Frauduleuze praktijken DHL

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Erthanax schreef:
04 dec 2021 20:10
Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 19:46
(...) Volgens mij is het fraude als DHL scant, niet bezorgd en liegt dat er wel bezorgd is. Op zijn minst is dat simpelweg diefstal
Diefstal? Heeft de bezorger dan een goed dat geheel of ten dele aan een ander toebehoort weggenomen, met het oogmerk om het zich wederrechtelijk toe te eigenen?

Het is natuurlijk niet in de haak is dat een bezorgdienst ten onrechte beweert dat een pakket is afgeleverd, maar dat maakt het nog geen diefstal (art. 310 Sr).

Valsheid in geschrift (zonder -e!) lijkt me dan meer voor de hand liggen. Er lijkt mij meer kans op bewijs dat de bezorger een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk heeft opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken (art. 225 Sr).
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:08
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.
Meenemen is iets geheel anders dan wederrechtelijk toe-eigenen.
Wat verstaat u overigens onder "meenemen"? Valt "in de bus laten liggen" daar ook onder?
Bovendien schrijft u dat het fraude is en daarom simpelweg diefstal. Dat kan natuurlijk ook al niet; het zijn twee totaal verschillende dingen.

Dat er iets niet goed is gegaan is wel duidelijk, maar vooralsnog is er van diefstal beslist geen sprake.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:08
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.
Dat is natuurlijk onzin.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Wat ik vooral wil weten is waar het pakketje van TS is...

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:06
Het ligt weer niet aan de bedrijven die de zaak flessen maar aan anderen.
Ik lees nergens dat er geflest word. Het pakket is niet aangekomen bij de ontvanger en dat kan vele oorzaken hebben. Het kan bewust gedaan zijn en onbedoeld. Slechts 1 optie is de boel flessen, de rest niet.
Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:06
U wijst met de vinger zonder dat u weet wat er speelt.
Dan zal u even in de spiegel moet kijken. U weet niet wat de reden is dat het pakket niet op uw werk is afgeleverd, maar u weet wel te melden dat er gelogen is. Een pakket per ongeluk op een verkeerd adres afleveren is geen liegen. Een pakket voor de deur leggen en dat even later gestolen word door een derde is geen liegen. Al uitscannen lopend naar de, of een verkeerde, deur en daar erachter komen dat er niet aanwezig is en de buren ook niet waardoor het pakket weer terug moet naar de depot is geen liegen.
Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:08
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.
ALS de bezorger het ZOU uitscannen en de bezorger ontvreemd dit pakje, dan is het diefstal. Maar, zoals al vaker in vele topics geschreven, dat is slechts 1 optie van de vele die er zijn waarom een pakket niet op de juiste plek beland.

Als ik de ontvangers zou moeten geloven zijn alle bezorgers dieven die hun huis vol hebben staan met gestolen pakjes. Dan vraag ik mij alleen nog af, hebben ze ook een röntgen apparaat mee waarmee ze de inhoud van het pakket kunnen zien? Ik hoor namelijk niemand klagen dat pakketten geopend afgeleverd worden. Dus onderweg open maken of er iets leuks in zit kan je daarmee uitsluiten. Of nemen ze op de wilde gok leveringen mee? En zitten ze nu thuis met foute kersttruien, cd's met klassieke uitvoeringen van hardrockmuziek en opblaas kinder zwembadjes?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Jablan »

Wie direct uitgaat van diefstal door de bezorger, bekijkt de wereld vol wantrouwen. Elke andere reden komt bij deze mensen niet aan.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Moneyman schreef:
04 dec 2021 22:36
Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:08
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.
Dat is natuurlijk onzin.
Natuurlijk is dat geen onzin. Door DHL is er een onderzoek gestart en zij hebben aan de afzender verklaart dat het pakket is afgeleverd. Dat kunnen ze alleen als zij de bezorger geloven en de bezorger volhoudt dat deze het pakket heeft afgeleverd.
Overal zijn wel rotte appels en daarbij is DHL echt geen uitzondering.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 dec 2021 09:33
Natuurlijk is dat geen onzin. Door DHL is er een onderzoek gestart en zij hebben aan de afzender verklaart dat het pakket is afgeleverd. Dat kunnen ze alleen als zij de bezorger geloven en de bezorger volhoudt dat deze het pakket heeft afgeleverd.
Overal zijn wel rotte appels en daarbij is DHL echt geen uitzondering.
Heel fijn, maar daarmee heb je nog steeds je claim van diefstal niet onderbouwd.

