Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
30 jan 2022 11:31
sylvesterb schreef:
30 jan 2022 11:01
Maar wat moet er door dringen dan? Dat een heel heel heel klein deel van de Canadese chauffeurs het niet eens is met het beleid?
Ik denk dat het deel steeds groter wordt, de geloofwaardigheid over het corona virus gaat zakken. Het is er wel maar niet in die mate waarin de regering het wil laten geloven.
De regering is voorzichtig, misschien te voorzichtig, maar al tweemaal is onze regering niet voorzichtig genoeg geweest met als gevolg een enorm overbelasting van ons zorgsysteem. Dus heel vreemd is dit niet.

En over Canada ik heb geen rede om aan te nemen dat het groter is dan het feitelijk nu lijkt te zijn, namelijk een heel klein groepje chauffeurs die het niet eens zijn met de maatregelen rond Corona, deze zullen zeer waarschijnlijk steun krijgen van een heel klein deel van de bevolking in Canada die ook die mening heeft.

Beetje vergelijkbaar als in Nederland, een heel klein groepje zorgde dat we een complete lock-down kregen omdat 70% van de patienten op de IC ongevaccineerd was. Ze hadden alle kans om zich te laten vaccineren, maar deden dit niet. En nu is het die kleine groep die voor de lock-down zorgde die het nu het kabinet kwalijk nemen dat ze zonder enige feitelijke informatie alles los gooien.

Sorry maar ik heb liever dat ze rustig aan doen en dat we pas versoepelen als zeker is dat we niet daarna weer een lock-down krijgen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:37
Bij vaccins loopt de immuniteit snel terug. Bij natuurlijke immuniteit blijft die veel en veel langer.
Enige wetenschappelijke bron hiervan? Want in de onderzoeken die ik heb gelezen is dit niet de conclusie. En Maurice de Hond is geen wetenschappelijke bron.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:37
kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Wat leuk, Maurice is er weer.
Bij vaccins loopt de immuniteit snel terug. Bij natuurlijke immuniteit blijft die veel en veel langer.
En je onderbouwing voor die bewering is?

16again
Berichten: 16033
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Heeft niets met vaccins te maken.
Je kunt nu ook immuniteit opbouwen, door besmet te raken. En dat gebeurt bijna vanzelf. En doordat huidige variant milder is, merk je er in veel gevallen niets van.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

. Internationaal onderzoek wijst uit dat degenen die geboosterd zijn minimaal dezelfde kans hebben om besmet te raken met Omikron als de rest van de bevolking. Overal waar de QR-code wordt gebruikt zien we vergelijkbare snelle stijgingen van het aantal positief getesten. En in steeds meer landen wordt de Coronatoegangspas afgeschaft


Wat wordt hiermee bedoeld? “Minimaal dezelfde kans”, dus wellicht zelfs meer kans op besmetting door die booster?

En komen de stijgingen van positief getesten door het gebruik van de QR-code? Hoe zorgt een QR-code voor meer besmettingen?

Wonderlijke redeneertrant.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Ja Kuklos. Als Jose hier is, is Maurice er ook. :lol: Kunnen denk ik niet zonder elkaar.
Ik zeg en dan spreek ik voor mezelf, ik ben maar wat blij met al die prikken. Ik behoor tot de risicogroep, die gelukkig nog heel goed voor zichzelf kan zorgen. Mocht het nodig zijn, sta ik dit jaar weer vooraan.

