Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Cameras kunnen dat all jaren, en zo moeilijk zal het ook niet zo'n voor deurbellen.
Het zal ook zo uit te schakelen zijn.

frasto
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 mei 2012 14:03

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door frasto »

Ga niet met zulke firma's in zee met hun mooie praatjes en nog mooiere rekeningen.

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door riddert »

frasto schreef:
15 feb 2023 17:25
Ga niet met zulke firma's in zee met hun mooie praatjes en nog mooiere rekeningen.
Kunt u dan ook aangeven met welke firma's je wel in zee kunt gaan?
Alvast bedankt voor uw tips.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zorg voor goed hang- en sluitwerk. Veel verstandiger dan al die alarm toestanden.

J. Billekens
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2023 17:04

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door J. Billekens »

Een klein jaar geleden kwam er een vertegenwoordiger van Verisure bij ons thuis om een pakket samen te stellen. Aardige gast met een mooi verkooppraatje. Uiteindelijk overstag gegaan en een alarmsysteem incl. een abonnement met meldkameropvolging voor één jaar afgesloten kosten: eenmalig +/- 700,- en maandelijks 50,- (NB het abonnement was verplicht voor één jaar). Na dit jaar werd ons gezegd dat we dit abonnement kosteloos kunnen opzeggen en dat er dan geen meldkameropvolging meer zal plaats vindt (wat in zekere zin klopt).

Nu één jaar later willen we dit abonnement opzeggen en doet zich het volgende voor: bij het opzeggen van het abonnement vervallen ook alle rechten van de Verisure-app, de bediening van het systeem bestaat voor laten we zeggen 80% uit die app. Dat betekend dat wij het alarm alleen nog maar handmatig in en uit kunnen schakelen (d.m.v. de flower-key of via een code op het basispaneel), daarnaast kunnen we de camera's die geïnstalleerd zijn niet meer inzien en komt er geen enkel bericht als er daadwerkelijk een alarm af zou gaan (buiten het alarmsignaal in huis zelf waarbij we moeten hopen dat iemand in de buurt hier gek van wordt en een kijkje gaat nemen). Dit alles was Verisure ons "vergeten" te vertellen.

Het verhaaltje "dat je nergens aan vast zit en maximaal kunt profiteren van je alarmsysteem" is dus een fabeltje. Uiteraard staat dit in de kleine lettertjes op een juridisch correcte/slinkse manier verwerkt, maar in mijn ogen een "excellent" stukje misleiding. Uiteraard hadden we dieper moeten graven in de kleine lettertjes en meer onderzoek moeten doen naar dit bedrijf, want de reviews liegen er niet om. Kijk a.u.b. verder naar wat kleiner bedrijven, want in deze is goedkoop duurkoop.

Conclusie: duur alarmsysteem waarbij je bijna verplicht bent om gebruik te blijven maken van je abonnement (wel te verstaan 50,- per maand).

P.s. en als er dan een alarmering is word je eerst gebeld met de vraag wat de essentie is van het alarm en of er actie moet worden ondernomen. Bij geen gehoor wordt uiteindelijk politie ingeschakeld, die dan nooit binnen een kwartier ter plaatse kan zijn en onze inboedel bewijze van spreken al getaxeerd en verkocht is.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Misschien is het wel zo netjes om bij deze boute beweringen met bewijzen te komen.

Rob is running
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 13:13

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Rob is running »

Vanaf het begin hebben wij problemen met onze alarminstallatie. Druppels werken niet, er van er maar 1 van de 4 gebruikers in het systeem.
Appen, mailen, bellen het heeft geen zin, er wordt niet op gereageerd.
Ga niet met Verisure is zee, het kost je handen vol geld voor niks

J.L.W.
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jul 2023 22:32

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door J.L.W. »

Slechte service,

In begin kan alles dan willen ze ook alles voor je doen. Maar als ze je eenmaal als klant binnen hebben laten ze je barsten. Zo had ik een contact persoon Melis waar ik een afspraak had meegemaakt en die zegt ze op het laatste moment af ze zal me weer bellen voor een nieuwe afspraak wat ze nooit heeft gedaan en nu lijkt ze wel van de aardbodem verdwenen. Ik hoor niks meer heb haar berichten gestuurd en gebeld maar geen enkele reactie.Terwijl mijn alarmsysteem nog niet eens goed is afgewerkt ben er wel zo klaar mee. Zo gaan ze dus met klanten om daar. Heb verisure ook nog een bericht gestuurd en die zullen binnen 14 dagen weer wat van hun laten horen je raad het al niks dus gehoord. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Esmeralda37
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2023 19:46

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Esmeralda37 »

Ga nooit in zee gaan met dit bedrijf.
wij zijn ons herroeping ingegaan. maar worden van het kastje naar de muur gestuurd. personeel die al aangeeft aan de telefoon dat ze heel veel klachten krijgen zegt al genoeg.
ik moet smeken om mijn eigen geld terug te moeten krijgen.

