Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het is een aanname die gemaakt wordt dat ik niets doe, best wel jammer, maar vooruit. Het feit dat ik zelf regelmatig met PEM te maken krijgt uit eigen ervaring, komt dan ook nog niet over voor je dat alleen maar iets doet als je het groot doet, maar je eigenlijk niet beseft wat het inhoud.
Ook baseer je je aanname met het genre wat ik hier allemaal typ. Als ik alles hier typ wat ik doe krijg je weer te horen je moet het niet altijd op jezelf betrekken.
Maar je aanname is dus verkeerd dat ik niks doe.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
30 apr 2022 17:42
Er zijn zoveel ziekten op de wereld, maar ik kan me voorstellen dat iemand zijn eigen ziekte voorop stelt.
Ik stel helemaal niks voorop, PEM is bijvoorbeeld PEM, vermoeidheid zit zeker niet altijd tussen de oren, oordeel niet voordat u weet wat er wel een niet onderzocht is in all die jaren, een de klachten die long COVID met zich mee brengt zijn niet allemaal nieuw.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Waar ik me best aan erger, is steeds dat antwoord: u weet niet waar u het over heeft en hoe erg het allemaal is.
Ik vind dat zo kleinerend en respectloos. Iedereen hier doet zijn best een ander te helpen en er zijn er heel wat die ook het nodige hebben meegemaakt en helaas best ervaring hebben met het medische circuit en alle gevolgen daarvan.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 18:13
Waar ik me best aan erger, is steeds dat antwoord: u weet niet waar u het over heeft en hoe erg het allemaal is.

Dat kan je ook niet weten, ondanks wat iemand hier neer zet..... elk mens is anders. Kan jij je ergeren, is zinloos.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 18:13
Waar ik me best aan erger, is steeds dat antwoord: u weet niet waar u het over heeft en hoe erg het allemaal is.
Ik vind dat zo kleinerend en respectloos. Iedereen hier doet zijn best een ander te helpen en er zijn er heel wat die ook het nodige hebben meegemaakt en helaas best ervaring hebben met het medische circuit en alle gevolgen daarvan.
Daarom gaf ik ook aan daar de PACE trial en een van de grootste medische missers is, en dat er mede daardoor weinig tot geen onderzoek is gedaan naar uitputting en paar extortional malaise. Toch wordt er nog steeds door vele in de medische wereld gedacht dat CGT wel eens een oplossing zou kunnen zijn. Ook zijn er in Nederland weinig tot geen behandelingen voor mensen met extreme vermoeidheid ziektes zoals bijvoorbeeld ME en q-koorts die leiden tot verbetering, maar toch zijn er enkele hier die mij willen laten geloven dat het wel zo is. Maar de eerste stappen worden gezet, er komt onderzoek naar post extortional malaise.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 13:30
reggie2 schreef:
30 apr 2022 13:04


Wat is er mis met dat @Onkruid dat vindt???? Niks, is zijn/haar mening / gedachten.
Oei, wat een lange tenen weer.
En waarom zou kuklos zijn mening niet mogen geven, niks mis mee toch?
Het is prima om je mening over een bepaald item te geven,maar meestal wordt er een mening over de mening van een ander gegeven.
Dat kun je met wat goede wil een discussie noemen,maar het leidt af van het onderwerp en heeft verder niet veel nut.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

scharrelschipper schreef:
30 apr 2022 19:49


Het is prima om je mening over een bepaald item te geven,maar meestal wordt er een mening over de mening van een ander gegeven.
Dat kun je met wat goede wil een discussie noemen,maar het leidt af van het onderwerp en heeft verder niet veel nut.
Oké, dus als je het niet eens bent met de mening van een ander, moet je dat niet benoemen. Dan zijn we lekker snel klaar. Scheelt heel wat pagina’s per topic.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 19:57
scharrelschipper schreef:
30 apr 2022 19:49


Het is prima om je mening over een bepaald item te geven,maar meestal wordt er een mening over de mening van een ander gegeven.
Dat kun je met wat goede wil een discussie noemen,maar het leidt af van het onderwerp en heeft verder niet veel nut.
Oké, dus als je het niet eens bent met de mening van een ander, moet je dat niet benoemen. Dan zijn we lekker snel klaar. Scheelt heel wat pagina’s per topic.
Gewoon allemaal 1x je mening geven en dus max 1 reactie pp per topic.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lowieze schreef:
30 apr 2022 19:57
scharrelschipper schreef:
30 apr 2022 19:49


