Technische vraag internet/tv provider problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Moneyman schreef:
12 feb 2022 16:37
Waarom betaal je al voor een goede wifi-verbinding? Wifi is normaal gesproken je eigen pakkie an. Goed internet tot aan de router is voor de leverancier, alles erachter voor jou (afgezien van de door de provider geleverde apparatuur die wél moet werken natuurlijk).

Ik denk, alles overziende, nog steeds eerder aan een issue vóór de router.
Dat snap ik niet zo goed, de wifi wordt toch geleverd door de provider? Ik doe voor zover ik weet niks om de wifi te hinderen. Zou ook niet weten wat ik, afgezien van die wifi Plus, zelf zou kunnen doen. Ben niet zo heel technisch.
Lady1234 schreef:
12 feb 2022 16:46
Maar uw tv is toch bekabeld aangesloten? En daar hebt u ook nog problemen.

Dus mijns inziens is het voorstel een beetje onzin en afschuiven.

Hebben ze die glaskabel al weleens gemeten?
Ik kijk momenteel vooral via internet (Chromecast) en daar zitten de problemen met name. Ze zeggen dat ze de glaskabel gemeten hebben en dat die goed is. Alleen is het glasvezelkastje van KPN, de beheerder van het netwerk. En die weigeren ze langs te sturen want het probleem zit volgens hun dus in de wifi. Wat het probleem veroorzaakt is mij nog steeds niet duidelijk.
Er is ook al meermaals voorgesteld om gratis over te stappen naar een andere provider.
Morganlefay schreef:
12 feb 2022 17:14
Laat het Agentschap Telecom er eens naar kijken
Wat zouden zij kunnen doen? Ik ken ze niet moet ik bekennen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u gewoon tv kijkt, dus niet streamen via de chromecast, hebt u dan een goed constant beeld?

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik had een reactie geplaatst maar die komt blijkbaar niet door.
Gewoon tv kijken doe ik heel weinig. De laatste paar weken heb ik daar geen problemen meer mee gehad, maar het treedt normaal ook niet constant op.

Wat betreft glasvezel meten heb ik daar te weinig verstand van. Ik weet alleen dat de monteur zei dat de glasvezel ok is en goed binnen komt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lisa29 schreef:
12 feb 2022 20:37
Ik had een reactie geplaatst maar die komt blijkbaar niet door.
Gewoon tv kijken doe ik heel weinig. De laatste paar weken heb ik daar geen problemen meer mee gehad, maar het treedt normaal ook niet constant op.

Wat betreft glasvezel meten heb ik daar te weinig verstand van. Ik weet alleen dat de monteur zei dat de glasvezel ok is en goed binnen komt.
Als meerdere monteurs dit hebben gezegd en zeggen dat het aan je wifi ligt, dan ga daar nu maar vanuit. Ook omdat je het zowel bij Ziggo als nu bij T-mobile hebt gehad.
Zeker als je zegt vooral via je chromecast te kijken, dan zou ik de problemen vooral daar zoeken. En nee, die neem je niet af van je provider maar moet je zelf regelen. Je krijgt hooguit een wifi-router als basis maar of en hoe dit in je hele huis verder werkt is aan jou en niet aan je provider.

Zorg dat je iemand bij je krijgt die hier iets vanaf weet en je kan helpen of laat het doen door je provider maar daar betaal je dan ook (flink) voor.

Cro
Berichten: 2065
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Cro »

Lisa29 schreef:
12 feb 2022 18:56

Dat snap ik niet zo goed, de wifi wordt toch geleverd door de provider? Ik doe voor zover ik weet niks om de wifi te hinderen. Zou ook niet weten wat ik, afgezien van die wifi Plus, zelf zou kunnen doen. Ben niet zo heel technisch.
De provider levert inderdaad een apparaat dat in Wifi voorziet, dat zegt echter niet veel over de kwaliteit. Wifi kwaliteit is erg afhankelijk van de omgeving en verkeerde plaatsing kan bijvoorbeeld veel uitmaken voor de kwaliteit. Veel mensen plaatsen bijvoorbeeld de wifi router in de meterkast, want mooi uit zicht. Of bijvoorbeeld achter de bank.

Terwijl bijvoorbeeld muren funest kunnen zijn voor de ontvangst. Maar ook bijvoorbeeld andere stoorzenders kunnen een probleem zijn, denk aan apparatuur in huis dat dezelfde frequentie gebruikt, of bijvoorbeeld wifi zenders van de buren. Des te meer wifi netwerken en apparaten in de buurt, des te slechter de kwaliteit van de verbindingen vaak is.

En voor dat soort zaken ben je toch echt zelf verantwoordelijk.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@Angel1978 @cro

Bedankt,ik wist echt niet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de wifi. De converter is wel stuk geweest en toen ook vervangen. Net als de modem, hoewel dit modem meer problemen lijkt te veroorzaken dan de vorige. Maar goed het lijkt inderdaad vooral wifi te zijn.