Apparatuur moesten we volgens hun nog inleveren, terwijl monteur alles gedemonteerd heeft en heeft meegenomen.
Paar dagen later , ja sorry we hebben het gevonden 😳
telefoontje na telefoontje word beloofd het geld terug te storten.
Donderdag payday, jammer joh. Wederom weer m’n eigen centen niet terug.
Vandaag zou de manager om 4 uur terug bellen.
Natuurlijk niet gebeurd , en wederom staat er geen notitie , dus de jongen aan de telefoon kon dus niets doen.
incasso en aanmaningen blijven doorgaan, terwijl contract al lang ontbonden is.
je word van het kastje naar de muur gestuurd en sommige personeels leden komen lax en niet vriendelijk over.


dan al niet te spreken over het apparatuur, werkte bij ons voor geen meter, en geen zuiver beeld.

dus mensen, pas goed op waar je mee in zee gaat, dit bedrijf is verre van goed.
zijn zeer opdringerig bij het aanschaffen, om vervolgens niet meer bereikbaar te zijn.


De buurvrouw leek enthousiast toen ze bij ons aan het installeren was, ging de dag er na een gesprek aan, maar moest nog even nadenken en met haar man bespreken.
Die vrouw is wekenlang gestalkt.

Verschrikkelijk bedrijf.

Dijude
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2023 10:03

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Dijude »

Ook ons werd verteld bij aanschaf,dat wanneer je opzegd, dat je het hele systeem nog steeds kan gebruiken incl app.
Er word alleen geen meldingen meer gemaakt bij de meldkamer.
Nu bij opzegging word er verteld dat het systeem niet meer werkt, als je opzegd.
Alleen nog maar als standalone gebruikt kan worden, alleen aan en uitzetten, wel 99 euro daarvoor betalen.
Camera's en alle andere middelen werken niet meer. Pure zwendel.
GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE

SintAnna
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2023 07:57

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door SintAnna »

Ik ben nieuw op dit forum.
Verisure blijft maar nota's sturen terwijl ik mijn abonnement heb opgezegd.

Wie heeft goede raad voor mij?
Een jaarabonnement bij Verisure is voorbij sinds 19 oktober.
Vanaf 1 september veelvuldig contact gehad met Verisure om mijn abonnement op te zeggen.
Telefonisch, per mail, per brief en als laatste per aangetekend schrijven op 16 oktober.
Verisure geeft nergens enige reactie op.
Ik heb eind september abonnementsgeld betaald tot 19 oktober (een halve maand dus)
Gister een nieuwe nota ontvangen voor tweede helft oktober en de maand november.

Wat kan ik beste doen?
Wie kan me adviseren
Straks om te beginnen toch maar weer eens bellen en antwoord krijgen??

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hebt al gebeld, gemaild en geschreven, nou dus verder maar niets meer doen. Kopieën zorgvuldig bewaren.

Mooiniet
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2023 10:28

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Mooiniet »

Sinds meerdere jaren klant bij verisure.
Begin oktober contract opgezegd. Zou binnen 14 dagen teruggebeld worden. Meerdere malen gemaild, gebeld en brief gestuurd.
Geen reactie.
Je komt niet van je contract af!!!

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Mooiniet schreef:
14 nov 2023 10:39
Sinds meerdere jaren klant bij verisure.
Begin oktober contract opgezegd. Zou binnen 14 dagen teruggebeld worden. Meerdere malen gemaild, gebeld en brief gestuurd.
Geen reactie.
Je komt niet van je contract af!!!
1 ding weten ze very sure, klanten moeten blijven 🤣😂🤣

Esmeraldabeumer
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2023 18:08

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Esmeraldabeumer »

26 okt j.l is er een verkoper bij ons langs geweest om informatie te geven van een alarm systeem van verisure, Wij hebben de verkoper een aantal specificaties gevraag waar wij graag van wilde dat het systeem aan zou voldoen.
De verkoper vertelde ons en kon ons verzekeren dat het systeem wat hij aanbod deze specificaties in zich had en dat dit totaal geen problemen met zich zou meebrengen en dat dit mogelijk was.
Hierop zijn wij dan ook verdergegaan tot het aanschaffen van de producten en is er een afspraak ingeplant voor montage, de dag van de montage 27 okt j.l. kwam de zelfde persoon dus de verkoper het product instaleren en begon het gezeur. Hij had onvoldoende kennis en materiaal en gereedschap bij zich om het systeem te kunnen plaatsen en bij vertrek na bijna 4,5 uur bleven wij achter met overal loshangende bedrading, gaten in de muren enz. De Arlo deurbel die bij dit systeem zat kreeg hij dan ook niet werkend en het lag continu aan ons interne systeem zei hij terwijl er door een erkend bedrijf bij ons de internet aansluiting aangelegd is. De volgende dag 28 okt j.l heeft hij met ons een afspraak gemaakt om 16:00 uur waar hij dan ook niet op tijd was en pas rond de klok van 21:30 uur aankwam zetten. Na meerdere malen zijn manager gesproken te hebben kregen wij als klant zelfs nog een grote mond en bedreigingen van zijn manager over ons heen.

