Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Als je je enorm kunt verdiepen in een bepaald onderwerp, op fora kunt lezen en schrijven en dat praktisch elke dag (en nacht) dan zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk vanuit huis toch ook wel mogelijk moeten zijn?
Dan verzet je je zinnen wat en je helpt er anderen ook nog mee. Lijkt me veel beter dan bijna obsessief met uw ziekte bezig te zijn.
Maar ja, ik begrijp het zeker niet?
Deze discussie is helaas al vaker gevoerd en elke keer was het inderdaad "jullie begrijpen het niet".

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Als je je enorm kunt verdiepen in een bepaald onderwerp, op fora kunt lezen en schrijven en dat praktisch elke dag (en nacht) dan zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk vanuit huis toch ook wel mogelijk moeten zijn?
Dan verzet je je zinnen wat en je helpt er anderen ook nog mee. Lijkt me veel beter dan bijna obsessief met uw ziekte bezig te zijn.
Maar ja, ik begrijp het zeker niet?
Jij gaat er vanuit dat ik altijd wakker ben inderdaad. En dat filmpje geeft het duidelijk aan. En als je denkt het beter te weten als waar we wetenschappelijk bekend is, dan ga je het niet snappen inderdaad.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
07 okt 2022 11:54
Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Als je je enorm kunt verdiepen in een bepaald onderwerp, op fora kunt lezen en schrijven en dat praktisch elke dag (en nacht) dan zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk vanuit huis toch ook wel mogelijk moeten zijn?
Dan verzet je je zinnen wat en je helpt er anderen ook nog mee. Lijkt me veel beter dan bijna obsessief met uw ziekte bezig te zijn.
Maar ja, ik begrijp het zeker niet?
Deze discussie is helaas al vaker gevoerd en elke keer was het inderdaad "jullie begrijpen het niet".
Het is toch duidelijk dat het niet gesnapt wordt wat PEM is, dat lees je hier continue. Wat ik ook voor links meer gooi, er wordt nog gedacht dat ze het beter weten. Dus dan is dat zeker de conclusie.

Moneyman
Berichten: 30029
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Als je je enorm kunt verdiepen in een bepaald onderwerp, op fora kunt lezen en schrijven en dat praktisch elke dag (en nacht) dan zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk vanuit huis toch ook wel mogelijk moeten zijn?
Precies dat.
Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Dan verzet je je zinnen wat en je helpt er anderen ook nog mee. Lijkt me veel beter dan bijna obsessief met uw ziekte bezig te zijn. Maar ja, ik begrijp het zeker niet?
En dat.
Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 11:57
Het is toch duidelijk dat het niet gesnapt wordt wat PEM is, dat lees je hier continue. Wat ik ook voor links meer gooi, er wordt nog gedacht dat ze het beter weten. Dus dan is dat zeker de conclusie.
Je draait wéér om het punt heen.

Het punt is: als je het één kunt (en dat dat zo is, laat je zélf duidelijk zien), kan je het ander ook. Zo simpel is het.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

@Onkruid71, als we samenvatten waar de gehele discussie tot nu toe op neer is gekomen, dan is het dit:
* Er wordt te weinig gedaan;
* Niemand snapt het, ook artsen niet;
* Werkelijk elke suggestie dat als je hier de hele dag kan rondhangen je ook nog andere dingen kan doen vanaf de computer (of tablet) worden afgewezen;
* Iedereen die het met je oneens is snapt het niet.

Dat je dus steeds minder medestanders krijgt is niet zo vreemd. Maar goed, ook ik behoor tot de groep die het niet begrijpt en dus eigenlijk niks mag zeggen. Toch?

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Moneyman schreef:
07 okt 2022 11:59
Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Als je je enorm kunt verdiepen in een bepaald onderwerp, op fora kunt lezen en schrijven en dat praktisch elke dag (en nacht) dan zou bijvoorbeeld vrijwilligerswerk vanuit huis toch ook wel mogelijk moeten zijn?
Precies dat.
Lowieze schreef:
07 okt 2022 11:51
Dan verzet je je zinnen wat en je helpt er anderen ook nog mee. Lijkt me veel beter dan bijna obsessief met uw ziekte bezig te zijn. Maar ja, ik begrijp het zeker niet?
En dat.
Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 11:57
Het is toch duidelijk dat het niet gesnapt wordt wat PEM is, dat lees je hier continue. Wat ik ook voor links meer gooi, er wordt nog gedacht dat ze het beter weten. Dus dan is dat zeker de conclusie.
Je draait wéér om het punt heen.

Het punt is: als je het één kunt (en dat dat zo is, laat je zélf duidelijk zien), kan je het ander ook. Zo simpel is het.
OH is dat zo, dat als het een kan het ander kan? Dat is een afname die jij maakt, zeker niet gebaseerd op feiten. En ook niet ervaring.

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Hoeft niet eens vrijwilligerswerk te zijn. Genoeg baantjes die je vanuit huis, zelfs vanuit bed kunt doen. Laptop is vaak al voldoende.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

kuklos schreef:
07 okt 2022 12:01
@Onkruid71, als we samenvatten waar de gehele discussie tot nu toe op neer is gekomen, dan is het dit:
* Er wordt te weinig gedaan;
* Niemand snapt het, ook artsen niet;
* Werkelijk elke suggestie dat als je hier de hele dag kan rondhangen je ook nog andere dingen kan doen vanaf de computer (of tablet) worden afgewezen;
* Iedereen die het met je oneens is snapt het niet.

