Welk beroep zou u kiezen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Welk beroep zou u kiezen?

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Nijogeth schreef:
08 dec 2021 18:44
Eilandbeheerder lijkt me ook een mooie. 90.000 per jaar, exclusief reiskosten. Dan wel hopen op een mooi tropisch eiland en geen Spitsbergen ofzo.
Op de meeste eilanden is 90.000 per jaar niet zoveel. Omdat alles van buiten moet komen zijn de spullen stervensduur. Zelfs als het eiland nog redelijk dicht bij de bewoonde wereld ligt is alles al een stuk duurder.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welk beroep zou u kiezen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
09 dec 2021 19:38
Nijogeth schreef:
08 dec 2021 18:44
Eilandbeheerder lijkt me ook een mooie. 90.000 per jaar, exclusief reiskosten. Dan wel hopen op een mooi tropisch eiland en geen Spitsbergen ofzo.
Op de meeste eilanden is 90.000 per jaar niet zoveel. Omdat alles van buiten moet komen zijn de spullen stervensduur. Zelfs als het eiland nog redelijk dicht bij de bewoonde wereld ligt is alles al een stuk duurder.
Gelukkig is het vervoer niet voor eigen kosten. Even de boot volladen met spullen van het vasteland en terug.

Overigens werd niet gesteld dat je op het eiland moet blijven. Mooi een of twee keer per dag met een via internet werkende drone over dat eiland vliegen (draadloos opladen, het helideck wordt een grote oplader), bij problemen pakken we de helicopter om even te gaan kijken.

Het gezegde van Bill Gates ging toch als volgt: 'Ik kies een lui persoon voor moeilijk werk, want een lui persoon vind een makkelijke manier om dat te doen'.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Welk beroep zou u kiezen?

Ongelezen bericht door kuklos »

Nijogeth schreef:
09 dec 2021 23:04
Het gezegde van Bill Gates ging toch als volgt: 'Ik kies een lui persoon voor moeilijk werk, want een lui persoon vind een makkelijke manier om dat te doen'.
Nope. Niet waar.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Welk beroep zou u kiezen?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het mooie is dat dit me zelfs op het gymnasium is verteld. Nu vraag ik me af hoe vaak ik toch gelijk had als de leraar me weer eens de klas uitzette.

Gesloten