Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 mei 2022 01:06
Vanmiddag met de trein en in Amsterdam: een megadrukte, drukker dan nog voor Corona, voor mijn gevoel. Ik krijg zo het idee dat mensen het hele Corona-gebeuren haast vergeten zijn.
De huidige Omikron-golf is over het hoogtepunt heen, er is minder reden om voorzichtig te zijn.

Al merken wij weer, dat we in de stress schieten als we ergens zijn waar de ventilatie uit staat of erg veel mensen bij elkaar zijn. Apart om dat te merken, zie je toch wat twee jaar Corona aan sporen nalaat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt : het zit in mijn systeem ingebakken nu.
Ik blijf voorzichtig, kruip niet pal achter iemand in een rij voor de kassa .
Was vd week weer even op de SEH , per direct mondkapje op gedaan ( is daar uiteraard overigens ook nog steeds verplicht ) .
Ook in taxi ( niet meer verplicht) zet ik gelijk mondkapje op.
In de bus idem.
Better safe than sorry......ik heb altijd mondkapjes bij me en houd nog steeds afstand :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
01 mei 2022 19:24
Klopt : het zit in mijn systeem ingebakken nu.
Ik moet eerlijk zeggen, dat het bij mij uit het systeem is.
Denk er nog weinig aan en gezien al die festiviteiten, zijn er meer mensen die zo denken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben nog wat zwak en dus kwetsbaar joh.
Ben dus ook heftig gevallen vd week, heb nu weer een zwaar gekneusde rib :shock: .
Sta dus blijkbaar nog wat zwak op de benen .
Tja, ik maak wat mee :lol: ; ik moet er niet aan denken nu ook weer een of ander virus op te lopen. In het najaar verwacht ik wél weer een golf Corona.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Sterkte met je rib, dat is vreselijk pijnlijk.

Ik verwacht geen corona golf👍

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
01 mei 2022 19:24
Klopt : het zit in mijn systeem ingebakken nu.
Ik blijf voorzichtig, kruip niet pal achter iemand in een rij voor de kassa .
Was vd week weer even op de SEH , per direct mondkapje op gedaan ( is daar uiteraard overigens ook nog steeds verplicht ) .
Ook in taxi ( niet meer verplicht) zet ik gelijk mondkapje op.
In de bus idem.
Better safe than sorry......ik heb altijd mondkapjes bij me en houd nog steeds afstand :D
"Better safe than sorry" kan ik begrijpen.
En wat afstand is ook niet verkeerd,vond ik altijd al,vanwege b.v.ongewassen lijven of de tegenhanger;een overdadige parfum walm.
Maar nu nog mondkapjes ?
Ieder doet wat zij/hij verstandig acht,maar als ik zie dat mensen in de openlucht,in een bos b.v, met een mondkapje oplopen,denk ik toch dat het angst aanjagen door onze overheid aardig gelukt is.
En met welk doel is dat gedaan?
Een beetje duidelijk is dat nu wel;zoveel mogelijk vaccinaties was de bedoeling.
Er is steeds gezegd;met de beste bedoelingen voor de volksgezondheid.
Ik twijfel daar nu wel aan,maar ga er ook van uit dat men niet beter wist,dus niet met opzet kwade bedoelingen.
Ondertussen komt langzamerhand naar boven,o.a. door wob verzoeken en de equivalenten daarvan in andere landen,dat er heel wat gesjoemeld en achtergehouden is.
En,nee, vraag me niet om links want ik ben toch wat digibetisch zoals jullie weten,maar iemand die het nieuws goed volgt en niet alleen de nos,het ad en de volkskrant enz,maar ook andere nieuwsbronnen,komt het vanzelf tegen.
Groet uit het mooie Brabantse land.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
01 mei 2022 20:34
Ik ben nog wat zwak en dus kwetsbaar joh.
Ben dus ook heftig gevallen vd week, heb nu weer een zwaar gekneusde rib :shock: .
Sta dus blijkbaar nog wat zwak op de benen .
Tja, ik maak wat mee :lol: ; ik moet er niet aan denken nu ook weer een of ander virus op te lopen. In het najaar verwacht ik wél weer een golf Corona.
Gatver! "ze"moeten jou wel hebben!
Sterkte en inderdaad:blijf weg van alle virussen en ik hoop dat ze ook uit jou buurt blijven