Het is prima om je mening over een bepaald item te geven,maar meestal wordt er een mening over de mening van een ander gegeven.
Dat kun je met wat goede wil een discussie noemen,maar het leidt af van het onderwerp en heeft verder niet veel nut.
Oké, dus als je het niet eens bent met de mening van een ander, moet je dat niet benoemen. Dan zijn we lekker snel klaar. Scheelt heel wat pagina’s per topic.
Het verschil tussen "ik vind dat jou mening niet klopt"en "mijn mening over het item is" is je dus niet duidelijk.
Jammer,maar wat mij betreft;discussie gesloten,anders zijn we aan het doen wat ik juist probeer te voorkomen.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Hier worden de limieten al ruimschoots overschreden. Gewoon alle reacties na de 1e per persoon verwijderen. Zinloos en niet toegestaan, een mening hebben.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
30 apr 2022 18:17
Lowieze schreef:
30 apr 2022 18:13
Waar ik me best aan erger, is steeds dat antwoord: u weet niet waar u het over heeft en hoe erg het allemaal is.

Dat kan je ook niet weten, ondanks wat iemand hier neer zet..... elk mens is anders. Kan jij je ergeren, is zinloos.
Niet toegestaan dit

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Onkruid71 schreef:
30 apr 2022 17:38
Lady1234 schreef:
30 apr 2022 17:14
Onderzoeken jarenlang tegengehouden? Eerste covid gevallen in Nederland zijn van begin 2020.
Het gaat hierover post viral ziektes, dat is niet nieuw, de naam is nieuw, de ergste klachten niet. Dat werd al die jaren aangenomen dat het tussen de oortjes zat, zoals vermoeidheid, post extortional malaise ook. Je hoeft het niet van me aan te nemen maar toch is er weinig onderzoeken naar gedaan in al die jaren.
Dit soort klachten bestaan al tientallen jaren , vooral onder de noemer ME en fibromyalgie toendertijd. En er loopt dus ook al tientallen jaren onderzoek naar.
En omdat het enigszins verwant is aan PEM kun je vergelijkingen trekken, maar niet helemaal doortrekken natuurlijk.
Covid is nieuw. Accepteer nu eens dat jaaaarenlang onderzoek zal moeten worden gedaan.
Jouw wens wordt heus wel vervuld.
Je schrijft het zelf nb: er komt steeds méér onderzoek.
Er komen idd, zoals ik al schreef, steeds méér dingen ah licht en er wordt ook steeds meer duidelijk.
Door hier keer op keer op dit forum over te klagen, begrijp ik wel, maar dát helpt niet.
Hoe beroerd ook, geduld !
En ondertussen doe jij wat je ( aan) kunt.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

moederslink schreef:
30 apr 2022 20:18
Onkruid71 schreef:
30 apr 2022 17:38
Lady1234 schreef:
30 apr 2022 17:14
Onderzoeken jarenlang tegengehouden? Eerste covid gevallen in Nederland zijn van begin 2020.
Het gaat hierover post viral ziektes, dat is niet nieuw, de naam is nieuw, de ergste klachten niet. Dat werd al die jaren aangenomen dat het tussen de oortjes zat, zoals vermoeidheid, post extortional malaise ook. Je hoeft het niet van me aan te nemen maar toch is er weinig onderzoeken naar gedaan in al die jaren.
Dit soort klachten bestaan al tientallen jaren , vooral onder de noemer ME en fibromyalgie toendertijd. En er loopt dus ook al tientallen jaren onderzoek naar.
En omdat het enigszins verwant is aan PEM kun je vergelijkingen trekken, maar niet helemaal doortrekken natuurlijk.
Covid is nieuw. Accepteer nu eens dat jaaaarenlang onderzoek zal moeten worden gedaan.
Jouw wens wordt heus wel vervuld.
Je schrijft het zelf nb: er komt steeds méér onderzoek.
Er komen idd, zoals ik al schreef, steeds méér dingen ah licht en er wordt ook steeds meer duidelijk.
Door hier keer op keer op dit forum over te klagen, begrijp ik wel, maar dát helpt niet.
Hoe beroerd ook, geduld !
En ondertussen doe jij wat je ( aan) kunt.
Ik gaf alleen maar aan dat de wat de regering niet nodig vond en wat ik er van vond. Dat ging het over. Een dat ik dat een gemiste kans vond. Dus klaag ik over wat de regering weer van vind. Het begon met wat ik poste over die tweet.
Niet alle long COVID patiënten hebben last van PEM trouwens.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook de regering vindt het nodig .
Maar ze hebben tig hoofdpijndossiers!
Iedereen ' moet ' wat van ze🤔.

Straks rukken mazelen en polio weer op.....
Een zoveelste golf Corona
Oekraine.......
Vogelgriep.....