De sensoren die hij bij installatie bij hem had functioneerde dus ook niet en werden maar met tape ergens opgeplakt om dat hij onvoldoende materiaal bij zich had moesten wij zelf nog de tape en dergelijke materialen leveren.

Gisteren 8 nov is er dan ook weer een monteur bij ons langs geweest om de storingen te komen verhelpen en wij hebben met hem gesproken over de feiten wat wij wilde en waarop wij het systeem aangeschaft hebben, hij vertelde hierop dat ons verkeerde informatie verstrekt was en dat dit systeem niet aan deze eisen kon voldoen

Vandaag 10 nov hebben wij dan ook met de klanten service van u gebeld om het contract op te zeggen omdat wij niet akkoord gaan met deze gang van zaken. De dame die wij gesproken hebben verdere informatie wilde zei niet verstrekken vertelde op een dreigende toon dat wij nog voldeden aan de bedenk en opzegtijd van 14 dagen.
Maar nu achteraf kunnen we niet terug omdat we een zakelijke klant zijn komen op de bedenktijd wat een oplichters zijn het!!!! 1 ster is al veel te veel

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Esmeraldabeumer schreef:
16 nov 2023 18:10
Maar nu achteraf kunnen we niet terug omdat we een zakelijke klant zijn komen op de bedenktijd wat een oplichters zijn het!!!! 1 ster is al veel te veel
Heb je dat systeem zakelijk of privé in gebruik? Als dat privé is, kan je een beroep doen op de reflexwerking. En sowieso heb je natuurlijk ook als zakelijke klant gewoon recht op een werkend product conform de overeenkomst. Maar goed, de vraag is wat er zwart op wit staat en wat er alleen mondeling is toegezegd.

Klant2023
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2023 06:32

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Klant2023 »

Ontevreden over de gang van zaken bij Verisure: reeds klant bij Verisure, nu werkt een product niet naar behoren en is niet goed geïnstalleerd nu moet er een monteur langskomen maar zonder blikken of blozen geven ze aan dat dat pas over 1,5 maand kan, wel moet je 1,5 maand gewoon je facturen voldoen, ik heb een klacht ingediend dat dit echt niet kan. Antwoord Verisure: dit is normaal (deze periode). Vacatures staan uit.
Wanneer je klant wilt worden kan er dezelfde dag nog iemand geld bij je komen halen maar wanneer je al klant bent en al betaald moet je 1,5 maand wachten op service… zeer slechte zaak!

JGV
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2023 13:54

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door JGV »

Ook ons werd verteld bij aanschaf, dat wanneer je opzegt, dat je het hele systeem nog steeds kan gebruiken incl app.
Er word alleen geen meldingen meer gemaakt bij de meldkamer.
Nu bij opzegging word er verteld dat het systeem niet meer werkt, als je opzegt. Alleen nog maar als standalone gebruikt kan worden, alleen aan en uitzetten, wel 99 euro daarvoor betalen. De 700,- euro die je betaald is voor installatie. De apparatuur is in bruikleen. Apparatuur wordt niet opgehaald en ook niet verwijderd. Camera's en alle andere middelen werken niet meer. Pure zwendel. Als je wilt dat alles weer werkt, zit er een abonnement van 50 euro aan vast. De optie voor een ander abonnement voor alleen het gebruik van de app is er niet.
GA NIET MET DIT BEDRIJF IN ZEE. Het contract is een wurgcontract.

Corado
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 02:49

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Corado »

Hi,

Ik ben inmiddels al ruim een jaar bezig om van verisure af te komen. Ze geven je dan halverwege een soort "korting" maar ondertussen heb je een nieuw wurgcontract aan je broek hangen.

Je kan beter boeven in je huis laten dan in zee gaan met Verisure, dat zijn de grootste boeven.

Tot op heden kom ik er niet vanaf. Ze wijzen je van het kastje naar de muur en de afdeling "opzeggen" die je binnen 20 werkdagen moet bellen, belt je toch niet terug.

Mooiniet
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 nov 2023 10:28

Re: Ellende met Verisure: wie heeft hier ook ervaring mee?

Ongelezen bericht door Mooiniet »

Had hetzelfde probleem. Rechtsbijstand ingeschakeld.

Plaats reactie