Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
28 apr 2022 06:58
Misschien moeten mensen eens van het idee afstappen dat dokters een soort goden zijn die alles kunnen oplossen.
De dokter als god is makkelijker dan de eigen levensstijl in de spiegel onder ogen te zien.
Overgewicht en vitamine D tekort was oververtegenwoordigd op de Corona gevallen op de IC

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
28 apr 2022 06:58
Onkruid71 schreef:
28 apr 2022 03:44


Maar van overtuigd zijn hebben we niet veel aan, ik ben er ook van overtuigd als artsen beter onderzoek hadden gedaan en eerder, dan hadden ze PEM ook al opgelost.
Misschien moeten mensen eens van het idee afstappen dat dokters een soort goden zijn die alles kunnen oplossen.
Oh daar was ik al lang van af gestapt. Jaren geleden al, alleen jammer dat ze in die jaren ook niks onderzocht hebben.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Toch jammer dat deze motie weggestemd werd, weer een gemiste kans. Er is gebrek aan kennis maar zal er als het aan den regering ligt ook niet sneller komen. Te weinig aandacht in de politiek voorkomt COVID dus.

https://twitter.com/riendebock/status/1 ... JggJg&s=19

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Onkruid71 schreef:
29 apr 2022 22:12
Toch jammer dat deze motie weggestemd werd, weer een gemiste kans. Er is gebrek aan kennis maar zal er als het aan den regering ligt ook niet sneller komen. Te weinig aandacht in de politiek voorkomt COVID dus.

https://twitter.com/riendebock/status/1 ... JggJg&s=19
Waarom is het een gemiste kans? De minister heeft uitgebreid aangegeven dat er geen noodzaak is voor extra onderzoek omdat er vele onderzoeken lopen, het voegt dus naar zijn mening weinig toe.

Helaas zie je in de tweede kamer regelmatig dat er voor moties wordt gestemd voor de bühne en er geen onderbouwing is. Dus zonder onderbouwing roepen "gemiste kans" is eigen bevestiging geven dat je dergelijke moties aangenomen wilt zien worden ondanks dat ze weinig tot niets toevoegen.

Los dat het de vraag is of onderzoek vanuit het kabinet naar een medische aandoening die wereldwijd speelt enige toegevoegde waarde heeft.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sylvesterb schreef:
29 apr 2022 22:33
Onkruid71 schreef:
29 apr 2022 22:12
Toch jammer dat deze motie weggestemd werd, weer een gemiste kans. Er is gebrek aan kennis maar zal er als het aan den regering ligt ook niet sneller komen. Te weinig aandacht in de politiek voorkomt COVID dus.

https://twitter.com/riendebock/status/1 ... JggJg&s=19
Waarom is het een gemiste kans? De minister heeft uitgebreid aangegeven dat er geen noodzaak is voor extra onderzoek omdat er vele onderzoeken lopen, het voegt dus naar zijn mening weinig toe.

Helaas zie je in de tweede kamer regelmatig dat er voor moties wordt gestemd voor de bühne en er geen onderbouwing is. Dus zonder onderbouwing roepen "gemiste kans" is eigen bevestiging geven dat je dergelijke moties aangenomen wilt zien worden ondanks dat ze weinig tot niets toevoegen.

Los dat het de vraag is of onderzoek vanuit het kabinet naar een medische aandoening die wereldwijd speelt enige toegevoegde waarde heeft.
En waarom zou dat weinig toevoegen? Hoe meer ogen er naar kijken, hoe groter de kans is dat het opgelost wordt. Kijk bijvoorbeeld naar q-koorts, ook nog steeds niet opgelost. Enig idee waarom? Noodzaak en geld volgens mij. In Nederland wordt er nu pas nadat het al jaren bestaat pas onderzoek naar PEM gedaan gelukkig.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Onkruid71 schreef:
29 apr 2022 22:43
sylvesterb schreef:
29 apr 2022 22:33
Onkruid71 schreef:
29 apr 2022 22:12
Toch jammer dat deze motie weggestemd werd, weer een gemiste kans. Er is gebrek aan kennis maar zal er als het aan den regering ligt ook niet sneller komen. Te weinig aandacht in de politiek voorkomt COVID dus.

https://twitter.com/riendebock/status/1 ... JggJg&s=19
Waarom is het een gemiste kans? De minister heeft uitgebreid aangegeven dat er geen noodzaak is voor extra onderzoek omdat er vele onderzoeken lopen, het voegt dus naar zijn mening weinig toe.

Helaas zie je in de tweede kamer regelmatig dat er voor moties wordt gestemd voor de bühne en er geen onderbouwing is. Dus zonder onderbouwing roepen "gemiste kans" is eigen bevestiging geven dat je dergelijke moties aangenomen wilt zien worden ondanks dat ze weinig tot niets toevoegen.