Niet perse in deze volgorde natuurlijk🤭

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
30 apr 2022 20:28
moederslink schreef:
30 apr 2022 20:18
Onkruid71 schreef:
30 apr 2022 17:38


Het gaat hierover post viral ziektes, dat is niet nieuw, de naam is nieuw, de ergste klachten niet. Dat werd al die jaren aangenomen dat het tussen de oortjes zat, zoals vermoeidheid, post extortional malaise ook. Je hoeft het niet van me aan te nemen maar toch is er weinig onderzoeken naar gedaan in al die jaren.
Dit soort klachten bestaan al tientallen jaren , vooral onder de noemer ME en fibromyalgie toendertijd. En er loopt dus ook al tientallen jaren onderzoek naar.
En omdat het enigszins verwant is aan PEM kun je vergelijkingen trekken, maar niet helemaal doortrekken natuurlijk.
Covid is nieuw. Accepteer nu eens dat jaaaarenlang onderzoek zal moeten worden gedaan.
Jouw wens wordt heus wel vervuld.
Je schrijft het zelf nb: er komt steeds méér onderzoek.
Er komen idd, zoals ik al schreef, steeds méér dingen ah licht en er wordt ook steeds meer duidelijk.
Door hier keer op keer op dit forum over te klagen, begrijp ik wel, maar dát helpt niet.
Hoe beroerd ook, geduld !
En ondertussen doe jij wat je ( aan) kunt.
Ik gaf alleen maar aan dat de wat de regering niet nodig vond en wat ik er van vond. Dat ging het over. Een dat ik dat een gemiste kans vond. Dus klaag ik over wat de regering weer van vind. Het begon met wat ik poste over die tweet.
Niet alle long COVID patiënten hebben last van PEM trouwens.
Je mag niet je mening geven over iets wat een ander vindt...

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag met de trein en in Amsterdam: een megadrukte, drukker dan nog voor Corona, voor mijn gevoel. Ik krijg zo het idee dat mensen het hele Corona-gebeuren haast vergeten zijn.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
30 apr 2022 23:38
Vanmiddag met de trein en in Amsterdam: een megadrukte, drukker dan nog voor Corona, voor mijn gevoel. Ik krijg zo het idee dat mensen het hele Corona-gebeuren haast vergeten zijn.
En terecht.
Nu zonder maatregelen, minder dan 70 mensen op IC met (of door?) Corona.
Dat waren er begin december nog 10 x meer (682) , en toen met maatregelen, zoals gesloten horeca.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
30 apr 2022 23:38
Vanmiddag met de trein en in Amsterdam: een megadrukte, drukker dan nog voor Corona, voor mijn gevoel. Ik krijg zo het idee dat mensen het hele Corona-gebeuren haast vergeten zijn.
Hebt u koningsdag in Maastricht op TV gezien? Onze eigen overheid geeft zelf het signaal af dat Covid voorbij is.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
30 apr 2022 20:42
Ook de regering vindt het nodig .
Maar ze hebben tig hoofdpijndossiers!
Iedereen ' moet ' wat van ze🤔.

Straks rukken mazelen en polio weer op.....
Een zoveelste golf Corona
Oekraine.......
Vogelgriep.....

Niet perse in deze volgorde natuurlijk🤭
En de belangrijkste vergeten. Problemen oplossen die ze zelf veroorzaakt hebben. Toeslagenaffaire, mondkapjesdeal, Kaag die ongepast gedrag in haar partij onder de kast probeert te vegen.

Wat dat betreft kunnen ze wel eens naar Johan Derksen kijken. Totaal ongepast wat hij heeft gezegd, maar 0 slachtoffers, geen aangiftes, toch stoppen. In het geval van Rutte, De Jonge en Kaag zijn er wel slachtoffers, meerdere aangiftes, maar blijven ze lekker zitten.

En belangrijker, ze blijven verkozen worden. Ook binnen de eigen partij hadden ze natuurlijk allang niet meer verkiesbaar moeten zijn, als je als partij enig ethisch moraal hebt.

Maar dit is misschien ietwat offtopic. Terug naar PEM, want daar ging dit coronatopic over.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

@ Nijogeth. Zo met je eens. Zo dacht ik van de week dus ook rondom dat gedoe met Johan. Maar goed, van PEM heb ik totaal geen verstand dus hou ik wijselijk mijn mond hierover. Weet alleen, dat mijn buurman in het beginstadium in het ZH heeft gelegen met Covid en daar nu meer dan een jaar later pas redelijk van hersteld is. Behoorlijk te pakken gehad dus.

Gesloten