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

moederslink schreef:
01 mei 2022 19:24
Klopt : het zit in mijn systeem ingebakken nu.
Ik blijf voorzichtig, kruip niet pal achter iemand in een rij voor de kassa .
Was vd week weer even op de SEH , per direct mondkapje op gedaan ( is daar uiteraard overigens ook nog steeds verplicht ) .
Ook in taxi ( niet meer verplicht) zet ik gelijk mondkapje op.
In de bus idem.
Better safe than sorry......ik heb altijd mondkapjes bij me en houd nog steeds afstand :D
Nou, ik ook hoor. Zit zeker ook nog in mijn systeem, met name afstand houden, waar dan ook. Mondkapje heb ik voor voorlopig wel in de motteballen gelegd. Mijn partner gebruikt nog wel in de winkels en OV een mondkapje. We behoren beide tot de risico groep. Ik denk ook dat we er zeker nog niet van af zijn, maar ik denk wel....beter voorbereid dan bij de 1e pandemie. Ik maak mij daar verder nu niet al teveel zorgen om en mocht het wel weer nodig zijn....gaan we er weer voor. :wink: (denk ik)

@Moederslink: beterschap maar weer. :)

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
01 mei 2022 20:34
Ik ben nog wat zwak en dus kwetsbaar joh.
Ben dus ook heftig gevallen vd week, heb nu weer een zwaar gekneusde rib :shock: .
Sta dus blijkbaar nog wat zwak op de benen .
Tja, ik maak wat mee :lol:
Nou, zeg dat wel. Maar op dat soort belevenissen zit je vast niet te wachten. Sterkte!

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Opmerkelijke conclusies uit engelse cijfers:
https://virusvaria.nl/veilig-en-werkzaa ... ngland-uk/
-Voor ouderen heeft vaccinatie in het voorjaar van 2021 de sterftecijfers flink getemperd
-Jongeren daarentegen waren in die periode beter af zonder vaccinatie
-Vanaf zomer 2021 is er voor alle leeftijdsgroepen nauwelijks verschil in sterftecijfers tussen wel of niet gevaccineerden

NB: Voor zover cijfers een verband aantonen, hoeft dat geen oorzakelijk verband te zijn

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

1,2 miljoen LC patiënten in het VK , hoever staat het eigenlijk met de cijfers in Nederland, of zijn ze nog steeds bezig met vragenlijsten invullen?
🤐 https://www.independent.co.uk/independe ... 73191.html

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Hmmm. Blijkbaar met behandelingen voorLC zijn ze nog niet echt vet, een hebben ze weinig geleerd.

https://www.linkedin.com/posts/johnvand ... 24736-9Dqo

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Onkruid71 schreef:
07 mei 2022 21:18
1,2 miljoen LC patiënten in het VK , hoever staat het eigenlijk met de cijfers in Nederland, of zijn ze nog steeds bezig met vragenlijsten invullen?
Dat zullen hooguit schattingen worden.

Coronadashboard geeft momenteel zo'n 200 positieve testen per dag.
De open data van het RIVM geven tot en met 10 mei 10 uur 's morgens 8.063.029 positieve testen en 22.281 sterfgevallen.
Het percentage long covid gevallen wisselt nogal met de varianten, de seizoenen, de gepubliceerde onderzoeken. Daarom een conservatief percentage: 10%. Nog steeds 800.000 mensen in Nederland. En die tien procent zijn dan de 'zwaardere' gevallen.

