Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ' eis' mijn € 181 terug van WE :D

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
19 dec 2021 23:12
Ik ' eis' mijn € 181 terug van WE :D
Welke € 181?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat ik terug gekregen zou hebben, teveel aan voorschotten betaald heb .
Minder verbruikt dus zou ik € 181 terug krijgen 😔.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Voor die 181,- kun je aankloppen bij de curator.
En daar sta je achteraan de rij.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Gas- en stroomprijzen weer op recordniveau, 'ga geen lang contract aan' - https://nos.nl/l/2410103

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
20 dec 2021 09:26
Gas- en stroomprijzen weer op recordniveau, 'ga geen lang contract aan' - https://nos.nl/l/2410103
Pompen dan maar in groningen, en herhuisvesting regelen waar de muren scheuren.
Lijkt me sowieso een snellere oplossing voor betrokkenen in Groningen, die al jaren op schadevergoeding wachten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door moederslink »

16again schreef:
20 dec 2021 08:40
Voor die 181,- kun je aankloppen bij de curator.
En daar sta je achteraan de rij.
Ja.
Heb al een vorige maand een mail gestuurd 😅

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door WZZ »

Ook grote leveranciers kunnen in de problemen komen. Alleen zal de overheid die niet makkelijk failliet laten gaan, zie ook bij de banken.
Ik blijf erbij dat je als consument weinig inzicht hebt in de solvabiliteit van een onderneming en dat concurrerend niet betekent dat je (te) grote risico's neemt. En als dat wel zo zou zijn dan liggen er grote gevaren op de loer voor klanten van de Action, supermarktketen Dirk, berijders van Dacia auto's en veel andere Chinese merken.
Overigens kunnen zoals gezegd ook grote bedrijven in de problemen komen, zie bv KLM. Zonder overheidssteun was het een stuk rustiger geweest in de lucht boven de randstad (maar dat is een andere discussie).
Bovendien verkoopt ook Eneco goedkope(re) energie via dochterondernemingen, alleen zijn ze dan wel zo slim dat het hoofdbedrijf bij een faillissement niet wordt meegetrokken. Dat geldt ook voor veel ziektekostenverzekeraars.
Iedereen een behaaglijk en betaalbaar 2022 toegewenst.

Noël Maesen
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 jan 2021 15:59

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door Noël Maesen »

Het is inderdaad moeilijk een nieuwe leverancier te vinden, dat is 1 één.
De prijzen zijn verdubbelt bij gas, electriciteit. Minder betalen is meer afrekening.
Mijn voorstel werd gedaan om ook van het failliette bedrijf over te schakelen naar een Variabel rente en geen vast contract.
Dit houd wel in dat de prijzen HOGER KUNNEN WORDEN???? ( DIT WEET NIEMAND) Maar ook kunnen dalen: het is een gok.
Een nieuwe leverancier geeft soms een promotie als nieuwe klant (neem een grote). Houd hier ook weer rekening voor welke periode dit is.
Eneco startte in mijn geval de 1ste van de volgende maand + 1 maand opzeg. Mijn noodleverancier vroeg dan nog een NOODTARIEF dus ook een sur +
Uitzoeken, vergelijken, een meer verbruik marge ingeven. Soms is het goed meer voorschotten te betalen en terug te krijgen. Toch bij mijn failliette maatschappij ben ik de voorschotten kwijt na afrekening. Maak dus een keuze. Mijn hoop was ook GOED ..... OF NIET :o :x :o

jonis
Berichten: 2714
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door jonis »

Noël Maesen schreef:
20 dec 2021 17:28
Het is inderdaad moeilijk een nieuwe leverancier te vinden, dat is 1 één.
De prijzen zijn verdubbelt bij gas, electriciteit. Minder betalen is meer afrekening.
De tarieven januari variabel zijn binnen.
Gas is 1,11m3 dat is 'n 30 cent hoger itt verdubbeling.
Elektra 'n 10% hoger normaal tarief en dal vanhetzelfde.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Noël Maesen schreef:
20 dec 2021 17:28
Het is inderdaad moeilijk een nieuwe leverancier te vinden, dat is 1 één.
De prijzen zijn verdubbelt bij gas, electriciteit. Minder betalen is meer afrekening.
Mijn voorstel werd gedaan om ook van het failliette bedrijf over te schakelen naar een Variabel rente en geen vast contract.
Dit houd wel in dat de prijzen HOGER KUNNEN WORDEN???? ( DIT WEET NIEMAND) Maar ook kunnen dalen: het is een gok.
Een nieuwe leverancier geeft soms een promotie als nieuwe klant (neem een grote). Houd hier ook weer rekening voor welke periode dit is.
Eneco startte in mijn geval de 1ste van de volgende maand + 1 maand opzeg. Mijn noodleverancier vroeg dan nog een NOODTARIEF dus ook een sur +
Uitzoeken, vergelijken, een meer verbruik marge ingeven. Soms is het goed meer voorschotten te betalen en terug te krijgen. Toch bij mijn failliette maatschappij ben ik de voorschotten kwijt na afrekening. Maak dus een keuze. Mijn hoop was ook GOED ..... OF NIET :o :x :o
Ik denk dat de gok voor een variabel tarief best goed te maken is. Waarschijnlijk zijn de kosten in het begin van het jaar wat hoger maar gaan deze dalen als het weer warmer wordt of in de zomer. Dat is dan het moment om over te stappen naar een vast contract.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
20 dec 2021 18:08
Ik denk dat de gok voor een variabel tarief best goed te maken is. Waarschijnlijk zijn de kosten in het begin van het jaar wat hoger maar gaan deze dalen als het weer warmer wordt of in de zomer. Dat is dan het moment om over te stappen naar een vast contract.
Dat suggereert dat je als het jou uitkomt kan aanpassen. Heeft een variabel contract dan geen looptijd?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Over het algemeen is dat wel het idee van een variabel contract. Opzegtermijn van een maand en vaak mag 2x per jaar het tarief aangepast worden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
20 dec 2021 18:18
Ik_weet_niet_alles schreef:
20 dec 2021 18:08
Ik denk dat de gok voor een variabel tarief best goed te maken is. Waarschijnlijk zijn de kosten in het begin van het jaar wat hoger maar gaan deze dalen als het weer warmer wordt of in de zomer. Dat is dan het moment om over te stappen naar een vast contract.
Dat suggereert dat je als het jou uitkomt kan aanpassen. Heeft een variabel contract dan geen looptijd?
Niet meer als de opzegtermijn (gebruikelijk 1 maand). Als u het nieuws hebt gezien komen zij met precies hetzelfde advies.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door 16again »

Wellicht off-topic, maar als ik hier rondlees moet ik constant aan dit 400 jaar oude schilderij van Peter Paul Rubens denken:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... andles.jpg

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nog aardig heet zo’n vlammetje onder je hand.

marten 65
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jan 2022 20:55

Re: Na failliete Welkom Energie nu de rekening van Eneco voor november, wat nu?

Ongelezen bericht door marten 65 »

het schijnt dat fenor ( ook failliet) klanten netjes zijn overgenomen door Buget energie voor de oude tarieven die bij fenor werden betaald ..plus 20 cent ...dan zaten die klanten altijd nog zo rond de 1.10 per kuub gas
wij als ex welkom klanten van betaalden verplicht 30 dagen rond de 1.20 meer bij Eneco .......nier normaal en schaamteloos !!!

Gesloten