En wat Canada betreft. Die ze intervieuwden, zijn dezelfde mensen als die ze hier Wappies noemen en de wel gevaccineerden doen het voor hun vrijheid waar ik mij ook heel goed in kan vinden. Want de lockdown is daar nog erger dan hier toen.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
30 jan 2022 13:42
kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Heeft niets met vaccins te maken.
Je kunt nu ook immuniteit opbouwen, door besmet te raken. En dat gebeurt bijna vanzelf. En doordat huidige variant milder is, merk je er in veel gevallen niets van.
Je kunt ook doodgaan van corona. Met vaccins, waarmee je dus immuniteit opbouwt, voorkom je dat. Daarom =====> vaccins.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 14:11
Daar hebben we @kuklos weer met zijn onderbouwing vraag.
Elke medische claim verdient een onderbouwing. Want je presenteert een medisch feit en dat dient gecontroleerd te worden. Dat jij je daaraan stoort zegt mij al genoeg.
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 14:11
Op website van WHO, The Lancet, NEMJ enz zijn verschillende grote studies gepubliceerd.
Dan geef je toch gewoon de link naar een of meerdere van zo'n studie.
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 14:11
Je zit gewoon te tollen.
Nee, ik hou me aan de wetenschappelijke principes. Zoals me geleerd is tijdens mijn studies.

Wat ik nog veel frappanter vind is dat continu, in bijna elke post Maurice aangehaald wordt. Doch bij andere beweringen wordt alles gedaan om maar geen onderbouwing te hoeven leveren, om geen link aan te hoeven leveren. En zodra Maurice weer eens een scheet publiceert, hoppa, hier op het forum kwakken.
Laatst gewijzigd door kuklos op 30 jan 2022 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is prima weer om te tollen. Zie dat helaas tegenwoordig nergens meer gedaan worden.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
30 jan 2022 13:42
Heeft niets met vaccins te maken.
Je kunt nu ook immuniteit opbouwen, door besmet te raken. En dat gebeurt bijna vanzelf. En doordat huidige variant milder is, merk je er in veel gevallen niets van.
Maar we hebben daarvoor al 2 andere varianten gehad waarvan je wel erg ziek kon worden als je niet gevaccineerd was.
Vreemd dat er dan alleen naar de huidige variant gekeken wordt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door G7 »

Lady1234 schreef:
30 jan 2022 14:16
Het is prima weer om te tollen. Zie dat helaas tegenwoordig nergens meer gedaan worden.
Dat heet toch tRollen ? :D

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
30 jan 2022 13:38



Beetje vergelijkbaar als in Nederland, een heel klein groepje zorgde dat we een complete lock-down kregen omdat 70% van de patienten op de IC ongevaccineerd was. Ze hadden alle kans om zich te laten vaccineren, maar deden dit niet. En nu is het die kleine groep die voor de lock-down zorgde die het nu het kabinet kwalijk nemen dat ze zonder enige feitelijke informatie alles los gooien.

Sorry maar ik heb liever dat ze rustig aan doen en dat we pas versoepelen als zeker is dat we niet daarna weer een lock-down krijgen.
Wat een waanzin om deze mensen de schuld te geven, zowel ongevaccineerden als gevaccineerde mensen raakten besmet en kwamen in het ziekenhuis terecht.

Maar goed , het is altijd makkelijk een schuldige te vinden.

Gewoon alles open gooien en verder leven, je kan niet tot het uitputtelijke blijven spuiten.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
30 jan 2022 14:42
sylvesterb schreef:
30 jan 2022 13:38



Beetje vergelijkbaar als in Nederland, een heel klein groepje zorgde dat we een complete lock-down kregen omdat 70% van de patienten op de IC ongevaccineerd was. Ze hadden alle kans om zich te laten vaccineren, maar deden dit niet. En nu is het die kleine groep die voor de lock-down zorgde die het nu het kabinet kwalijk nemen dat ze zonder enige feitelijke informatie alles los gooien.

Sorry maar ik heb liever dat ze rustig aan doen en dat we pas versoepelen als zeker is dat we niet daarna weer een lock-down krijgen.
Wat een waanzin om deze mensen de schuld te geven, zowel ongevaccineerden als gevaccineerde mensen raakten besmet en kwamen in het ziekenhuis terecht.
Sylvesterb heeft het over de ic, jij hebt het over het ziekenhuis algemeen. Waarbij je wel meldt dat zowel gevaccineerd als ongevaccineerd in het ziekenhuis terechtkwam, maar niets zegt over de duur van de opname en de ernst van de klachten. Informatie die meegenomen dient te worden als een besluit aangaande de samenleving wel of niet open gooien genomen wordt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik heb het over zowel de IC als over het liggen in een ziekenhuis.