Los dat het de vraag is of onderzoek vanuit het kabinet naar een medische aandoening die wereldwijd speelt enige toegevoegde waarde heeft.
En waarom zou dat weinig toevoegen? Hoe meer ogen er naar kijken, hoe groter de kans is dat het opgelost wordt. Kijk bijvoorbeeld naar q-koorts, ook nog steeds niet opgelost. Enig idee waarom? Noodzaak en geld volgens mij. In Nederland wordt er nu pas nadat het al jaren bestaat pas onderzoek naar PEM gedaan gelukkig.
Omdat er al meerdere onderzoeken naar lopen. Ondanks de vele onderzoeken is er dus geen antwoord op q-koorts, maar ook niet op de genezing van kanker, ondanks de vele miljoenen die enkel in NL in onderzoek worden gestopt. Persoonlijk ben ik niet zo van de moties voor de bühne, lijkt me ook niet de taak van de tweede kamer.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

sylvesterb schreef:
29 apr 2022 22:48
Onkruid71 schreef:
29 apr 2022 22:43
sylvesterb schreef:
29 apr 2022 22:33


Waarom is het een gemiste kans? De minister heeft uitgebreid aangegeven dat er geen noodzaak is voor extra onderzoek omdat er vele onderzoeken lopen, het voegt dus naar zijn mening weinig toe.

Helaas zie je in de tweede kamer regelmatig dat er voor moties wordt gestemd voor de bühne en er geen onderbouwing is. Dus zonder onderbouwing roepen "gemiste kans" is eigen bevestiging geven dat je dergelijke moties aangenomen wilt zien worden ondanks dat ze weinig tot niets toevoegen.

Los dat het de vraag is of onderzoek vanuit het kabinet naar een medische aandoening die wereldwijd speelt enige toegevoegde waarde heeft.
En waarom zou dat weinig toevoegen? Hoe meer ogen er naar kijken, hoe groter de kans is dat het opgelost wordt. Kijk bijvoorbeeld naar q-koorts, ook nog steeds niet opgelost. Enig idee waarom? Noodzaak en geld volgens mij. In Nederland wordt er nu pas nadat het al jaren bestaat pas onderzoek naar PEM gedaan gelukkig.
Omdat er al meerdere onderzoeken naar lopen. Ondanks de vele onderzoeken is er dus geen antwoord op q-koorts, maar ook niet op de genezing van kanker, ondanks de vele miljoenen die enkel in NL in onderzoek worden gestopt. Persoonlijk ben ik niet zo van de moties voor de bühne, lijkt me ook niet de taak van de tweede kamer.
Volgens mij wel, die moeten er geld voor vrij maken voor onderzoeken. Een ach ja, en ander onderzoekt het wel is een slecht excuus om deze mensen te laten zitten. Een zo gigantisch veel onderzoek is er nooit naar q-koorts gedaan. Die mensen hebben ook PEM, en daar beginnen ze nu pas aan.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
28 apr 2022 09:43
Lowieze schreef:
28 apr 2022 06:58
Onkruid71 schreef:
28 apr 2022 03:44


Maar van overtuigd zijn hebben we niet veel aan, ik ben er ook van overtuigd als artsen beter onderzoek hadden gedaan en eerder, dan hadden ze PEM ook al opgelost.
Misschien moeten mensen eens van het idee afstappen dat dokters een soort goden zijn die alles kunnen oplossen.
Oh daar was ik al lang van af gestapt. Jaren geleden al, alleen jammer dat ze in die jaren ook niks onderzocht hebben.
Krijgen we deze wéér: ze hadde meer motte doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
30 apr 2022 12:43



Krijgen we deze wéér: ze hadde meer motte doen.
Wat is er mis met dat @Onkruid dat vindt???? Niks, is zijn/haar mening / gedachten.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

reggie2 schreef:
30 apr 2022 13:04


Wat is er mis met dat @Onkruid dat vindt???? Niks, is zijn/haar mening / gedachten.
Oei, wat een lange tenen weer.
En waarom zou kuklos zijn mening niet mogen geven, niks mis mee toch?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dit LongCovid probleem is relatief nieuw. Pas sinds 2019 zitten we in een Corona/Covid pandemie.
Er zullen nog wel jaren overheen gaan , voor dát ei is gelegd.
Zover ik lees, is men hier volop mee bezig . Er komen steeds weer nieuwe gezichtspunten en daarmee straks ook hopelijk een adequate remedie.
Tót die tijd is het pappen en nathouden. Daarbij : niet iedereen heeft dezelfde mate van klachten en niet iedereen gaat er hetzelfde mee om. Dat zal ook een rol kunnen spelen, denk ik.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij heeft kulklos nog steeds niets gelezen over de PACE trial en begrijpt nog steeds niet wat long COVID inhoud voor de patiënten, maar ook voor het gezin en de mensen om de patiënten heen. De grote lobbies die alle onderzoeken jaren lang tegen hebben gehouden. Ik heb hier al wat links van gegeven.
Maar ja in ieder geval is er eindelijk een stap genomen om PEM te onderzoeken. Dus dat is iets positiefs, waar meerdere "ziektes" iets aan hebben.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Oh, wat stoer, iemands nickname verbasteren. Ja, dan ben je echt een grote hoor.