Zo beschouwd klinkt 6 maanden gratis Wifi Plus niet zo slecht. En daarna 2,50 per maand valt op zich wel mee.
Tenzij de tv of het vaste internet nog vervelend gaat doen, want dat valt vast wel onder hun verantwoordelijkheid.

Het zou kunnen dat er in mijn buurt veel andere wifi netwerken zitten, appartementencomplex en dichtbevolkte straat. En de router staat inderdaad in de meterkast omdat daar de glasvezel binnenkomt.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lisa29 schreef:
12 feb 2022 21:54
@Angel1978 @cro

Bedankt,ik wist echt niet dat ik zelf verantwoordelijk ben voor de wifi. De converter is wel stuk geweest en toen ook vervangen. Net als de modem, hoewel dit modem meer problemen lijkt te veroorzaken dan de vorige. Maar goed het lijkt inderdaad vooral wifi te zijn.

Zo beschouwd klinkt 6 maanden gratis Wifi Plus niet zo slecht. En daarna 2,50 per maand valt op zich wel mee.
Tenzij de tv of het vaste internet nog vervelend gaat doen, want dat valt vast wel onder hun verantwoordelijkheid.

Het zou kunnen dat er in mijn buurt veel andere wifi netwerken zitten, appartementencomplex en dichtbevolkte straat. En de router staat inderdaad in de meterkast omdat daar de glasvezel binnenkomt.
Hetzelfde pakket kost je in de winkel over het algemeen tussen de 100 en 200 euro. Dan kun je wel zelf kiezen en ben je eigenaar maar dan moet je wel weten wat je moet hebben.

Met de aanbieding heb je dus minimaal ( 100/2.5 + 6 ) 46 maanden profijt voordat het kantelpunt er is dat je beter zelf kan kopen.

Zo slecht is die aanbieding dus niet als.dat je probleem oplost.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door xflorisx »

Wat hier niet genoemd is, is dat dit een nogal nieuw huis is. Dat heeft vaak HR++ glas en vaak aluminiumlaagjes onder parketvloeren en in muurisolatie. De plaats van de Wifi router is dan erg belangrijk. TV mag geen probleem zijn. Die kun je met een datakabel verbinden met de router. Dat is altijd aan te raden, alleen wil men die snoeren niet in het zicht hebben. Soms ook compleet onmogelijk omdat het huis zich daar niet voor leent.
Je kunt zelf met een app testen hoe sterk jouw wifi in jouw huis is en hoe sterk en hoeveel andere wifi routers van buren actief zijn. Zo'n app kun je in de store vinden met een naam als Wifi analyzer.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

@angel1978
Dank je, ik zou niet weten wat ik in de winkel zou moeten kopen dus zo'n pakket van T-Mobile zelf is dan makkelijker. Zoals je voorrekent is dat qua kosten inderdaad een stuk goedkoper. Het is dan nog wel uitproberen of het daadwerkelijk het probleem oplost, maar goed daar heb ik 6 maanden de tijd voor.

@xflorisx
Ik weet in ieder geval dat er HR++ glas overal zit. En vast nog wel andere dingen die de kwaliteit van de verbinding negatief beïnvloeden.
De router op een andere plek kan technisch eigenlijk niet, dat redden de kabels niet qua afstand. Ik zal binnenkort eens testen hoe sterk de wifi hier in huis is.
Dank voor de tips, ben ik mee geholpen als niet zo'n technisch iemand😇

smuld718a
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 feb 2022 18:07

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door smuld718a »

Ik zou de tv idd bekabeld doen. Vaak blijkt dat het modem (dat wat je krijgt van je provider) een mager signaal geeft.
Mijn Delta (glasvezel) kastje geeft 5.0 tot op n meter of 2-3, daarna is het 2.4!
Dus er een goede router aangehangen (Uniflo) met 'n paar zenders (populair mushrooms genoemd ivm de vorm) : uitstekende Wifi ook buiten tot ruim 30 meter van huis.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Voor zover ik weet is de tv bekabeld aangesloten. Via een kabeltje uit de muur die dan weer is aangesloten op het tvkastje. Tv is dan weer verbonden met het tvkastje.
Volgens de metingen van de provider zou ik een sterke verbinding hebben. Maar goed dat gaat dan om de bekabelde verbinding. Daarom ga ik zeker de tv extra in de gaten houden aangezien die niet op wifi zit.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Maar waarmee heb je dan exact problemen?

1) met het bekijken van programmas’s direct op de TV (dus: via het kastje);
2) met het bekijken van programma’s via Chromecast?