150747
Berichten: 232
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door 150747 »

PeterPeters1966 schreef:
04 dec 2021 19:57
Toch best wel gek dat DHL allemaal busjes laat rondrijden met pakketten die dan blijkbaar allemaal weer terug gaan naar een magazijn of zo. Als het niet wordt bezorgd moet er toch iets gebeuren met alle die pakketten.
Dat klopt.
Al een paar keer meegemaakt dat ik zogenaamd niet thuis was en dat ik het maar op moest halen op een pick-up point.
Geen briefje in de bus en we waren gewoon thuis.
We zagen de bus voorbij rijden maar hij stopte 100 meter verder. Nog geroepen en gezwaaid maar mocht niet baten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 dec 2021 09:33
Moneyman schreef:
04 dec 2021 22:36
Ik_weet_niet_alles schreef:
04 dec 2021 22:08
Als een bezorger een pakket registreerd als afleverd en neemt deze mee dan is het wel degelijk diefstal. Degene die wordt bestolen is de afzender.
Dat is natuurlijk onzin.
Natuurlijk is dat geen onzin. Door DHL is er een onderzoek gestart en zij hebben aan de afzender verklaart dat het pakket is afgeleverd. Dat kunnen ze alleen als zij de bezorger geloven en de bezorger volhoudt dat deze het pakket heeft afgeleverd.
Overal zijn wel rotte appels en daarbij is DHL echt geen uitzondering.
NIets van wat je schrijft maak dat je claim dat er sprake is van diefstal waar is. Het komt niet eens in de buurt.

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Ik heb de app van DHL waarin stond afgeleverd aan de klant. DHL gaat dus in de fout.

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
05 dec 2021 11:03
NIets van wat je schrijft maak dat je claim dat er sprake is van diefstal waar is. Het komt niet eens in de buurt.
Hoe noem je het dan wel? Verduistering?

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Misleiding. Klant wordt immers misleid.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Of een domme fout die niet altijd recht te zetten is.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door kuklos »

NeoDutchio schreef:
05 dec 2021 18:34
Of een domme fout die niet altijd recht te zetten is.
Welnee, je snapt het weer eens niet.
De mensen die hier komen klagen op het forum maken nooit fouten. In geen enkele situatie. Onder geen enkele omstandigheid. Maar de mensen die bij de bedrijven werken waar ze zaken mee doen, die maken alleen maar willens en wetens fouten die over het algemeen zelfs strafbaar zijn. Geen uitzondering mogelijk.

/s

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Die gasten hebben geen zin om na aflevering te scannen zoals post.nl wel altijd doet. Dil doet maar wat. Halen ze de dag niet blijft alles liggen. Kwalijk!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

PostNL doet het beter. Tuurlijk.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
05 dec 2021 18:39
NeoDutchio schreef:
05 dec 2021 18:34
Of een domme fout die niet altijd recht te zetten is.
Welnee, je snapt het weer eens niet.
De mensen die hier komen klagen op het forum maken nooit fouten. In geen enkele situatie. Onder geen enkele omstandigheid. Maar de mensen die bij de bedrijven werken waar ze zaken mee doen, die maken alleen maar willens en wetens fouten die over het algemeen zelfs strafbaar zijn. Geen uitzondering mogelijk.

/s
Als meer informatie hebt in deze kwestie dan vernemen wij dat graag, anders zullen we toch TS geloven. Als u dat niet wilt dan kunnen we net zo goed stoppen met dit forum. Dan heeft een TS bij elke OP per definitie ongelijk.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ga naar een winkel, kan je het pakje na aankoop meteen in je tas stoppen. Word je niet misleid, en niet bestolen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Frauduleuze praktijken DHL

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik_weet_niet_alles schreef:
05 dec 2021 19:18
kuklos schreef:
05 dec 2021 18:39
NeoDutchio schreef:
05 dec 2021 18:34
Of een domme fout die niet altijd recht te zetten is.
Welnee, je snapt het weer eens niet.
De mensen die hier komen klagen op het forum maken nooit fouten. In geen enkele situatie. Onder geen enkele omstandigheid. Maar de mensen die bij de bedrijven werken waar ze zaken mee doen, die maken alleen maar willens en wetens fouten die over het algemeen zelfs strafbaar zijn. Geen uitzondering mogelijk.

/s
Als meer informatie hebt in deze kwestie dan vernemen wij dat graag, anders zullen we toch TS geloven. Als u dat niet wilt dan kunnen we net zo goed stoppen met dit forum. Dan heeft een TS bij elke OP per definitie ongelijk.
Lees nog eens goed wat ik geschreven heb en op wie ik reageer. Dan begrijp je wellicht wat ik schrijf.
Dat het pakket van TS niet bezorgd is betwist ik niet en geloof ik. Dat DHL te vroeg heeft afgetekend geloof ik ook onmiddellijk. Maar zoals NeoDutchio al schreef kan het ook een niet meer te corrigeren fout zijn.
Laatst gewijzigd door kuklos op 05 dec 2021 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten