Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
22 jun 2022 08:08
Ik denk dat de overheid het nooit goed kan doen bij mensen die alles en iedereen wantrouwen. Opvallend dat juist die mensen zelf nooit met goede voorstellen komen met wat er veranderd zou kunnen worden.
Als ik een beetje kijk op het politieke kanaal kijk zijn er zat ideeën, alleen het eeuwige gepraat, het gecompliceerder maken dat het is door politici, daardoor duurt het allemaal te lang of gebeurt het niet.
Nu is er weer de kans van we politiek om te laten zien wat ze waard zijn. Ik had wel meer verwacht.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
22 jun 2022 08:08
Ik denk dat de overheid het nooit goed kan doen bij mensen die alles en iedereen wantrouwen. Opvallend dat juist die mensen zelf nooit met goede voorstellen komen met wat er veranderd zou kunnen worden.
Ik twijfel, moet ik dit dooddoener noemen, of struisvogelpolitiek? Of allebei.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 jun 2022 13:04
Lowieze schreef:
22 jun 2022 08:08
Ik denk dat de overheid het nooit goed kan doen bij mensen die alles en iedereen wantrouwen. Opvallend dat juist die mensen zelf nooit met goede voorstellen komen met wat er veranderd zou kunnen worden.
Ik twijfel, moet ik dit dooddoener noemen, of struisvogelpolitiek? Of allebei.
Opvallend dat je een andere mogelijkheid "vergeet": namelijk dat het een terechte constatering is.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 09:48
Ik had wel meer verwacht.
Dan gaan we deze discussie toch maar weer een keer voeren. Je bent weer teleurgesteld in anderen, in dit geval de politiek. Wat ga jij dan nu doen om te zorgen dat de politiek er wel meer aandacht aan gaat besteden?

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
22 jun 2022 14:06
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 09:48
Ik had wel meer verwacht.
Dan gaan we deze discussie toch maar weer een keer voeren. Je bent weer teleurgesteld in anderen, in dit geval de politiek. Wat ga jij dan nu doen om te zorgen dat de politiek er wel meer aandacht aan gaat besteden?
Ik vraag me dan af hoe jij denkt dat de zwakkere in deze maatschappij beschermt worden. Of het nou medisch is of financieel. Buiten dat ik verwacht dan een lange termijn plan wat goed in elkaar zit. Voor iedereen. En dit is maar zo iets van, nou ja, we zeggen maar iets en dan is het goed genoeg. Maar blijkbaar heb jij er een andere mening over. Dat kan, dat mag.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 14:14
kuklos schreef:
22 jun 2022 14:06
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 09:48
Ik had wel meer verwacht.
Dan gaan we deze discussie toch maar weer een keer voeren. Je bent weer teleurgesteld in anderen, in dit geval de politiek. Wat ga jij dan nu doen om te zorgen dat de politiek er wel meer aandacht aan gaat besteden?
Ik vraag me dan af hoe jij denkt dat de zwakkere in deze maatschappij beschermt worden. Of het nou medisch is of financieel. Buiten dat ik verwacht dan een lange termijn plan wat goed in elkaar zit. Voor iedereen. En dit is maar zo iets van, nou ja, we zeggen maar iets en dan is het goed genoeg. Maar blijkbaar heb jij er een andere mening over. Dat kan, dat mag.
Mijn mening is dat je met herhaaldelijk hier klagen dat ze niet genoeg doen niks verandert en niets verbetert. Het enige wat er dan gebeurt is dat je hier continu kan klagen dat de politiek niet genoeg doet. Vandaar mijn vraag wat jij gaat doen om de politiek dan wel in actie te laten komen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
22 jun 2022 14:28
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 14:14
kuklos schreef:
22 jun 2022 14:06