Algemeen bekende dat het nu beter is alles open te gooien, de angst cultuur heeft lang genoeg geduurd.
Als iedereen besmet is wordt het een soort van "griepvirus".

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

16again schreef:
30 jan 2022 12:22
Jablan schreef:
30 jan 2022 12:00
Maar lange termijn denken ... hoe kan dat eruit zien?
Niet alleen de focus op Corona, maar zaken in perspectief plaatsen.
Leerachterstanden door schoolsluitingen, horecasector etc
Jouw perspectief is (volgens mij) sterk gefocust op zelf doorgemaakte besmettingen , wat logisch is, maar ook op verzuimcijfers.
Maar hoeveel verzuim leveren de verplichte quarantaines nu op? Vaak heeft men niet eens klachten.
In de CAO's is geen rekening gehouden met een fenomeen als quarantaine. Omgang verschilt per bedrijf/instelling/organisatie.

Mijn perspectief is wel breder, maar voor een eerste antwoord op de vraag 'lange termijn' ben ik dicht bij huis gebleven.

De punten, die jij noemt, zijn minstens net zo belangrijk. (Vet gemaakt)

Mijn vraag was algemener bedoeld. Schrijf ik 'm om: Wat moet er anders om bij een volgend virus alles soepel door te laten lopen?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Heb jij bewijs dat een boosterprik enig effect heeft op besmet raken met omicron?
Je verwachtingen van een vaccin zijn werkelijk te hoog. In de breedte: de meeste vaccins beschermen niet tegen bescherming, maar wel tegen de gevolgen van een besmetting. Polio, pokken, mazelen, bof ... als het goed is, ben je tegen een hele reeks ziektes ingeënt, maar dat is geen garantie, dat je die ziekte niet krijgt. Dus waarom wil jij dat een vaccin beschermt tegen besmetting, een belofte die vanaf de eerste testen nooit gedaan is door de fabrikanten?

Effect extra prik: je kunt elke dag de gegevens van een paar landen op ourworldindata.org bekijken. Wel zelf meeschrijven: land - vaccinatiegraad - ziekenhuisopnames - intensieve zorg. Waar de vaccinatiegraad laag is, zijn de opnames op de intensive care hoog. Waar de extra ronde prikken is uitgesteld, zijn de ziekenhuisopnames hoog. En omgekeerd. Deze drie gegevens zijn in zekere zin communicerende vaten en uit deze cijfers kun je zelf het effect van de extra ronde prikken halen. Kwestie van blanco erin stappen en laat je verrassen.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
xflorisx schreef:
30 jan 2022 12:53
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 12:42
Nederland staat deze maand januari 2022 in de top van landen met de meeste besmettingen. Wat een waanzin om toch door te gaan met testen wat de computersystemen niet aan kunnen (al 120.000 besmettingen achterstand) en elke dag tussen de 5 en 10 miljoen euro kost. We leven echt in een gaaf land. 😭😭.

Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6181086/1 ... ldtop.html
Dat mag jij waanzin vinden, maar de waarheid is anders. 10 miljoen per dag is peanuts vergeleken bij de kosten dat de hele maatschappij tot stilstand komt. Stel je eens voor dat de supermarkten niet meer bevoorraad worden. Er geen gas en stroom meer is. Die 10 miljoen is snel te besparen op ziekenhuiskosten als er meer mensen gevaccineerd worden en hun booster halen.
Heb jij bewijs dat een boosterprik enig effect heeft op besmet raken met omicron?

