jun 2022 11:06
Rene51 schreef:
03 jun 2022 13:12
Via social media me opgeven als tester.
In de bevestiging bleek al dat het een loterij was.
Ik werd binnen een kwartier gebeld dat ik gewonnen had. Althans ik zou vandaag of morgen bezoek krijgen voor een risico analyse voor mijn huis.
Ik gaf aan dat ik dit niet wilde en me had opgegeven als tester, niet voor een risico analyse, dat kan ik per toeval zelf.
Gelijk werd me een prettige dag gewenst en werd er opgehangen.
Aldus een valse voorlichting en agressieve manier om een systeem en abonnement te verkopen.
Slecht bedrijf !!!!!
Beste Rene,

Naar aanleiding van uw bericht zou ik u graag wat uitleg geven over onze winactie. Zoals in de voorwaarden van de actie vermeld, worden er van alle aanmeldingen een aantal winnaars gekozen die het systeem een heel jaar volledig gratis kunnen uittesten.
Daarnaast hebben wij ook aanbiedingen voor mensen die wel hebben meegedaan, maar niet hebben gewonnen. Dit wordt dan toegepast op het systeem dat onze security experts op maat aanbieden.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Chaïra
Verisure NL
Beste Chaira, in deze uitleg komt het woord "tester" niet voor. Dat uit de "aanmeldingen" een aantal winnaars gekozen worden is iets anders, dat zijn mensen die Verisure besteld hebben lijkt mij. De uitleg van de winactie schiet op dit punt
tekort.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Verisure schreef:
09 jun 2022 11:06
Beste Rene,

Naar aanleiding van uw bericht zou ik u graag wat uitleg geven over onze winactie. Zoals in de voorwaarden van de actie vermeld, worden er van alle aanmeldingen een aantal winnaars gekozen die het systeem een heel jaar volledig gratis kunnen uittesten.
Daarnaast hebben wij ook aanbiedingen voor mensen die wel hebben meegedaan, maar niet hebben gewonnen. Dit wordt dan toegepast op het systeem dat onze security experts op maat aanbieden.
Ik hoop u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Chaïra
Verisure NL
Als je het blijkbaar nodig hebt om potentiële klanten te werven via dubieuze advertenties en ze vervolgens met valse lokkertjes binnen te halen, is dat wat mij betreft al dé reden om géén zaken met je te doen.

Waarom zou ik een product of dienst afnemen wat blijkbaar niet eens op een normale, betrouwbare manier te verkopen is?

Bert Oostdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jun 2022 11:19

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Bert Oostdam »

In januari inlichtingen gevraagd en binnen 2 dagen al geïnstalleerd. Uitleg over installatie onvolledig. Veel vals alarm door de hond. Huisdierinstelling vergeten in te schakelen, later nog verkeerd en daarna wel ingeschakeld. Alarm blijft afgaan. Veelvuldig contact met Verisure. Na 3 maanden heeft Verisure nog een kans gekregen te herstellen anders opzegging. Verisure ging daarmee akkoord, maar zoiets kan dan niet al de volgende dag maar duurt 2 weken. Daarbij bleek ook dat enkele sensoren helemaal niet waren ingeschakeld!
Ook dat bezoek heeft niet geholpen. en dus is opgezegd. Klantenservice heeft bevestiging per e-mail gevraagd en toegezegd dat het systeem verwijderd zou worden en het aankoopbedrag zou worden teruggestort. Leek netjes geregeld, maar is het natuurlijk niet.
Ondanks e-mails, telefoontjes met klantenservice, telefoontjes met incasso afdeling (incassomachtiging ingetrokken want facturen en aanmaningen gaan wel gewoon door) en een aangetekende brief aan de directie van Verisure heb ik na 6 weken nog altijd geen reactie.
Vandaag maar weer gebeld. Klacht blijkt in behandeling te zijn. Ik zal worden teruggebeld. Daar wachten wij niet meer op. Ik wil dit uiterlijk morgen opgelost hebben.
Ik vrees dat dit een zaak voor de rechtsbijstandsverzekering wordt.

rafverstappen
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2022 12:01

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door rafverstappen »

Als (DPA) Diefstal Preventie Adviseur in onze gemeente geef ik advies aan de burger mbt. preventieve maatregelen ivm. diefstal- en inbraakpreventie. Jammer genoeg moet ik vaststellen dat verkopers (!!) van Verisure blijkbaar alleen uit zijn om abonnementen aan te smeren, maar anderzijds weinig kennis hebben over de Modus Operandi van inbrekers. Een verkoper (!) zei doodleuk aan een geïnteresseerde dat de verdieping (van een alleen-staande villa) niét moest beveiligd worden, doch alleen het gelijkvloers. Onze ervaring leert dat inbrekers voor meer dan 70% hun slag slaan via het verdiep (langs dakgoot, balkon of plat dak). De reden daarvan is eenvoudig: men tracht alzo een eventueel alarmsysteem te omzeilen én men wil zo snel mogelijk in de (master) bedroom geraken waar gewoonlijk de meest waardevolle zaken (geld - juwelen) te vinden zijn. Een goede raad aan iedereen die een alarmsysteem wenst te plaatsen: Laat u goed informeren en vraag aan meerdere firma's voorstellen en offertes. Bovendien zijn er tal van gemeenten waar elke burger GRATIS advies én een bezoek aan huis kan krijgen over preventieve maatregelen ivm. inbraak en diefstalpreventie. Een verwittigd man is er twee waard.