Dan gaan we deze discussie toch maar weer een keer voeren. Je bent weer teleurgesteld in anderen, in dit geval de politiek. Wat ga jij dan nu doen om te zorgen dat de politiek er wel meer aandacht aan gaat besteden?
Ik vraag me dan af hoe jij denkt dat de zwakkere in deze maatschappij beschermt worden. Of het nou medisch is of financieel. Buiten dat ik verwacht dan een lange termijn plan wat goed in elkaar zit. Voor iedereen. En dit is maar zo iets van, nou ja, we zeggen maar iets en dan is het goed genoeg. Maar blijkbaar heb jij er een andere mening over. Dat kan, dat mag.
Mijn mening is dat je met herhaaldelijk hier klagen dat ze niet genoeg doen niks verandert en niets verbetert. Het enige wat er dan gebeurt is dat je hier continu kan klagen dat de politiek niet genoeg doet. Vandaar mijn vraag wat jij gaat doen om de politiek dan wel in actie te laten komen.
In mijn eigen positie kan ik weinig doen om aandacht te vragen van de politiek. Maar eigenlijk ben jij ook kieskeurig om dingen uit zijn content te halen want het ging over het lange termijn beleid ivm corona, Dat er niet een breder plan ligt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U kunt de politici bestoken met mails met uw opvattingen en aanbevelingen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 14:55
In mijn eigen positie kan ik weinig doen om aandacht te vragen van de politiek. Maar eigenlijk ben jij ook kieskeurig om dingen uit zijn content te halen want het ging over het lange termijn beleid ivm corona, Dat er niet een breder plan ligt.
Dan doe je dus niks. Helemaal niks, behalve hier steeds klagen. Je kan genoeg doen. Politici mailen, andere mensen erbij betrekken, een campagne opzetten, genoeg te bedenken om te zorgen dat er aandacht voor komt.
Kom dan niet weer met een "maar jij". JIJ wil dat er iets verandert, dan moet JIJ ook iets doen. En als jij een heldere campagne opzet, of iets dergelijks, kan je deze ook hier delen om onze steun erbij te krijgen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
22 jun 2022 14:58
U kunt de politici bestoken met mails met uw opvattingen en aanbevelingen.
U vergeet dat ik ME/CVS heb en bedlegerig ben. En ook PEM heb.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
22 jun 2022 15:03
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 14:55
In mijn eigen positie kan ik weinig doen om aandacht te vragen van de politiek. Maar eigenlijk ben jij ook kieskeurig om dingen uit zijn content te halen want het ging over het lange termijn beleid ivm corona, Dat er niet een breder plan ligt.
Dan doe je dus niks. Helemaal niks, behalve hier steeds klagen. Je kan genoeg doen. Politici mailen, andere mensen erbij betrekken, een campagne opzetten, genoeg te bedenken om te zorgen dat er aandacht voor komt.
Kom dan niet weer met een "maar jij". JIJ wil dat er iets verandert, dan moet JIJ ook iets doen. En als jij een heldere campagne opzet, of iets dergelijks, kan je deze ook hier delen om onze steun erbij te krijgen.
Lees vorige reactie op lady. Misschien dat je het dan snapt.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:04
Lady1234 schreef:
22 jun 2022 14:58
U kunt de politici bestoken met mails met uw opvattingen en aanbevelingen.


U vergeet dat ik ME/CVS heb en bedlegerig ben. En ook PEM heb.
Dat is voor u geen belemmering om hier verlvuldig berichten te plaatsen, al dan niet voorzien van verwijzingen naar andere websites. De energie die u in dit forum stopt, kunt u wellicht effectiever besteden aan communicatie met "de politiek" of andere instanties om hen op het volfens u juiste spoor te zetten.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Volgens mij wordt dat al veelvuldig gedaan, met wat ik belangrijk vind.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:04
Lady1234 schreef:
22 jun 2022 14:58
U kunt de politici bestoken met mails met uw opvattingen en aanbevelingen.
U vergeet dat ik ME/CVS heb en bedlegerig ben. En ook PEM heb.
Zoals Erthanax al schreef belemmert je dat niet hier op het forum actief te zijn. Zie je zelf niet in hoe vreemd het overkomt dat je hier volle aandacht kan besteden aan het forum, maar zodra wordt gevraagd om daadwerkelijk iets te doen, ineens jouw medische situatie het belemmerende probleem is? Je kan die tijd ook steken in een heldere mail te schrijven en die naar de medische woordvoerders van alle partijen te sturen.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
22 jun 2022 15:12
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:04
Lady1234 schreef:
22 jun 2022 14:58
U kunt de politici bestoken met mails met uw opvattingen en aanbevelingen.
U vergeet dat ik ME/CVS heb en bedlegerig ben. En ook PEM heb.
Zoals Erthanax al schreef belemmert je dat niet hier op het forum actief te zijn. Zie je zelf niet in hoe vreemd het overkomt dat je hier volle aandacht kan besteden aan het forum, maar zodra wordt gevraagd om daadwerkelijk iets te doen, ineens jouw medische situatie het belemmerende probleem is? Je kan die tijd ook steken in een heldere mail te schrijven en die naar de medische woordvoerders van alle partijen te sturen.
Dit zijn maar kleine lapjes tekst, en niet te vermoeiend, grote lappen tekst of uren achter de pc zitten, is geen optie, tenzij ik graag PEM wil hebben. Ik heb het idee om dat je niet weet wat dat inhoud.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:15
kuklos schreef:
22 jun 2022 15:12
Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:04