Testen heeft bij zoveel besmettingen ook geen enkele zin. En kost klauwen met geld. Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen. Gooi alle maatregelen aan de kant en laten de oudjes en de kwetsbare mensen maar voor zichzelf zorgen.
Gelukkig hoef jij het niet te beslissen. Daar zijn wat meer verantwoordelijke mensen voor. Lekkere sociale opmerking over de oudjes. Ik ben ook zo'n oudje, maar werkt nog volop. Ik ben nog geen 66 en 10 maanden, dus ik mag nog even in die gevaarlijke omgeving werken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik ben nog geen 66 en 10 maanden, dus ik mag nog even in die gevaarlijke omgeving werken.[/quote]

Dan zit je er niet ver vanaf :D
Maar ik ben het met je eens dat dit niet echt respectvol van Jose richting ouderen is.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
30 jan 2022 13:31
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:24
Besmet raken heeft als voordeel dat veel meer mensen natuurlijke immuniteit opbouwen.
Je hebt dus nog steeds niet door hoe vaccins werken? Middels vaccins bouwen mensen immuniteit op, zonder dat ze besmet hoeven te raken.
Maar ja, met een vaccin weet je zeker dat je ermee in aanraking komt, met alle gevolgen van dien. Dat is met het virus niet.

Als ik nu moet kiezen tussen vaccin of virus, dan kies ik het virus. Het vaccin heeft me veel meer problemen gegeven dan het originele (heftigere) virus. Waarom zou ik daar vrijwillig voor kiezen?

Overigens, hoe ik een lange termijn visie zie, dat is bijvoorbeeld een beeld van hoe ze denken van alle maatregelen af te komen, een tijdsschatting daarover te geven en te kijken wat daar voor nodig is.

Je zit bijvoorbeeld nu met veel besmettingen en dat zorgt dus voor problemen bij bedrijven, niet omdat medewerkers ziek zijn, maar vanwege de quarantaineregels. Dan zou je dus kunnen denken aan het versoepelen van deze regels, zodat je alleen bij ziek zijn thuis hoeft te blijven. Niet ziek, niet testen, niet thuis blijven, zeg maar. Wel ziek, gewoon thuisblijven. De test maatschappij moet dan weg.

Moeten we daarvoor meer ziekenhuisbedden hebben, dan wordt het na bijna 2 jaar toch eens tijd dat we bezig gaan zijn dat personeel ervoor te gaan ronselen. Kijken wat ervoor nodig is om dat van de grond te krijgen.

Het is leuk en aardig dat we hier iedere keer een week of twee, drie vooruit gaan kijken, maar daar komen we uiteindelijk nergens mee.

En de angst voor een nieuwe variant is niet iets waar we ons door moeten laten leiden, want uiteindelijk kun je dan nooit meer normaal gaan doen. Die variant kan goed over 15 of 50 jaar komen of helemaal niet. Of er komt weer een ander virus. Je kunt er gewoonweg geen beleid op maken. Uiteindelijk leven allemaal in het hier en nu, dus ik wil ook gewoon kunnen leven in het hier en nu. Over 15 jaar ben ik er misschien niet meer, dus dat boeit me niet zoveel.

Nijogeth
Berichten: 9919
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 4)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
30 jan 2022 13:40
Jose2501 schreef:
30 jan 2022 13:37
Bij vaccins loopt de immuniteit snel terug. Bij natuurlijke immuniteit blijft die veel en veel langer.
Enige wetenschappelijke bron hiervan? Want in de onderzoeken die ik heb gelezen is dit niet de conclusie. En Maurice de Hond is geen wetenschappelijke bron.
Eerlijk gezegd weet ik niet beter dan dat dat zo is. Jablan heeft dit ook meerdere keren hier gemeld, kwam uit de NDR podcast waar hij het vaak over heeft. Daar kwam geloof ik zelfs uit dat een besmetting 7x effectiever was dan het vaccin.

Gesloten