In plaats van elke keer weer te klagen "ze hadde meer motte doen" zou je ook zelf eens iets kunnen doen. Echt iets doen. Zelf actief worden en zorgen dat er onderzoek komt voor hetgeen jij wil dat onderzocht wordt. Daar zelf acties voor op gaan zetten om financiering voor te gaan regelen. Kennisbanken te gaan opzetten. Een platform op te zetten waar wetenschappers kennis gaan delen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onderzoeken jarenlang tegengehouden? Eerste covid gevallen in Nederland zijn van begin 2020.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
30 apr 2022 17:12
Oh, wat stoer, iemands nickname verbasteren. Ja, dan ben je echt een grote hoor.

Daar zelf acties voor op gaan zetten om financiering voor te gaan regelen. Kennisbanken te gaan opzetten. Een platform op te zetten waar wetenschappers kennis gaan delen.
Wat een onzin weer, en of hij/zij jouw naam expres verkeerd zet.....geen idee.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
30 apr 2022 17:27
kuklos schreef:
30 apr 2022 17:12
Oh, wat stoer, iemands nickname verbasteren. Ja, dan ben je echt een grote hoor.

Daar zelf acties voor op gaan zetten om financiering voor te gaan regelen. Kennisbanken te gaan opzetten. Een platform op te zetten waar wetenschappers kennis gaan delen.
Wat een onzin weer, en of hij/zij jouw naam expres verkeerd zet.....geen idee.
Ik begrijp hieruit dat jij vindt dat mensen zelf nooit iets hoeven en kunnen doen behalve alleen maar klagen?

Goed om te weten. Ook goed om te weten dat dat er zo nooit iets zal veranderen.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
30 apr 2022 17:12
Oh, wat stoer, iemands nickname verbasteren. Ja, dan ben je echt een grote hoor.

In plaats van elke keer weer te klagen "ze hadde meer motte doen" zou je ook zelf eens iets kunnen doen. Echt iets doen. Zelf actief worden en zorgen dat er onderzoek komt voor hetgeen jij wil dat onderzocht wordt. Daar zelf acties voor op gaan zetten om financiering voor te gaan regelen. Kennisbanken te gaan opzetten. Een platform op te zetten waar wetenschappers kennis gaan delen.
Dat ik je naam verkeerd typte was een typfout, excuses daarvoor. Er is een kennisbank daarvoor. Maar niet iedereen neemt die voor wat aan.

Onkruid71
Berichten: 2650
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
30 apr 2022 17:14
Onderzoeken jarenlang tegengehouden? Eerste covid gevallen in Nederland zijn van begin 2020.
Het gaat hierover post viral ziektes, dat is niet nieuw, de naam is nieuw, de ergste klachten niet. Dat werd al die jaren aangenomen dat het tussen de oortjes zat, zoals vermoeidheid, post extortional malaise ook. Je hoeft het niet van me aan te nemen maar toch is er weinig onderzoeken naar gedaan in al die jaren.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zijn zoveel ziekten op de wereld, maar ik kan me voorstellen dat iemand zijn eigen ziekte voorop stelt.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
30 apr 2022 17:35
Er is een kennisbank daarvoor. Maar niet iedereen neemt die voor wat aan.
En wat heb JIJ gedaan om daar fondsen voor te werven? Om ervoor te zorgen dat meer wetenschappers er gebruik van gaan maken? Om te zorgen dat er meer kennis werd verzameld in die kennisbank? Om die kennisbank waardevoller te maken?

Jij klaagt hier steeds, maar ik hoor je nooit over wat jij hebt gedaan en doet om de prpblemen waar je tegenaan loopt de wereld uit te helpen.

Ik heb in mijn twintiger jaren te horen gekregen dat ik een chronische ziekte heb. Vervolgens ben ik actief geworden bij de vereniging/stichting in Nederland die zich daar mee bezighield in Nederland om te kijken wat ik kon doen om de problematiek de wereld uit te helpen of in elk geval te verminderen voor mensen in dit land. Ik heb helaas niet alles kunnen oplossen, maar wel kunnen bijdragen aan een stuk verbetering. En dat ontbreekt steeds in hetgeen ik in al jouw posts hier lees, enkel geklaag, geen bijdrage aan wat jij kan doen om zaken te verbeteren.

Gesloten