Behoort tandheelkundige zorg tot het eigen risico?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Behoort tandheelkundige zorg tot het eigen risico?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Wat een negatieve reacties zitten ertussen richting @brabbelende brabo.
Ik denk dat de reacties, die uitleggen dat de normale tandartscodes nooit onder de basisverzekering kunnen vallen , maar wellicht de lachgastoediening wel, het dichtst bij de waarheid komen. (mits het een normale tandartsbehandeling betreft, dus niet kunstgebit en niet bij een speciale angst-tandarts).
TS moet zijn nota ( in het MIJN-gedeelte moeten alle door de tandarts ingediende codes zichtbaar zijn) nakijken om te bepalen welk gedeelte basisverzekering is en welk gedeelte aanvullende verzekering.
Persoonlijk heb ik ongeveer hetzelfde aan de hand gehad bij het plaatsen van een implantaat ( door de kaakchirurg). Van te voren was duidelijk dat een implantaat NIET onder de basisverzekering valt. TOCH liet de verzekeraar dit onder de basisverzekering vallen. Ik vermoed dat dit in hun voordeel is. Wij hebben met succes geprotesteerd, maar wij lopen wel tegen een muur aan.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Behoort tandheelkundige zorg tot het eigen risico?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

HandigeHarrie schreef:
11 dec 2021 15:48
De administratieve verwerking kan makkelijk fout gaan als de hele behandeling op één factuur staat, maar de verrichtingen onder twee verschillende verzekeringen thuishoren (basisverzekering resp. aanvullende tandartsverzekering).
@HandigeHarrie heeft gelijk: ook bij ons ging het fout door het gebruik van foute codes.

@brabbelende brabo: ben jij al verder gekomen intussen? Zijn er ontwikkelingen?

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Behoort tandheelkundige zorg tot het eigen risico?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mathilde D. schreef:
15 dec 2021 08:52
HandigeHarrie schreef:
11 dec 2021 15:48
De administratieve verwerking kan makkelijk fout gaan als de hele behandeling op één factuur staat, maar de verrichtingen onder twee verschillende verzekeringen thuishoren (basisverzekering resp. aanvullende tandartsverzekering).
@brabbelende brabo: ben jij al verder gekomen intussen? Zijn er ontwikkelingen?
Na 1 week niets vernomen te hebben van Brabbelende Brabo blijft het raden naar de behandel codes. En dus kun je er eigenlijk niets over zeggen.

Gesloten