Dat je dus steeds minder medestanders krijgt is niet zo vreemd. Maar goed, ook ik behoor tot de groep die het niet begrijpt en dus eigenlijk niks mag zeggen. Toch?
Ok wat vraagjes voor jou dan.
Wat wordt er wel gedaan?
Welke artsen en huisartsen kunnen je precies uitleggen wat het allemaal is?
En nee, ik weet wanneer ik wat kan en wanneer niet, wat ik PEM van krijg een hoever ik kan gaan. Ik praat uit ervaring, niet uit wat ik denk, dat zijn nogal verschillen. Dus ik hoop dat je een keer antwoorden gaat geven op mijn 2 vragen.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

En weer gaat het topic over Onkruid ipv over het echte onderwerp.

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Nou ik gaf alleen maar aan wat er gaande is, dat rr met aktie komt, en dat VWS afspraken na moet gaan komen, maar dan wordt er weer gezegd dat ik van alles kan doen, gebaseerd op vermoedens, meer niet, daar reageer ik op.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening, et ruimschoots zakgeld.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 okt 2022 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 12:01
Het punt is: als je het één kunt (en dat dat zo is, laat je zélf duidelijk zien), kan je het ander ook. Zo simpel is het.
OH is dat zo, dat als het een kan het ander kan? Dat is een afname die jij maakt, zeker niet gebaseerd op feiten. En ook niet ervaring.
[/quote]

Het gaat niet om zwaar fysiek werk, maar om werk, al dan niet betaald, die je vanaf de computer kan doen, in je eigen tijd. Jij wijst ALLES af, maar hebt wel de tijd en energie om hier continu te reageren. Zie je zelf in hoeveel verbazing dit wekt?
Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 12:07
Ok wat vraagjes voor jou dan.
......
Dus ik hoop dat je een keer antwoorden gaat geven op mijn 2 vragen.
Je gaat geen antwoord krijgen. Omdat jij elke keer het om wil draaien.

ZeerPrivé
Berichten: 5428
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
07 okt 2022 12:15
Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening.
Moet z.s.m. worden opgenomen in de basisverzekering. Schandalig dat dit nog steeds niet gebeurd is. :mrgreen:

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lady1234 schreef:
07 okt 2022 12:15
Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening.
Oh ik dacht dat het hier alles in het Nederlands was allemaal 🤣😂🤣😂

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat wellness ressort bevindt zich ook niet in Nederland, maar ergens waar de temperatuur, ook in de winter aangenamer is.
Laatst gewijzigd door Lady1234 op 07 okt 2022 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6586
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
07 okt 2022 12:15
Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening, et ruimschoots zakgeld.
Tja, wie zou dat niet willen als hij ziek is.
Ik vind wel dat regelmatig een arts bezoeken er dan bij zou moeten horen. Dat mis ik nog wel in het betoog van Onkruid71

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee, die weten er niets van. :D

Onkruid71
Berichten: 2685
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Lowieze schreef:
07 okt 2022 12:19
Lady1234 schreef:
07 okt 2022 12:15
Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening, et ruimschoots zakgeld.
Tja, wie zou dat niet willen als hij ziek is.
Ik vind wel dat regelmatig een arts bezoeken er dan bij zou moeten horen. Dat mis ik nog wel in het betoog van Onkruid71
Maar goed dat jij geen dokter bent dan. Wat de wetenschap er ook over zegt, jij bent het er toch niet mee eens. En meerdere hier blijkbaar.

angel1978
Berichten: 10942
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 12:25
Lowieze schreef:
07 okt 2022 12:19
Lady1234 schreef:
07 okt 2022 12:15
Ik denk dat de oplossing gevonden kan worden in een gratis langdurig verblijf in een zeer luxueus wellness ressort met privé bediening, et ruimschoots zakgeld.
Tja, wie zou dat niet willen als hij ziek is.
Ik vind wel dat regelmatig een arts bezoeken er dan bij zou moeten horen. Dat mis ik nog wel in het betoog van Onkruid71
Maar goed dat jij geen dokter bent dan. Wat de wetenschap er ook over zegt, jij bent het er toch niet mee eens. En meerdere hier blijkbaar.

Als je dit nu eens op jezelf zou betrekken en eens goed in de spiegel zou kijken...
Ik weet het, gaat toch niet gebeuren, maar toch. Enige vooruitgang zou wel fijn zijn.

PGros
Berichten: 1127
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door PGros »

Onkruid71 schreef:
07 okt 2022 11:49
Hier boven staat het gewoon in een filmpje uitgelegd waarom niet.
Ik heb het filmpje gekeken. Erg als je zoiets hebt. Maar sommige kunnen wel wat zie ik in het filmpje.
Jij kunt bijvoorbeeld lezen en reageren op dit forum. Je zelfs kwaad maken door het onbegrip wat er is. Dat lijkt me ook stressvol. Dan kun je hier beter niet meer lezen en niet reageren. Lijkt me rustiger voor je.
Dan kun je toch beter voor een plaatselijke club of instelling e-mails gaan beantwoorden of nieuwe leden inschrijven in de database en ze een persoonlijke welkoms mail sturen. Beetje administratie. Ook rustig achter de pc op je eigen tijd. Leuk voor jezelf. Leuk voor de club.

Gesloten