U vergeet dat ik ME/CVS heb en bedlegerig ben. En ook PEM heb.
Zoals Erthanax al schreef belemmert je dat niet hier op het forum actief te zijn. Zie je zelf niet in hoe vreemd het overkomt dat je hier volle aandacht kan besteden aan het forum, maar zodra wordt gevraagd om daadwerkelijk iets te doen, ineens jouw medische situatie het belemmerende probleem is? Je kan die tijd ook steken in een heldere mail te schrijven en die naar de medische woordvoerders van alle partijen te sturen.
Dit zijn maar kleine lapjes tekst, en niet te vermoeiend, grote lappen tekst of uren achter de pc zitten, is geen optie, tenzij ik graag PEM wil hebben. Ik heb het idee om dat je niet weet wat dat inhoud.
Nu ga je het opnieuw over mij hebben. maar jij bent de persoon die iets wil veranderen, dus zal JIJ iets moeten gaan doen daarvoor. Elke keer een stukje werkt prima, zo worden ook scripties, wetenschappelijke papers, boeken etcetera geschreven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Onkruid71 schreef:
22 jun 2022 15:15
Dit zijn maar kleine lapjes tekst, en niet te vermoeiend, grote lappen tekst of uren achter de pc zitten, is geen optie, tenzij ik graag PEM wil hebben.
Niemand zegt dat je die brief in één keer moet schrijven. Maar, zoals terecht gezegd wordt, als je alle energie en tijd die je nu in deze nutteloze discussie op het forum steekt, gebruikt om stukje bij beetje een heldere brief te formuleren, kan je die vervolgens naar alle relevante stakeholders sturen. Veel effectiever dan hier blijven hangen in je eigen gelijk. Want daar schiet jij zelf ook helemaal niets mee op.

Stop met denken in wat je niet kunt: je bewijst hier zelf dat je wel degelijk iets kunt. Gebruik dat dan positief.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@pnkruid

Maar u speurt het hele internet af over die aandoeningen en zet daar de linken van hier neer.

Kost volgens mij ook inspanningen.

Dan maar in een dag of twee drie een hele duidelijke en uitgebreide mail opstellen en die overal naar toe sturen.

Politici, medici, de kranten, tv programma’s en ga maar door.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Persoonlijk vind ik dat de politiek geen lange termijnplan moet gaan hebben voor Corona. Ik heb op de vorige planningen heel wat commentaar gehad. Men had een heel schema opgesteld, om vervolgens totaal niet dit schema te volgen, waarom zou dat nu wel kunnen.

Persoonlijk vind ik dat we de cijfers in de ziekenhuizen gewoon. Zolang we niet in de buurt van problemen komen, moeten we dan ook geen maatregelen nemen. Nu alweer bezig zijn met sluitingen en dergelijke is dus al helemaal nergens voor nodig. Wat wel nodig is, is bij verplichte sluitingen als overheid 100% inspringen. 100% lonen vergoeden (dus ook het werkgeversdeel), 100% verpeste voorraden vergoeden etc.. Onze ondernemers hebben wij nodig, maar als de overheid ze verplicht te sluiten, dan moeten ze onze steun ook hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Je kan niet opnieuw alles gaan sluiten , dat wordt de doodsteek voor heel veel mensen.

Gesloten