Blijkbaar met behandelingen voor Long Covid zijn ze nog niet echt ver, en hebben ze weinig geleerd.
(Typo's en afkortingen uit de quote gehaald)
Ik vind John Van Der Woude weer te veel de andere kant op redeneren. Het is geen zwart/wit verhaal, waarbij behandeling A niet en B wel werkt.
Wij hebben baat gehad bij de fysiotherapie, tegelijk zijn er mensen voor het absoluut niet werkt.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik denk dat het grootste probleem, die PEM, de en heeft het wel, de andere niet. Het jammer is dat ze in Nederland na zoveel jaren PEM bij patiënten het nu pas gaan onderzoeken, en ik dacht pas in 2023, dat ze gaan starten.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Uit onderzoek blijkt dat 22% van de jongeren tussen 12 en 25 jaar in de laatste lockdown eens tot heel vaak aan zelfdoding dacht. Hopelijk doet de overheid hier iets mee, mocht het ooit weer nodig zijn. Bijvoorbeeld de horeca open laten voor mensen die niet in de risicogroep vallen, zodat jongeren gewoon elkaar kunnen ontmoeten en hun leven kunnen laten doorgaan.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien beter de bibliotheek of de scholen openlaten?

We zijn toch geen Engelsen die alleen in de kroeg leven?

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

We zijn ook geen Aziaten die de hele dag alleen maar bezig zijn met dokter worden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
11 mei 2022 11:09
Uit onderzoek blijkt dat 22% van de jongeren tussen 12 en 25 jaar in de laatste lockdown eens tot heel vaak aan zelfdoding dacht. Hopelijk doet de overheid hier iets mee, mocht het ooit weer nodig zijn. Bijvoorbeeld de horeca open laten voor mensen die niet in de risicogroep vallen, zodat jongeren gewoon elkaar kunnen ontmoeten en hun leven kunnen laten doorgaan.
Het heeft, denk ik, ook zeker 100 % te maken met de verwarrende tijd waarin we nu al zo lang leven ;
* het digitale pesten
* de vele vloggers die maar raak posten over het " ideale" uiterlijk en challengers etc.
* het " genderdrama" , waar je compleet over in verwarring kunt raken.
* het overspoeld worden met teveel ( digitale) info

Het is teveel! De rust, het evenwicht, de basiszekerheden____het is weg door al dat digitale geweld.
Jongeren zitten compleet vastgeplakt aan hun smartphone. Uren en uren schermtijd 24/7.
Ouders die geen tijd/ aandacht aan hun kroost besteden, druk druk druk!
Rust-Reinheid en Regelmaat ___ waar vind je dat nog in moderne gezinnen?

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Klopt inderdaad, ML. Er zijn vrijwel altijd meerdere factoren die meespelen. Maar er wordt door 113 zelfmoordpreventie en het CANS wel een heel duidelijke link gelegd met de Corona-maatregelen.
“De precieze oorzaak van elke individuele zelfdoding is nog niet bekend. Er is zelden één oorzaak voor een suïcide, er is vaak sprake van een opeenstapeling van meerdere factoren. Het is niet zeker maar wel mogelijk dat de coronamaatregelen van invloed zijn geweest op de toename. Contact met leeftijdsgenoten, toekomstperspectief, de wereld ontdekken, vriendschappen vormen is heel belangrijk in deze levensfase. Veel maatregelen hebben direct invloed op deze domeinen.”

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
11 mei 2022 11:09
Uit onderzoek blijkt dat 22% van de jongeren tussen 12 en 25 jaar in de laatste lockdown eens tot heel vaak aan zelfdoding dacht. Hopelijk doet de overheid hier iets mee, mocht het ooit weer nodig zijn. Bijvoorbeeld de horeca open laten voor mensen die niet in de risicogroep vallen, zodat jongeren gewoon elkaar kunnen ontmoeten en hun leven kunnen laten doorgaan.
Lady1234 schreef:
11 mei 2022 11:25
Misschien beter de bibliotheek of de scholen openlaten?
We zijn toch geen Engelsen die alleen in de kroeg leven?
De suïcidale gedachten zijn van alle tijden. Het is een concrete manier om het geestelijk welzijn te meten. Voor zover wij er zicht op hebben, is het sluiten van alle leuke dingen in het leven plus het onderwijs de hoofdoorzaak voor de negatieve emoties of afwijkend gedrag ontwikkelen. De weg terug naar 'normaal' vraagt veel tijd of wordt niet meer gehaald, omdat iemand het leven niet meer de moeite waard vond.

Gesloten