IN het eerste geval heb je niets meer WiFi te maken, in het tweede geval wel.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Even een update: de problemen blijven bestaan. Dat wil zeggen bevriezend beeld,groene en blauwe blokjes en grijs beeld zowel op internet als tv.
Via de community zit er nu wel iemand achteraan om het eindelijk op te lossen. Ik heb aangegeven dat ik best wel de 6 maanden gratis wifi plus wil uitproberen. Maar dat ook de tv blijft haperen en die is niet aangesloten op de wifi...De redenering is steeds dat hun metingen geen storing laten zien dus dat er niks aan de hand is. Gelukkig is er nu eindelijk weer een monteur geweest (nummer 4!).
De beste man was vrij snel klaar: omdat zowel internet als tv haperen ligt het probleem zeer waarschijnlijk in het netwerk. T Mobile heeft steeds geweigerd de netwerkbeheerder aan te sturen. Deze monteur heeft nu een ticket aangemaakt om in de 'patchkast' (?) buiten te kijken. Hij zei dat het best kan zijn dat die kabel niet goed aangeklikt is. Ik ben benieuwd of er nu daadwerkelijk naar het signaal gekeken gaat worden. Hopelijk is het dan eindelijk een keer opgelost.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

angel1978 schreef:
04 dec 2021 09:24
Als TS nu al klaagt over de snelheid, betwijfel ik of DSL hier goed genoeg is.
Ik heb 8 Mbps down en 1 Mbps up en heb geen probleem om HD te streamen.
Lisa29 schreef:
12 feb 2022 18:56
Dat snap ik niet zo goed, de wifi wordt toch geleverd door de provider? Ik doe voor zover ik weet niks om de wifi te hinderen.
Als je Wifi kastje ver weg staat dan kan dat storen. Ik kan een Mesh setje sterk aanbevelen: meerdere kastjes, die het onderling allemaal zelf regelen. Ik heb zelf deze i.v.m. het feit dat ieder kastje een kabelaansluiting en je apparaten zonder Wifi toch via de Wifi kunnen.

https://www.tp-link.com/nl/home-network ... o/deco-m5/

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Het wifi kastje staat helaas op slechts een paar meter van de tv. Ook op de smartphone valt regelmatig het internet weg terwijl ik op 3 meter van het kastje vandaan zit.
Het gaat mij ook niet om de snelheid maar om het feit dat er dagelijks storingen optreden. Het lijkt of het signaal steeds een paar seconden onderbroken wordt.
Ik betwijfel of zo'n mesh kastje gaat helpen. De monteur was verbaasd dat er in zijn opdracht niks gezet was over het feit dat de tv ook stoort.
We zullen zien of zijn ticket ook daadwerkelijk uitgevoerd gaat worden. Mijn hoop is dat het inderdaad buiten het huis ligt en dat als daar iets aan gedaan wordt ik 'normaal' internet en tv heb. Zonder gekleurde blokjes, uit internet gegooid worden, grijs of bevroren beeld....

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als het tussen het Wifi kastje een muur zit en in de muur veel metaal verwerkt, dan kan dat ook veel storing geven. Je zou zelf altijd een lange IP kabel kunnen kopen om te kijken of het probleem aan Wifi ligt of niet.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

De muur tussen het halletje en de woonkamer is dun. Voor zover ik kan beoordelen zit er weinig tot geen metaal in de muur. De lange kabel heb ik al geprobeerd, maar zelfs met de kabel rechtstreeks aangesloten op het modem blijft het storen. Dat, gecombineerd met het feit dat de wif-loze tv ook stoort, vergroot mijn vermoeden dat de glasvezelverbinding zelf het probleem is. De monteur zei dat er waarschijnlijk een patchkabel niet goed ingeklikt zit. Dat zou ook passen bij het feit dat de storingen steeds maar eventjes duren. Net als bij een los contactje in een lamp zeg maar.
Ik hoop van harte dat het ticket van deze monteur opgevolgd wordt.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het lijkt me inderdaad de glasvezelverbinding of het modem. Als het bedraad al niet goed werkt, kan het probleem nooit na de modem komen, alleen ervoor.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lisa29 schreef:
04 mei 2022 20:00
De lange kabel heb ik al geprobeerd, maar zelfs met de kabel rechtstreeks aangesloten op het modem blijft het storen.
Dat is het waarschijnlijk het probleem van de provider.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Technische vraag internet/tv provider problemen

Ongelezen bericht door Lisa29 »

alfatrion schreef:
04 mei 2022 21:41
Lisa29 schreef:
04 mei 2022 20:00
De lange kabel heb ik al geprobeerd, maar zelfs met de kabel rechtstreeks aangesloten op het modem blijft het storen.
Dat is het waarschijnlijk het probleem van de provider.
Denk ik ook, alleen maken zij er steeds mijn probleem van door te stellen dat alle metingen prima zijn. Maar er is nu hoop doordat de monteur lijkt door te pakken.
Nijogeth schreef:
04 mei 2022 21:30
Het lijkt me inderdaad de glasvezelverbinding of het modem. Als het bedraad al niet goed werkt, kan het probleem nooit na de modem komen, alleen ervoor.
Bedankt, dat sterkt mij in de overtuiging dat het aan de glasvezel ligt. Het frustrerende is dat ik dat al bijna vanaf het begin zeg maar niemand lijkt me te geloven. Mocht er inderdaad uit komen dat het toch de glasvezel is dan is dat zowel bevestiging als boosheid omdat er zo lang gesoebat is.
Ik houd jullie op de hoogte!

Plaats reactie