JVS weigert in te gaan op aansprakelijkheid schade door installateurs
Geplaatst: 02 dec 2021 16:06
Er is in april door JVS Zonwering een bedrijf ingehuurd om bij ons twee zonscreens te plaatsen op de eerste verdieping van ons huis bij twee slaapkamers. Omstreeks augustus zagen wij een paar vlekken (2-3 cm lang en 0,5 cm breed) op het glas zitten en gingen ervan uit dat de glazenwasser dit wist te verwijderen met zijn telescoopborstel. In september merkten wij nog meer vlekken op bij de andere ruiten van de slaapkamers en hebben dit op verschillende manieren geprobeerd te verwijderen. De vlekken zitten per 2 met een afstand van de ladderbomen en zo kwamen wij erachter dat dit van de installateurs moest zijn geweest toen zij met hun ladders tegen onze ruiten stonden om de zonscreens te installeren.
Omdat wij deze vlekker niet konden verwijderen hebben wij eind september met JVS contact opgenomen om te vragen of zij een idee hadden hoe dit verwijderd kon worden. Om een lang verhaal (en mailverkeer van 30 mails) kort te maken:
- JVS weet niet hoe deze vlekker verwijderd kunnen worden
- JVS vindt dat wij zelf contact moeten opnemen met de door JVS ingehuurde partij
- JVS vindt dat wij deze partij zelf aansprakelijk moeten stellen
- JVS beroept zich op de algemene voorwaarden, te noemen 10.1 en 11.3 (onderaan bericht)
- JVS geeft aan, als wij aangeven dat deze algemene voorwaarden niet van toepassing zijn op onze klacht, niet meer te reageren op mails.
- op een bericht Aansprakelijkstelling Onrechtmatige Daad wordt niet gereageerd.
- de manager geeft aan dat wij een rechtsbijstandverzekering moeten inschakelen.
VRAAG: Hoe krijgen wij JVS zover dat zij onderzoek doen naar de vlekken op ons raam en zorgen dat deze vlekken weggehaald worden?
Reclamatie
Art. 10. 1. In geval van de aankoop van een product door de wederpartij rust de controle op de hoeveelheid en eventuele beschadigingen bij de wederpartij op het moment dat het product geleverd wordt. Voor zover het niet mogelijk is om het product direct te controleren, dient de wederpartij zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 12 uur na ontvangst over de hoeveelheden en eventuele zichtbare beschadigingen te hebben gereclameerd, bij gebreke waarvan de hoeveelheden vermeld op de factuur geacht te worden als juist te zijn erkend. De juiste werking van het product dient binnen 3 dagen na levering te worden gecontroleerd en bij ons te worden gereclameerd.
Aansprakelijkheid
Art. 11.
3. Niet voor vergoeding in aanmerking komen alle schade
anders dan directe schade, waaronder onder andere, doch
niet uitsluitend: a. bedrijfsschade waaronder bijvoorbeeld
stagnatieschade en gederfde winst. De wederpartij dient
zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;
b. opzichtschade. Onder opzichtschade wordt onder andere
verstaan schade die door of tijdens de uitvoering van het
aangenomen werk wordt toegebracht aan zaken waaraan
wordt gewerkt of aan zaken die zich bevinden in de
nabijheid van de plaats waar wordt gewerkt. De wederpartij
dient zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;
c. schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid
van hulppersonen of niet leidinggevende ondergeschikten
van ons.
Omdat wij deze vlekker niet konden verwijderen hebben wij eind september met JVS contact opgenomen om te vragen of zij een idee hadden hoe dit verwijderd kon worden. Om een lang verhaal (en mailverkeer van 30 mails) kort te maken:
- JVS weet niet hoe deze vlekker verwijderd kunnen worden
- JVS vindt dat wij zelf contact moeten opnemen met de door JVS ingehuurde partij
- JVS vindt dat wij deze partij zelf aansprakelijk moeten stellen
- JVS beroept zich op de algemene voorwaarden, te noemen 10.1 en 11.3 (onderaan bericht)
- JVS geeft aan, als wij aangeven dat deze algemene voorwaarden niet van toepassing zijn op onze klacht, niet meer te reageren op mails.
- op een bericht Aansprakelijkstelling Onrechtmatige Daad wordt niet gereageerd.
- de manager geeft aan dat wij een rechtsbijstandverzekering moeten inschakelen.
VRAAG: Hoe krijgen wij JVS zover dat zij onderzoek doen naar de vlekken op ons raam en zorgen dat deze vlekken weggehaald worden?
Reclamatie
Art. 10. 1. In geval van de aankoop van een product door de wederpartij rust de controle op de hoeveelheid en eventuele beschadigingen bij de wederpartij op het moment dat het product geleverd wordt. Voor zover het niet mogelijk is om het product direct te controleren, dient de wederpartij zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen 12 uur na ontvangst over de hoeveelheden en eventuele zichtbare beschadigingen te hebben gereclameerd, bij gebreke waarvan de hoeveelheden vermeld op de factuur geacht te worden als juist te zijn erkend. De juiste werking van het product dient binnen 3 dagen na levering te worden gecontroleerd en bij ons te worden gereclameerd.
Aansprakelijkheid
Art. 11.
3. Niet voor vergoeding in aanmerking komen alle schade
anders dan directe schade, waaronder onder andere, doch
niet uitsluitend: a. bedrijfsschade waaronder bijvoorbeeld
stagnatieschade en gederfde winst. De wederpartij dient
zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;
b. opzichtschade. Onder opzichtschade wordt onder andere
verstaan schade die door of tijdens de uitvoering van het
aangenomen werk wordt toegebracht aan zaken waaraan
wordt gewerkt of aan zaken die zich bevinden in de
nabijheid van de plaats waar wordt gewerkt. De wederpartij
dient zich desgewenst tegen deze schade te verzekeren;
c. schade veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid
van hulppersonen of niet leidinggevende ondergeschikten
van ons.