Martinikdus
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2022 17:22

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Martinikdus »

Ik krijg veel, heel veel mailtjes van Verisure..... om uit te schrijven klik hier....... dan kom je op hun site terecht maar je kunt je niet uit schrijven voor hun mail..... als je zegt bel mij terug.. binnen 5 seconden wordt je gebeld.. maar uitschrijven... ho maar VERISURE NO WAY

john46
Berichten: 36
Lid geworden op: 21 feb 2009 11:28

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door john46 »

Wordt gestalkt met reclame op mijn pc van Verisure, gebeld om.mij uit de mailinglist te halen, maar helaas nog steeds stalkmail. HELP ME ERVAN AF

frasto
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012 14:03

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door frasto »

Mooie verkooppraatjes.
Opzeggen is een crime.
Problemen melden bij de Autoriteit Consument en Markt
Hoe meer klachten ,hoe meer materiaal voor de organisatie om op te treden tegen Verisure.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door juliomariner »

john46 schreef:
10 aug 2022 12:37
Wordt gestalkt met reclame op mijn pc van Verisure, gebeld om.mij uit de mailinglist te halen, maar helaas nog steeds stalkmail. HELP ME ERVAN AF
Markeren als spam dan gaat de volgende automatisch naar de spammap en hoeft u zich niet te ergeren

VanBodegomhjm
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2022 16:02

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door VanBodegomhjm »

Ook hier niet anders dan ellende en afspraken die vervolgens niet worden nagekomen. Het werkt niet. Maar dan ligt het aan onze 215mb internet. 🤓

Gemaand de troep uit mijn huis te halen en al het betaalde geld terug te betalen. Maar zelfs de deurwaarder reageert niet.

Echt, nooit meer Verisure!!

Deklos
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jun 2011 21:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Deklos »

Jaren geleden had de politie een afdeling Voorkoming misdrijven.
Ik ben voor Voorkoming Misdrijven, veelal naar aanleiding van een inbraak op bezoek geweest bij zowel particulieren als bedrijven.
Meestal adviseerden wij om goed hang en sluitwerk aan te brengen met het keurmerk van de SKG (stichting kwaliteitswaarborg gevelelementen) met een ster* standaard, twee sterren ** zwaar of het beste met drie sterren *** extra zwaar hang en sluitwerk..
Veel fabrikanten en ik ga geen namen noemen maken hang en sluitwerk van mindere en betere kwaliteit.
De Nederlander is geneigd om de voordelige prijs te laten prevaleren.
Echter het goedkopere hang en sluitwerk is bestemd voor binnendeuren, als je dat voor buitendeuren gaat gebruiken ben je niet goed bezig en is dat een uitnodiging voor potentiële inbrekers.
Afhankelijk van de locatie kan een particulier meestal volstaan met twee sterren hang en sluitwerk.
Bij een grotere risico adviseerden wij aansluiting op een PAC (particuliere alarmcentrale) echter wel met de mededeling dat zo'n aansluiting abonnementskosten met zich meebrengt en bovendien kosten in rekening zouden worden gebracht voor onderhoud van de installatie één à twee keer per jaar.
Een misvatting is het idee dat je rechtstreeks op de meldkamer van de politie bent aangesloten.
Bij een alarmmelding waarschuwt de PAC de politie of een beveiligingsbedrijf.
Als de locatie zeer groot risico met zich meebracht, dan maakten wij betrokkenen er op attent dat je ook nog een particulier beveiligingsbedrijf kunt inhuren.
Een beveiliger komt dan op gezette uren je pand controleren en natuurlijk hangt daar ook een prijskaartje aan.
Wat mij persoonlijk stoort aan de reclame van Verisure op TV is het feit dat in het geheel niet wordt gesproken over de bijkomende kosten.
Als leek krijg je het idee dat met het aanschaffen van de installatie je geen verder kosten hebt en dat is niet juist.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Deklos schreef:
10 aug 2022 20:00
(...) De Nederlander is geneigd om de voordelige prijs te laten prevaleren. (...)
Zoals een ijzerwarenwinkelier ooit tegen me zei: "Ach meneer, ze kunnen er zo veel sterren op zetten als ze willen, de mensen zoeken net zo lang tot ze een slot vinden van een tientje."

Martinikdus
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 aug 2022 17:22

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Martinikdus »

Ik krijg met grote regelmaat mailtjes over een (GRATIS) deurbel, wil ik mij uitschrijven kom ik op de site van Verisure terrecht en om mij uit te schrijven moet ik eerst inloggen....???? IK HEB HELEMAAL NIETS MET VERISURE EN IK GA ZEKERS GEEN ACCOUNT AANMAKEN.

Ik stuur de mailtjes door naar [email protected] tot zij er ook gek van worden.

Plaats reactie